OVer je Reiservaringen in maart 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Justin »

Ik heb een sticker over m'n toeslagkaartje gekregen, zodat ik nog een keer over de HSL kan:

Afbeelding

Nou ja, ik stuur het ding maar gewoon naar de refunds op =\.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Meltrain »

meltrain schreef:Vanochtend een grote controle actie in tram (en ik gok ook bus) bij halte Smeetslandsedijk.
Er werden sowieso een paar (vermoedelijke) zwartrijders uit de tram gehaald, alleen was het wat minder praktisch dat er daardoor eventueel wel andere (zwartrijdende) mensen zomaar konden uitstappen, zonder langs een controleur te gaan. In de praktijk gebeurde dat niet, zo ver ik kon zien.
Deze grap leverde ongeveer +5 op, maar met een beetje rennen, had ik mijn t5020 nog wel gehaald.
RET was lekker bezig vandaag, want bij Churchillplein vanmiddag ook al controle. :o
In tegenstelling tot Smeetslandsedijk, werden hier echter alleen de trams richting CS gecontroleerd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daniel »

Vanmiddag weereens de trein genomen en er nu ook achter gekomen waarom de t554 en t20554 zo kort leken afgelopen vrijdag: die trein heeft gewoon een samenstelling die erg gevoelig is voor afwijkingen in de materieelomlopen. Het ding komt namelijk met een vijftal drietjes (precies 't maximum aantal bakken dus) uit Zwolle waarvan er twee naar Den Haag en drie naar Rotterdam gaan, iets wat in het verleden juist andersom was (of was 't nu negen naar Den Haag en negen naar Rotterdam, weet 't even niet meer).

In ieder geval reisde het wel lekker rustig want in die 9 bakken was ruim voldoende plek. Zeker omdat zo'n lange trein in Utrecht ver doorrijdt en ik de moeite had genomen om even helemaal naar achteren te lopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Joshua »

Vandaag een leuk ritje naar Brussel gemaakt. Omdat ik nogal weinig foto's van het OV heb ga ik nog geen beloftes doen over een reisverslag.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Fles »

Justin schreef:Ik heb een sticker over m'n toeslagkaartje gekregen, zodat ik nog een keer over de HSL kan:

http://img189.imageshack.us/img189/5972/img0002axa.jpg

Nou ja, ik stuur het ding maar gewoon naar de refunds op =\.

Huh? Hoezo nog een keer dan? Je bent gewoon geknipt toch? :?:
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door lint41 »

Waarschijnlijk als compensatie voor de vertraging ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Meltrain »

Op DD-AR m7436 hangt op de ABv aan minimaal één kant het schild van de 7336. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Etienne »

Treinen t3425 en t2227 waren rond 07.30 vanochtend nog steeds niet langs Laa gekomen. Ik neem aan dat in het kader van PHS die werden vastgehouden in Leiden Centraal tot de t2627 wel op tijd daar vertrok :?:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daniel »

Er zullen wel wat storingen rond Leiden geweest zijn vanmorgen... vond het ook al opmerkelijk dat in de t2114 werd omgeroepen dat hij ook in Hoofddorp zou gaan stoppen!
Dat waren niet de eerste vroege storingen: de t36712 was nog niet in Dordrecht gearriveerd toen ik in de t2114 stapte, die had dus een ruime +20. Wel kwam er even eerder nog een werkvoertuig vanuit de richting Dordrecht Stadspolders, dus dat lijkt sterk op uitgelopen werkzaamheden.

En in Rotterdam kwam de t2812 met +15 binnen op blokafstand gevolgd door de t21712. Uiteindelijk is eerstgenoemde ook weer met +15 als t2823 vertrokken en dat werd tot Utrecht geen minuut minder. De t21723 kreeg in Rotterdam al een stelletje erbij, maar opvallend genoeg stond er in Utrecht ook nog een drietje klaar om de t1723 te versterken. Mogelijk een te kort Haags deel dan, waarmee het "voorste treindeel tot Deventer" voor het Rotterdamse deel ook niet meer klopte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Ardan »

Wisselstorinkje vanmiddag op de Amsterdamse metro. Het wissel net na Overamstel richting oosten stond in de richting Gein, en wilde niet meer afbuigen naar CS. De 50 kon dus normaal rijden, maar de 51 moest enkelspoor naar Spaklerweg. Er stonden wat GVB'ers op het zuidelijke perron, die iedereen vertelden dat de 51 vanaf het andere perron vertrok, en het werd ook keurig omgeroepen: 'Dames en heren, vanwege een wisselstoring vertrekt de 51 naar CS vanaf spoor 4, dit is het andere perron.'
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Geert »

Er was vanmorgen inderdaad een storing tussen Leiden en Schiphol.

Besloot vanavond om de Fyra weer eens te proberen (Rotterdam -> Amsterdam), afgezien van de prijs voor de toeslag beviel het wel aardig. Werd overigens pas na Schiphol gecontroleerd, schoot lekker op :P. In Amsterdam Centraal aangekomen kon ik nog mooi met de vertraagde s800 mee, waardoor ik zelfs iets eerder dan gepland in Amsterdam Amstel aankwam. Niet slecht ;)
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Vanavond aan de praat geraakt met een chauffeur op lijn 145 over het falen van de OV-chipper. Hij wist er erg veel vanaf, veel anekdotes ook, dus ik ben weer geel wat OVC-faal-verhalen rijker :D.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door iljitsch »

Geert schreef:Besloot vanavond om de Fyra weer eens te proberen (Rotterdam -> Amsterdam), afgezien van de prijs voor de toeslag beviel het wel aardig. Werd overigens pas na Schiphol gecontroleerd, schoot lekker op :P. In Amsterdam Centraal aangekomen kon ik nog mooi met de vertraagde s800 mee, waardoor ik zelfs iets eerder dan gepland in Amsterdam Amstel aankwam.
Typisch, je zou denken dat het handiger is om op Schiphol over te stappen naar Amsterdam Amstel.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Joshua »

Ik was afgelopen woensdag in gesprek met een chauffeur op Lijn 1 (Nijmegen - Mook-Molenhoek), dat sprinter busje.
Toen ik dat busje in stapte zei de chauffeur dat ik plaats mocht nemen omdat ik niet kon in checken. Ik met mijn grote mond: Als je je aanmeld bij infoxx zou handig zijn.
Toen vertelde hij me dat alle chaffeurs op de sprinter busjes op Lijn 1 nog geen personeelsnummer hebben omdat ze nieuw zijn. En dat ze dat dus niet kunnen.
De sprinter busjes rijden naar mijn weten al vanaf de start van de concessie, 13 december dus. Dan zou je nu bijna 3 maanden later toch wel verwachten dat al het personeel een personeelsnummer heeft?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Geert »

iljitsch schreef:
Geert schreef:Besloot vanavond om de Fyra weer eens te proberen (Rotterdam -> Amsterdam), afgezien van de prijs voor de toeslag beviel het wel aardig. Werd overigens pas na Schiphol gecontroleerd, schoot lekker op :P. In Amsterdam Centraal aangekomen kon ik nog mooi met de vertraagde s800 mee, waardoor ik zelfs iets eerder dan gepland in Amsterdam Amstel aankwam.
Typisch, je zou denken dat het handiger is om op Schiphol over te stappen naar Amsterdam Amstel.
Dat geeft de NS-planner niet aan, en terugsteken kan per trein alleen met de s4000 (twee keer per uur) vanaf Bijlmer. Zal dus wel net op het verkeerde moment rijden ;)

Overigens zijn de s4000 Rtd -> Asa (rechtstreeks) nemen of via Utrecht reizen ook snelle opties. Via Amsterdam Centraal is bijna nooit sneller, op een enkele Fyra-verbinding na dan.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Geert schreef: Dat geeft de NS-planner niet aan, en terugsteken kan per trein alleen met de s4000 (twee keer per uur) vanaf Bijlmer. Zal dus wel net op het verkeerde moment rijden ;)
Moet dat niet op Duivendrecht?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Vinny »

iljitsch schreef:
Geert schreef:Besloot vanavond om de Fyra weer eens te proberen (Rotterdam -> Amsterdam), afgezien van de prijs voor de toeslag beviel het wel aardig. Werd overigens pas na Schiphol gecontroleerd, schoot lekker op :P. In Amsterdam Centraal aangekomen kon ik nog mooi met de vertraagde s800 mee, waardoor ik zelfs iets eerder dan gepland in Amsterdam Amstel aankwam.
Typisch, je zou denken dat het handiger is om op Schiphol over te stappen naar Amsterdam Amstel.
Het snelst is denk ik overstappen naar Zuid WTC en daar metro 51 te nemen ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Etienne »

Er hangt een VIRM-IV rond in de s6300 :o
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Geert »

ziggy schreef:
Geert schreef: Dat geeft de NS-planner niet aan, en terugsteken kan per trein alleen met de s4000 (twee keer per uur) vanaf Bijlmer. Zal dus wel net op het verkeerde moment rijden ;)
Moet dat niet op Duivendrecht?
Euh ja, sorry, ik bedoelde Duivendrecht inderdaad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Geert »

Vinny schreef:
iljitsch schreef:
Geert schreef:Besloot vanavond om de Fyra weer eens te proberen (Rotterdam -> Amsterdam), afgezien van de prijs voor de toeslag beviel het wel aardig. Werd overigens pas na Schiphol gecontroleerd, schoot lekker op :P. In Amsterdam Centraal aangekomen kon ik nog mooi met de vertraagde s800 mee, waardoor ik zelfs iets eerder dan gepland in Amsterdam Amstel aankwam.
Typisch, je zou denken dat het handiger is om op Schiphol over te stappen naar Amsterdam Amstel.
Het snelst is denk ik overstappen naar Zuid WTC en daar metro 51 te nemen ;)
De snelste reismogelijkheid die zowel 9292 als NS.nl geven is Fyra Rtd -> Asd en daar de s4000 naar Amstel. Die stoppert sluit dan ook wel erg netjes aan, precies de minimale overstaptijd te Asd ;)
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daan »

Nondeju, ik heb er vanmiddag/avond nog nooit zo lang over gedaan om van m'n stage naar huis te komen. De hele stad (Groningen) stond muurvast. Het begon al met lijn 9, die om 16.25 bij m'n halte zou moeten zijn, maar +8 had. Cauffeur besloot om maar binnendoor naar de Sontweg te rijden, omdat hij toch al veel te laat was. Leuk voor mij, maar vast niet voor andere mensen die nog in de ijskoude neerslag stonden te wachten bij andere haltes. Vervolgens vanaf de Sontweg er nog zo'n drie kwartier over gedaan om op het station te komen. Was één lange rij auto's. Op het station net m'n lijn 52 van 17.33 gemist. Lijn 52 van 18.03 kwam niet opdagen, dus nog een half uur wachten in de kou. De bus van 18.33 kwam gelukkig wel, en nog redelijk op tijd ook. En iedereen kon nog mee ook :-).
M'n plan was om om 17.29 in Eelde te zijn, maar dat werd dus 18.59. En ik was nog wel een half uurtje eerder weggegaan omdat ik lekker vroeg thuis wilde zijn :(
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daniel »

Dacht ik gisteren al snel te zijn: vanmiddag was ik zelfs nog sneller... krap een kwartier nadat ik van 't werk vertrok zat ik al in de trein op Utrecht Centraal.
Ook wel 'n leuk gezicht (en voor mijzelf erg gunstig) was dat de t20554 voorin aardig vol zat met staande reizigers op het balkon, terwijl ik achterin een tweezit voor mezelf had. Lekker onderuitgezakt, oogjes even dicht na 'n drukke werkdag en dan vliegt de reis naar Rotterdam voorbij: van naar buiten kijken werd je toch niet vrolijker.

Op Rotterdam Centraal ook nog 'n raar gezicht: men is nu met de sloop van de overkapping op perron 3/4 inmiddels de goederenlift gepasseerd, die vooralsnog is blijven staan. Achter die lift is opvallend genoeg niet de gehele kap gesloopt, maar staat het middelste stukje er nog.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daantje »

Komend weekend zijn er werkzaamheden aan het spoor tussen Den Haag en Rotterdam en wordt bij Delft ook de loopbrug over de sporen van de perrons naar het nieuwe busstation aan de achterzijde van het station geplaatst. Voorbereidingen waren vandaag al druk in gang. Bij het station van Delft stonden op de zijsporen al allerlei apparaten gereed. Ben erg benieuwd maandag naar die loopbrug. Afgelopen week ging het eigenlijk wel goed met de overstap bus <-> trein :)
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door JeePee »

Daan schreef:Lijn 52 van 18.03 kwam niet opdagen, dus nog een half uur wachten in de kou. De bus van 18.33 kwam gelukkig wel, en nog redelijk op tijd ook. En iedereen kon nog mee ook :-).
Nietes, je had de bus van 17:33 :) . Die van 18:03 was nog bezig om op CS te komen. Stond op de Korreweg toen ;) .
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Gekko123 »

Oftewel, je had een bus met +30...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten