Categorien voor buslijnen en voormalige buslijnen

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Categorien voor buslijnen en voormalige buslijnen

Bericht door fogeltje »

Ik had deze vraag al eens eerder gepost in het topic over historische buslijnen, maar omdat het een beetje off topic misschien was is het daar onder gesneeuwd, daarom breng ik het even in een apart topic ter sprake:

Ik heb de laatste tijd flink wat voormalige buslijnen toegevoegd. Deze lijnen komen nu in de categorie "Voormalige lijn xxx" terecht. Is het mogelijk om van deze categorien een subcategorie van het betreffende lijnnummer te maken?

Dus bijvoorbeeld [[Categorie:Voormalige lijn 21]] een subcategorie maken van [[Categorie:Lijn 21]]. Ik vind dit als gebruiker logischer. Als ik in de zoekfunctie "Lijn 21" intyp omdat ik bijvoorbeeld de voormalige lijn 21 Nijmegen - Eindhoven wil vinden, dan krijg ik alleen de huidige lijnen, er staat geen enkele verwijzing naar voormalige lijnen met dat nummer en dat is in mijn ogen wel handig.

Gezien het om een veel potentiele lijnnummers gaat, zou het wellicht handig zijn als dit geautomatiseerd zou kunnen zodat dit niet handmatig voor ieder lijnnummer gedaan hoeft te worden.
"Een touringcar is geen bus"
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Categorien voor buslijnen en voormalige buslijnen

Bericht door Wubbo »

Lijkt me een prima idee voor Wikibot! :)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Categorien voor buslijnen en voormalige buslijnen

Bericht door fogeltje »

Kan hier nog iets mee gedaan worden? Ik zou het erg handig vinden als dit wordt doorgevoerd. Dit maakt het voor bezoekers ook gemakkelijker om lijnen te vinden als ze zoeken naar een voormalige lijn.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten