Trip Brussel/Antwerpen/Amsterdam e.o./Den Haag

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Trip Brussel/Antwerpen/Amsterdam e.o./Den Haag

Bericht door iljitsch »

In het verleden wilde lang niet elke conducteur m'n kortingskaart bekijken... Vraag me af of ze dit nu wel xonsequent doen nu het meer handelingen zijn.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Trip Brussel/Antwerpen/Amsterdam e.o./Den Haag

Bericht door Geert »

Jurjen schreef:
iljitsch schreef:
Ik zou voor de grap weer met papieren kaartjes moeten gaan reizen en dan kijken hoe lang het duurt voordat een conducteur mijn kortingskaart electronisch wil controleren.
Bij de eerste controle. Ik reis immers met een SOV en in het weekend dus papieren kaartjes. De conducteur scant dan ook iedere keer mijn SOV om te controleren, ondanks dat met een SOV altijd OF gratis OF met korting gereisd kan worden, en het mijn eigen stomme fout is als ik gratis kan reizen maar een kaartje koop. ;) Ze willen dus echt de geldigheid van de producten bekijken, en dat zal ook met een VDU-kaart zo zijn.
Het feit dat je een SOV-chipkaart hebt wil niet zeggen dat je recht op korting hebt, je reisrecht kan immers al verlopen zijn (maar je kunt dan je SOV-chipkaart nog wel als gewone chipkaart gebruiken). Lijkt me dus logisch dat de conducteur je chipkaart controleert.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Trip Brussel/Antwerpen/Amsterdam e.o./Den Haag

Bericht door Jurjen »

Geert schreef: Het feit dat je een SOV-chipkaart hebt wil niet zeggen dat je recht op korting hebt, je reisrecht kan immers al verlopen zijn (maar je kunt dan je SOV-chipkaart nog wel als gewone chipkaart gebruiken). Lijkt me dus logisch dat de conducteur je chipkaart controleert.
Ja, maar dat is toch minstens zo logisch als dat VDU-houders dus gecontroleerd worden. Dat probeerde ik te zeggen. ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten