OVer je Reiservaringen in maart 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Vinny »

Op het digitale informatiebord van Amsterdam Centraal werd (eindelijk) eens wat vermeld over de stakende schoonmakers. Er werd excuses aangeboden voor de ondervonden overlast. :pos:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door playertwo »

Joshua schreef:Zeer begrijpelijk. Hermes gaat vanzelf sprekend niet zo rijden dat de hele bus naar de klote gaat omdat de gemeente zo nodig van die extreem hoge drempels moet hebben.
Het is ook niet zo dat er van tevoren wordt gekeken of zo hoe hoog een drempel maximaal kan zijn dan iedereen er normaal overheen kan.
Inderdaad; laat ze zo snel mogelijk ophoepelen met die onnodige bulten op de weg. Over een jaar of 10 zitten al die buschauffeurs in de WAO (WIA), met ernstige rugklachten, hebben de bussen veel meer onderhoud dan nodig (met name schokbrekers en remmen), krijg je meer milieuvervuiling door het afremmen en weer optrekken en krijgen omwonenden scheuren in hun huizen door de trillingen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6459
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daantje »

Vanmorgen met een propvolle tram 1 van Rijswijk naar Delft gereisd vanwege uitgelopen werkzaamheden tussen Den Haag en Rotterdam waardoor er geen treinen reden. Ik had al gepland om met de tram te reizen maar de meeste mensen om mij heen niet. Leverde ook voor mij aardig wat vertraging op, kwam twintig minuten te laat (maar nog net op tijd) aan op m'n werk.

Vanmiddag hoopte ik eindelijk gebruik te kunnen maken van de loopbrug over de sporen van het busstation naar de treinperrons in Delft maar niets bleek minder waar: de brug is weliswaar geplaatst maar er staan nog steeds hekken omheen en hij is niet toegankelijk. Ik vind dat ik zo wel een beetje blij gemaakt wordt met een dode mus. Wekenlang krijg je te horen dat de lange omlooproute tijdelijk is omdat afgelopen weekend die loopbrug zou komen wat alles goed zou moeten maken, is ie eindelijk geplaatst, zijn de werkzaamheden daaraan uitgelopen en reden er daarom vandaag ook nog urenlang geen treinen, is dat ding nog steeds niet bruikbaar -O- Het zag er vanmiddag ook niet uit alsof ze er hard aan bezig waren om dat ding voor morgen gereed te krijgen dus ik ga er vanuit dat het nog wel even duurt. Ik hoop dat ie gauw in gebruik genomen wordt, zal wel heel wat schelen al is het wel een flinke klim als ik dat zo zag :shock: Is weer goed voor m'n conditie.

Kom ik aan op Rotterdam Centraal, kon ik met een sprintje nog net bus 38 naar Crooswijk halen, rijdt die bus ineens rechtdoor op een kruising waar ie altijd linksaf gaat, was ik ff vergeten. Tsja, geen idee waar ik er dan uit moet dus uiteindelijk maar ergens uitgestapt. Bleek dat het ongeveer de verst mogelijke halte was waar ik uit had kunnen stappen, weer een wandelingetje erbij. Straks maar eens kijken op het overzicht van mijn OV-chipkaart waar ik nou eigenlijk uitgestapt ben.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daniel »

Het leek zo mooi vanavond... kwam met de t12760 vanuit Amersfoort op Rotterdam Centraal aan waar de t9260 met een kleine vertraging op de AV werd aangekondigd. Eenmaal op spoor 6 bleek het ook nog de stam Belgische rijtuigen te zijn, was ook wel leuk geweest. Ware het niet dat deze trein om onduidelijke redenen (hij had slechts +3) in Rotterdam werd opgeheven.

Het werd dan maar de altijd lastige keuze: de t2271 met vertraging of de t2171. Koos toch maar voor de t2271 die overigens wel heel uitzonderlijk rustig was. Onderweg de IC ons niet zien passeren, pas vlak voor Dordrecht kwam er een IC voorbij (maar dat leek meer op de t1971, was namelijk niet dubbeldeks). Was wel 'n tijdje wachten: d'r moesten eerst nog een sneltrein, stoptrein en IC het station uit voor wij erin mochten. Gelukkig nog wel de t36773 kunnen halen, anders werd 't helemaal zo laat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door --Stefan-- »

Leiden (ledn)
12:56 Vertrek van de treinen

V 12:44 + 11 min Den Haag Centraal
Sneltrein spoor 9a
Via Den Haag L v NOI
V 12:48 + 13 min Breda
Sneltrein spoor 9
Via Den Haag L v NOI, Den Haag HS, Rotterdam C
V 12:53 Dordrecht
Stoptrein spoor 8a
Via Den Haag HS, Delft, Rotterdam C
V 13:00 + 2 min Amsterdam Centraal
Intercity spoor 5
Via Schiphol
V 13:00 + 8 min Haarlem
Stoptrein spoor 4A
V 13:04 + 4 min Den Haag Centraal
Stoptrein spoor 9
V 13:04 + 8 min Vlissingen
Intercity spoor 8
Via Den Haag HS, Rotterdam C, Roosendaal
V 13:13 Amsterdam Centraal
Via Schiphol, A'dam Lelylaan, A'dam Sloterdijk
rijdt vandaag niet
V 13:14 + 1 min Den Haag Centraal
Sneltrein spoor 9a
Via Den Haag L v NOI
V 13:15 + 10 min Amsterdam Centraal
Sneltrein spoor 5a
Via Heemstede-Aerden, Haarlem, A'dam Sloterdijk
V 13:18 + 3 min Dordrecht
Sneltrein spoor 9
Via Den Haag L v NOI, Den Haag HS, Rotterdam C
V 13:18 + 10 min Hoorn
Sneltrein spoor 4b
Via Heemstede-Aerden, Haarlem, Beverwijk
V 13:20 Den Haag Centraal
Sneltrein spoor 8b
V 13:20 Weesp
Via Schiphol
rijdt vandaag niet
V 13:22 Utrecht Centraal
Intercity spoor 1
Via Leiden Lammensch, Alphen a/d Rijn, Woerden

Medelijden voor Tuffy (en voor alle mensen die het moeten aanhoren) :|
3 0 7 9
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Freek »

vanuit een s3600 zie ik op dit moment een cxx procity de arnhemse wijk Schuytgraaf in rijden. Zouden deze voor Breng gaan rijden?
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door --Stefan-- »

Wat voor een lijnnummer was het? :O
3 0 7 9
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Caspar »

Ach op Schiphol is Tuffy nog nooit geweest, en daar is volgens mij het meeste wat moet worden omgeroepen op dit moment. Zo moeilijk heeft ze het dus niet :lol: En opzich, als door die wisselstoring de s2100 toch al omgeleid werd, komt er bovenop die springer niet eens zo gek veel andere omroepberichten bij, ja de s5700 die niet rijdt naar Nieuw- Vennep.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door --Stefan-- »

Ja maar op Leiden heeft ze het op dit moment wel moeilijk :P
3 0 7 9
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Caspar »

De prognose is 2 uur aankomende nacht voor het verhelpen van de wisselstoring bij Schiphol :shock:
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door --Stefan-- »

Heeft iemand een wissel vastgelast ofzo dan? :S
Wel een beetje aan de lange kant voor een 'storing'
Hele Randstad is nu ook ontregeld...
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50855
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Suus »

NS.nl schreef:Reizigers tussen Amersfoort en Schiphol reizen via Weesp.
Joh! Of zouden ze bedoelen dat ze de intercities er maar uitgegooid hebben?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Reiziger Delft »

Freek schreef:vanuit een s3600 zie ik op dit moment een cxx procity de arnhemse wijk Schuytgraaf in rijden. Zouden deze voor Breng gaan rijden?
Dat is een pendelbus die rijdt doordat lijn 6 en 10 moeten omrijden. Zie hier
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:
NS.nl schreef:Reizigers tussen Amersfoort en Schiphol reizen via Weesp.
Joh! Of zouden ze bedoelen dat ze de intercities er maar uitgegooid hebben?
Yes. Die rijden niet Hilversum-Schiphol.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Caspar »

Ik zit nu in Fyra naar Schiphol uit Amsterdam, met nog 5 mede reizigers. Je zou zeggen dat de opkomst zeker met het erg beperkte overige treinaanbod wel wat hoger zou kunnen zijn.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door iljitsch »

Hm, tussen Amsterdam en Schiphol rijdt de fyra over precies hetzelfde spoor als de gewone treinen. Geen enkele reden dus:
  • om extra te betalen
  • dat de fyra wel zou rijden en andere treinen niet
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Dexter »

Ik ben benieuwd wat ze voor mij verzonnen hebben vandaag, moet straks de s5000/s5700 gaan rijden maar verder dan Ledn zal het wel niet gaan. Verder zitten er een s2100, s2600 in, die worden omgeleid.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Vinny »

iljitsch schreef:Hm, tussen Amsterdam en Schiphol rijdt de fyra over precies hetzelfde spoor als de gewone treinen. Geen enkele reden dus:
  • om extra te betalen
  • dat de fyra wel zou rijden en andere treinen niet
De Fyra rijdt wel tussen Amsterdam Centraal en Schiphol, en heeft geen last van de springer (die is voor zover mijn informatie strekt verder dan Hoofddorp).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door iljitsch »

Oh, ik dacht dat de storing ergens bij Sloterdijk was.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Etienne »

Om onduidelijke reden stond Randstadrail 4 vanmiddag bij de halte 'Dedemsvaartweg'. Na 6 minuten gingen we weer eens rijden, echter nu liep mijn aansluiting wel weer de mist in :x

Bij Leyenburg stond er een clubje HTM-controleurs + 2 agenten. Kennelijk weer eens iemand door het lint gegaan bij een controle :N
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Ardan »

De s5700 reed gewoon, nog op tijd ook. Ik had zelf de t5755 van Shl naar Asdz.
Per internationale t148 reed ik van Deventer naar Schiphol, voor Hilversum werd omgeroepen dat de trein zou worden omgeleid en niet zou stoppen in Dvd en Asdz (drietalig uiteraard) In Hvs stroomde de trein aardig leeg, ik had de hele verdere rit de achterste wagen voor mezelf :D Zonder stoppen door Amsterdam Centraal over spoor 12 heen gekard. Eventjes op de Lelylaan stilgestaan en vlak voor Riekerpolder Aansluiting. Heb het stuk Zaanstraat-Schiphol van achter uit de trein gefilmd, zal ik vanavond eens op Joetjoep zetten.

En er was een tram van lijn 25 ontspoord bij de PTA, bij het wissel waar hij linksaf de lus ingaat. Tram 26 rijdt alleen IJburg-Keerlus Zuiderzeeweg (die bestemming staat ook op alle schermen), pendelbussen 326 zijn ingezet voor het stuk naar Centraal. Nummertje van de ongelukkige tram kon ik niet lezen, wel zijn ze met man en macht bezig het ding weer op de rails te krijgen. Er staan een stuk of 7-8 ontruimde trams in een lange file erachter.
Ik doe ook maar wat
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door M57 »

Caspar schreef:Ik zit nu in Fyra naar Schiphol uit Amsterdam, met nog 5 mede reizigers. Je zou zeggen dat de opkomst zeker met het erg beperkte overige treinaanbod wel wat hoger zou kunnen zijn.
Zegt iemand die de toeslag niet hoeft te betalen. :roll:

Bovendien kwam urenlang de verwijzing naar de s3900 door de luidsprekers op Asd, zonder enige verwijzing naar Fyra.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Caspar »

Tsja, als je als omroeper zelf het initiatief zou nemen om de mensen naar de Fyra te sturen, dan wordt je dat niet echt in dank afgenomen ben ik bang.

(en de service medewerkers op het perron naast de Fyra stuurden de mensen ook naar spoor 15b in Amsterdam om daar op de t3900 te wachten)
Laatst gewijzigd door Caspar op di 09 mar 2010, 20:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Geert »

Op zulke momenten zou het niet verkeerd zijn als Fyra toeslagvrij zou rijden...
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Joshua »

Toen ik deze avond op station Nijmegen aan kwam om 20:43 met de t3672 had ik een HC met leuke humor.
Goedeavond dames en heren. Zo dadelijk passeren wij Station Nijmegen. Dit wonder op wielen zal verder reiden als intercity als stoptrein naar Nijmegen Lent, Elst, Arnhem Zuid en Arnhem waar u kunt overstappen op de internationale trein. Hierna zal de trein nog verder rijden als intercity naar Zwolle. Zo dadelijk station Nijmegen waar u kunt overstappen op dat diesel ding naar Cuijk, Boxmeer en verder.

Toch wel weer een leuke benaming voor een GTW. Een diesel ding. En de ICRm was een wonder op wielen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten