OVer je Reiservaringen in maart 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door |Pim| »

En de gtw''s van veolia hebben dat systeem ook.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Jurjen »

Mogen de FLIRT's (toch?) van Eurobahn en Abellio ook wel hebben. Maandag paar keer ingezeten, maar iedereen zat met die deuren te kloten, tot de conducteur aan toe. Deels omdat er een flinke vertraging in het openen van de deuren zit door het uitschuiven van de treeplank, maar zo nu en dan lijkt de deur ook wel niet op een druk van de knop te reageren... (Verder trouwens erg fijne treinen. ;))
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Freek »

nou kom maar op met de utrecht verhalen. Er zullen vast mensen last van hebben. Om de aftrap te geven:
in de s3600 richting zwolle werd voor arnhem omgeroepen dat reizigers richting het westen van het land mee moesten reizen naar zutphen om daar aan de overkant van het perron verder te reizen met een ic naar amersfoort, hilversum, duivendrecht en schiphol. Op zich al vreemd omdat er vanuit Zp helemaal geen ic naar het westen vertrekt. Tussen Ah en dieren volgde dan ook de omroep dat me wegens een gebrek aan materieel in zutphen moest door reizen naar deventer om daar over te stappen naar het westen.

Goh verrassend dat er niet twee keer dm90 wordt ingezet als extra ic ;)
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Joshua »

|Pim| schreef:En de gtw''s van veolia hebben dat systeem ook.
Ja maar dan druk je al halverwege de rit de knop in, zodat je weet deze gaat straks open.
En dan nog gaan er mensen als de trein bijna stil staat 100 keer op die knop rammen.
Ik die dan zo aardig mensen er op te wijzen dat het lampje groen is en je dus niet meer hoeft te drukken omdat dat betekend dat zodra de chauffeur hem vrij geeft ook daadwerkelijk open zal gaan. En dan krijg ik nog een grote bek terug van bemoei je er niet mee, bij een trein druk je de knop pas in als die stil staat.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Dexter »

Aardige mensen, hoe gaan we ermee om? :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Geert »

Freek schreef:nou kom maar op met de utrecht verhalen. Er zullen vast mensen last van hebben. Om de aftrap te geven:
in de s3600 richting zwolle werd voor arnhem omgeroepen dat reizigers richting het westen van het land mee moesten reizen naar zutphen om daar aan de overkant van het perron verder te reizen met een ic naar amersfoort, hilversum, duivendrecht en schiphol. Op zich al vreemd omdat er vanuit Zp helemaal geen ic naar het westen vertrekt. Tussen Ah en dieren volgde dan ook de omroep dat me wegens een gebrek aan materieel in zutphen moest door reizen naar deventer om daar over te stappen naar het westen.

Goh verrassend dat er niet twee keer dm90 wordt ingezet als extra ic ;)
Het was erg druk in de bussen tussen Driebergen/Zeist en Utrecht. Verder niet zoveel last van gehad :mrgreen:
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Marc »

"De nieuwe avonturen van Prorail": In Breukelen stond ik te wachten op trein t7439 (v 11:30). Vanaf het perron heb je goed zicht op het kopspoor en rond half twaalf kwam er geen beweging in de V'tjes die deze trein gingen rijden. Een paar minuten voor half twaalf verkleurde het sein langs het perron naar "Groen knipper 8", er was dus een rijweg ingesteld richting Woerden. Drie minuten over half twaalf kwam een werktrein van BAM voorbij (in die tijd was trein t7439 al weggeweest...), de stopsprinter kreeg een vertraging van +9 :N.....

En dan de stroomstoring: ik stond zelf in Utrecht en mijn idee was om trein t849 te nemen. Toen ik hoorde dat er een stroomstoring was ben ik toch maar wat eerder vertrokken uit Utrecht. Trein t21740 naar Rotterdam bestond helaas uit een solo viertje en was flink vol (propvol). In Rotterdam moest ik een kwartiertje wachten op trein t1951, gelukkig gereden door een ICRm-compositie (ik moet er niet aan denken hoe het eruit had gezien als er een VIRM in had gereden). In Einhoven had ik meteen een overstap op de (300)t851 die me naar Maastricht bracht. Mijn vertraging was zo'n anderhalf uur...
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Gekko123 »

Het zal me niet verbazen dat het er met een VIRM-VI minder druk was geweest (A) Heb zelf geen last gehad van de stroomstoring in Utrecht, hoorde het toen ik thuis kwam van school...
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Raymond »

Vandaag voor het eerst een Amber Alert (van dat meisje in Dordrecht) meldinggezien op de infoxx schermen bij Hermes. Het viel wel op, omdat het de hele tijd tijdens de haltering op het station in beeld bleef. Al zou dat ook door een storing gebeurt kunnen zijn, omdat het verspringen tussen de diverse schermen zeer langzaam ging en op een geven moment compleet stopte.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Tochjo »

Freek schreef:nou kom maar op met de utrecht verhalen.
Ik wilde met trein t3142 om 12:27 van Nijmegen naar Utrecht. Die trein is om 12:45 opgeheven te Arnhem wegens een "brand in een seinhuis". Men raadde reizigers naar Utrecht aan om te reizen via Den Bosch. De informatieborden gaven toen al aan dat er ook geen treinen reden tussen Utrecht en Geldermalsen, maar de medewerkers op de perrons wisten daar niets van en stuurden reizigers (ook na mijn opmerking hierover) de intercity naar Roosendaal in. Toch maar met die trein mee. Toen de trein in Nijmegen aankwam, werd omgeroepen dat het omreisadvies via Den Bosch niet klopte: reizigers naar Utrecht werd toen aangeraden via Deventer te reizen en reizigers naar Amsterdam konden via Breda. Om een lang verhaal niet veel langer te laten worden: de reis werd Nijmegen-Arnhem-Nijmegen-Deventer-Amersfoort-Utrecht en aankomst was met +140 om 15:43.

De terugreis naar Arnhem ging gelukkig iets beter: om 17:00 was ik weer op Utrecht, waar de storing net voorbij bleek en de intercity naar Arnhem en Nijmegen van 16:53 met +10 aangekondigd werd. De trein kwam met ruim +10 binnen op spoor 14 (de stoptrein naar Rhenen werd vlak daarvoor even soepel naar 12b gespoorwijzigd, wat menige reiziger nog een snelle wandeling opleverde). Met +15 vertrokken richting Arnhem. Vlak na Utrecht kwamen via de omroep excuses voor de krap bemeten trein; een opmerking die voorin tot gegniffel leidde, want dat deel zat ongeveer halfvol. Werd wel drukker te Driebergen-Zeist. Vertraging opgelopen door rijden achter de eerdergenoemde stoptrein naar Rhenen en lange stops te Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen. De stop in Ede-Wageningen duurde ruim vijf minuten, want reizigers hielden de achterste deur open waarna deze in storing ging. Aankomst Arnhem met +39.

In Arnhem bleek daarna dat er nieuwe Geld-terug-bij-Vertragingsformulieren zijn, waar studenten keurig hun 16-cijferige OV-chipkaartnummer op kunnen invullen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Caspar »

Vanavond een aanrijding tussen Haarlem en Amsterdam, het bleek gelukkig om een eend te gaan.
Op de terugweg naar huis vanuit Amsterdam in de IC naar Hoorn: vanaf Zaandam Kogerveld tot aan Purmerend Overwhere links gereden, alwaar de tegentrein naar Amersfoort Schothorst een minuut of 5 op ons heeft moeten staan wachten. Daar weet ik uiteraard niet de reden van, ik zag geen trein op het rechterspoor staan onderweg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daniel »

Raymond schreef:Vandaag voor het eerst een Amber Alert (van dat meisje in Dordrecht) meldinggezien op de infoxx schermen bij Hermes.
In 't BRU viel die me ook al op. En tja, heel eerlijk gezegd staat het een beetje raar hoor onder die Amber Alert: "Connexxion wenst u een prettige reis" :roll:

Wat betreft de storing vanuit Utrecht naar het zuiden en oosten: heb wel vaker drukkere treinen door omreizigers meegemaakt, maar zo druk als 't vanmiddag naar Amersfoort was... de t12755 vertrok er propvol heen en de er vlak achteraan rijdende t1755 was eveneens propvol. Overigens bleven op Amersfoort ook mensen achter die naar Ede-Wageningen wilden, zo'n los klein Protosje is nu eenmaal niet op dergelijke reizigersaantallen berekend.
Overigens meldden de ARGOS-borden op Amersfoort de praktische mededeling "Reizigers van Utrecht naar Arnhem reizen via Amersfoort" :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Justin »

Is het nog ergens goed voor dat ik vandaag niet om 17:30 maar om 20:45 naar huis ging... Alhoewel ik zag de de hele avond de s3100 ook niet reed.

Was alsnog redelijk druk na 22:00 op Ut, maar ja, vrijdagavond...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daniel »

Mwoh, de t570 / t20570 viel me nog wel mee ondanks het losse drietje voor Rotterdam. Die zat maar net zitvol. Uit de t2181 kwam in Rotterdam wel erg veel volk...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Meltrain »

Gistermiddag een grappig gesprek tussen een reiziger en conducteur in lijn 20:

Reiziger: Mag ik een kaartje, alstublieft?
Conducteur: Een kaartje van €2,50?
R: Ja, graag.
C: Dat is dan €2,50, alstublieft.

:lol:
Op zich niet fout, maar de manier zoals het gebracht werd (en de logisch-heid van het gesprek) vond ik toch erg grappig. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Thijs »

Tochjo schreef:reizigers naar Utrecht werd toen aangeraden via Deventer te reizen en reizigers naar Amsterdam konden via Breda. Om een lang verhaal niet veel langer te laten worden: de reis werd Nijmegen-Arnhem-Nijmegen-Deventer-Amersfoort-Utrecht en aankomst was met +140 om 15:43.
In Deventer is de overstap vanuit Zutphen richting Amersfoort 27 minuten. Waarom reisde je niet via Klarenbeek? Zowel in Zutphen als Apeldoorn snelle overstappen richting het westen.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Karl »

Dat werd, aldus een eerder bericht op dit forum, afgeraden vanwege de materieelcapaciteit op Apeldoorn - Klarenbeek - Zutphen vv.
Het is een spectrum.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Thijs »

Oke. Persoonlijk zou ik gewoon wel via Klarenbeek gaan, is een half uur sneller en scheelt 27 minuten wachten in Deventer.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Ardan »

Ik zat net in Sprinterbusje 201 van Syntus (de Rudi 2 :lol: ), van Zutphen naar Deventer. Toen we in Deventer aankwamen klonk er ineens een vrouwenstem door de speakers: 'Beste ov-chipkaart reiziger. Vergeet niet uit te checken bij het uitstappen'. Met een aardig oosters accent. Maar toch, een automatische afroep in een Syntus-bus, en dan nog wel een Sprinterbusje, die heb ik nog nooit gehoord. Alleen heel lang geleden toen in bus 56 twee haltes waren ingesproken. Of er verder nog afroep inzat weet ik niet want ik zat de hele tijd muziek te luisteren.
En natuurlijk deden de cico's het vanavond ook weer niet. Syntus heeft ze zelden aanstaan. Ik vind het prima hoor, ik heb sinds ik per bus van Zutphen naar Deventer reis (om geld te besparen aangezien ik toch nog genoeg op de ovc heb) al iets van 6, 7 ritten gemaakt en er nog maar ééntje betaald :D
Ditmaal had de buschauffeur als smoes 'dat het regende'.
Ik doe ook maar wat
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Justin »

Mn geplande route van vandaag:
t2874 Ut-Rtd 21:32-22:10
t1983 Rtd-Ddr 22:17-22:31
t5178 Ddr-Zwd 22:37-22:40

Aangezien er een wisselstoring was tussen Ddr en Rtd, reed alles via de sporen 1/2 op het traject (met het opheffen van de s2200 op Rtd-Ddr). Hierdoor kachelde ik achter de stopper aan tot Ddr en kwam ik met de t1983 precies om 22:36:35 aan op Ddr op spoor 3. Op datzelfde moment vertrok net de t5178 en kon ik dus fijn 30 minuten wachten op de volgende t5180 naar Zwd. Ben maar gaan lopen, en was wederom sneller daar dan dat ik op de t5180 zou wachten.

Altijd als ik denk iets sneller te zijn met -via-opties, gaat 't altijd fout =_= (ik had ook op Rtd kunnen wachten op de t5185, maar dan zou ik om 22:50 aankomen, voor die 10 minuten reis ik wel graag via Ddr om).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Dexter »

Ach die reizigers toch, ze zijn echt om op te vreten. :D

Vandaag kwamen er op de traverse in Ddr twee meisjes (type bontkraagje, bontlaarsjes, veel goud en vet accent) naar met toe rennen die vroegen om de trein naar Rtd. Ik wees naar de gereedstaande s2100 op spoor 1. Wat doen ze vervolgens: Ze rennen de trap af naar spoor 2/3. Ik en mijn collega roepen ze terug en wijzen ze op de andere trap, direct naar spoor 1. "Oh, bedankt!" giechelen ze en lopen als makke schapen de andere trap af.

Eenmaal op spoor 1 beginnen ze te rennen, maar niet naar de trein toe, nee langs de trein, wel 4 bakken voorbij en ook nog eens onder de cta-bak door waar duidelijk Rtd op staat. De deuren sluiten en de trein vertrekt zonder de meiden, die toch echt ruimschoots alle gelegenheid hadden 'm te halen.

En hebben jullie weleens een scheldpartij in gebarentaal meegemaakt? Nou ik wel, vanmiddag in Rsd.

Ik was aan het wegrijden met de s2100. Er lopen twee jongens langs de perronrand, de ene geeft de ander een duw en die doet alsof hij in mijn spoor valt.

- Ik schud mijn hoofd. :N
- De ene jongen haalt z'n schouders op en maakt een wegwerp-gebaar.
- Ik steek m'n duim naar beneden. :neg:
- De andere jongen grijpt zijn kruis vast.
- Ik steek mijn pink omhoog en maak een 'te klein'-gebaar.

Voor ze de kans kregen om terug te reageren was ik er al met de cabine voorbij. (Dat geeft niet, ik heb graag het laatste woord in reizigers-discussies)

Normaal gesproken in dit soort situaties zet ik mijn argumenten kracht bij door middel van een ram op de typhoon en dan bij voorkeur met de lage toon. (A) Maar dat had in dit geval afbreuk gedaan aan deze 'stille woordenwisseling'. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door MdJ »

Afbeelding
via http://openbaarvervoerinboskoop.nl/busf ... solleveld/
In 1980 hadden ze blijkbaar ook al INFOXX :mrgreen: . "999", afwijkende bestemming "Gronau" in Ijmuiden. En aangezien dit soort pendelvervoer met de meest absurde koersbestemmingen soms hebben.. :mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daniel »

Bestemming "Gronau" is trouwens wel heel apart aangezien het een GADO-bus betreft, da's immers niet een bestemming die je verwacht bij een vervoerder uit Groningen: je zou 'm eerder in Twente verwachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door tsov »

Bij het zien van die foto vroeg ik me inderdaad ook heel erg af waarom er op een GADO-bus de bestemming 'Gronau' zat ;)
Al was de 7900 volgens mij een demo, dus het zou best kunnen dat die ook bij de TET heeft gereden.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Wubbo »

Ik kom in het boek 'De Gele Rijders' van Peter van der Meer een foto tegen van de 7900 met ZWN-opschriften bij de halte Heinenoord Tunnel. Volgens het bijschrift is er van deze variant alleen aan het GVA (Arnhem dus) een grote serie diesel- en trolleybussen geleverd. Het had de opvolger van de standaard streekbus moeten worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten