Mag ik even kwijt #40

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Caspar »

Ow dan hoef je aan het einde van de maand misschien niet meer ieder dubbeltje om te draaien :D :wink:
Ik heb vandaag voor het eerst eens zelf de route/sporen van de trein naar Hoorn aangepast op Amsterdam centraal 8-)
Gelukkig geen boze machinist aan de lijn gekregen die vroeg waarom ie door afwijkende wissels heen werd gestuurd haha.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Ardan »

Filmpje opgenomen achterin de internationale trein :D
Asra-Schiphol, alleen wel achteruit dus.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0RyBs9A3F64[/youtube]
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Oud forumgebruiker »

Geert schreef:Of een jonkel ;)
Die ken ik dan weer niet :wink:, ik denk dat het Utrechts is. Een kleine greep uit de selectie: jonko, wafta, djamski, zwennie, wierie, assie, bonker... ach ja, het is maar welke naam jet het beestje geeft :wink:.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Caspar »

Bij een 'bonker' krijg ik eerder een associatie met een term uit de darkroom scene.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Oud forumgebruiker »

Hm, zover ik weet heeft het daar niet veel mee te maken haha. Zou wel lachen zijn. Zoals een vriend van mij altijd zegt (waar ik het woord ook vandaan heb): pffffff.... effe een bonker bouwen! :wink: Overigens is die gast een karikatuur op zichzelf. Hij heeft ook de termen: weekendsjekkie (een extra dikke) en een vakantiesjekkie (een extra, extra dikke) geïntroduceerd :lol:.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door STF »

Vanmiddag had ik net zo goed in bed kunnen blijven liggen; ik moest vier gaten in beton boren maar bij het derde gat liep de boor volledig vast, niet meer los te krijgen. Me vader en ik hebben zowat een uur lang met tangen en van alles geprobeerd die boor los te krijgen, toen dat niet lukte maar een boor gezocht met dezelfde maat om het vierde gat te kunnen boren wat opzich goed lukte alleen begon er na het boren rook uit de boormachine te komen. Hij kan nu alleen nog maar linksom draaien, daar heb je dus niks meer aan. Vervolgens die vastzittende boor maar afgebroken zodat ik de metalen voetplaat van een lantaarnpaal op het beton kon plaatsen en daarna vast draaien (weliswaar met drie i.p.v. vier bouten), breekt er een bout af tijdens het vastdraaien... :? Tijdens het opruimen van het gereedschap begon het ook nog fijn te regenen, dus het was echt een geslaagd middagje. :cry:

Morgen een nieuwe poging.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Ardan »

En de boorkop of hoe heet dat ding zit nog altijd vast in het beton? Die zien we nooit meer terug...

Pfff ik ben rond 00 30 naar bed gegaan en ik ben nou alweer wakker. Vreselijke dorst, ben wat drinken gaan pakken beneden en nou kan ik niet meer in slaap komen. Ik denk dat ik de wijde wereld maar eens intrek...
Ik doe ook maar wat
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Stefan »

Ik ging gisteren om 23.45u naar bed en tsja.. Ik was best moe. Dus ik had gehoopt lekker te slapen, helaas.. Ik ben tig keer wakker geweest vannacht. -O-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Geert »

Ik ging om 0:15 uur naar bed, 6:15 wakker, en prima geslapen. :lol:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Vinny »

Geert schreef:Ik ging om 0:15 uur naar bed, 6:15 wakker, en prima geslapen. :lol:
Een bijzonder slaapritme. Ik hou zoiets dus hooguit drie nachten vol en dan ben ik kapot. Ik heb echt minimaal 7 uur slaap per nacht nodig... :(
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Geert »

Oh, hier gaat het altijd prima hoor :P
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Caspar »

Het komt wel eens voor dat ik maar 1 of 2 uur slaap, vooral voorafgaand aan de eerste vroege dienst. Als ik dan de wekker zet op 5uur ben ik vaak nog niet moe genoeg om in slaap te vallen en met ieder uur dat het later wordt denk ik dan van ojee, ik mag nu wel eens in slaap vallen wat alleen maar avenrechts werkt. De dag dan door zien te komen is best zwaar dan. Meer mensen bij wie zoiets bekend in de oren klinkt?
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Freek »

Ardan schreef: Asra
Amsterdam Schiphol Rotterdam Aansluiting? Gewoon op de HSL dus :wink:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Mikos »

Amsterdam Riekepolder Aansluiting. :wink:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Wubbo »

Caspar schreef:Het komt wel eens voor dat ik maar 1 of 2 uur slaap, vooral voorafgaand aan de eerste vroege dienst. Als ik dan de wekker zet op 5uur ben ik vaak nog niet moe genoeg om in slaap te vallen en met ieder uur dat het later wordt denk ik dan van ojee, ik mag nu wel eens in slaap vallen wat alleen maar avenrechts werkt. De dag dan door zien te komen is best zwaar dan. Meer mensen bij wie zoiets bekend in de oren klinkt?
Ja, toen ik nog vroege diensten draaide gebeurde dat regelmatig. Ik had toendertijd geen rooster, dus ik draaide allerlei losse diensten. Zie dan maar eens je ritme aan de vroege dienst aan te passen (de late zijn veel makkelijker, en nachtdiensten heb ik nooit los gedraaid). Dan ging ik in bed liggen met het idee 'straks moet ik werken, als ik de wekker maar hoor' etc. En dan werd het later en later... Na de eerste vroege dienst was dat meestal over, en voor de vroege diensten die nog op een beetje normaal tijdstip begonnen (07.00 enzo) was het ook wel te doen, maar die extreem vroege...

Toch mis ik het soms wel, onregelmatige diensten...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Suus »

Ik vond het vroeger ook altijd wel fijn, om 7:00 beginnen bij de McDonald's. Moest dan wel vroeg op, maar kon rustig over verlaten straten en wegen fietsen met een lekker muziekje op. Even een bakkie thee en daarna twee uur ongestoord knallen, want je was tot 9:00 toch met alleen een manager in het pand. Nu moet ik een dag per week om 8:30 op het werk zijn, maar dan is het leven op straat toch al flink wat drukker.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Freek »

Wubbo schreef:Toch mis ik het soms wel, onregelmatige diensten...
Je bedoelt dat je de onregelmatigheidstoeslag mist. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Geert »

Ik heb een hele tijd op zaterdag gewerkt, dat mis ik af en toe ook wel. Heerlijk rustig in de trein en op kantoor zelf :)
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Jurjen »

Caspar schreef:Het komt wel eens voor dat ik maar 1 of 2 uur slaap, vooral voorafgaand aan de eerste vroege dienst. Als ik dan de wekker zet op 5uur ben ik vaak nog niet moe genoeg om in slaap te vallen en met ieder uur dat het later wordt denk ik dan van ojee, ik mag nu wel eens in slaap vallen wat alleen maar avenrechts werkt. De dag dan door zien te komen is best zwaar dan. Meer mensen bij wie zoiets bekend in de oren klinkt?
Nouja, ik slaap normaal van een uur of 1, 2 tot een uur of 8, 9. En dan moet ik bijna elke zondag om 6 uur beginnen, dus om 5:30 de deur uit om naar het station te lopen (minuut of 20), en dus om 5 uur eruit. Maar voor middernacht hoef ik het sowieso niet te proberen het bed in te duiken, en vervolgens slaap ik zo onrustig omdat ik bang ben me te verslapen, dat ik elk uur wel even wakker wordt om te kijken of ik niet al te laat ben... Een goede nachtrust heb ik vrijwel nooit van zaterdag op zondag, in elk geval.

Wel is het altijd leuk om de brakke mensen naar huis te zien fietsen, een vette hap te zien nuttigen bij de döner zaak aan het begin van Lombok die om half 6 's nachts nog open is en vervolgens de dronken mensen die al ongeduldig staan te wachten als ik om tien voor 7 het rolluik steeds half open om collega's een voor een naar binnen te laten. ;)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Fles »

Hee waar staan de museum-gerelateerde dingessen tegenwoordig? Ik had ergens iets gelezen over overbrengingsritten van koninklijke handel voor die tentoonstelling in het NSM, maar dat kan ik niet meer vinden.

Mn moeder wil er heen *O* 8-)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Wubbo »

Zondagochtenden zijn het mooist ja. Ik moest me altijd inhouden om niet te gaan zingen en fluiten, maar dat werd me niet in dank afgenomen op zondag om 05.15 :) (op andere tijden trouwens ook niet :P). Geen kip op straat, de zon komt op, je ziet nog wat dronken lui proberen thuis te komen, en jij loopt daar lekker mee te neurien. Heerlijk.
Freek schreef:
Wubbo schreef:Toch mis ik het soms wel, onregelmatige diensten...
Je bedoelt dat je de onregelmatigheidstoeslag mist. :mrgreen:
Op zich is dat wel gecompenseerd, dus da's het punt niet :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Wubbo »

Musea staan in OV als hobby, bijvoorbeeld deze.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Musea staan in OV als hobby, bijvoorbeeld deze.
Oh oke :) Oud topic wel :P
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Chauf21 »

Caspar schreef:Het komt wel eens voor dat ik maar 1 of 2 uur slaap, vooral voorafgaand aan de eerste vroege dienst. Als ik dan de wekker zet op 5uur ben ik vaak nog niet moe genoeg om in slaap te vallen en met ieder uur dat het later wordt denk ik dan van ojee, ik mag nu wel eens in slaap vallen wat alleen maar avenrechts werkt. De dag dan door zien te komen is best zwaar dan. Meer mensen bij wie zoiets bekend in de oren klinkt?
Oef, ja, dat herken ik ook ;) Een half jaar terug was de planner er blijkbaar van overtuigd dat ik fan van vroege diensten was (NOT!). Gelukkig gaat het de laatste tijd wel wat beter met opstaan. Voor 23 uur naar bed heeft sowieso geen zin voor mij, maar als je dan om 4 uur zoveel weer op moet, houd je niet echt een goede nachtrust over. Had ook altijd zoiets van: "als de wekker maar gaat" etc. Maar door twee wekkers te zetten, voel je je al een stuk meer gerustgesteld en val je makkelijker in slaap :pos:
Wat ik, met wisselend succes overigens, ook heb geprobeerd is om de avond voor het slapen gaan geen koffie meer te drinken, een biertje voor het slapen gaan nemen of de avond ervoor kort slapen/overdag druk bezig zijn waardoor je om 22 uur zo moe bent dat je bijna vanzelf in slaap valt :mrgreen:

Eenmaal opgestaan ben ik wel gelijk wakker, pas ergens in de middag krijg ik dan zo'n terugval. Mja, part of the deal :pos:
Wat ik dan wel weer mooi vind aan die vroege zondagdiensten: op het station kom je de meest brakke personen tegen die niets liever dan naar huis/bed willen. Zit jij daar met je glimlach en vrolijkheid: GOEDEMORGEN! :D
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door STF »

Over tien dagen ontvangen we de oude grasmaaier terug, wegens leveringsproblemen bij de fabriek. :?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten