Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Caspar »

Ligt het niet aan het bedrijf waar ze bij in dienst zijn? Zo zie ik in Hoorn altijd Schoonmaakbedrijf Succes uit Volendam, en in Amsterdam CSU. En de Volendammers gaan ongestoord door met schoonmaken :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door webguy »

Ik zag gisteren in Den Haag rond 19:30 wel schoonmakers van CSU bezig met het schoonmaken van treinen. Kennelijk wisselt het dus per station
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Suus »

CSU had schoonmakers uit andere delen naar het land waar ze niet staken naar Amsterdam gestuurd, maar de FNV heeft ze gesommeerd weer naar huis te gaan...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Justin »

Stom, heb eigenlijk gisteren er niet op gelet op de perrons op Asd. Op Ut was alles geleegd in elk geval, maar weet niet meer of ze daar nou wel of niet staakten :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Chauf21 »

Op Amsterdam zitten de prullenbakken wel vol, maar de grond is aardig opgeruimd.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Spontane staking schoonmakers Schiphol

Bericht door Ruben »

Spontane staking schoonmakers Schiphol
Geplaatst op: dinsdag 2 maart 2010 22:41
Laatst bijgewerkt: dinsdag 2 maart 2010 23:46

SCHIPHOL - Schoonmakers van de avondploeg op de luchthaven Schiphol hebben dinsdag het werk neergelegd. De schoonmaakploeg van vijftig man ging spontaan in actie.
De Nederlandse Spoorwegen handelen volgens de bonden in strijd met alle beloften. In Eindhoven en in Amsterdam heeft de NS dinsdag treinen laten schoonmaken door eigen mensen.
Lees verder
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Vinny »

Op een perronkiosk te Amsterdam was vanochtend een aanplakbiljet te lezen waarop stond dat de NS mensen zonder papieren (illegale vreemdelingen) had ingezet om de stations schoon te maken, waarna de vreemdelingenpolitie deze mensen gearresteerd heeft en deze illegalen zouden nu in de bajesboot zitten. Dat lijkt mij toch wel een schandaal als dit waar is. Ik ga nu nog uit van foute vakbondspropaganda.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Caspar »

Op sommige perrons op Amsterdam centraal staan intussen van die grote blauwe verrijdbare containers, je kent ze wel: die waar een stuk of 15 zakken inpassen. Als iedereen daar het afval in gooit, dan kunnen ze tenminste weer een weekje voort.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door STF »

Haha ja de vuilnismannen zullen wel erg weinig volle containers hoeven op te halen bij de stations, de afgelopen dagen.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Chauf21 »

Caspar schreef:Op sommige perrons op Amsterdam centraal staan intussen van die grote blauwe verrijdbare containers, je kent ze wel: die waar een stuk of 15 zakken inpassen. Als iedereen daar het afval in gooit, dan kunnen ze tenminste weer een weekje voort.
Ik zag ze inderdaad staan. Maar dan nog lijkt Amsterdam C nu bijna net alsof Koninginnedag net is afgelopen :|
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Geert »

Flink zooitje vanavond inderdaad. De hele tunnel lag vol met troep.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door STF »

Hmm zal ik om de koninginnedagvreugde te vergroten van het weekend (ben in de buurt dan) maar eens een pak bierviltjes in het rondstrooien op Amsterdam Centraal met de tekst: "Laat uw koninginnedag niet verpesten, let op zakkenrollers! Prettige koninginnedag Politie Amsterdam." :wink:
Oud forumgebruiker

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Oud forumgebruiker »

In Amsterdam zaten van de week mannen in pakken (!) de prullenbakken in de s2200 te legen :lol: :lol:. Ach, die spreken tenminste Nederlands :wink:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Ardan »

Asbest! Nucleaire rotzooi! Atoomafval! :shock:
Ik ga nooit meer met de t2200!
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Suus »

Op AT5 zijn beelden van het station op afgelopen vrijdag te zien, inclusief de meningen van reizigers: http://www.at5.nl/artikelen/36550/schoo ... aken-op-cs

Vanaf dinsdag is ook Schiphol de klos.

Hoewel ik de stakers wel begrijp, moet dit niet meer te lang gaan duren, tenzij ze van ratten houden -O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ardan schreef:Asbest! Nucleaire rotzooi! Atoomafval! :shock:
Ik ga nooit meer met de t2200!
Nee ik bedoelem mannen in pak. Van die mensen met krijtstreep, stropdasje etc. Waarschijnlijk mochten de bazen nu zelf hun handen uit hun mouwen steken :lol:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door STF »

Zullen wij maar ff een dagje gaan vegen daar als OVNL meeting? Wij zijn tenslotte geen schoonmaakpersoneel. :wink:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Ardan »

Betaal jij? :lol:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Geert »

STF schreef:Zullen wij maar ff een dagje gaan vegen daar als OVNL meeting? Wij zijn tenslotte geen schoonmaakpersoneel. :wink:
Jij liever dan ik zo te horen 8-)
Bengel
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 19 feb 2010, 21:49

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Bengel »

STF schreef:Zullen wij maar ff een dagje gaan vegen daar als OVNL meeting? Wij zijn tenslotte geen schoonmaakpersoneel. :wink:
Leuke geste van je,

als je zelf al je troep opruimt bij voorbaat hoeft er weinig meer schoon gemaakt worden lijkt me 8-)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Vinny »

Nou dan moet je toch eens op Amsterdam Centraal kijken. Het is een regelrechte schandplek aan het worden. Maar gelukkig breken er nog geen enge ziektes uit en heb nog geen ratten gezien...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Caspar »

Je kan ook lichtelijk overdrijven natuurlijk :roll: , het is best een bende, maar met die enge ziektes zal het wel loslopen. Ik krijg wel medelijden met de schoonmakers als ze weer aan het werk gaan, al die bakjes patat met beschimmelde inhoud zal niet zo fris zijn om hele dag boven te hangen.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door playertwo »

Doen ze toch helemaal zelf; hun kiezen er voor om langdurig te staken. Dus mogen ze daarna ook de zooi opruimen (inclusief overuren maken om de boel weer op tijd schoon te krijgen).
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Caspar »

Is dat een mening, of is dat wettelijk zo bepaald?
Oud forumgebruiker

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Oud forumgebruiker »

Op Asd zijn sowieso al muizen, net als in heel Amsterdam :roll:. Zie ze 's avonds altijd tussen de sporen lopen. Dus ratten zullen er ongetwijfeld ook wel zijn, boeiend :P.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 14 gasten