Vaarwel forenzenbestaan!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Plaats reactie
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Vaarwel forenzenbestaan!

Bericht door tsov »

Vanavond om 18.00 precies eindigde mijn (trein)forenzenbestaan toen ik bij de Korevaarstraat in Leiden uit lijn 28 stapte.
Mijn laatste reis verliep zonder noemenswaardige problemen, net zoals 95% van de reizen in de afgelopen 5 jaar. Mijn echte forenzenbestaan begon op 18 februari 2003 met de verhuizing vanuit Amsterdam-Noord naar Leiden. Ik besloot toen nog wel m'n middelbare school in Amsterdam-Zuid af te maken, dus dat werd treinen naar school 8-) Ik had al wel enigszins ervaring met het forenzenbestaan, omdat ik in de wintermaanden al met bus en tram van Noord naar Zuid ging.
Toen ik ging studeren ging ik dat ook in Amsterdam doen, dus werd het reisdoel verlegd naar Amsterdam Centraal. Ging ik in het begin nog vaak met de fiets in Leiden, sinds ik OV had werd dat steeds minder. Nu reis ik eigenlijk altijd met de bus naar het station :P
Daar kwam dus vandaag een einde aan; morgen verhuis ik (terug) naar Amsterdam, geheel toevallig weer naar Noord en bestaat mijn dagelijkse reis (meestal, als ik geen leuke omweggetjes verzin :P) uit een fiets en een stuk met de pont. Als het nou heel erg beestenweer is kan ik ook wel met het OV, maar dat is naar veel universiteitsgebouwen veel onhandiger, zeker als ik op één dag op meerdere locaties moet zijn :roll:
Meldingen van mij zullen jullie heus nog wel zien, maar ik zal veel minder frequent de binnenkant van een trein zien... :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Vaarwel forenzenbestaan!

Bericht door IC3 »

Veel plezier gewenst daar in Amsterdam. :-) Je zult toch nog wel regelmatig de trein nemen om bij je ouders op bezoek te gaan? 8-)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vaarwel forenzenbestaan!

Bericht door Daantje »

Ik neem aan dat je ouders je ook nog wel eens willen zien en je dan nog wel eens een trein van binnen ziet ;) En anders ben je hier altijd van harte welkom :D Succes met verhuizen en heel veel plezier in A'dam!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Vaarwel forenzenbestaan!

Bericht door Fles »

tsov schreef:Vanavond om 18.00 precies eindigde mijn (trein)forenzenbestaan
Vaarwel :cry:

En veel sterkte in de Eeuwige Wisselstraten.. :cry:
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Vaarwel forenzenbestaan!

Bericht door tsov »

Ik gok dat het maar voorlopig is hoor :P
En ik zal zeker nog vaak naar m'n ouders gaan, maar zal niet meer 2x per dag een dik half uur in de trein zitten :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Vaarwel forenzenbestaan!

Bericht door Justin »

haha, gek gevoel he? Dat had ik ook eind januari :P.

Veel plezier in je crib :p :D
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Oud forumgebruiker

Re: Vaarwel forenzenbestaan!

Bericht door Oud forumgebruiker »

Gefeliciteerd!

Noord euhh, schaf je wel een Tomos aan? :wink:
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Vaarwel forenzenbestaan!

Bericht door tsov »

Niet zo stigmatiserend joh :evil: :mrgreen:
Er zijn zat Noorderlingen zonder Tomos :lol: Daarnaast heb ik geen rijbewijs of certificaat, dus dat wordt sowieso moeilijk :lol: Met een fiets en SOV kom je een heel end :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Vaarwel forenzenbestaan!

Bericht door BR628 »

Ik zou dat forenzen voor geen goud willen missen. Het zit zo in mijn dagritme dat ik me vrij snel niet-zo-lekker ga voelen als ik thuis zit (te werken). DIe anderhalf uur heen en anderhalf uur terug zijn wat mij betreft goed te doen.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Vaarwel forenzenbestaan!

Bericht door WSM »

Ik ben anders blij dat ik er binnenkort ook vanaf ben.
Het kost zoveel tijd dat forenzen :|.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vaarwel forenzenbestaan!

Bericht door Daantje »

Reizen is leuk en ik had daar ook absoluut geen hekel aan maar het vroeg opstaan nekte me. Het is echt niet leuk als je elke dag om half zes op moet omdat je om kwart voor zeven in de trein moet zitten, een dag moet werken/stage lopen/studeren en 's avonds om acht uur weer thuis komen en om tien uur je bed weer in moet omdat je de volgende dag weer vroeg op moet. Het reizen is leuk maar in die twee uur dat je thuis bent moet je en studeren en douchen/eten/etc en dan wil je ook nog wel eens een sociaal leven.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Vaarwel forenzenbestaan!

Bericht door Ruben »

Ik had er destijds ook geen hekel aan, maar nu vind ik het uur in de trein vaak wel weer genoeg, zou het niet meer 3 dagen per week willen doen zeg maar. Straks ook mooi in mijn stalen ros, laten we het OV voor wat het is: een hobby. :wink:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vaarwel forenzenbestaan!

Bericht door Daniel »

Tja, op een of andere manier vindt ik de reistijd toch eigenlijk altijd wel 'n mooi moment om even tot rust te komen na het werk. Al moet 't ook weer niet te lang duren: heb voor m'n stage ooit 7 maanden lang, 5 dagen in de week, Dordrecht - Arnhem gedaan, maar daar moet ik nu echt niet meer aan denken.

Eigenlijk was de 1 uur en 10 min. van deur tot deur van de afgelopen maanden wel 'n mooie reistijd, maar 'tis nog maar even afwachten wat de toekomst gaat brengen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Vaarwel forenzenbestaan!

Bericht door waldo79 »

Ga je op jezelf wonen, Reiziger Ddrs?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vaarwel forenzenbestaan!

Bericht door Daniel »

Ligt er maar net aan waar ik ga belanden, maar 'tis wel waarschijnlijk dat dat binnen een jaar gaat gebeuren ja :wink:
Ben na de afgelopen 11 maanden als uitzendkracht gewerkt te hebben nu op zoek naar wat anders en wat er nu loopt is niet bepaald om de hoek (Amsterdam, Lelystad en zelfs eentje in Groningen).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Vaarwel forenzenbestaan!

Bericht door waldo79 »

Bij mij zal het ook niet te lang meer duren. Studie af; baan; waarschijnlijk verhuizen. Het pendelen zou behoorlijk snel de keel uithangen. Hoewel ik geen moeite heb om bijvoorbeeld 45-60 minuten enkele reis te maken 8-)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vaarwel forenzenbestaan!

Bericht door Daantje »

Ik woon in Rotterdam en loop daar nu ook stage en dan moet je al rekening houden met een reistijd van 30-45 minuten dus dat is al wel snel het minimum wat je kwijt bent of je moet echt om de hoek gaan wonen.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Vaarwel forenzenbestaan!

Bericht door Jurjen »

Daantje schreef:Ik woon in Rotterdam en loop daar nu ook stage en dan moet je al rekening houden met een reistijd van 30-45 minuten dus dat is al wel snel het minimum wat je kwijt bent of je moet echt om de hoek gaan wonen.
Ach, binnenstedelijk OV heeft nu eenmaal een lagere gemiddelde snelheid als het (inter)regionaal vervoer. Ik woon in Alkmaar, zo'n 50 km van Amsterdam, waar ik studeer, en dat is met een uur deur-tot-deur te doen. xx:00 de deur uit, xx:08 op het station, wat drinken halen, xx:12 de trein, xx:49 aankomst op Amsterdam C, xx:52 vertrek lijn 5 naar A'veen (en JA, ik haal dat ding 9 van de 10 keer,
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Vaarwel forenzenbestaan!

Bericht door Vinny »

^^ 6 kilometer is ook een kwartiertje fietsen :idea:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Vaarwel forenzenbestaan!

Bericht door WSM »

Herkenbaar, van de trein naar mijn huis is met de bus tien minuten, alleen zijn de aansluitingen meestal flut dus sta ik net geen half uur uit mijn neus te vreten.
En als je veel bagage bij je hebt is de fiets niet echt een optie.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Vaarwel forenzenbestaan!

Bericht door Jurjen »

Vinny schreef:^^ 6 kilometer is ook een kwartiertje fietsen :idea:
Reken maar een half uur. Verkeerslichten, (open) weidelandschap met immer tegenwind ;-), regen... (En nog 1 kilometer extra van mijn huis naar het station ;-))
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vaarwel forenzenbestaan!

Bericht door Daantje »

Ik heb vanmiddag 6,5 km gefietst in een half uur (in de stad, van Rotterdam Noord naar Zuidplein) dus met stoplichten enzo. Al is dat op de Coolsingel wel tof. Als je een keer groen hebt op Hofplein kan je tot aan Zuidplein bij elk stoplicht door fietsen 8-) Alleen op de terugweg lukte het wat minder.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten