OVer je Reiservaringen in maart 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door JeePee »

Nee +60 ;)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:Op Rotterdam Centraal ook nog 'n raar gezicht: men is nu met de sloop van de overkapping op perron 3/4 inmiddels de goederenlift gepasseerd, die vooralsnog is blijven staan. Achter die lift is opvallend genoeg niet de gehele kap gesloopt, maar staat het middelste stukje er nog.
Oh ja, daar had ik vanochtend nog een foto van gemaakt (moest toch in de buurt zijn voor een afspraak). Ze zijn behoorlijk ver met slopen:
Afbeelding
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Justin »

lint41 schreef:Waarschijnlijk als compensatie voor de vertraging ;)
Vanwege dat ja. Kijk, voor een vertraging van +15 t/m +45 zou ik het niet zo gauw doen en toeslagvrij een volgende keer gaan, maar +157 vond ik wel een beetje erg veel. Sterker nog, het personeel drong er op aan dat iedereen maar moest terugclaimen...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Caspar »

Waarom worden de treinen in de s3400 vandaag gereden met dubbele ddar? Zowel de trein naar Haarlem als Hoorn bestaan uit 8 bakken, om kwart over 9 in Heiloo. Dat heb ik nog niet eerder gezien. Zit bijna geen mens in... maar dus wel 2 hc's.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Maik »

De s3400 is vandaag omgetoverd tot 693400(Hn-Amr-Utg-Hlm-Asd). Tussen Haarlem en Amsterdam is dit de enige rijdende treinserie waardoor die redelijk druk is, verwacht ik zo :wink: .
Pommes.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Klaasje »

Vandaag voor het eerst controle meegemaakt op de stadsdienst in Almere waarbij ook chipkaarten gecontroleerd werden. 1 persoon in de bus heeft een boete gekregen omdat de chipkaart niet werkte. Ik weet niet wat er met die kaart nou precies aan de hand was. Er zijn verder geen boetes uitgedeeld.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door iljitsch »

Wauw, die sporen zijn goed verroest!

Als een trein daar overheen rijdt, maakt-ie dan nog wel voldoende elektrisch contact?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Caspar »

Het wissel ligt vast geklemd daar aan de sporen te zien :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daniel »

Kan best, er rijden momenteel alleen nog treinen van 2a naar 1b (Thalys), 1a is tijdelijk een kopspoor dus daarvandaan zal geen trein meer komen. Je kan ook precies zien dat de rijweg van de Thalys niet verroest is.
Goederentreinen vanuit Gouda ri. Kijfhoek komen doorgaans via spoor 5 door Rotterdam, vandaar dat ook spoor 2b er nogal roestig uitziet (wordt niet bereden)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Wubbo »

Caspar schreef:Het wissel ligt vast geklemd daar aan de sporen te zien :wink:
Klopt.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door playertwo »

Is ook wel zo handig met dat kleine stukje noodperron, waar de Thalys langs stopt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Geert »

Ik zag vorige week toevallig een Thalys staan op 1b, maar dat noodperron had-ie niet nodig. De hele trein stond langs het reguliere perron.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Raymond »

Klaasje schreef:Vandaag voor het eerst controle meegemaakt op de stadsdienst in Almere waarbij ook chipkaarten gecontroleerd werden. 1 persoon in de bus heeft een boete gekregen omdat de chipkaart niet werkte. Ik weet niet wat er met die kaart nou precies aan de hand was. Er zijn verder geen boetes uitgedeeld.
Dat Connexxion ze dan niet al gelijk uitgerold heeft voor het hele land. Toevallig heb ik twee keer in twee weken een controleteam in de bus gehad bij Hermes, maar die hebben nog geen chipkaartlezers. Zeker de tweede keer hadden ze veel te doen: er zaten maar drie passagiers in de bus.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Meltrain »

Geert schreef:Ik zag vorige week toevallig een Thalys staan op 1b, maar dat noodperron had-ie niet nodig. De hele trein stond langs het reguliere perron.
Ja, dat zag ik ook al verschillende keren.
Het nut van het noodperron is mij daardoor nog niet geheel duidelijk. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Geert »

Ik denk dat het nodig is voor wat langere treinen richting Dordt, die gespoorwijzigd worden naar 1b. Ach, better safe than sorry... :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Meltrain »

Ja, dat is inderdaad een goeie. :)
11 bakken ICRm of 12 bakken VIRM zal vermoedelijk zonder het extra stukje net niet gepast hebben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daniel »

Geluk bij een ongeluk is dat de treinen in de s1900 maar uit 10 bakken ICRm bestaan :wink: Maar 12 bakken IRM lijkt me daar eerlijk gezegd zowiezo al erg krap: nuttige lengte is 188 meter volgens ProRail en een losse IRM-VI is al 162 meter lang.
Ter vergelijking: 12 bakken IRM past al niet op 6a/b als het via wissel 287 langs het perron komt i.p.v. via het gebruikelijke slingertje te maken tussen fly-over en perron.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door playertwo »

En een Thalys is ±200m, dus kan je er vanuitgaan, dat er verder wordt doorgereden langs het perron om de trein er netjes langs te krijgen, en de machinist uit stapt om een veilig sein te kunnen waarnemen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daniel »

De fysieke lengte van 't spoor is 195 meter, dus dan past 'n Thalys gewoon keurig achter het wissel. Staat 'ie wel niet voorbij het sein aan de achterkant, maar dat maakt niet meer uit aangezien 1a een kopspoortje is geworden.
Een trein bestaande uit 2x IRM-VI is echter 132 meter langer als de fysieke lengte van het perron, dat past dus ook niet met noodperronnetje erbij. Daarmee kant je hooguit 8 bakken (is 216 meter) langs het perron kwijt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daniel »

Er stond vanmorgen zowaar één reiziger op de bus te wachten bij Meerkerk P+R/A27 :o Maar of die ooit nog de bus gaat nemen... lijn 388 reed in ieder geval gewoon door zonder te stoppen, hoe hard deze meneer ook stond te zwaaien.
De halte is trouwens zo ongeveer behangen met posters van Veolia nu die waarschijnlijk aangeven dat je op de knop moet drukken om bussen die over de A27 rijden er te laten stoppen, maar 'n haltebordje heeft 'ie nog altijd niet na een maand.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door JeePee »

De stoppert van 7.34 uit Lw naar Gn had een enkel stelletje. Hierdoor kon er in Zh niemand meer bij. De sneltrein van 7.59 uit Lw stopte extra om deze mensen nog even mee te nemen. Klein detail was dat die trein in Bp al mensen had achtergelaten... Stop in Zh was dus volomen nutteloos. Het is weer maandag... :N
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Raymond »

Een conflict tussen Hermes en de gemeente Eindhoven dupeert nu de reizigers. Wat wil het geval: een (half?) jaar terug zijn er bij ons in de wijk hoge drempels aangelegd bij een aantal fietsoversteken. Die zijn dusdanig hoog dat de stadsbussen de onderkant aan de achterkant massaal beschadigen. Blijkbaar hebben eerdere pogingen niks geholpen en heeft Hermes nu besloten dat er geen bussen rijden totdat die drempels verlaagd zijn. Helaas is dat alleen nog maar via de chauffeurs gecommuniceerd die het dus weer de passagiers mogen vertellen nu terwijl de maatregel donderdag al is ingegaan. Deel van de wijk heeft nu dus niet meer een bus op fatsoenlijke afstand hierdoor die niet echt handig is voor het imago, maar vanuit Hermes zeker begrijpelijk is.

Edit: http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=51.49 ... 7,,0,12.59 Eén van de betreffende drempels. Moet wel zeggen dat ze door de Google Foto een stuk lager lijken.
Laatst gewijzigd door Raymond op ma 08 mar 2010, 18:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Joshua »

Zeer begrijpelijk. Hermes gaat vanzelf sprekend niet zo rijden dat de hele bus naar de klote gaat omdat de gemeente zo nodig van die extreem hoge drempels moet hebben.
Het is ook niet zo dat er van tevoren wordt gekeken of zo hoe hoog een drempel maximaal kan zijn dan iedereen er normaal overheen kan.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Joshua »

Ik had vannacht een nachtje bij me ouders in Mill door gebracht.
En toen liep ik 's morgens naar de bushalte Fitland om Lijn 92 naar Cuijk te om 07:52.
Tot mijn grote verbazing passeerde ik Lijn 91 naar Uden. Niet dat het zo bijzonder is. Maar de bus was gewoon echt VOL. En reedt zelfs een tweede Arriva bus achteraan. Dat dan wel materiaal uit de middeleeuwen was.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door MdJ »

Raymond schreef:Een conflict tussen Hermes en de gemeente Eindhoven dupeert nu de reizigers. Wat wil het geval: een (half?) jaar terug zijn er bij ons in de wijk hoge drempels aangelegd bij een aantal fietsoversteken. Die zijn dusdanig hoog dat de stadsbussen de onderkant aan de achterkant massaal beschadigen. Blijkbaar hebben eerdere pogingen niks geholpen en heeft Hermes nu besloten dat er geen bussen rijden totdat die drempels verlaagd zijn. Helaas is dat alleen nog maar via de chauffeurs gecommuniceerd die het dus weer de passagiers mogen vertellen nu terwijl de maatregel donderdag al is ingegaan. Deel van de wijk heeft nu dus niet meer een bus op fatsoenlijke afstand hierdoor die niet echt handig is voor het imago, maar vanuit Hermes zeker begrijpelijk is.
Is in Apeldoorn ook gebeurd: lijn 6 (station-Berg en Bos -station -Zuid) reed over de Koning Lodewijklaan (http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 5&t=h&z=17) richting Badhuisweg. Vanaf de Sprengenweg moest er over een drempel gegaan worden, die zelfs voor de DOK'jes (6355-6360,6369-6373,6555-6562,6565) te hoog was. Dus werd de route aangepast. Gemeente Apeldoorn vond dat toch niet het beste, en zorgde ervoor dat die drempel weer werd verlaagd.

(Toen is het hele lijnennet op de kop gegaan, lijn 6 werd overgenomen door lijn 5 Berg en Bos en een stuk door lijn 3 (Rijkskantoren/Apenheul))
Bij twijfel: gebruik beton.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten