Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Bericht door Geert »

Dat is vrijwel altijd bij verstoringen op dat traject, het treinkaartje is dan geldig in de tram.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Bericht door Daantje »

iljitsch schreef:Er reed dus alleen de normale lijn 1 tussen Den Haag en Delft, NS had geen vervangend vervoer geregeld hier? Dat is wel een buitengewoon slechte zaak...
Ja, voor zover ik weet wel. En dat is, zoals Geert ook al zegt, eigenlijk altijd zo op dit traject. NS heeft daarvoor afspraken gemaakt met de HTM. Voor doorgaande reizigers tussen Rotterdam en Den Haag is het omreisadvies via Gouda.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Bericht door Wubbo »

NS heeft dus wel vervangend vervoer geregeld, HTM heeft alleen niet extra gereden.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Bericht door iljitsch »

Tenzij ik me heel erg vergis hebben HTM/NS dit in het verleden wel degelijk gedaan, met ook iets met "NS" erin op de voorkant van de tram. Maar wellicht had HTM geen personeel/materieel over in de spits.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Bericht door Suus »

Geert schreef:Vanmorgen was het omreisadvies volgens mij ook via Gouda, dat stond op NS.nl. Was ook wel te merken aan de hoeveelheid mensen in Gouda, het was behoorlijk drukker dan normaal :)
Gouda is op dat soort momenten wel heel handig opgezet. Op spoor 3/5 dump je iedereen in de tunnel, en op spoor 8/10 kan iedereen weer uit de tunnel. Je hebt amper last van conflicterende vervoersstromen op die manier :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Bericht door Meltrain »

Daantje schreef:
iljitsch schreef:Er reed dus alleen de normale lijn 1 tussen Den Haag en Delft, NS had geen vervangend vervoer geregeld hier? Dat is wel een buitengewoon slechte zaak...
Ja, voor zover ik weet wel. En dat is, zoals Geert ook al zegt, eigenlijk altijd zo op dit traject. NS heeft daarvoor afspraken gemaakt met de HTM. Voor doorgaande reizigers tussen Rotterdam en Den Haag is het omreisadvies via Gouda.
Nee hoor, er reden ook rechtstreekse bussen Delft - Den Haag Centraal. :!:
En er reden bussen Delft - Rijswijk - Moerwijk.
In de (korte) tijd dat ik op staion Delft was, heb ik er minimaal één gezien.

Zelf nam ik vanochtend de t5118 (i.p.v. mijn gebruikelijke t5020), maar mede dankzij het omreizen via Delft (en enigszins wachten aldaar) kwam ik met precies +29 aan op Delft Zuid.
Overigens had ik in Schiedam nog geluk, dat ik vrij ver naar achteren stond (ter hoogte van de halte van bus 137) en veel bussen naar Delft daar al stopten. Zodoende kon ik al met de tweede bus die kwam mee (eerste was al vol voor ik er überhaupt was).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Bericht door Dexter »

iljitsch schreef:Een paar maanden geleden had ik het plan opgevat om van Nootdorp naar Schiphol te gaan met RR lijn E en de fyra, maar ik geloof dat ik er 25 minuten over deed om van station Hofplein naar CS te komen en miste dus de fyra. [...] Ik zou een overstap van minder dan 20 minuten zeker niet aanbevelen.
Ik heb vrijdag CS-Hofplein in 9 minuten gelopen, maar het zweet stond daarna wel op m'n rug. :mrgreen:

Kwam net trouwens nog door Dt, de loopbrug was niet meer afgezet en zo te zien waren ook de sporen 1 en 2 vernieuwd. Dat laatste begrijp ik dus niet, waarom sporen vernieuwen die er over een paar jaar niet meer liggen?
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Bericht door Daantje »

Dat laatste vroeg ik me ook al af. Overigens was de loopbrug vandaag nog steeds niet in gebruik voor reizigers :?
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Bericht door playertwo »

iljitsch schreef:Tenzij ik me heel erg vergis hebben HTM/NS dit in het verleden wel degelijk gedaan, met ook iets met "NS" erin op de voorkant van de tram. Maar wellicht had HTM geen personeel/materieel over in de spits.
Geloof je het zelf; materieel over in de spits? :lol:
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Bericht door iljitsch »

Ze hebben toch wel een paar reservetrams voor het geval er iets uitvalt? Wat nu als er niks uitgevallen is?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Bericht door Geert »

Als ze een paar reservetrams hebben, dan zouden die maar een druppel op een gloeiende plaat zijn geweest. En waar moet dat personeel vandaan komen? Ik neem aan dat HTM niet iedere ochtend een complete ploeg aan reservepersoneel klaar heeft staan. Dat heeft geen enkel bedrijf.
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

waarom de loopbrug nog niet open is

Bericht door robert55 »

Omdat hij gebouwd is terwijl de procedure voor de bouwvergunning nog moet worden doorlopen. De gemeente Delft gedoogd dit omdat anders op de volgende buitendiensstelling gewacht zou moeten worden
http://www.spoorzonedelft.nl/Actueel/Ni ... px?rId=129

Ik heb hier :D :) :evil: :twisted: :@ gevoelens over


Geert schreef:
Bee schreef:Waar wordt er eigenlijk aan gewerkt. Is het al voor de tunnel?
Ja, en de loopbrug bij Delft die vandaag open zou moeten gaan.
Op het station van Delft lag er nieuw grint tussen de sporen, werkzaamheden voor de tunnel heb ik niets van gezien en de loopbrug is helaas nog steeds niet in gebruik -O-[/quote]
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Bericht door Daantje »

Nee, he :| Niet nog een maand wachten tot dat ding eindelijk in gebruik genomen wordt :neg:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Bericht door Dexter »

De loopbrug was ook vanavond nog afgezet met hekken. Als het net zo'n ding is als in Venlo, dan is ie op zich redelijk goed beklimbaar. In Venlo is ie ook hoog (omdat daar de bovenleiding niet is verlaagd, net als in Delft) maar zijn de treden niet zo hoog, dus is de klim wat minder vermoeiend.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Bericht door Vinny »

Omdat hij gebouwd is terwijl de procedure voor de bouwvergunning nog moet worden doorlopen. De gemeente Delft gedoogd dit omdat anders op de volgende buitendiensstelling gewacht zou moeten worden
Inspraak en bureaucratie. En dan mag je nog hopen dat er geen blauwbilgorgelsalamander tussen de sporen op duikt. Want dan moet je wachten tot het broedseizoen voorbij is... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Bericht door Jurjen »

Maar om dat ding in Venlo te omzeilen staat er geloof ik altijd personeel bij de overweg om je daar over te laten, geloof ik. :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Bericht door Suus »

Ja, er staat personeel, maar de verhalen die ik tot nu toe heb gehoord staat dat personeel je vooral weg te jagen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Maandagochtend geen treinen tussen Schiedam en Den Haag

Bericht door Jurjen »

Bee schreef:Ja, er staat personeel, maar de verhalen die ik tot nu toe heb gehoord staat dat personeel je vooral weg te jagen.
Oh, ben er twee keer geweest. Ene keer lieten ze mensen via de overweg oversteken, andere keer langs de zijkant van het stationsgebouw direct naar de loopbrug lopen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten