OVer je Reiservaringen in maart 2010
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010
Nee +60 ;)
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010
Oh ja, daar had ik vanochtend nog een foto van gemaakt (moest toch in de buurt zijn voor een afspraak). Ze zijn behoorlijk ver met slopen:Reiziger Ddrs schreef:Op Rotterdam Centraal ook nog 'n raar gezicht: men is nu met de sloop van de overkapping op perron 3/4 inmiddels de goederenlift gepasseerd, die vooralsnog is blijven staan. Achter die lift is opvallend genoeg niet de gehele kap gesloopt, maar staat het middelste stukje er nog.
Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010
Vanwege dat ja. Kijk, voor een vertraging van +15 t/m +45 zou ik het niet zo gauw doen en toeslagvrij een volgende keer gaan, maar +157 vond ik wel een beetje erg veel. Sterker nog, het personeel drong er op aan dat iedereen maar moest terugclaimen...lint41 schreef:Waarschijnlijk als compensatie voor de vertraging ;)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010
Waarom worden de treinen in de s3400 vandaag gereden met dubbele ddar? Zowel de trein naar Haarlem als Hoorn bestaan uit 8 bakken, om kwart over 9 in Heiloo. Dat heb ik nog niet eerder gezien. Zit bijna geen mens in... maar dus wel 2 hc's.
Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010
De s3400 is vandaag omgetoverd tot 693400(Hn-Amr-Utg-Hlm-Asd). Tussen Haarlem en Amsterdam is dit de enige rijdende treinserie waardoor die redelijk druk is, verwacht ik zo .
Pommes.
Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010
Vandaag voor het eerst controle meegemaakt op de stadsdienst in Almere waarbij ook chipkaarten gecontroleerd werden. 1 persoon in de bus heeft een boete gekregen omdat de chipkaart niet werkte. Ik weet niet wat er met die kaart nou precies aan de hand was. Er zijn verder geen boetes uitgedeeld.
Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010
Wauw, die sporen zijn goed verroest!
Als een trein daar overheen rijdt, maakt-ie dan nog wel voldoende elektrisch contact?
Als een trein daar overheen rijdt, maakt-ie dan nog wel voldoende elektrisch contact?
Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010
Het wissel ligt vast geklemd daar aan de sporen te zien
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010
Kan best, er rijden momenteel alleen nog treinen van 2a naar 1b (Thalys), 1a is tijdelijk een kopspoor dus daarvandaan zal geen trein meer komen. Je kan ook precies zien dat de rijweg van de Thalys niet verroest is.
Goederentreinen vanuit Gouda ri. Kijfhoek komen doorgaans via spoor 5 door Rotterdam, vandaar dat ook spoor 2b er nogal roestig uitziet (wordt niet bereden)
Goederentreinen vanuit Gouda ri. Kijfhoek komen doorgaans via spoor 5 door Rotterdam, vandaar dat ook spoor 2b er nogal roestig uitziet (wordt niet bereden)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010
Klopt.Caspar schreef:Het wissel ligt vast geklemd daar aan de sporen te zien
Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010
Is ook wel zo handig met dat kleine stukje noodperron, waar de Thalys langs stopt.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010
Ik zag vorige week toevallig een Thalys staan op 1b, maar dat noodperron had-ie niet nodig. De hele trein stond langs het reguliere perron.
Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010
Dat Connexxion ze dan niet al gelijk uitgerold heeft voor het hele land. Toevallig heb ik twee keer in twee weken een controleteam in de bus gehad bij Hermes, maar die hebben nog geen chipkaartlezers. Zeker de tweede keer hadden ze veel te doen: er zaten maar drie passagiers in de bus.Klaasje schreef:Vandaag voor het eerst controle meegemaakt op de stadsdienst in Almere waarbij ook chipkaarten gecontroleerd werden. 1 persoon in de bus heeft een boete gekregen omdat de chipkaart niet werkte. Ik weet niet wat er met die kaart nou precies aan de hand was. Er zijn verder geen boetes uitgedeeld.
Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010
Ja, dat zag ik ook al verschillende keren.Geert schreef:Ik zag vorige week toevallig een Thalys staan op 1b, maar dat noodperron had-ie niet nodig. De hele trein stond langs het reguliere perron.
Het nut van het noodperron is mij daardoor nog niet geheel duidelijk. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010
Ik denk dat het nodig is voor wat langere treinen richting Dordt, die gespoorwijzigd worden naar 1b. Ach, better safe than sorry... :)
Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010
Ja, dat is inderdaad een goeie. :)
11 bakken ICRm of 12 bakken VIRM zal vermoedelijk zonder het extra stukje net niet gepast hebben.
11 bakken ICRm of 12 bakken VIRM zal vermoedelijk zonder het extra stukje net niet gepast hebben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010
Geluk bij een ongeluk is dat de treinen in de s1900 maar uit 10 bakken ICRm bestaan Maar 12 bakken IRM lijkt me daar eerlijk gezegd zowiezo al erg krap: nuttige lengte is 188 meter volgens ProRail en een losse IRM-VI is al 162 meter lang.
Ter vergelijking: 12 bakken IRM past al niet op 6a/b als het via wissel 287 langs het perron komt i.p.v. via het gebruikelijke slingertje te maken tussen fly-over en perron.
Ter vergelijking: 12 bakken IRM past al niet op 6a/b als het via wissel 287 langs het perron komt i.p.v. via het gebruikelijke slingertje te maken tussen fly-over en perron.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010
En een Thalys is ±200m, dus kan je er vanuitgaan, dat er verder wordt doorgereden langs het perron om de trein er netjes langs te krijgen, en de machinist uit stapt om een veilig sein te kunnen waarnemen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010
De fysieke lengte van 't spoor is 195 meter, dus dan past 'n Thalys gewoon keurig achter het wissel. Staat 'ie wel niet voorbij het sein aan de achterkant, maar dat maakt niet meer uit aangezien 1a een kopspoortje is geworden.
Een trein bestaande uit 2x IRM-VI is echter 132 meter langer als de fysieke lengte van het perron, dat past dus ook niet met noodperronnetje erbij. Daarmee kant je hooguit 8 bakken (is 216 meter) langs het perron kwijt.
Een trein bestaande uit 2x IRM-VI is echter 132 meter langer als de fysieke lengte van het perron, dat past dus ook niet met noodperronnetje erbij. Daarmee kant je hooguit 8 bakken (is 216 meter) langs het perron kwijt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010
Er stond vanmorgen zowaar één reiziger op de bus te wachten bij Meerkerk P+R/A27 :o Maar of die ooit nog de bus gaat nemen... lijn 388 reed in ieder geval gewoon door zonder te stoppen, hoe hard deze meneer ook stond te zwaaien.
De halte is trouwens zo ongeveer behangen met posters van Veolia nu die waarschijnlijk aangeven dat je op de knop moet drukken om bussen die over de A27 rijden er te laten stoppen, maar 'n haltebordje heeft 'ie nog altijd niet na een maand.
De halte is trouwens zo ongeveer behangen met posters van Veolia nu die waarschijnlijk aangeven dat je op de knop moet drukken om bussen die over de A27 rijden er te laten stoppen, maar 'n haltebordje heeft 'ie nog altijd niet na een maand.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010
De stoppert van 7.34 uit Lw naar Gn had een enkel stelletje. Hierdoor kon er in Zh niemand meer bij. De sneltrein van 7.59 uit Lw stopte extra om deze mensen nog even mee te nemen. Klein detail was dat die trein in Bp al mensen had achtergelaten... Stop in Zh was dus volomen nutteloos. Het is weer maandag... :N
Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010
Een conflict tussen Hermes en de gemeente Eindhoven dupeert nu de reizigers. Wat wil het geval: een (half?) jaar terug zijn er bij ons in de wijk hoge drempels aangelegd bij een aantal fietsoversteken. Die zijn dusdanig hoog dat de stadsbussen de onderkant aan de achterkant massaal beschadigen. Blijkbaar hebben eerdere pogingen niks geholpen en heeft Hermes nu besloten dat er geen bussen rijden totdat die drempels verlaagd zijn. Helaas is dat alleen nog maar via de chauffeurs gecommuniceerd die het dus weer de passagiers mogen vertellen nu terwijl de maatregel donderdag al is ingegaan. Deel van de wijk heeft nu dus niet meer een bus op fatsoenlijke afstand hierdoor die niet echt handig is voor het imago, maar vanuit Hermes zeker begrijpelijk is.
Edit: http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=51.49 ... 7,,0,12.59 Eén van de betreffende drempels. Moet wel zeggen dat ze door de Google Foto een stuk lager lijken.
Edit: http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=51.49 ... 7,,0,12.59 Eén van de betreffende drempels. Moet wel zeggen dat ze door de Google Foto een stuk lager lijken.
Laatst gewijzigd door Raymond op ma 08 mar 2010, 18:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010
Zeer begrijpelijk. Hermes gaat vanzelf sprekend niet zo rijden dat de hele bus naar de klote gaat omdat de gemeente zo nodig van die extreem hoge drempels moet hebben.
Het is ook niet zo dat er van tevoren wordt gekeken of zo hoe hoog een drempel maximaal kan zijn dan iedereen er normaal overheen kan.
Het is ook niet zo dat er van tevoren wordt gekeken of zo hoe hoog een drempel maximaal kan zijn dan iedereen er normaal overheen kan.
Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010
Ik had vannacht een nachtje bij me ouders in Mill door gebracht.
En toen liep ik 's morgens naar de bushalte Fitland om Lijn 92 naar Cuijk te om 07:52.
Tot mijn grote verbazing passeerde ik Lijn 91 naar Uden. Niet dat het zo bijzonder is. Maar de bus was gewoon echt VOL. En reedt zelfs een tweede Arriva bus achteraan. Dat dan wel materiaal uit de middeleeuwen was.
En toen liep ik 's morgens naar de bushalte Fitland om Lijn 92 naar Cuijk te om 07:52.
Tot mijn grote verbazing passeerde ik Lijn 91 naar Uden. Niet dat het zo bijzonder is. Maar de bus was gewoon echt VOL. En reedt zelfs een tweede Arriva bus achteraan. Dat dan wel materiaal uit de middeleeuwen was.
Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010
Is in Apeldoorn ook gebeurd: lijn 6 (station-Berg en Bos -station -Zuid) reed over de Koning Lodewijklaan (http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 5&t=h&z=17) richting Badhuisweg. Vanaf de Sprengenweg moest er over een drempel gegaan worden, die zelfs voor de DOK'jes (6355-6360,6369-6373,6555-6562,6565) te hoog was. Dus werd de route aangepast. Gemeente Apeldoorn vond dat toch niet het beste, en zorgde ervoor dat die drempel weer werd verlaagd.Raymond schreef:Een conflict tussen Hermes en de gemeente Eindhoven dupeert nu de reizigers. Wat wil het geval: een (half?) jaar terug zijn er bij ons in de wijk hoge drempels aangelegd bij een aantal fietsoversteken. Die zijn dusdanig hoog dat de stadsbussen de onderkant aan de achterkant massaal beschadigen. Blijkbaar hebben eerdere pogingen niks geholpen en heeft Hermes nu besloten dat er geen bussen rijden totdat die drempels verlaagd zijn. Helaas is dat alleen nog maar via de chauffeurs gecommuniceerd die het dus weer de passagiers mogen vertellen nu terwijl de maatregel donderdag al is ingegaan. Deel van de wijk heeft nu dus niet meer een bus op fatsoenlijke afstand hierdoor die niet echt handig is voor het imago, maar vanuit Hermes zeker begrijpelijk is.
(Toen is het hele lijnennet op de kop gegaan, lijn 6 werd overgenomen door lijn 5 Berg en Bos en een stuk door lijn 3 (Rijkskantoren/Apenheul))
Bij twijfel: gebruik beton.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten