Het moet niet nog gekker worden...

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Het moet niet nog gekker worden...

Bericht door Thijs »

Een doorgaande dienst Apeldoorn-Winterswijk lijkt me zeer negatieve gevolgen hebben voor de spooropstelling van Zutphen (en met name de robuustheid én de overstappen), dus ik hoop dat ze dit idiote plan niet gaan uitvoeren.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Het moet niet nog gekker worden...

Bericht door Ruben »

Dat wel inderdaad, maar ik kan het met best indenken dat men 2 lijntjes die anders apart van elkaar pendelen net als vroeger weer als 1 gaat exploiteren. Toen destijds ZAP in de uitverkoop ging was dat ook iets dat door Syntus geroepen werd, vandaar dat het toen de gedoodverfde winnaar was.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Het moet niet nog gekker worden...

Bericht door Wubbo »

Ik zie niet in wat je kan winnen als je die twee lijnen aan elkaar knoopt. Qua dienstregeling kan je geen kant op (je zit vast met je kruisingen) dus wat wil je bereiken? Een overstapvrije verbinding, die snap ik, maar verder? Sneller zal het er niet op worden.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Het moet niet nog gekker worden...

Bericht door Thijs »

Inderdaad. Heb het idee dat sommige mensen (bestuurders) koste ten koste een overstapvrije verbinding Winterswijk-Apeldoorn willen. Nou ben ik ook zeker niet tegen rechtstreekse verbindingen, maar in dit geval zijn de nadelen waarschijnlijk veel groter dan de voordelen, welke niet groot zijn: ten eerste denk ik dat er helemaal niet zoveel reizigers zijn die rechtstreeks Apeldoorn-Winterswijk (of tussenstation) doen; ten tweede is er nu een prima overstap van een minuut of 10 die altijd gehaald wordt; ten derde ben je er (zoals Wubbo al zei) niet sneller door.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het moet niet nog gekker worden...

Bericht door Ardan »

Er zijn altijd wel wat overstappers, zie regelmatig mensen overstappen. Gigantisch veel zijn het er niet inderdaad. En een rechtstreekse verbinding is heel leuk-lief-en-aardig, maar het schiet niet op. Je moet hoe dan ook 10 minuten in Zutphen stilstaan voor de overstappen. En bovendien, waar wil je de treinen elkaar laten kruisen? Met de huidige spooropstellingen zou het in theorie wel kunnen, laat om .05 de treinen naar Oldenzaal en Nijmegen vertrekken, zodat het spoor vrij is om om .08 de treinen naar Winterswijk en Apeldoorn te laten gaan. Maar als één van eerstgenoemde treinen niet weg kan om wat voor reden dan ook, loopt dat alweer helemaal in de soep. Bovendien is de vertrektijd van de trein naar Apeldoorn nu expres op .04 gezet voor de overstappen in Apeldoorn.
Ik doe ook maar wat
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het moet niet nog gekker worden...

Bericht door webguy »

Als je vanuit de richting Winterswijk moet en naar de randstad gaat, dan is het bijna altijd sneller via Apeldoorn. Richting Den Haag/Rotterdam is het ook een overstap minder, maar is het wel even lang gek genoeg :P
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het moet niet nog gekker worden...

Bericht door Ardan »

Klopt, maar dat deed ik nooit omdat ik Arnhem-Utrecht vele malen leuker vind dan Zutphen-Apeldoorn XD En Winterswijk-Arnhem is via Zutphen ook bijna 10 minuten sneller dan rechtstreeks, mits je de nogal krappe overstap in Zutphen haalt.
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten