NS komt klanten tegemoet na winteroverlast

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

NS komt klanten tegemoet na winteroverlast

Bericht door Suus »

NS komt klanten tegemoet na winteroverlast
AMSTERDAM - Ruim 1,5 miljoen klanten van NS krijgen vanaf deze week een goedmakertje van het spoorwegbedrijf. Aanleiding is de overlast door bevroren wissels en defecte treinen tijdens de afgelopen winterperiode.

NS biedt abonnementhouders een gratis dagkaart aan, terwijl de bezitters van een voordeelurenkaart een dag lang zonder toeslag eerste, in plaats van tweede klas kunnen reizen.

De kosten van met name de gratis dagkaarten kunnen behoorlijk oplopen, erkent een woordvoerder, “maar de totale kosten zijn niet relevant”. NS wil volgens hem vooral een gebaar maken wegens de tekortschietende dienstverlening tijdens het winterweer.

Door sneeuwval ontstond in december een chaos op het spoor. Pas begin februari had het bedrijf zijn dienstregeling weer op orde.
Lees meer op NU.nl
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: NS komt klanten tegemoet na winteroverlast

Bericht door BR628 »

Wat heeft een houder van een NS-Jaarkaart aan een gratis dagkaart?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: NS komt klanten tegemoet na winteroverlast

Bericht door Karl »

Nog meer ellende, want dan gaan opa, oma en kinderen weer massaal met de trein. :(
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS komt klanten tegemoet na winteroverlast

Bericht door Daniel »

BR628 schreef:Wat heeft een houder van een NS-Jaarkaart aan een gratis dagkaart?
Niks :wink: Tenzij die dagkaart bestemd is om gratis iemand mee te kunnen nemen, maargoed, dan moet je maar net iemand mee te nemen hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS komt klanten tegemoet na winteroverlast

Bericht door Wubbo »

BR628 schreef:Wat heeft een houder van een NS-Jaarkaart aan een gratis dagkaart?
Iemand meenemen wellicht? Ik neem aan dat de meeste treinreizigers wel familie, vrienden of bekenden hebben die ze eens mee kunnen nemen?
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: NS komt klanten tegemoet na winteroverlast

Bericht door iljitsch »

Kan ik daar dit weekeinde al gebruik van maken? Kan ik afscheid nemen van de Benelux in stijl...
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: NS komt klanten tegemoet na winteroverlast

Bericht door willy84 »

Wat heb JIJ nou aan een dagkaart voor een ander???
immer kwaliteits posts
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: NS komt klanten tegemoet na winteroverlast

Bericht door M57 »

Gezelligheid.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: NS komt klanten tegemoet na winteroverlast

Bericht door willy84 »

Als je zeker wilt weten dat het gezellig wordt ga ik liever met de auto.
immer kwaliteits posts
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: NS komt klanten tegemoet na winteroverlast

Bericht door Bastiaan »

Je moet in de ochtendspits met de trein gaan, dán is het pas gezellig.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS komt klanten tegemoet na winteroverlast

Bericht door Vinny »

willy84 schreef:Als je zeker wilt weten dat het gezellig wordt ga ik liever met de auto.
:(

Het is toch leuk om samen met z'n tweeën door Nederland te toeren? Of ben ik nou de enige die treinreizen best romantisch vind... :oops:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: NS komt klanten tegemoet na winteroverlast

Bericht door Chauf21 »

BR628 schreef:Wat heeft een houder van een NS-Jaarkaart aan een gratis dagkaart?
Houders van een trajectjaarabonnement hebben weldegelijk wat aan die dagkaart ;)
Oud forumgebruiker

Re: NS komt klanten tegemoet na winteroverlast

Bericht door Oud forumgebruiker »

Vinny schreef:Het is toch leuk om samen met z'n tweeën door Nederland te toeren? Of ben ik nou de enige die treinreizen best romantisch vind... :oops:
Ik denk het wel :wink: Ik kan een meisje niet trakteren op een dagje gezellig in de TREIN zitten. Yes. Leuk.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: NS komt klanten tegemoet na winteroverlast

Bericht door Chauf21 »

Och, ik ken er wel een aantal die dat zouden willen hoor (en nee, niet alleen Daantje). Zo gek is dat niet, zeker niet als je er nog een stedentripje, leuke attractie of iets aanplakt :)
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: NS komt klanten tegemoet na winteroverlast

Bericht door Bastiaan »

Er is een verschil tussen "een dagje in de trein zitten" en "een dagje met de trein ergens heen gaan". Met dat laatste heb je bij de vrouwen wat meer succes, denk ik.

Ik zie het al voor me: "Nou schat, ik heb de planning klaar. We doen een leuk rondje Nederland via Den Helder, Roosendaal, Nijmegen, Enschede en Leeuwarden en ik hoop zoveel mogelijk DDM-1 en ongereviseerd ICM tegen te komen! Romantisch hè?!" *O*
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS komt klanten tegemoet na winteroverlast

Bericht door Geert »

Er zullen vast meisjes zijn die dat waarderen ;) (toch?!)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: NS komt klanten tegemoet na winteroverlast

Bericht door Daantje »

Ik wel ;)

Bij het bestellen moest je kiezen uit twee periodes, ik dacht april/mei/juni of juli/augustus (kan niet meer kijken want heb hem al besteld en weet niet meer precies of het maart/april/mei of april/mei/juni was wat ik besteld had). Het duurt ongeveer twee weken voor je hem in huis hebt volgens de site. Of dat echt zo is weet ik het niet.

Ik vind het trouwens niet nodig om weer zoveel bezwaren te hebben. Ik vind het een leuk gebaar van NS waar ik als trajectabonnementhouder wel iets aan heb en waar ik meer aan heb dan een gratis kopje koffie of zoutkaartjes of wat dan ook. Je kunt nooit iedereen een plezier doen maar denk toch dat veel mensen dit waarderen.

Ik snap trouwens niet waarom ik wel die gratis dagkaart krijg voor mijn trajectabonnement maar geen mailtje over een overgangsbewijs heb terwijl ik in de periode met het slechte weer ook nog een geldige voordeelurenkaart had.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: NS komt klanten tegemoet na winteroverlast

Bericht door Caspar »

iljitsch schreef:Kan ik daar dit weekeinde al gebruik van maken? Kan ik afscheid nemen van de Benelux in stijl...
Wat heeft iemand die in Madrid woont eigenlijk aan een jaarabonnement van de NS? :wink:
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS komt klanten tegemoet na winteroverlast

Bericht door reisthijs »

Daantje schreef:Ik snap trouwens niet waarom ik wel die gratis dagkaart krijg voor mijn trajectabonnement maar geen mailtje over een overgangsbewijs heb terwijl ik in de periode met het slechte weer ook nog een geldige voordeelurenkaart had.
Misschien dat dat nog moet komen? Het lijkt erop dat niet alle mailtjes tegelijk worden verstuurd. Ik kreeg gisteren pas een mailtje dat ik een gratis overgangsbewijs kan krijgen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS komt klanten tegemoet na winteroverlast

Bericht door Fles »

M57 schreef:Gezelligheid.
Hadden we daar niet al meer dan genoeg van toen we met zijn achtduizenden onder de kap van Ede-Wageningen stonden, te dobbelen over de vraag of er wat zou gaan rijden die dag? :D
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: NS komt klanten tegemoet na winteroverlast

Bericht door iljitsch »

Caspar schreef:Wat heeft iemand die in Madrid woont eigenlijk aan een jaarabonnement van de NS? :wink:
Ik heb geen abonnement, maar een kortingskaart. Om onverklaarbare reden had ik er een tijd geleden twee, heb ze toen allebei opgezegd omdat ik in Spanje ging wonen. Maar bij maar een ritje Schiphol - Rilland scheelt het 8,70 dus als ik een paar keer per jaar bij m'n vader op bezoek ga haal ik die kortingskaart er al weer uit.

Typisch trouwens dat ik een brief kreeg over dat tegemoet komen terwijl anderen het per email kregen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: NS komt klanten tegemoet na winteroverlast

Bericht door Daantje »

reisthijs schreef:Misschien dat dat nog moet komen? Het lijkt erop dat niet alle mailtjes tegelijk worden verstuurd. Ik kreeg gisteren pas een mailtje dat ik een gratis overgangsbewijs kan krijgen.
Dat kan natuurlijk :)

@ iljitsch: je krijgt alleen dingen per e-mail van NS als je e-mailadres bekend is of je een mijn NS-account hebt. Voorheen krijg ik ook altijd brieven over ingestuurde GtbV's maar tegenwoordig ook mailtjes.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS komt klanten tegemoet na winteroverlast

Bericht door Daniel »

Nu heb ik een "Mijn NS" account (krijg ook mails over GtbV's), maar kreeg ik vandaag toch gewoon een brief met gratis dagkaart erbij :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: NS komt klanten tegemoet na winteroverlast

Bericht door iljitsch »

Ik heb een account en mailadres is bekend maar ik geloof dat ik me wel een keer voor de nieuwsbrief afgemeld heb ofzo.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: NS komt klanten tegemoet na winteroverlast

Bericht door Meltrain »

Gelden SOV'ers ook als 'abonnementhouders'? :wink:
Bij die actie eind december waarbij een abonnementhouder gratis iemand mee mocht nemen, was dat immeers wel zo.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten