Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
April064
Berichten: 719
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door April064 »

Op dit gebied van OV ben ik het er best mee eens. Lekker bezig Omtzigt! Al zijn de meeste punten wel open deuren op dit moment.
zij/haar/hen/hun
Cas
Berichten: 887
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Cas »

Toch mooi, de internationale student stemt op de partij die een bloedhekel heeft aan internationale studenten en ze het liefst zo snel mogelijk allemaal het land uit gooit :')
請勿靠近車門
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3495
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Meltrain schreef: di 24 okt 2023, 15:10
ICE11 schreef: ma 23 okt 2023, 17:59 Het oprichten van deze nieuwe partij heeft wel een grote impact, want dan zal Die Linke haar status als parlementaire fractie in de Bondsdag verliezen en als gevolg daarvan kunnen de leden (welke wel hun zetel houden) onder andere geen moties meer indienen, kunnen niet langer een vice-president uit hun midden benoemen en verliezen hun door het rijk betaalde kantoren.
Dit snap ik niet. Kun je dit verduidelijken voor iemand die weinig verstand heeft van de Duitse politiek? :)
Die Linke dreigt bij de komende verkiezingen onder de kiesdrempel te zakken.
April064
Berichten: 719
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door April064 »

Cas schreef: di 24 okt 2023, 15:49 Toch mooi, de internationale student stemt op de partij die een bloedhekel heeft aan internationale studenten en ze het liefst zo snel mogelijk allemaal het land uit gooit :')
Als je het op mij doelt, ik ga niet op hem stemmen. Ik becomplimenteerde alleen hun beleid over OV. Ik ga GL/PvdA stemmen. Mijn enthousiasme was vooral omdat ik niet had verwacht dat ik het ermee eens zou zijn.
zij/haar/hen/hun
TffpaA
Berichten: 3404
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

April064 schreef: di 24 okt 2023, 15:51 Mijn enthousiasme was vooral omdat ik niet had verwacht dat ik het ermee eens zou zijn.
Nou ja, je politieke voorkeur verraadt al min of meer waarom, want de meeste OV-punten lijken zo uit het verkiezingsprogram van GL/PvdA over te zijn genomen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5368
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door umbusko »

Ik ontving vandaag mijn stembiljet per e-mail van de gemeente Den Haag... in mijn spamfolder. :') :') :')
Dionysusnu
Berichten: 610
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dionysusnu »

PHS schreef: di 24 okt 2023, 14:52
VIRM schreef: di 24 okt 2023, 09:15 Tja, als je niet de ambitie hebt om de grootste te worden terwijl opiniepeilingen aanwijzen dat die mogelijkheid bestaat, waarom heb je dan 44 verkiesbare kandidaten?
Voor het geval dat NSC onverhoopt toch de grootste partij wordt? Dat Omtzigt niet de ambitie heeft om de grootste te worden, betekent niet dat hij ook actief moet gaan tegengaan dat hij de grootste wordt. Het is niet zwart-wit ;)
Nou ja, hij zei eerder dit:
Omtzigt in Tubantia schreef:U heeft zaterdag uw eigen partij opgericht. Op naar de 46 zetels?
„Ik heb ook peilingen gezien die de helft daarvan voorspellen, maar dat zijn nog steeds heel veel zetels. Ik moet zeggen dat dit verwachtingspatroon het er niet makkelijker op heeft gemaakt om de knoop door te hakken en te besluiten een eigen partij op te richten. Ik denk namelijk dat het niet verantwoord is om als nieuwe partij hiermee te beginnen. Dit land heeft geleerd van wat er met LPF en Forum voor Democratie is gebeurd. Dus nee, we willen niet naar in een keer de 46 zetels, maar een partij beginnen met verantwoorde groei.”
umbusko
Donateur
Berichten: 5368
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door umbusko »

Nou, aan die 46 komt hij anders sowieso niet. (A)
TffpaA
Berichten: 3404
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

En de affaire-Arib gaat ook verder: nu heeft ze een woedende brief aan de TK gestuurd om het publiceren van het onderzoek naar haar op 31 oktober a.s. te tegen te houden:

https://archive.ph/R6fuR

...had ik al iets over politiek en poppetjes geroepen?
TffpaA
Berichten: 3404
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

De verlokking anoniem allemaal nazitoespelingen te maken was een BBB-er toch te groot:

https://nos.nl/artikel/2495305-kandidaa ... azi-tweets
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2875
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

Meltrain schreef: di 24 okt 2023, 15:10
ICE11 schreef: ma 23 okt 2023, 17:59 Het oprichten van deze nieuwe partij heeft wel een grote impact, want dan zal Die Linke haar status als parlementaire fractie in de Bondsdag verliezen en als gevolg daarvan kunnen de leden (welke wel hun zetel houden) onder andere geen moties meer indienen, kunnen niet langer een vice-president uit hun midden benoemen en verliezen hun door het rijk betaalde kantoren.
Dit snap ik niet. Kun je dit verduidelijken voor iemand die weinig verstand heeft van de Duitse politiek? :)
Er is sprake van een fractie als minstens 5% van de zetels in de Bondsdag door een partij zijn bezet. Die Linke heeft momenteel 38 van 736 zetels. Dus als er minstens twee kamerleden de partij verlaten (en er hebben al definitief meer leden aangekondigd Mvr. Wagenknecht te volgen) valt Die Linke onder deze grens van 5% en is dan per definitie geen "fractie" meer maar alleen nog een "groep" met beperkte rechten. Met deze regeling wil men - net als met behulp van de kiesdrempel - na de ervaringen uit de Weimarrepubliek de invloed van kleine partijen beperken.
TffpaA
Berichten: 3404
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

...en Baudet zoekt de randjes weer eens op door verdekt naar volmachten te hengelen - wat hij in 2021 ook al eens deed:

https://nos.nl/artikel/2495328-kiesraad ... nwenselijk
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50966
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Ik ben niet het hele programma doorgegaan van de NSC, maar heb slechts een vermelding gevonden van LHBTI. Ook lees ik dat ze onderzoek willen doen naar de in Nederland bedachte zorgprotocollen voor trans jongeren en dat ze tegen de nieuwe Transgenderwet zijn. Ik vind dit erg matig, en het classificeert deze partij voor mij eerder als conservatief dan als middenpartij.

Al is het nog niet zo bont als DENK, die een walgelijk postertje in het programma hebben toegevoegd tegen regenboogvlaggen, regenboogbestelbusjes en regenboogboodschappentasjes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
TffpaA
Berichten: 3404
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Eerst een klap van de molen, nu een klap van de paraplu.

Enfin, we vervolgen de VK-lijsttrekkersinterviewserie met Mirjam Bikker (CU):

https://archive.ph/EBjja
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1507
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door JordiBrabant »

PHS schreef: do 26 okt 2023, 22:06 Thierry Baudet is door een man op zijn hoofd geslagen voorafgaand aan een lezing bij de universiteit van Gent. NOS. -0-
"Ach het zijn maar bezorgde burgers" zou Baudet zeggen als hij niet het slachtoffer was. Als je heel ambigu tegenover geweld staat, moet je niet schrikken als het ook jou treft.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
TffpaA
Berichten: 3404
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Geweld is in principe altijd af te keuren.

Maar goed, ik zou liegen als ik hier zou ontkennen dat ik een grinnik niet kon onderdrukken bij het lezen van dit nieuws. Verder onacceptabel en met je poten van anderen afblijven natuurlijk enzo.

De aanvaller is inmiddels weer op vrije voeten, maar wordt wel nog vervolgd. Het zou een Oekraïner van begin 30 betreffen:

https://nos.nl/artikel/2495551-verdacht ... l-vervolgd
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10641
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

PHS schreef: vr 27 okt 2023, 10:06 En door de mishandeling van Baudet te relativeren sta je zelf ook ambigu tegenover geweld, waarmee je weer ander geweld - van de zijde van Baudet/FVD - rechtvaardigt. Zo kom je een vrij vervelende spiraal terecht. Verstandiger daarom lijkt mij om geweld tegen politici altijd te veroordelen, ongeacht hun standpunt. Daarmee toon je je bovendien slimmer dan Baudet, die dat niet inziet.
JordiBrabant relativeert het tegen Baudet toegepaste geweld niet. Hij geeft slechts aan hoe gevaarlijk het relativeren van geweld is, en dat die houding op je terug kan slaan — in dit geval letterlijk.

Precies waar jii voor waarschuwt dus, alleen trapt hij die open deur niet in zoals jij het graag ziet.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21446
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: vr 27 okt 2023, 10:06 Verstandiger daarom lijkt mij om geweld tegen politici altijd te veroordelen, ongeacht hun standpunt.
Fixed that for you. (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dennenboom
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dennenboom »

Ook dat van het leger en de politie?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13681
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

In principe zou je best de stelling kunnen verdedigen dat leger en politie zo min mogelijk geweld dienen te gebruiken, zelfs als het een legitiem doel heeft: het oppakken van een misdadiger, het verdedigen van het grondgebied etc.

Overigens is er ook een verschil tussen geweld begrijpen en geweld goedkeuren. Denk bijvoorbeeld aan een vrouw die mishandeld wordt door haar (ex)vriend. Als zij geweld toepast is dat nog steeds niet goed te keuren, maar wel te begrijpen. :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50966
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

De politie wordt regelmatig aangesproken op buitensporig geweld, al vindt de politie het niet heel erg leuk om daarop aangesproken te worden.

De aanval op Baudet is onacceptabel erg zorgelijk, en het zou mij niets verbazen als dit electoraal wordt uitgebaat. Dat vind ik in een media-omgeving waar zijn uitspraken te lang zonder weerwoord werden getolereerd of nog steeds worden wel behoorlijk verontrustend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10641
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Het is een glijdende schaal inderdaad. Geweld altijd betreurenswaardig, maar niet altijd onbegrijpelijk. Is iemand die een dictator met het bloed van honderdduizenden aan zijn handen ombrengt te veroordelen, of is dat juist een held?

En als iemand zo'n dictator toejuicht, legitimeert dat iemand (wiens familie of vrienden wellicht zijn omgebracht door die dictator) om een mep met een paraplu uit te delen? Mij lijkt van niet, maar voor mij is Baudet dan ook vooral de dorpsgek, en niet de applausmachine van een bloeddorstige moordenaar.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
waldo79
Berichten: 7684
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Copy de laatste alinea :Y
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten