Reiziger Ddrs schreef:030utrechtt schreef:Het stads en streekvervoer wordt geintegreerd. voorbeelden zijn dat bijv de buslijnen naar nieuwegein via de rijnlaan gaan rijden en aldaar lijn 1 kunnen vervangen.
Dat lijkt me een weinig zinvolle integratie: lijn 1 rijdt na de Rijnlaan nog verder in een richting die de lijnen naar Nieuwegein niet op gaan. Daar heb je deels ook lijn 10 nog, maar dan ontneem je een flink gebied z'n rechtstreekse bus naar het centraal station.
Niet dat het niet mogelijk is: de nu talrijke studenten bij het Europaplein kan je ook bedienen met de halte die daar aan de Beneluxlaan gelegen is en vanaf 't Anne Frankplein heb je een overlap met lijn 24 en 29.
En dan heb ik het nog niet over de reizigers van Nieuwegein naar Utrecht Centraal die er hierdoor in reistijd op achteruit gaan.
dat is niet helemaal waar, hoograven en lunetten hebben al uitstekende verbindingen met het centraal station namelijk de lijnen 6 en 8, het is alleen een verslechtering voor mensen die vanuit rivierenwijk naar station lunetten willen, dan moeten ze maar 1x overstappen
na rivierenwijk trekt lijn 1 haast geen reizigers meer. lijn 6 ontsluit het hele gebied rond t goylaan al en dat kleine stukje in lunetten is nou ook niet echt populair te noemen. heel lunetten wordt bijna ontsloten door lijn 8.
zoveel minuten gaan er niet verloren als de bussen via de croeselaan en rijnlaan zouden gaan rijden, ik zit dagelijks in de bus naar nieuwegein en de bussen hebben enorm veel last van file's. vanaf het centraal station naar anne frankplein kan je al gauw een kwartier kosten, daarna gaat het wel vlot.
er ontbreken veel goede verbindingen in de regio met name tussen de omliggende gemeenten onderling
het spitslijnennet kan veel beter.
Misschien een aparte topic over dingen die beter kunnen? dit gaat eigenlijk niet meer over de hybridebussen :@