Kort Nederlands nieuws
Re: Kort Nederlands nieuws
Het gaat dus om deze evacuatie: https://youtu.be/BGQg0312Dgs?t=293
Te zien zijn zowel mensen met NS als ProRail hesjes, wat het ook niet makkelijk maakt natuurlijk. Zou me niets verbazen als het incident enige tijd in de bureaucratie gezeten heeft omdat de evacuatie door twee bedrijven samen is uitgevoerd.
Te zien zijn zowel mensen met NS als ProRail hesjes, wat het ook niet makkelijk maakt natuurlijk. Zou me niets verbazen als het incident enige tijd in de bureaucratie gezeten heeft omdat de evacuatie door twee bedrijven samen is uitgevoerd.
Re: Kort Nederlands nieuws
Als ik de video bekijk passen de evacuatietrappen prima om de uitschuiftredes van een SNG, alleen niet als ze niet uitschuiven, bijvoorbeeld bij ... een defecte trein.
Re: Kort Nederlands nieuws
^^ Zal er geen noodbediening bedacht zijn door de fabrikant? Lijkt mij dat iets dergelijks een vooraf uit te denken veiligheidsrisico scenario kan zijn.
+1
Re: Kort Nederlands nieuws
Zoals duidelijk uit het artikel blijkt:
- De noodtrappen van prorail passen prima op de schuiftredes van (alle?) treintypes.
- De SNG schuift zijn tredes niet uit wanneer hij geen stroom heeft.
- Specifiek hiervoor heeft de SNG (en ICNG in de toekomst) eigen evacuatietrappen onder het treinstel bevestigd.
- Deze trappen zijn niet gebruikt omdat de temperatuur en het co2-niveau in de trein boven de acceptabele waarden kwam en de prorail ploegleider het opzetten van de ns-trappen als te langzaam beoordeelde, evacuatie heeft plaatsgevonden via de cabine en de vaste treden daaraan. Het slachtoffer was de eerste evacué en bleek de stap vanaf de treden bij de bestuurscabine naar de grond niet veilig te kunnen maken, ze is ten slotte gevallen. Volgens het artikel heeft het prorail-personeel haar niet/nauwelijks/niet afdoende begeleid bij het uitstappen, na de val van mevrouw zijn andere evacués beter begeleid. Na kort naast de plek van vallen te hebben gezeten heeft mevrouw haar reis zonder zichtbare verwondingen vervolgd, de symptomen van haar hersenschudding bleken pas in Leiden dusdanig groot dat mevrouw hiervoor hulp gezocht heeft bij een ns-stationsmedewerker die verder niets van de val af wist.
Tot zover de kernfeiten uit het artikel, wat je daar van vind is aan jezelf.
- De noodtrappen van prorail passen prima op de schuiftredes van (alle?) treintypes.
- De SNG schuift zijn tredes niet uit wanneer hij geen stroom heeft.
- Specifiek hiervoor heeft de SNG (en ICNG in de toekomst) eigen evacuatietrappen onder het treinstel bevestigd.
- Deze trappen zijn niet gebruikt omdat de temperatuur en het co2-niveau in de trein boven de acceptabele waarden kwam en de prorail ploegleider het opzetten van de ns-trappen als te langzaam beoordeelde, evacuatie heeft plaatsgevonden via de cabine en de vaste treden daaraan. Het slachtoffer was de eerste evacué en bleek de stap vanaf de treden bij de bestuurscabine naar de grond niet veilig te kunnen maken, ze is ten slotte gevallen. Volgens het artikel heeft het prorail-personeel haar niet/nauwelijks/niet afdoende begeleid bij het uitstappen, na de val van mevrouw zijn andere evacués beter begeleid. Na kort naast de plek van vallen te hebben gezeten heeft mevrouw haar reis zonder zichtbare verwondingen vervolgd, de symptomen van haar hersenschudding bleken pas in Leiden dusdanig groot dat mevrouw hiervoor hulp gezocht heeft bij een ns-stationsmedewerker die verder niets van de val af wist.
Tot zover de kernfeiten uit het artikel, wat je daar van vind is aan jezelf.
Bij twijfel altijd klagen
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Kort Nederlands nieuws
Uit NS Panel nieuwsbrief:
Plaatjes kun je zien door te klikken op de link.
- Plaatsbepaling: ons voorstel om een “pin” toe te voegen aan het treinplaatje, zodat reizigers kunnen zien waar ze nu t.o.v. de (aankomende) trein staan, werd goed ontvangen. Begin volgend jaar verwachten we de eerste experimenten te kunnen doen met deze weergave. Daarvoor is het nog wel nodig dat op 173 stations wordt gemeten waar de perronschermen hangen, dus een evt. landelijke uitrol zal wat langer duren.
- b.t. de weergave van de letterbordjes: dit wordt positief gewaardeerd door de reizigers, en helpt bij het bepalen van waar tot waar de trein langs het perron zal gaan stoppen. Inmiddels hebben we de letterbordjes iets groter gemaakt, waardoor de leesbaarheid verbeterd is. Daarnaast zal de hierboven genoemde “pin” op termijn aan deze weergave worden toegevoegd, de pin komt dus niet in plaats van de letterbordjes. Dat geldt uiteraard voor die 20 stations met perrons waar fysieke letterbordjes aanwezig zijn.
- Kleurstelling: van de drie voorgelegde alternatieve kleurstellingen, werd de huidige als best leesbaar gewaardeerd, dus daar gaan we niets aan veranderen.
- Animaties: deze werden door de meerderheid van reizigers minder goed gewaardeerd. O.a. omdat deze een onrustig beeld opleverden. Daarnaast omdat niet in één oogopslag was te zien wat er aan de hand was, daarvoor moest je de animatie eerst volledig hebben gezien, wat 4 tot 8 seconden kon duren. Inmiddels hebben we dit aangepast in statische weergaves, en zijn alle animaties verwijderd.
- Achterste treinstel tot: ons voorstel om dit boven het treinplaatje weer te geven, werd goed ontvangen. Enkele weken geleden hebben we dit dan ook doorgevoerd.
- Weergave faciliteiten: voor internationale treinen geven we dit inmiddels weer op de perronschermen. Reizigers zijn voorstander om dit ook voor de nationale treinen te gaan weergeven. De complexiteit in de realisatie hiervan zit in het feit dat er met de diverse soorten treinen en combinaties van treinstellen en oriëntatie van die treinstellen er zeer veel mogelijkheden ontstaan. Daarbij is het van belang dat we heel zeker zijn dat we het juiste beeld hebben van die factoren, zodat het plaatje dat we weergeven op de borden dan ook (bijna) altijd klopt. Zover zijn we op dit moment helaas nog niet.
-
- Berichten: 785
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Kort Nederlands nieuws
Goede verbeteringen
Zijn er trouwens maar 20 stations met letterborden? Welke 20?
Zijn er trouwens maar 20 stations met letterborden? Welke 20?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik vind twintig nog best veel, als ik even snel ga nadenken kom ik tot de volgende stations:
1. Amsterdam Centraal
2. Schiphol
3. Rotterdam Centraal
4. Utrecht Centraal
5. ‘s-Hertogenbosch
6. Eindhoven Centraal
7. Arnhem Centraal
8. Hilversum
9. Amersfoort Centraal
10. Apeldoorn
11. Deventer
12. Almelo
13. Hengelo
1. Amsterdam Centraal
2. Schiphol
3. Rotterdam Centraal
4. Utrecht Centraal
5. ‘s-Hertogenbosch
6. Eindhoven Centraal
7. Arnhem Centraal
8. Hilversum
9. Amersfoort Centraal
10. Apeldoorn
11. Deventer
12. Almelo
13. Hengelo
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort Nederlands nieuws
14 Roosendaal
-
- Berichten: 785
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Kort Nederlands nieuws
Op stations met internationale treinen hangen sowieso letterbordjes, dus dan ook Breda.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 21:37
Re: Kort Nederlands nieuws
14. Weert
15. Roermond
16. Maastricht
17. Breda
18. Roosendaal
19. Duivendrecht
20. Bijlmer Arena
21. Amsterdam Zuid
22. Amsterdam Amstel
23. Volgens mij heeft Haarlem ze ook nog, maar die weet ik niet meer zeker
15. Roermond
16. Maastricht
17. Breda
18. Roosendaal
19. Duivendrecht
20. Bijlmer Arena
21. Amsterdam Zuid
22. Amsterdam Amstel
23. Volgens mij heeft Haarlem ze ook nog, maar die weet ik niet meer zeker
Re: Kort Nederlands nieuws
Venlo en Nijmegen volgens mij ook.
-
- Berichten: 1020
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Kort Nederlands nieuws
In Nijmegen en Venlo zie ik ze niet in cabview-video's, ik gok dat ze daar dus niet hangen.
Edit: in Haarlem zie ik er wel een
Edit: in Haarlem zie ik er wel een
Re: Kort Nederlands nieuws
Nu zijn het er 23 terwijl er maar 20 zijn, dus er moeten nog wat fouten tussen zitten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort Nederlands nieuws
Excuus voor de verwarring, ik dacht dat het om de letterborden op het stationsgebouw ging .iamthedutchdude schreef: ↑za 19 aug 2023, 13:14 In Nijmegen en Venlo zie ik ze niet in cabview-video's, ik gok dat ze daar dus niet hangen.
Edit: in Haarlem zie ik er wel een
-
- Berichten: 549
- Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
- Locatie: Oost-Nederland
Re: Kort Nederlands nieuws
Zwolle heeft ook letterbordjes.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
-
- Berichten: 1020
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Kort Nederlands nieuws
Het zijn er wel meer dan 20 dus, want onderstaand klopt allemaal:
Zwolle zie ik overigens geen letterbordjes. Ïk kan me ook niet herinneren dat ik ze daar de afgelopen 8 jaar enig moment gezien heb. Weet je toevallig welk spoor?Stijngeluk schreef: ↑za 19 aug 2023, 11:37 14. Weert
15. Roermond
16. Maastricht
17. Breda
18. Roosendaal
19. Duivendrecht
20. Bijlmer Arena
21. Amsterdam Zuid
22. Amsterdam Amstel
23. Haarlem
Re: Kort Nederlands nieuws
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kort Nederlands nieuws
Er gaat vijf weken lang niet op Zevenbergen en Oudenbosch gestopt worden vanwege te lang dichtliggende overwegen:
https://www.prorail.nl/nieuws/aangepast ... oudenbosch
https://www.prorail.nl/nieuws/aangepast ... oudenbosch
Re: Kort Nederlands nieuws
Professioneel dit
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort Nederlands nieuws
Een aantal van de verkeersregelaars die men in eerste instantie had ingezet schenen hun werk niet heel serieus te nemen en stonden meermaals niet op hun post als er een trein aan kwam...
Re: Kort Nederlands nieuws
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kort Nederlands nieuws
Het antwoord op jouw vraag staat in de link: de scholen beginnen weer. In principe is er niets onveiligs aan, in de herfst stelt men bij gladde sporen de overwegen ook wel eens in op 'door' i.p.v. 'stop', maar men is bang dat haastige scholieren om de slagbomen gaan slalommen en de verkeersregelaars ze niet tegen kunnen houden.
Re: Kort Nederlands nieuws
In Noord-Brabant zijn de scholen nog niet begonnen. Er reizen altijd een hoop scholieren met de trein van Zevenbergen naar Oudenbosch ‘s ochtends, en in de middag weer terug.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 133 gasten