NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders

Bericht door Joshua »

Geschreven op 08 maart 2010

NS-acties vooralsnog niet geldig bij regionale spoorvervoerders
U bent van ons gewend dat u ook met uw actiekaartje van de NS kunt reizen in onze treinen. Dit is vooralsnog niet meer mogelijk. Als regionale spoorvervoerders, waaronder Connexxion, Syntus, Veolia en Arriva, hebben we met de NS geen overeenstemming kunnen bereiken over de geldigheid van de kortingsacties.
Lees Verder

Bron: http://www.arriva.nl
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders

Bericht door Fles »

En de grote arriva-neger lacht jullie allemaal uit :lol:

Afbeelding

Goede reis!

Tactisch gedaan weer :?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders

Bericht door Geert »

Bijna alle berichten waar "de NS" staat neem ik meestal niet serieus. Het is toch ook niet de Arriva :?

Enfin, stelletje Aldi's bij elkaar daar. Alsof een grotere populariteit van treinreizen in het algemeen niet gunstig is voor de Arriva's en Veolia's op deze wereld.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders

Bericht door Fles »

Jij wijt de huidige situatie aan de regionale vervoerders begrijp ik? :?:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders

Bericht door Geert »

Wat mij betreft wordt het hele kaartjesverkoopgebeuren sowieso uitbesteed aan een instantie die niet zelf met treintjes rijdt, om enige vorm van belangenverstrengeling te voorkomen. Maar was er niet iets afgesproken over landelijke kortingsacties (zoals voordeelurenkaart e.d.)? Fragmentatie van alle kaartsoorten is wel het laatste wat je wilt lijkt me. What's next? Alleen blauwgroene Arriva-kaartjes geldig op de Arriva-lijnen?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders

Bericht door Wubbo »

Het normale tariefsysteem is inderdaad bij alle vervoerders geldig. Voor speciale kaartjes is dat niet geregeld.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders

Bericht door Joshua »

Geert schreef:Wat mij betreft wordt het hele kaartjesverkoopgebeuren sowieso uitbesteed aan een instantie die niet zelf met treintjes rijdt, om enige vorm van belangenverstrengeling te voorkomen. Maar was er niet iets afgesproken over landelijke kortingsacties (zoals voordeelurenkaart e.d.)? Fragmentatie van alle kaartsoorten is wel het laatste wat je wilt lijkt me. What's next? Alleen blauwgroene Arriva-kaartjes geldig op de Arriva-lijnen?
Arriva heeft in het noorden zijn automaten al klaar staan voor toekomstig gebruik. Maar deze zijn dan wel voor de OV-chipkaart bedoelt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders

Bericht door Daniel »

Die zijn toch juist weer weggehaald nu de code-automaten van NS op de stations daar zijn vervangen door de touchscreen-automaten? Dat meen ik me tenminste te herinneren.

In ieder geval mag NS dan z'n software nog wel even aanpassen... als je je chipkaart erop uitleest herkent 'ie bij reizen met Arriva de vervoerder niet :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders

Bericht door Ardan »

De NS-automaten herkennen voor zover ik weet alleen Connexxion, en ook de RET dacht ik. En de Arriva-automaten staan er nog steeds daar in het noorden :wink:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders

Bericht door Daniel »

RET herkennen ze ook inderdaad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders

Bericht door Jurjen »

Geert schreef:Bijna alle berichten waar "de NS" staat neem ik meestal niet serieus. Het is toch ook niet de Arriva :?

Enfin, stelletje Aldi's bij elkaar daar. Alsof een grotere populariteit van treinreizen in het algemeen niet gunstig is voor de Arriva's en Veolia's op deze wereld.
'NS' staat als afkorting voor 'Nederlandse Spoorwegen', en het zijn nu eenmaal de Nederlandse Spoorwegen. Mijn docent probeerde mij ook eens een fout toe te rekenen toen ik aan 'NS' een werkwoordsvorm in meervoud koppelde. Het woordenboek toonde mijn gelijk. Zoekt u eens op vandale.nl op 'NS' en u zal zien: bijbehorend lidwoord is 'de'.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders

Bericht door Freek »

Over het niet accepteren van kaartjes door de regio vervoerders:
In de redenering van Geert zou de NS dan ook bv het Syntus superticket moeten accepteren. Volgens mij is het niet meer dan logisch dan de NS die weigert.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders

Bericht door Joshua »

Reiziger Ddrs schreef:Die zijn toch juist weer weggehaald nu de code-automaten van NS op de stations daar zijn vervangen door de touchscreen-automaten? Dat meen ik me tenminste te herinneren.

In ieder geval mag NS dan z'n software nog wel even aanpassen... als je je chipkaart erop uitleest herkent 'ie bij reizen met Arriva de vervoerder niet :wink:
De niet in gebruik genomen Arriva automaten staan er nog steeds. En die worden naar mijn weten in gebruik genomen zodra Arriva begint met de OV-chipkaart in het noorden.

En de NS automaten herkennen sowieso niet al te veel. Zo heb ik nog steeds 2 onbekende reis producten.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders

Bericht door Vinny »

Jurjen schreef:
Geert schreef:Bijna alle berichten waar "de NS" staat neem ik meestal niet serieus. Het is toch ook niet de Arriva :?

Enfin, stelletje Aldi's bij elkaar daar. Alsof een grotere populariteit van treinreizen in het algemeen niet gunstig is voor de Arriva's en Veolia's op deze wereld.
'NS' staat als afkorting voor 'Nederlandse Spoorwegen', en het zijn nu eenmaal de Nederlandse Spoorwegen. Mijn docent probeerde mij ook eens een fout toe te rekenen toen ik aan 'NS' een werkwoordsvorm in meervoud koppelde. Het woordenboek toonde mijn gelijk. Zoekt u eens op vandale.nl op 'NS' en u zal zien: bijbehorend lidwoord is 'de'.
// off topic: Taal is niet altijd logisch: Landen zijn vrijwel altijd zonder lidwoord, maar Oekraïne moet formeel wel met een lidwoord worden geschreven ("De Oekraïne"). Dit kan voor vervoerders ook gelden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders

Bericht door Jurjen »

Vinny schreef: // off topic: Taal is niet altijd logisch: Landen zijn vrijwel altijd zonder lidwoord, maar Oekraïne moet formeel wel met een lidwoord worden geschreven ("De Oekraïne"). Dit kan voor vervoerders ook gelden.
/off topic, maar taal is zo verdomd interessant. ;)
Ik denk dat 'de Oekraïne', net als in het Engels, sinds de onafhankelijkheid van het land in 1991 in onbruik geraakt is. Reeds in mijn twaalfde druk van de van Dale (1992) wordt namelijk gesproken van 'inwoners van Oekraïne', zonder lidwoord. In het Engels is het lidwoord 'the' na 1991 in onbruik geraakt en in de stijlvoorschriften van vooraanstaande nieuwsmedia geschrapt. In het Duits is een lidwoord wel nog steeds gebruikelijk, maar dat hebben Duitsers wel vaker: die Turkei, die Schweiz.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders

Bericht door Maik »

En om maar weer ontopic te gaan: De kaartjes zijn gewoon weer overal geldig.
Pommes.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders

Bericht door Daantje »

Ik kreeg vandaag mijn dagkaart van NS ter compensatie van de problemen door het winterweer en zag dat deze ook alleen bij NS geldig is :)
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Ruzie over treinkaartjes Kruidvat bijgelegd

Bericht door iljitsch »

RENSWOUDE - Goedkope treinkaartjes van drogisterijketen Kruidvat zijn toch geldig in heel Nederland.

De Volkskrant
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef:De NS-automaten herkennen voor zover ik weet alleen Connexxion, en ook de RET dacht ik. En de Arriva-automaten staan er nog steeds daar in het noorden :wink:
Reiziger Ddrs schreef:RET herkennen ze ook inderdaad.
En Qbuzz herkennen ze min of meer ook, alleen tonen ze dan RET. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders

Bericht door Fles »

Daantje schreef:Ik kreeg vandaag mijn dagkaart van NS ter compensatie van de problemen door het winterweer en zag dat deze ook alleen bij NS geldig is :)
Ik ben benieuwd of ik ooit nog wat ga horen van mijn claimbrief om compensatie (overigens niet in de vorm van een GtbV formulier, om logische redenen). Of is dat wat ik krijg (een 2-1 overgang dagkaart) als zodanig te zien?? Beetje schrale boel zou dat wezen natuurlijk, maar alleen al het bestaan van het woord "zoutkaartje" belooft niet veel goeds...
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders

Bericht door Daantje »

Ik denk dat je het moet doen met die overgang 2-1 dagkaart. Het zou daarnaast wel op z'n plaats zijn als ze een reactie sturen op je brief waaruit iig blijkt dat ze je brief ontvangen en gelezen hebben.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders

Bericht door Ennes »

Geert schreef:Bijna alle berichten waar "de NS" staat neem ik meestal niet serieus. Het is toch ook niet de Arriva :?

Enfin, stelletje Aldi's bij elkaar daar. Alsof een grotere populariteit van treinreizen in het algemeen niet gunstig is voor de Arriva's en Veolia's op deze wereld.

daarintegen is het ook meestal weer DE Ret, HET GVB, DE HTM. Dus zo zijn er wel meer gevallen waarbij er een lidwoord voor de bedrijfsnaam is geplaatst.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders

Bericht door tsov »

Het zijn natuurlijk afkortingen, de Rotterdamse Elektrische Tram, het Gemeentevervoerbedrijf, de Haagse Tramwegmaatschappij, de Groninger AutoDienstOnderneming, de Brabantse Buurtspoorwegen en Autobusdiensten ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten