OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Joshua »

Ik heb inderdaad geen DM'90 gezien in Nijmegen. Ook niet op het rangeer terrein in Nijmegen.

In de bus naar huis zag ik op het rangeer terrein in Nijmegen ook een koploper staan. Die was verdwaald of zo?
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Maik »

Die koploper zal de m4247 wel zijn die Stefan en Ardan gisteren ook al in de s7600 zagen :wink: .
Pommes.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Suus »

Alsof een koploper nooit een keertje een dagje op vakantie mag zijn in Nijmegen :P

Je raad het nooit, maar de Combino's van het GVB hebben dus problemen met de tandwielkasten.

Wie dit bekend in de oren klinkt: Inderdaad, de CAF-metrostellen hebben daar ook problemen mee :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Ardan »

Ik wilde net zeggen toen ik dat las, volgens mij was er nog iets dat daar last van had.... is dat dan ook de reden waarom er de laatste tijd zoveel Blokkendoosjes op Havenstraatlijnen opduiken?
Ik doe ook maar wat
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Joshua »

Ach dan hebben we ook en keer een koploper in Nijmegen gehad. Leuk toch :D
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Oud forumgebruiker »

Toen ik vanmiddag even na 3en uit het raam keek zag ik een vreemd kleurtje op de Vlaardingenlaan... Rood. Sternetbus 3961 was bezig met een rit op lijn 145 richting Hoofddorp Station i.p.v. een oude vertrouwde groene MAN.
Laatst gewijzigd door Ruben op do 11 mar 2010, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: PI toegevoegd
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Oud forumgebruiker »

En vandaag weer een ervaring rijker: Met een rooie rakker hier de straat in gereden. Oftewel, ik had weer een sternetbus op lijn 145. Vandaag had de 3972 de twijfelachtige eer.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Maik »

Twents lint m44 is vandaag weer verdwaald, ditmaal rijdt het achterop trein t30917.
Pommes.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door --Stefan-- »

En gisteren had ik voor de verandering geen roze Citaro op lijn 7 maar een groene Amba :P
Ook zette Veolia gisteren op lijn 83 naar Gennep een touringcar in :S
En natuurlijk Citaro's op lijn 80, 82 en 85. Maar dat is al bijna niet meer afwijkend...
3 0 7 9
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Freek »

Maik schreef:Twents lint m44 is vandaag weer verdwaald, ditmaal rijdt het achterop trein t30917.
Gisteren reed die al Zutphen-Oldenzaal en om 14.37 vertrok hij vanuit Zutphen naar Winterswijk
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Maik »

Ik heb de spots op Somda ook maar eens nagekeken, en daaruit blijkt dat dat stel woensdag zelfs tussen Arnhem en Tiel heeft gereden :o . Twents :lol: :pos:
Pommes.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Freek »

Klopt ja, nu je het zegt. Ik heb hem Arnhem zien binnen rijden.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Gekko123 »

Vandaag zag ik in Wijk bij Duurstede een Maxx Amersfoort bus rijden als lijn 56. Beetje verdwaald (A)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Ardan »

Ik zag de m44 ook, vertrok vanmiddag om 15 30 uit Ltv richting Zp. Ik zit nu zelf in de trein van Ww naar Zp, misschien kom ik hem nog tegen.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Ardan »

Niet gezien, maar wel een DM'90je in Vorden gekruist. Mja, het schijnt dat dat ding planmatig de rit van 23 07 van Zutphen naar Winterswijk maakt om in laatstgenoemde stad te overnachten.
Ook nog enkele minuten voor Spa stilgestaan omdat er zonodig een DDM'metje voor ons uit moest uit de richting Enschede, was de 7851 geloof ik, als leegmatje. Filmde 'Extra trein'. Ter hoogte van de Deventer inrijseinen haalden we hem alweer in. We waren een klein beetje aan de late kant binnengekomen dus, waardoor ik bijna omver werd gerend door drie moppies die als een speer richting de s1700 naar Enschede renden.
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Oud forumgebruiker »

Geweldig. Toen ik even over negenen ('s avonds) de 12 pakte op Museumplein maakte de bestuurster een fout: we gingen rechtsaf de Lairessestraat op :shock:. "Ja sorry mensen, ik heb een foutje gemaakt. We doen nu maar een rondje over hetHaarlemmermeercircuit om vervolgens weer via de Beethovenstraat op de route te komen" (volgens enkele provincialen in de tram met een zwaar accent :|). Ja, fijn, kon ik weer eens uitleggen dat ik later was i.v.m. falend OV :(. Afijn, wel weer een ervaring rijker... Vol gas over de Lairessestraat en alle halte's voorbij scheuren :mrgreen:. Ze moest wel nog effe en paar keer naar buiten om met die stok een paar wissels om te zetten.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door STF »

Haha, ja daar ligt een handwissel zonder signalering die bovendien altijd rechtuit ligt dus je verwacht niet dat hij zomaar op rechtsaf staat. Een beetje vreemd dat ze niet een volledig rondje over het Haarlemmermeercircuit heeft gemaakt, dat lijkt me toch sneller en hoef je ook niet veel wissels om te leggen.

Trouwens, tijdens de keren dat ik een tram zat die een verkeerde wisselstand in reed koos de bestuurder er altijd voor om de tram achteruit te rijden. Ik mocht ook een keertje de tram achteruitrijden omdat de bestuurder niet begreep hoe het werkte. En wat doet die druif, hij vergeet alsnog de wissel om te leggen en rijdt weer de verkeerde wisselstand in... :mrgreen:

De lulligste plek waar een wissel verkeerd kan liggen is op de kruising bij de Wijtenbachstraat tussen lijn 3, 7 en 9, met een beetje pech moet je helemaal naar Diemen om te keren. :lol:

We hebben ook nog een keer in Slotermeer de tram met zo'n man of 14, achteruit terug geduwd aangezien het achteruitrijpaneel defect was en de tram toch echt achteruit moest.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dat de wissel op rechtsaf stond kan heel goed kloppen, want ervoor kwam een (tijdelijk) omgeleide 16 vanuit de Paulus Potterstraat die dus de Lairessestraat op moest. Nadat ze overigens die omroep had gedaan ben ik nog even navraag gaan doen bij de bestuurse, want ik moest namelijk bij de Ferd. Bolstraat eruit. Toen heeft ze op mijn advies alsnog besloten een het volledige rondje Haarlemmermeercircuit te doen (waar ook een wissel omgezet moest worden, want voor ons zat een MAT-rit) om vervolgens gewoon bij het Museumplein (waar ook weer een wissel omgezet moest worden) weer op de oude route te komen via de van Baerlestraat richting het Roelof Hartplein. Het wachten is dan natuurlijk op de eerstkomende 16 vanuit het Haarlemmermeercircuit die het Roelof Hartplein op gaat :roll:
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door tsov »

STF schreef:De lulligste plek waar een wissel verkeerd kan liggen is op de kruising bij de Wijtenbachstraat tussen lijn 3, 7 en 9, met een beetje pech moet je helemaal naar Diemen om te keren. :lol:
We hebben toch zo'n leuk keerdriehoekje in de Meer? ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Suus »

Precies, die minstens een avond per jaar extreem nuttig is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Meltrain »

Gisteren reed er een Plan T (ingeklemd tussen twee Plan V's) in de s5100. :D
Ik dacht dat alle T'tjes inmiddels in Limburg reden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Dexter »

Ik zag vanmiddag vanuit mijn s2100 een ICM-IV-tje als s3600 klaarstaan in Rsd. Het nummer heb ik niet kunnen zien, er stond wat voor.
Vallend blad maakt rails glad.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door mb90 »

meltrain schreef:Ik dacht dat alle T'tjes inmiddels in Limburg reden?
In theorie per 13-12 wel, maar in de praktijk rijden de T's nog steeds elke dag ook gewoon boven de grote rivieren rond. :wink:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Dexter »

Er kwam er eentje me tegemoet rijden in de s12100 op de Zeeuwse Lijn.
Vallend blad maakt rails glad.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door MdJ »

Dat kan kloppen, stel 531, aldus somda.

Eventjes als intresse: zag je hem toevallig 's-middags?
Bij twijfel: gebruik beton.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten