Mag ik even kwijt #39

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door Geert »

STF schreef:Het hangt van de motor af in welke versnellingen je kunt optrekken, gisteren reed ik per ongeluk in zijn drie weg zonder moeite (zelfs in zijn 5e versnelling kan het bij deze auto).
Ik trok ook eens een keer op in zijn vier in plaats van twee, was niet de bedoeling maar het lukte uiteindelijk wel. Sommige auto's kunnen alles hebben :P

Ik had een rijinstructeur die me zelfs leerde om in zijn twee weg te rijden. Kijk, dat zijn de leuke instructeurs ;)
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door Mark »

Mja, bij mijn eerste rijles heb ik ook geleerd weg te rijden in z'n drie. Waarbij de instructeur er nog wel bij vertelde dat het zinloos was om in z'n drie weg te rijden... :P
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door Geert »

Het duurt ook echt een eeuwigheid voordat je dan op gang komt ja :P
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door STF »

Het is alleen nuttig wanneer je moet optrekken in modderig gras o.i.d, dan is de kans kleiner dat je vast komt te zitten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door Suus »

Ha, mijn vader kan wegrijden met de handrem erop :P

En dat kan omdat de auto een elektronische handrem heeft en een automaat is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door Ardan »

Daantje schreef:Hmm, okee :) Was blijkbaar voor het eerst dat het goed ging :p Ik heb nog steeds regelmatig dat ik naar een ga ipv naar drie.....
Dat leerde ik bij mijn tweede les al... van twee naar drie = dingetje naar voren, LOS-LA-TEN! en dan weer naar voren... druk jij hem meteen helemaal naar voren? Tsja, ik deed het eerst ook verkeerd, maar ik drukte hem juist naar rechts toe zodat-ie van z'n twee naar vijf ging... dat heb ik vorige week heel snel afgeleerd.
Ik kreeg vandaag zelfs een groot compliment toen ik eens uit mezelf ging schakelen... het komt wel vaker voor dat ik net aan een handeling begin, en dat de instructeur dan net gaat zeggen wat ik moet doen.. 'joh, dat doe ik al...', maar nu zei hij helemaal niks en toen ging ik van twee naar drie. 'Netjes, heel erg netjes!...'
Daantje schreef: ...... maar verder gaat het vrij goed, ook het kijken wel eigenlijk :)
Ik zat altijd te kijken naar rottige paaltjes en spiegeltjes die mij in de weg zouden kunnen zitten. Heb ik vandaag eens niet gedaan. Kijk, dat rijdt lekker! Tijdens het draaien kijken waar je naartoe wilt ongeveer 100 meter verderop, heb je dat goed in beeld, dan gas bijgeven, en je glijdt de bocht zo door :D Dat heb ik vandaag wel geleerd, niet bang zijn dat je dat paaltje ramt, nee, dáár wil je wil je heen, en dan gaat het sturen vanzelf.
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door STF »

Dat "dingetje" heet een versnellingspook. *O*
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door Ardan »

Dat weet ik ook wel :wink: maar 'dingetje' bekt nou eenmaal lekkerder dan 'versnellingspook' vind ik. Net als dat 'dingetje' die je tussen de boodschappen zet in de supermarkt, wie weet nou dat dat officieel een 'kassabanddevider' heet? (en dat is echt waar... sommige dingen kun je van me aannemen.)
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door STF »

Haha wat een woord, nog nooit van gehoord.

9 maart bestaat OVNL toch 2 jaar? Staan er al festiviteiten in de planning zoals een middagje bussen wassen in de remise van Connexxion of gebarsten voorruiten vervangen bij Veolia?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door Wubbo »

Ja, we gaan met zijn allen grasmaaien! *O*

Okee, en nu een serieuzer antwoord: we hebben een aantal ideeën, maar zijn van plan om ze pas na onze verjaardag ten uitvoer te brengen als het wat mooier weer is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door Daniel »

Ardan schreef:Net als dat 'dingetje' die je tussen de boodschappen zet in de supermarkt, wie weet nou dat dat officieel een 'kassabanddevider' heet? (en dat is echt waar... sommige dingen kun je van me aannemen.)
Nee da's een "beurtbalkje"... was enkele jaren geleden een van de nieuwe woorden in de Dikke van Dale.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door JeePee »

Bweuh vannacht om 1.15 thuis uit Groningen, nadat ik om 5:45 al weg was gegaan.Vanmorgen weer vroeg. Timemanagement kon dus wel wat verbetering gebruiken.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door Chauf21 »

Volgens mij heb jij nog naweëen van die meiden uit Budapest :6
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Ja, we gaan met zijn allen grasmaaien! *O*

Okee, en nu een serieuzer antwoord: we hebben een aantal ideeën, maar zijn van plan om ze pas na onze verjaardag ten uitvoer te brengen als het wat mooier weer is.
Ja en als ik weer kan lopen :P
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door MdJ »

Altijd leuk: mensen die niet ver genoeg voor zich kijken als ze aan het autorijden zijn:

situatie: Op de Hoenderloseweg (tussen de Ugchelseweg en de batenburg) is een schooltje. Daarom staan er aan de schoolkant auto;s geparkeerd en om te hard rijden tegen te gaan ligt er een vrij grote drempel.

Ik rijd uit de richting N304 en wil richting de Ugchelseweg. Er komen eerst 2 auto's aan, die al halverwege die auto's reden, dus daar even op gewacht. Ik kon verder rijden en komen er een auto, vrachtwagentje en nog een auto erachter aan.

En die zetten hem ook naast de rij geparkeerde auto's. De eerste auto kon nog een stukje naar rechts zodat je er nog net langs kon, maar de bestuurder van de vrachtwagen zette hem zo neer zodat ik er onmogelijk langs kon. "Ja, zet maar neer, laat hun maar achteruit gaan". Zo gezegd, zo gedaan, we hebben daar zo'n 5 minuten staan wachten totdat die vrachtwagen en de auto daarachter een stukje achteruit gingen.

Weer een ervaring rijker :lol:
Bij twijfel: gebruik beton.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door Fles »

vrachtwagenchauffeurs zijn aso volk. Net als taxichauffeurs. :neg:
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door Maik »

STF schreef:Hoezo? Wat ben je van plan?
(cross)auto('s) vervoeren. :wink:
Pommes.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door Etienne »

Afgelopen maandag heb ik een rondje door het GD-gebied gemaakt, in Groningen heb ik het Servicepunt maar overvallen :mrgreen:

Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door JeePee »

Pfff wat moet je ermee. Gaan weer een paar bomen voor niets de shredder in...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door webguy »

Maakt iemand toch nog enigszins gebruik van je harde werk? :) Maar inderdaad, redelijk papierverspilling :P Ik heb ook wat dienstregelingenfolders, maar ja, wat moet je d'r mee. Is alleen leuk om over 20 jaar te zeggen: "oh ja. zo was het toen", als we met 400 km/u in de Maglev naar London zitten voor een bakkie koffie, is toch om de hoek :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door Meltrain »

Pijnackerbus schreef:Afgelopen maandag heb ik een rondje door het GD-gebied gemaakt, in Groningen heb ik het Servicepunt maar overvallen :mrgreen:

Afbeelding
Kun jij me dan de dienstregeling van lijn 33 (Coevorden - Hoogeveen) vertellen? :)
Zelfs bij Qbuzz wisten ze het volgens mij niet. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door Etienne »

Ik denk het niet, want die staat in de lijnfolder van Midden-Drenthe en deze heb ik niet. :N

Volgens 9292ov.nl ben ik er wel achtergekomen dat hij om 07.19, 08.19 en 09.19 vanuit Hoogeveen vertrekt buiten de vakanties. :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door Suus »

Ah, de trein is net gerepareerd... Wel met een megaknal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door Ardan »

ICMmetje 4057 is denk ik het slachtoffer geweest van voetbalgeweld... ik dacht eerst dat het ijs-afzettingen waren, maar toen ik beter keek zag ik dat de buitenruit van het raam waar ik zat gesneuveld was....
Afbeelding
Het zonnetje scheen wel heel lekker warm op mijn gezicht zo 8-)

En volgens mij zei Bee het laatst, dat de omleiding van tram 2 niet veel in tijd zou schelen ten opzichte van tram 5... Ik heb vandaag eens geklokt. Een retourritje met de 5 en met de 2, traject Hobbemastraat-CS. The results:
5 Hob-CS: 16'47''
5 CS-Hob: 17'03''
2 Hob-CS: 17'14''
2 CS-Hob: 14'40''
Laatst gewijzigd door Ardan op do 04 mar 2010, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door Oud forumgebruiker »

Tsja, het blijft vervelend als je je achterste wilt luchten uit het raam of de liefde wil bedrijven in een huis zonder.... jawel, gordijnen. Helemaal op de Tugelaweg... naast het spoor dus. Volgens mij heeft menig reiziger gisterenavond wel wat vermaak gehad :P.

Overigens, ik join the club van Ardan. Morgen begin ik met rijden. Die rijschool ziet er trouwens meer uit als een Coffe Company dan een rijschool maar goed, de koffie was lekker.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten