Nieuwe NS-site

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Nieuwe NS-site

Bericht door WSM »

Heuglijk nieuws voor iedere treinenliefhebber: de NS-site is nu nog beter geworden! Mooiere kleuren en meer flasy gadgets erbij!

Ik ben dan ook erg benieuwd naar de meningen over deze grote vooruitgang voor de klanten van NS.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door Karl »

Ik typte net zoals wel vaker ns.nl in en drukte op enter, die site begint helemaal te flippen. Met IE doet 'ie het wel...

Niet geschikt voor Firefox ofzo? Dat zou wel een flater zijn.

Edit: aanvulling: er staan ook geen treinnummers meer bij. :( De functionaliteit 'plannen voor netkaarthouders' vind ik dan wel weer een voordeel. (y)
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door Daniel »

Beetje jammer alleen dat de site "van 't scherm af valt". De vormgever die bedacht heeft dat de site helemaal links in beeld moet staan met een groot leeg vak rechts mogen ze van mij ook gelijk ontslaan... had 'm dan gecentreerd ofzo.

Erg snel is 'ie ook niet trouwens...

@Karl: ik kan de site anders gewoon normaal openen in Firefox. Al zie ik wel heel veel langskomen in de statusbalk zolang 'ie bezig is met openen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door Karl »

Reiziger Ddrs schreef:Beetje jammer alleen dat de site "van 't scherm af valt". De vormgever die bedacht heeft dat de site helemaal links in beeld moet staan met een groot leeg vak rechts mogen ze van mij ook gelijk ontslaan... had 'm dan gecentreerd ofzo.

Erg snel is 'ie ook niet trouwens...

@Karl: ik kan de site anders gewoon normaal openen in Firefox. Al zie ik wel heel veel langskomen in de statusbalk zolang 'ie bezig is met openen.
Bij mij laadt de site steeds opnieuw in FireFox.

Het is inderdaad vervelend dat de site niet gecentreerd is en dat het lang duurt, straks stap ik maar over naar mobiel.ns.nl.
Het is een spectrum.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door Justin »

Ik heb net heel vlugjes alles bekeken.

Hij doet soms wat moeilijk met het invoeren van de stationsafkortingen.

Verder vind ik het jammer dat de treinnummers zijn weggevallen. Zo constateerde ook Webguy en daarmee zijn AV-script... :(

Ik moet het nog een keer uitvoerig testen, hier in FireFox doet hij het in ieder geval wel.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door IC3 »

Boehoe, de treinnummers mis ik nu al! :cry:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door Ruben »

Bovenstaande heb ik als feedback neergezet voor NS, hopen dat ze er wat aan gaan doen. Prutsite zonder stationsverkortingen en treinnummers...
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door deadlock »

Onder FireFox 3 doet hij het niet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door Ruben »

Das een bèta dus niet zo zeuren, een NS site maken is al moeilijk genoeg :P :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door Wubbo »

Firefox 2.0.0.14 hier snapt de site ook niet...
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door Daan »

Wubbo schreef:Firefox 2.0.0.14 hier snapt de site ook niet...
Hier werkt t prima met die versie...
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door Mark »

Hier dus niet, 9 van de 10 keer krijg ik rare errors.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door Meltrain »

ik zie net dat de vetrkstaten weg zijn. :shock: :evil:
(Of heb ik niet goed gekeken?)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door Ruben »

Heb ze ook niet gevonden en ik blijf er nu weg; hele browser reageerde net niet meer door dat kreng.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door Mark »

Dramasite. Ik gebruik voortaan altijd hafas...
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door Cookie »

Site is hier ook vrij langzaam, vanmiddag liep de browser er op vast :( .
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door Jurjen »

Safari for Windows toont 'm prima. Treinnummers zijn ondingen waar geen enkele klant wat aan heeft. De 3067 is toch wat lastiger als de IC van Amsterdam C naar Den Helder van 17:43, niet? Overigens, verkortingen werken wél: alleen je moet na het intypen van de verkorting op <enter> drukken, om te voorkomen dat de website een volledige stationsnaam die er op lijkt uitkiest (in Safari iig).
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door Karl »

Wubbo schreef:Firefox 2.0.0.14 hier snapt de site ook niet...
Die heb ik dus ook, maar bij Daan schijnt 'ie dan wel te werken. Overigens krijg ik geen foutmelding oid van de site dat ik weer één of andere plugin moet downloaden, ik krijg helemaal niets.
Het is een spectrum.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door Freek »

Hier bij firefox 2.0.14 werkt ie gewoon, althans dat denk ik, kan natuurlijk wat missen, maar dat is in ieder geval niet hinderlijk. Ook een foutje in de site bij stationsvoorzieningen, indien je een buitenlands station invoert wordt de volgende pagina een error 404.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door Geert »

Mjah, ik vind treinnummers altijd wel prettig om te zien welke serie ik ga krijgen (en of ik dus een echte intercity krijg of een veredelde stoptrein, om maar wat te noemen). Bovendien worden die nummers ook al jaren gecommuniceerd via het spoorboekje.

Verder ziet het er wel flashy uit, maar grote verbeteringen qua functionaliteit heb ik nog niet gezien. De optie voor netkaarthouders bestond op de oude site ook al, dus dat is alleen wat handiger gepresenteerd. De mogelijkheid om gehandicaptenassistentie via internet aan te vragen vind ik positief (hoewel ik er zelf nooit mee te maken heb).

Verder vind ik de nieuwe URLs nog net zo onduidelijk als de oude, wat niet zo handig werkt als je snel naar een onderdeel wilt. Ik zag wel dat http://www.ns.nl/reisplanner" onclick="window.open(this.href);return false; werkt, het is een begin. :) Kwalijker is het dat de oude links niet meer werken en dat is meestal een slecht idee.

Verder werkt het ding wel onder 2.0.0.14 maar deze computer is nog niet zo heel oud (jaar of 2). ;)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door deadlock »

Hij doet het nu wel redelijk. Maar het enige wat ik eigenlijk wil is invulvakjes met vertrekstation, eindstation, datum & tijd. Liefst zwarte tekst op witte achtergrond.

Meer heb je niet nodig ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door Jurjen »

deadlock schreef:Hij doet het nu wel redelijk. Maar het enige wat ik eigenlijk wil is invulvakjes met vertrekstation, eindstation, datum & tijd. Liefst zwarte tekst op witte achtergrond.

Meer heb je niet nodig ;)
Voor mensen die niet zo goed tegen verandering kunnen, is de intrede van de mobiel een gelukje. Kijk maar.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door deadlock »

Jurjen schreef:Voor mensen die niet zo goed tegen verandering kunnen, is de intrede van de mobiel een gelukje. Kijk maar.
Ik kan prima tegen veranderingen, alleen je moet voor de grap even kijken naar de source;

Code: Selecteer alles

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
Ik zie hordes fouten als ik naar de DTD kijk en daarna naar de manier van implementatie. Daarnaast is het vrij bandbreedteslurpend, wat ik liever ergens anders voor gebruik.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Joost
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 14:52
Locatie: Uto & Zwd

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door Joost »

Het hele design doet me erg Web 2.0 aan. :roll: En nogal vervelend dat je niet meer de stationsafkorting kunt intypen en vervolgens op Tab drukken. Op Enter drukken werkt dan wel, maar dan moet je er een gewoonte van maken om éérst datum en tijd in te vullen, en daarna pas de stations.
Overigens heb ik wel een voordeel gevonden (en ben niet te beroerd dat te delen ;)): als je reisadvies eenmaal geladen is, kun je wel snel tussen de verschillende mogelijkheden zappen. En volgens mij zonder dat je op sommige dagen bij de helft van de pogingen een foutmelding krijgt...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door deadlock »

Lang leve AJAX ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten