'NS klopt toeristen miljoenen uit zak'

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

'NS klopt toeristen miljoenen uit zak'

Bericht door Meltrain »

UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen kloppen toeristen die van Schiphol naar Amsterdam reizen miljoenen uit de zak. De automaten van de NS bieden de reizigers standaard een eersteklaskaartje aan, schrijft het Haarlems Dagblad maandag. De Consumentenbond laat weten de NS hier al eens op te hebben aangesproken en gaat dit opnieuw doen.

Per dag reizen volgens de krant gemiddeld vijfduizend toeristen van Schiphol naar Amsterdam. Op het welkomstscherm van de automaten staat een foto van een Amsterdamse gracht met de uitnodiging een 'comfort class' kaartje naar Amsterdam te kopen. Wie hiervoor kiest, koopt een eerste klas kaartje.

Lees verder
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Oud forumgebruiker

Re: 'NS klopt toeristen miljoenen uit zak'

Bericht door Oud forumgebruiker »

En vervolgens gaan ze bijna allemaal alsnóg 2e klas zitten :lol:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: 'NS klopt toeristen miljoenen uit zak'

Bericht door find_your_spot »

ziggy schreef:En vervolgens gaan ze bijna allemaal alsnóg 2e klas zitten :lol:
Nee hoor, ik vind het een prima zet van de NS.

Ik erger me elke dag dood aan toeristen die 1e klas komen zitten en de hele trein op stelten weten te zetten. Laat de NS ze maar gewoon het Comfort Class Ticket kopen naar Amsterdam CS....
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 'NS klopt toeristen miljoenen uit zak'

Bericht door Geert »

Beetje spijkers op laag water zoeken dit, van de consumentenbond. Het is niet dat het onmogelijk is om een 2e-klas kaartje naar Amsterdam te kopen, alleen is bij de automaten op Schiphol een extra optie voor het 'easy ticket to Amsterdam' waarmee je een 1e-klas kaartje verkoopt. Dat wordt verder ook gewoon vermeld op het scherm.

De consumentenbond kan zich beter druk maken over reclames voor sms-abonnementen en dergelijke. Dat is pas misleiding :roll:
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: 'NS klopt toeristen miljoenen uit zak'

Bericht door Joshua »

Dat heet gewoon verkopen.
Een totaal ander product maar even goed wel te vergelijken. Als ik aan de kassa stond en mensen zeiden van doe maar een menutje dan bood ik meteen het duurste optie menu aan. Wilt u een Groot Big Tasty menu met een aardbije Milkshake en dubbel friet saus?
En er staat bij comfort class. Dan lijkt het mij redelijk duidelijk dat het gaat om de duurdere klassen. De automaten staan standaard ook keurig op Engelstalig dus ze kunnen ook gewoon in het menu een 2de klas kaartje kopen.
Oud forumgebruiker

Re: 'NS klopt toeristen miljoenen uit zak'

Bericht door Oud forumgebruiker »

Geert schreef:Beetje spijkers op laag water zoeken dit, van de consumentenbond. Het is niet dat het onmogelijk is om een 2e-klas kaartje naar Amsterdam te kopen, alleen is bij de automaten op Schiphol een extra optie voor het 'easy ticket to Amsterdam' waarmee je een 1e-klas kaartje verkoopt. Dat wordt verder ook gewoon vermeld op het scherm.
Sterker nog: er zijn op Schiphol automaten waar je sowieso alléén maar tickets kan kopen naar Amsterdam CS. Volgens mij staat daar de 1e klas optie standaard aangvinkt, maar is het op die automaten wel mogelijk te switchen naar 2e klas.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: 'NS klopt toeristen miljoenen uit zak'

Bericht door M57 »

Bovendien zie je nauwelijks een toerist met zo'n eerste klas kaartje. Meestal hebben ze 2e klas, soms ook nog met korting waar ze dan weer geen recht op hebben.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 'NS klopt toeristen miljoenen uit zak'

Bericht door Suus »

Joshua schreef:Dat heet gewoon verkopen.
Een totaal ander product maar even goed wel te vergelijken. Als ik aan de kassa stond en mensen zeiden van doe maar een menutje dan bood ik meteen het duurste optie menu aan. Wilt u een Groot Big Tasty menu met een aardbije Milkshake en dubbel friet saus?
Volgens de procedures mag dat niet, omdat de klant vrije keuze moet hebben. Je kan ze natuurlijk wel manipuleren met de vraag. Overigens zie ik bij de NS-kaartje het probleem niet, er staat Comfort Class.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

NS past automaten Schiphol mogelijk aan

Bericht door Ruben »

NS past automaten Schiphol mogelijk aan
Geplaatst op: woensdag 3 maart 2010 00:04
Laatst bijgewerkt: woensdag 3 maart 2010 00:06

De Nederlandse Spoorwegen gaat mogelijk de kaartautomaten op de luchthaven Schiphol aanpassen. Het spoorbedrijf kwam recent in opspraak nadat bleek dat toeristen mogelijk miljoenen per jaar teveel betalen voor een treinkaartje tussen Schiphol en Amsterdam.
Lees verder
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: 'NS klopt toeristen miljoenen uit zak'

Bericht door Ardan »

Jah, dat is lekker duidelijk,... 'we passen het mogelijk aan'
Toch, als ik in een ander land kom, kan ik me heel goed redden met de lokale informatievoorziening, het kopen van een kaartje gaat mij ook goed af, want ik verdiep me vantevoren in de materie. En ik lees de informatie. Zouden de toeristen die hier komen ook eens moeten doen. Maar nee, al wordt er 100 keer omgeroepen dat er een Fyra naar Amsterdam binnenkomt waarvoor toeslag betaald moet worden, en al wordt het ook nog in de trein zelf omgeroepen bij stilstand op Schiphol, dan springen alle bloody tourists er nog in, zonder toeslag... en maar blikken bier kopen bij de cateringtrolley...
Ik doe ook maar wat
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: 'NS klopt toeristen miljoenen uit zak'

Bericht door M57 »

Niet iedereen vindt treinen interessant natuurlijk.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: 'NS klopt toeristen miljoenen uit zak'

Bericht door Meltrain »

Maar een beetje info over de stad opzoeken (incl. verbinding vliegveld - stad) kan nergens kwaad natuurlijk. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: 'NS klopt toeristen miljoenen uit zak'

Bericht door Chauf21 »

Een paar weken terug ben ik naar Londen gegaan. Bij het boeken van het Easyjet-ticket kreeg je gelijk de mogelijkheid om (met korting) het treinkaartje vliegveld Gatwick-Victoria Station te boeken. Gelijk maar gedaan, leek ons wel zo handig. Bij het uitchecken later die week vroeg de receptionist van het hotel hoe we naar het vliegveld gingen; met drie of vier personen zou de taxi voordeliger zijn. Ja, wisten wij veel, dááár hadden we nooit aan gedacht :D
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: 'NS klopt toeristen miljoenen uit zak'

Bericht door Joshua »

M57 schreef:Niet iedereen vindt treinen interessant natuurlijk.
Maar of je een trein wel of niet interessant vindt staat natuurlijk los van het informeren of je daar wel en/of niet mag reizen.
Het Fyra voorbeeld. En wordt omgeroepen in verschillende talen dat het gaat om en trein met toeslag. Om dat te begrijpen hoef je echt geen interesse in OV te hebben.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: 'NS klopt toeristen miljoenen uit zak'

Bericht door Ennes »

M57 schreef:Bovendien zie je nauwelijks een toerist met zo'n eerste klas kaartje. Meestal hebben ze 2e klas, soms ook nog met korting waar ze dan weer geen recht op hebben.

Je komt inderdaad veel meer toeristen tegen tussen Asd en Shl met een 2e klas kaartje als dat je toeristen tegenkomt met een 1e klas kaartje.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: 'NS klopt toeristen miljoenen uit zak'

Bericht door find_your_spot »

Ennes schreef:
M57 schreef:Bovendien zie je nauwelijks een toerist met zo'n eerste klas kaartje. Meestal hebben ze 2e klas, soms ook nog met korting waar ze dan weer geen recht op hebben.

Je komt inderdaad veel meer toeristen tegen tussen Asd en Shl met een 2e klas kaartje als dat je toeristen tegenkomt met een 1e klas kaartje.

Nou bij deze ontkracht ik allebei jullie verhalen... Ik wordt dagelijks op Schiphol aangesproken door toeristen die het Comfort Ticket hebben gekocht bij de automaat.
Oftewel een 1e klas treinkaartje van Schiphol naar Amsterdam Centraal. Vaak hebben toeristen ook nog los een Fyrs toeslag erbij zitten terwijl de Fyra net 50 min geleden is gegaan.

Wat jullie hierboven zeggen dat toeristen nauwelijks een 1e klas treinkaartje wel of niet met korting kopen is echt onzin....

In het verhaal gaat het ook om dat ene knopje wat toeristen misleidt om een Comfort Ticket 1e klas te kiezen.

Maar ik geef de NS groot gelijk want toeristen bevinden zich keer op keer in de 1e klas waar ze er een zooitje van maken... :Y
For Your Railroad Adventures
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: 'NS klopt toeristen miljoenen uit zak'

Bericht door find_your_spot »

Chauf21 schreef:Bij het uitchecken later die week vroeg de receptionist van het hotel hoe we naar het vliegveld gingen; met drie of vier personen zou de taxi voordeliger zijn. Ja, wisten wij veel, dááár hadden we nooit aan gedacht :D
Als ik 's ochtends vroeg met de hele familie op Schiphol moet staan boeken wij altijd een taxi voor 15 euro. Dat is goedkoper dan in de nachtbus van Connexxion 4 keer 6 euro te moeten betalen.... *O*

Je wordt ook nog eens hoogstpersoonlijk aangebeld, je loodzware koffers worden voor je in de taxi gezet en je kunt lekker slapen.
For Your Railroad Adventures
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: 'NS klopt toeristen miljoenen uit zak'

Bericht door tsov »

Ik durf toch te beweren dat M57 en Ennes meer treinkaartjes zien dan find_your_spot...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 'NS klopt toeristen miljoenen uit zak'

Bericht door Geert »

find_your_spot schreef:Nou bij deze ontkracht ik allebei jullie verhalen... Ik wordt dagelijks op Schiphol aangesproken door toeristen die het Comfort Ticket hebben gekocht bij de automaat.
Oftewel een 1e klas treinkaartje van Schiphol naar Amsterdam Centraal. Vaak hebben toeristen ook nog los een Fyrs toeslag erbij zitten terwijl de Fyra net 50 min geleden is gegaan.

Wat jullie hierboven zeggen dat toeristen nauwelijks een 1e klas treinkaartje wel of niet met korting kopen is echt onzin....

In het verhaal gaat het ook om dat ene knopje wat toeristen misleidt om een Comfort Ticket 1e klas te kiezen.

Maar ik geef de NS groot gelijk want toeristen bevinden zich keer op keer in de 1e klas waar ze er een zooitje van maken... :Y
Dat je dagelijks wordt aangesproken door zulke toeristen zegt natuurlijk niet dat het merendeel met een 1e-klaskaartje reist. Ik neem tenminste aan dat niet iedere toerist met een 2e-klaskaartje je aanspreekt...
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: 'NS klopt toeristen miljoenen uit zak'

Bericht door find_your_spot »

tsov schreef:Ik durf toch te beweren dat M57 en Ennes meer treinkaartjes zien dan find_your_spot...
M57 en Ennes zijn toevallig allebei conducteur bij de NS? :@
For Your Railroad Adventures
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: 'NS klopt toeristen miljoenen uit zak'

Bericht door Ennes »

find_your_spot schreef:
tsov schreef:Ik durf toch te beweren dat M57 en Ennes meer treinkaartjes zien dan find_your_spot...
M57 en Ennes zijn toevallig allebei conducteur bij de NS? :@
Is niet geheel toevallig hoor, was een bewuste keuze :)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: 'NS klopt toeristen miljoenen uit zak'

Bericht door tsov »

Zoiets?
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: 'NS klopt toeristen miljoenen uit zak'

Bericht door Ennes »

tsov schreef:Zoiets?
Afbeelding
kan er goed van eten in ieder geval ;)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: 'NS klopt toeristen miljoenen uit zak'

Bericht door find_your_spot »

tsov schreef:Zoiets?
Afbeelding
Ik denk dat ik nog maar een paar jaar doorleer op school zodat ik ook bewust kan kiezen.... :@
For Your Railroad Adventures
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: 'NS klopt toeristen miljoenen uit zak'

Bericht door Ennes »

find_your_spot schreef:
tsov schreef:Zoiets?
Afbeelding
Ik denk dat ik nog maar een paar jaar doorleer op school zodat ik ook bewust kan kiezen.... :@
Je kan immers dan altijd nog boze gedupeerde toeristen die een 1e klas ticket is aangesmeerd gaan adviseren en bijstaan bijvoorbeeld. wie weet een gat in de markt.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten