Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Misschien komen er van die stakussetjes, zoals NS ze ook heeft in nieuwe trein.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Wat heeft NS tegengehouden dat te doen?
Beul van de blindegeleidelijn
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9201
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Komt de gedeputeerde weer als naam op de trein te staan?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: zo 29 nov 2015, 17:28
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Blijft volgens mij overeind dat CXX de "kippenlijn" weer aardig tot leven heeft weten te wekken.
Had volgens mij ook wel ( vanuit de provincie ) meer verdiend.
Maar ja, als er voor een kwartje goedkoper gereden ( denkt te kunnen ) worden, telt resultaat in de voorgaande jaren dus niet.
Lang leve de aanbestedingen...................
Had volgens mij ook wel ( vanuit de provincie ) meer verdiend.
Maar ja, als er voor een kwartje goedkoper gereden ( denkt te kunnen ) worden, telt resultaat in de voorgaande jaren dus niet.
Lang leve de aanbestedingen...................
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Tja, gezien de beperkingen van die lijn kun je ook niet zoveel op de dienstregeling concureren he? Dan valt de keuze al snel op dat 'kwartje'
En resultaten uit het verleden bieden natuurlijk ook geen garantie voor de toekomst. Bovendien heeft Keolis dus niet eerder op die lijn gereden, dus kun je ook moeilijk vergelijken op hoe ze het beiden op die lijn zouden doen. Dan is het ook vrij oneerlijk om dat te gebruiken als maatstaf in een aanbesteding.
En resultaten uit het verleden bieden natuurlijk ook geen garantie voor de toekomst. Bovendien heeft Keolis dus niet eerder op die lijn gereden, dus kun je ook moeilijk vergelijken op hoe ze het beiden op die lijn zouden doen. Dan is het ook vrij oneerlijk om dat te gebruiken als maatstaf in een aanbesteding.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Connexxion heeft de lijn ook verkregen via een aanbesteding en daar ben je toch juist tevreden over?aadvannijen schreef: ↑vr 21 apr 2023, 18:13 Maar ja, als er voor een kwartje goedkoper gereden ( denkt te kunnen ) worden, telt resultaat in de voorgaande jaren dus niet.
Lang leve de aanbestedingen...................
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Connexxion heeft in 2006 gewonnen, daarna zijn er geen aanbestedingen meer geweest. Alleen een verlenging van 5 en een verlenging van 2 (door corona) jaar.
En we weten allemaal wel dat bij een verlenging er geen bezuinigingsvoorstel op tafel ligt.
En we weten allemaal wel dat bij een verlenging er geen bezuinigingsvoorstel op tafel ligt.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Prijsstelling deed voor de helft mee in de weging / puntenaantal.aadvannijen schreef: ↑vr 21 apr 2023, 18:13 Blijft volgens mij overeind dat CXX de "kippenlijn" weer aardig tot leven heeft weten te wekken.
Had volgens mij ook wel ( vanuit de provincie ) meer verdiend.
Maar ja, als er voor een kwartje goedkoper gereden ( denkt te kunnen ) worden, telt resultaat in de voorgaande jaren dus niet.
Lang leve de aanbestedingen...................
De provincie wordt nu opbrengstverantwoordelijk. Dus het financiële risico ligt minder bij de vervoerder, die dient 'gewoon' de rekening in voor de gemaakte kosten per jaar..
https://www.gelderland.nl/nieuws/keolis ... wageningen(..)Prijs-kwaliteit
2 partijen schreven in voor de aanbesteding. Gunning vond plaats op basis van de beste prijs-kwaliteitverhouding. Prijs en kwaliteit telden beiden voor 50% mee. Inschrijvers moesten een materieelplan, kwaliteitsplan en personeelsplan indienen. Een beoordelingsteam beoordeelde dit. Keolis behaalde de hoogste totaalscore.
Opbrengstverantwoordelijkheid
We hebben ervoor gekozen om in deze concessie verantwoordelijk te worden voor de opbrengst in plaats van de vervoerder. Dat betekent dat we de vervoerder betalen voor de kosten die worden gemaakt voor het rijden van de treinen en alles wat daarbij hoort. De inkomsten gaan naar de provincie. Daarmee halen we het grootste financiële risico voor de vervoerder weg.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Transdev maakt geen bezwaar tegen de gunning en dus heeft Keolis nu ook officieel de aanbesteding gewonnen.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Worden de treinstellen voor of na de concessiewissel gemoderniseerd/omgeschilderd?
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Na, wordt een 2 jarenplan. Zal een Flirt van Zwenzwoka naar Valleilijn gaan om stellen vrij te spelen.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Zwenzwoka zit toch ook niet heel ruim in het materieel zou ik zeggen. Ideetje om twee gekoppelde Lintjes in de Barneveld-pendel te zetten?
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
- Diesel onder bovenleiding terwijl dat niet persé noodzakelijk is
- Maximum snelheid van 120 km/h
- Iedere machinist daar bekend maken met het spul
- Geen dieselpomp beschikbaar in Amersfoort.
Ja hoor, topidee
- Maximum snelheid van 120 km/h
- Iedere machinist daar bekend maken met het spul
- Geen dieselpomp beschikbaar in Amersfoort.
Ja hoor, topidee
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Connexxion heeft eerder twee Breng-GTW's ingezet op de Valleilijn. Dat was uiteraard ook dieselen onder de draad, maar voor een of meerdere kortere periodes dan de nu voorziene twee jaar.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Zwenzwoka kan makkelijk een stel missen....
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Is dieselen op Zwolle - Kampen niet logischer dan op Amersfoort - Barneveld Zuid (als je dan toch ergens Linten in moet zetten)?
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Ik denk niet dat de Linten de krappe rijtijden op Kampen kunnen halen.
Ze hebben ruim een jaar (eind 2016 tot begin 2018) op de Valleilijn gereden.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
En omdat ze gekoppeld moesten rijden, ontstond toen de gekke situatie dat de "tussentreinen" meer capaciteit boden dan de doorgaande treinen.
Dat lukt waarschijnlijk alleen als Zwolle Stadshagenn tijdelijk niet bediend wordt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 630
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
- Nickipedia
- Berichten: 49
- Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
De Linten staan te koop, er gaat een Flirt van ZwEnZwoKa die kant die ze prima kunnen missen.
Afgezien daarvan zou de maximum snelheid van 120km/h van een Lint geen belemmering zijn, toen de Protossen net in dienst waren mochten deze vanwege slechte rijeigenschappen ook slechts 110km/h.
Afgezien daarvan zou de maximum snelheid van 120km/h van een Lint geen belemmering zijn, toen de Protossen net in dienst waren mochten deze vanwege slechte rijeigenschappen ook slechts 110km/h.
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Alleen zijn er intussen wel twee stations bijgekomen op die lijn...
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Nog vaker achterblijvers bedoel je?Nickipedia schreef: ↑di 11 jul 2023, 18:25 De Linten staan te koop, er gaat een Flirt van ZwEnZwoKa die kant die ze prima kunnen missen.
- Nickipedia
- Berichten: 49
- Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Dat lijkt me niet zo moeilijk is mij in de afgelopen vijf jaar slechts 1x gelukt en dat was met de eerste trein na een verstoring.
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Krijgen de treinen op de Valleilijn dan eindelijk GPS zodat we ook live locatie van die treinen hebben? Want volgens mij hebben ze dat nu niet.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Aannemelijk komt er dezelfde reisinfo in die ook in de huidige Keolistreinen zit. Dus dan wel.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten