Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Bericht door Daniel »

Voor wie ergens tussen Rotterdam en Den Haag moet zijn morgen: werkzaamheden van dit weekend lopen uit, prognose is hervatting treindienst tussen 12.00 en 13.00 uur (niet zo'n klein uitloopje ook dus).

Aan de reisplanner te zien wordt niet de aangepaste dienstregeling van dit weekend gereden, met als gevolg dat de in Dordrecht startende s2100-en niet rijden. Spitstreinen uit Zeeland (t2114 en t2118) rijden tot Dordrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Ardan »

En Fyra rijdt toeslag-vrij? :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Suus »

Neen.

Wel rijdt er een snelbus Schiedam Centrum - Schiphol.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Geert »

Voor reizigers van/naar België e.v. is Fyra wel toeslagvrij te gebruiken. Zie NS Hispeed.nl
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Bericht door Geert »

Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag
Geplaatst op: zondag 7 maart 2010 23:07
Laatst bijgewerkt: zondag 7 maart 2010 23:08


UTRECHT - Door uitgelopen werkzaamheden aan het spoor tussen Rotterdam en Den Haag rijden er maandagochtend geen treinen tussen de stations Schiedam Centrum en Den Haag Centraal. Dat heeft spoorbeheerder ProRail zondag gemeld. Reizigers moeten rekening houden met een extra reistijd van dertig tot zestig minuten. ProRail verwacht dat de werkzaamheden rond 12.00 uur zijn afgerond.
Lees verder
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daniel »

Heb trouwens medelijden met de reizigers tussen Delft en Den Haag HS die allemaal met tram 1 mee mogen... da's over het algemeen toch aardig knus in de spits. En HTM zal vast ook geen trams over hebben in de spits om mee te versterken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Bericht door Meltrain »

Hmm, reizigers tussen Schiedam en Delft Zuid (zoals ik dus) mogen zelfs omreizen via Delft. :shock:
Had NS nou echt geen extra Stopbus op dat traject kunnen inleggen? :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Bericht door Reiziger Delft »

Of je probeert jezelf te proppen in bus 40. :wink:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Bericht door Dexter »

Misschien dat er nog een paar mensen zo wijs/creatief zijn om naar Hofplein te lopen en metrolijn E te gebruiken.
Vallend blad maakt rails glad.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Bericht door iljitsch »

Ja, wat de NS zou moeten doen is de RET extra snelmetro's laten inzetten tussen Hofplein en Den Haag LvNOI/CS. Maar waarschijnlijk heeft de RET niet echt extra materieel hiervoor op deze lijn, die immers niet aangesloten is op de rest van het metronet. (Of is de tunnel bij Rotterdam CS al open?)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Bericht door Stefan »

De RET heeft nergens extra materieeel, ze kampen met tekorten. Overigens kun je met het 'gewone' metromaterieel niet op lijn E rijden overigens vanwege de beveiligingssystemen.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Bericht door Daniel »

Overigens zag ik dat men vanmorgen toch weer een andere aanpak had gekozen... de t2114 was in Dordrecht een extra trein naar Rotterdam geworden en de eerste IC naar Vlissingen (t2121) was juist opgeheven. Dan keert de s2100 dus blijkbaar lang in Rotterdam, anders had de aankomende t2112 precies op de t2121 kunnen keren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Bericht door Justin »

Al die tweetjes en eentjes van de voorgaande poster ;) :P.

RSR-E is inderdaad wel een oplossing, dat is de eerste oplossing die me te binnen schiet bij een stremming/werkzaamheden op het traject. Alleen Hofplein-Centraal is nog een minuutje of 10 lopen (of 5 minuten met de tram)... Jammer dat die ene loopbrug al jaren gesloopt is in dat geval, scheelt toch wat minuutjes :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Bericht door Daniel »

Justin schreef:Al die tweetjes en eentjes van de voorgaande poster ;) :P.
Haha ja, 't zijn niet de meest makkelijk te onderscheiden treinnummers nee :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Bericht door iljitsch »

Justin schreef:Alleen Hofplein-Centraal is nog een minuutje of 10 lopen (of 5 minuten met de tram)...
Een paar maanden geleden had ik het plan opgevat om van Nootdorp naar Schiphol te gaan met RR lijn E en de fyra, maar ik geloof dat ik er 25 minuten over deed om van station Hofplein naar CS te komen en miste dus de fyra. Weliswaar gedeeltelijk door mijn zware bagage en onbekendheid met het gebied, maar deels ook vanwege al het bouwen voor Rotterdam CS. Ik zou een overstap van minder dan 20 minuten zeker niet aanbevelen.

Of kan je ook naar de achterkant van Rotterdam CS lopen? Dat lijkt me korter maar ik ken het daar absoluut niet...

Hopelijk duurt het niet al te lang meer voordat RR E doorgetrokken wordt naar Rtd, en misschien dat ze dan ook eens kunnen kijken naar de aansluitingen op Den Haag CS, want die is van/naar Schiphol bar en boos. Ondanks het feit dat RR E ieder kwartier rijdt heb je maar 2 aansluitingen per uur en niet op CS maar op Laan van NOI richting Nootdorp en lange overstappen richting Schiphol.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Bericht door Chauf21 »

iljitsch schreef:Of kan je ook naar de achterkant van Rotterdam CS lopen? Dat lijkt me korter maar ik ken het daar absoluut niet...
Dat kan :) Kost je zo'n tien minuten denk ik. Als je het station aan de achterzijde verlaat, sla je rechtsaf. Je kan dan bij de Schiekade (drukke straat met tramrails in het midden) rechtsaf slaan en bij de volgende kruising linksaf, of net zolang doorlopen totdat je het Hofpleinviaduct ziet. Daar sla je dan rechtsaf en loop je zo naar het Hofpleinstation.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Bericht door Geert »

Lekker rustig hier voor de deur (aan de spoorlijn Rotterdam - Schiedam): nog steeds geen treinen richting Delft en verder. Prognose is inmiddels 15.00 uur geworden...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Bericht door Suus »

Waar wordt er eigenlijk aan gewerkt. Is het al voor de tunnel?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Treinverkeer Rotterdam - Den Haag hervat

Bericht door Geert »

Treinverkeer Rotterdam - Den Haag hervat
Geplaatst op: maandag 8 maart 2010 14:25
Laatst bijgewerkt: maandag 8 maart 2010 14:32


Het treinverkeer tussen Rotterdam Centraal en Den Haag HS is weer hervat, zo meldt NS maandagmiddag op haar website. Het treinverkeer was al de hele dag gestremd door uitgelopen werkzaamheden. Reizigers konden omreizen via Gouda, met de NS-bus of met de HTM-tram.

Reizigers dienen nog wel rekening te houden met vertragingen. Waarschijnlijk is in de loop van de middag het treinverkeer weer volledig volgens dienstregeling.
Lees verder
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Bericht door Reiziger Delft »

Ik zag inderdaad alweer een rustige bus 40 en een rustige tram 1.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Bericht door Geert »

Bee schreef:Waar wordt er eigenlijk aan gewerkt. Is het al voor de tunnel?
Ja, en de loopbrug bij Delft die vandaag open zou moeten gaan.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Bericht door Daantje »

Ik heb begrepen dat reizigers geadviseerd werden te reizen van Den Haag naar Delft met tram 1 van de HTM en van Delft naar Schiedam/Rotterdam met een NS-bus. Overigens reden er van het weekend zeker wel NS-bussen van Delft Zuid naar Schiedam/Rotterdam want er hingen bordjes met pijlen naar de plek waar de bussen zouden komen. Van het weekend was het omreisadvies nog via Gouda (iig vrijdagavond) maar dat was vandaag dus niet meer zo. Met de Randstadrail kan een slimme optie zijn en als je via de achterkant van Centraal Station gaat en enigszins weet hoe je moet lopen dan red je dat in tien minuutjes. Is eigenlijk alleen maar rechtsuit lopen als je rechstaf geslagen ben. Via de voorkant is echt enorm om.
Reiziger Ddrs schreef:Heb trouwens medelijden met de reizigers tussen Delft en Den Haag HS die allemaal met tram 1 mee mogen... da's over het algemeen toch aardig knus in de spits. En HTM zal vast ook geen trams over hebben in de spits om mee te versterken.
Dat was het zeker. Ik had het 'geluk' dat ik vanuit Rijswijk naar Delft wilde vandaag en sowieso al gepland had om met tram 1 te reizen. Helaas moesten meer mensen dat vandaag en was het echt propvol en met veel vertraging. Ik heb zeker een half uur bij de tramhalte Herenstraat in Delft gestaan en al die tijd is 3x tram 15 en 2x tram 10 langsgekomen en pas daarna een keer tram 1 die toen al propvol zat. Bij de haltes daarna bleven bijna alle mensen achter.
Geert schreef:
Bee schreef:Waar wordt er eigenlijk aan gewerkt. Is het al voor de tunnel?
Ja, en de loopbrug bij Delft die vandaag open zou moeten gaan.
Op het station van Delft lag er nieuw grint tussen de sporen, werkzaamheden voor de tunnel heb ik niets van gezien en de loopbrug is helaas nog steeds niet in gebruik -O-
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Bericht door Geert »

Daantje schreef:Ik heb begrepen dat reizigers geadviseerd werden te reizen van Den Haag naar Delft met tram 1 van de HTM en van Delft naar Schiedam/Rotterdam met een NS-bus. Overigens reden er van het weekend zeker wel NS-bussen van Delft Zuid naar Schiedam/Rotterdam want er hingen bordjes met pijlen naar de plek waar de bussen zouden komen. Van het weekend was het omreisadvies nog via Gouda (iig vrijdagavond) maar dat was vandaag dus niet meer zo. Met de Randstadrail kan een slimme optie zijn en als je via de achterkant van Centraal Station gaat en enigszins weet hoe je moet lopen dan red je dat in tien minuutjes. Is eigenlijk alleen maar rechtsuit lopen als je rechstaf geslagen ben. Via de voorkant is echt enorm om.
Vanmorgen was het omreisadvies volgens mij ook via Gouda, dat stond op NS.nl. Was ook wel te merken aan de hoeveelheid mensen in Gouda, het was behoorlijk drukker dan normaal :)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Bericht door Daantje »

Kan ook wel hoor. Bij mij in de tram hoorde ik wel wat mensen die over wilden stappen op een NS-bus maar waarschijnlijk moesten veel mensen daarvan ook gewoon in Delft zijn. Daar rijden natuurlijk ook heel wat treinen heen wat je niet zomaar in een paar trams gepropt krijgt.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Bericht door iljitsch »

Er reed dus alleen de normale lijn 1 tussen Den Haag en Delft, NS had geen vervangend vervoer geregeld hier? Dat is wel een buitengewoon slechte zaak...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten