Mag ik even kwijt #40

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Stefan »

Daan schreef:Jeuj, stage... Doe er geen reet, stagebegeleider interesseert het blijkbaar ook niet wat ik doe, en school doet ook geen zak aan begeleiding. Ik vraag me serieus af wat ik daar nog doe... :?
Grmpf.. Lekker dan.. Ik heb gelukkig wel een erg leuke stageplaats, alleen die laatste 2 dingen klinken wel bekend..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Tochjo »

Freek schreef:Is er hier iemand in het bezit van een nokia E72 die mij verder kan helpen met de instellingen? Het ding doet niet wat ik wil.
De 196 pagina's tellende gebruikershandleiding biedt geen uitkomst?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Suus »

Ik heb nooit stage gelopen. Ik heb wel afgelopen week twee bedrijven aan de telefoon gehad die abusievelijk dachten dat een mediatheek ook een klantenservice was. Tot op zekere hoogte wel, maar niet voor stages natuurlijk. Eentje zei ook gewoon meteen dat de situatie van student XYZ zeer ernstig was en dat ik absoluut geen seconde mocht treuzelen om de juiste persoon te gaan zoeken. Ja eh, misschien voortaan iets eerder bellen en de juiste persoon bellen dan :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Daantje »

Ik heb tijdens m'n stages wel het meest geleerd van heel m'n opleiding denk ik. En ik heb er uiteindelijk m'n huidige baan aan over gehouden ;)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Fles »

"Ladies and gentlemen, this is the stop service to JOET-KIEST!"

Waarom? :N
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door tsov »

Ik moest 'm even hardop doen om 'm te snappen :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Daniel »

Daantje schreef:Ik heb tijdens m'n stages wel het meest geleerd van heel m'n opleiding denk ik.
Hier hetzelfde... en indirect heb ook ik m'n huidige baan er aan over gehouden. Werk dan wel niet bij een van m'n voormalige stagebedrijven, maar wat ik op m'n stage gedaan heb was er wel aardig relevante ervaring voor :)

Het fenomeen van geen begeleiding vanuit school ken ik... hoe goed m'n afstudeerdocent op de hoogte was van waar ik mee bezig was (niet dus) bleek ook wel uit het feit dat m'n eindcijfer met een heel punt omhoog gegaan is nadat hij met de begeleider van 't bedrijf had overlegd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Fles »

Als die mensen er maar gekomen zijn :')
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door STF »

Daan schreef:Jeuj, stage... Doe er geen reet, stagebegeleider interesseert het blijkbaar ook niet wat ik doe, en school doet ook geen zak aan begeleiding. Ik vraag me serieus af wat ik daar nog doe... :?
Bij mijn laatste stage bouwden ze te vroeg mijn taken af, zo'n 1,5 maand voor het einde moest ik al steeds meer taken gaan overdragen aan mijn opvolgers dus verveel je je op het laatst rot. Ben gewoon eens een keertje een paar uurtjes gaan rondreizen met GVB, gaat opeens je telefoon; Frank? Waar ben je nu? Ik zei maar dat ik bij de blokker was, om even iets kopen voor het schoonmaakpersoneel. In werkelijkheid stond ik op een metrohalte in Amsterdam zuidoost. :lol:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Daantje »

Teveel begeleiding vanuit de school is ook niet relaxed hoor. Bij m'n afstudeerstage zat m'n begeleidster er zowat met d'r kont bovenop omdat ik daarvoor gestopt was met m'n stage en ze dacht dat ik echt niets meer kon. M'n begeleiders van m'n stage zelf hadden gelukkig wat meer vertrouwen in me en namen alle verhalen van die vrouw ook wel met een grote korrel zout. Je punten moet je meestal toch van je stageplaats zelf hebben. Zijn over het algemeen wat meer met je begaan. Wij krijgen nu op het werk in april ook een stagiaire, ben benieuwd. Dan ben ik eindelijk niet meer de jongste :D Na mij zijn er nog twee schoolverlaters aangenomen maar die zijn/waren allebei ouder dan ik, grrr.

Mijn rijles vanavond ging wel weer lekker, is wel weer goed voor m'n gevoel daarover :) Vorige week ging echt k*t, de week ervoor en de week daarvoor ging het wel lekker maar op dat niveau ben ik nog niet terug. Moet vooral netter en beter leren sturen, ze is telkens bang dat ik iets raak, dat is nog nooit gebeurd maar ik mocht weer gaan oefenen met rondjes rijden op het parkeerterrein van een voetbalvereniging :P Verder ging het best aardig behalve dat ik nog steeds zo af en toe naar een schakel ipv naar drie. Kijken enzo komt nu ook wel weer wat meer van de grond :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Suus »

Hoe verzinnen de Japanners het toch: Een hondenwasmachine :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Ardan »

Daantje schreef: Moet vooral netter en beter leren sturen, ze is telkens bang dat ik iets raak, dat is nog nooit gebeurd maar ik mocht weer gaan oefenen met rondjes rijden op het parkeerterrein van een voetbalvereniging :P
Ik hoop voor je dat je niet zélf tijdens het sturen bang bent iets te gaan raken... dan gaat het juist mis... Ik zat ook altijd naar rotpaaltjes te loeren, heb me dat heel snel afgeleerd.
Daantje schreef:Verder ging het best aardig behalve dat ik nog steeds zo af en toe naar een schakel ipv naar drie. Kijken enzo komt nu ook wel weer wat meer van de grond :)
Dingetje niet naar voren rammen, maar rustig een zetje geven, min of meer loslaten, en weer naar voren :wink:
Grappig om te lezen trouwens. Zelf knalde ik hem altijd in zijn 5 vanuit de 2 omdat ik heb naar rechts bewoog. Is dus niet nodig. (ja ik zit mezelf echt gigantisch hard dingen af te leren en nog meer aan. Ben dan ook supergemotiveerd.)

Zucht. De vriend van Huisgenote 1 slaapt bij haar op de kamer. Ik hoor hem gewoon snurken. (daar kan ik het ook altijd aan horen als hij er is..)

Enne.. Bee, wat moet ik me bij een hondenwasmachine voorstellen? :lol:
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door STF »

Ardan, zit je nooit bij find your spot in de auto? Zelfs hij komt om paaltjes heen, terwijl die de bochten wel heeeeel erg krap instuurt. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Ardan »

Jaa ik heb inderdaad wel eens met hem gereden ja. Ik ging in het begin ook dezelfde kant op als hem toen hij aan het lessen was: heel erg ruim, alsof ik met een bus reed. Afgeleerd. En daarna stuurde ik juist te lang door, zodat ik nog eens terug moest draaien als ik allang de bocht door was. Ook afgeleerd. Na een lange les door kloterige woonwijkjes te hebben gehobbeld stuur ik nu goed. Het belangrijkste heb ik al wel door: kalm blijven. Niet gaan denken van oooh dat gaat niet goed, als je een rotonde neemt, jawel, het gaat heus wel goed. Niet te veel bij nadenken.
En laat ik natuurlijk niet een aantal vrienden en/cq collega-hobbyisten vergeten met wie ik wel eens meerij... ik leer zo ontzettend veel van hen... ik heb het aan find your spot te danken dat ik voor mijn eerste rijles de hele basis uit mijn hoofd kende :D
Morgen weer rijden, ik verheug me er erg op :D Ben er echt even aan toe. Ik hoop dat ik morgen meer grote wegen kan gaan pakken.
Aandachtspunten:
-snelheid. Niet 40, niet 60, maar 50!
-blind schakelen. Als mijn instructeur tijdens een lange linksbocht vraagt naar de 2 te gaan, vertik ik dat want ik wil eerst die bocht door zijn. Maar ik moet het toch kunnen.

En proberen de instructeur vóór te zijn XD hij zegt altijd 'linksaf... richting aan naar beneden..' jaa dat die richting naar beneden moet weet ik zelf ook wel! En ik wil al het schakelen uit mezelf gaan doen. Gebeurt nu al regelmatig dat ik van 2 naar 3 ga zonder dat hij het heeft gezegd. Ik wil dat-ie het morgen helemaal niet hoeft te zeggen XD

(sorry voor de lange lap tekst, ik ben van het type ik-zeg-wat-ik-denk :wink: ik denk dat ik de rest dan maar ga twitteren)
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door STF »

Ach de eerste bocht op de parkeerplaats bij de bouwmarkt met die nieuwe aanhanger stuurde ik ook in alsof ik de chauffeur van een GVU dubbelgelede bus was. Iets wat kampeerders nog weleens vergeten; er hangt nog een caravan achter de auto... Ze rijden hier regelmatig met de caravanbanden over de stoep tijdens de bocht maken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Suus »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VHOQ8B94 ... r_embedded[/youtube]

Een kast waar je je hond in doet, en dan komt er water en shampoo uit. Vervolgens wordt de hond nog met lucht gedroogd... Als ik een hond zou zijn moet ik er niet aan denken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door tsov »

Hmm, als ik zo die verhalen lees over rijlessen deed mijn instructrice heel weinig. Ik heb al vanaf het begin alles zelf gedaan, zij hielp alleen af en toe mee met de pedalen. Ze heeft ook nooit voor mij geschakeld of gestuurd of gezegd dat ik dat hendeltje naar beneden moest doen (ze zei wel eens "doe je knipperlicht eens aan", maar meer niet).
Maar ik heb dat nooit ongemakkelijk gevonden, hooguit heel in het begin. Maar de eerste keer op de snelweg was de tweede of derde les ofzo en voor ik het doorhad reed ik al 110 :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door find_your_spot »

Ardan schreef:ik heb het aan find your spot te danken dat ik voor mijn eerste rijles de hele basis uit mijn hoofd kende :D
Geen dank. Alhoewel je hopelijk niet alles van me overneemt want zo netjes rij ik ook weer niet.... :@
STF schreef:Ardan, zit je nooit bij find your spot in de auto? Zelfs hij komt om paaltjes heen, terwijl die de bochten wel heeeeel erg krap instuurt. :mrgreen:
Dank U Dank U.

Maar jullie moeten niet vergeten dat dit mijn eerste auto was om in te mogen rijden:
Afbeelding
En later natuurlijk deze schat:
Afbeelding
*O*
For Your Railroad Adventures
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door STF »

Dan is er toch ergens iets grondig mis gegaan, als je kijkt naar wat voor auto je nu hebt...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Ardan »

Is dat toeval, de kentekenplaat van de bovenste auto? BOTST :lol:
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Oud forumgebruiker »

Wat voor volk je al niet tegen komt bij een pont... :shock:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door STF »

Ik zag laatst iemand met zo'n tuktuk de pont oprijden, d'r kon geen mens meer langs dat ding... Vreemd eigenlijk dat die dingen kennelijk wel erop mogen, maar bijvoorbeeld een smart niet.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door tsov »

Je hebt verschillende soorten tuktuks: met een brommerkenteken of met een motorfietskenteken. Alles met een brommerkenteken mag gewoon op de pont, motorfietsen officieel niet (je komt tenslotte achter CS op een fietspad terecht). Je ziet echter vaak genoeg motoren op de pont... Dat vind ik nog best vreemd want volgens mij is het via de IJtunnel ook gewoonweg sneller :?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Ardan »

Als je richting Mosplein en zo wilt niet lijjkt me, omdat je gigantisch veel stoplichten en/of files en zo tegenkomt. Ik was dan ook met het pontje gegaan.....
Rijles ging weer lekker! Ik heb even aan mijn instructeur om feedback gevraagd, en hij was heel tevreden, maar voordat ik verder kon gaan, moest ik eerst het schakelen goed onder de knie hebben. Dus ik ben Deventer niet uit geweest, maar gelukkig wel bijna alleen maar over doorgaande wegen gegaan. Ik merk dat ik steeds ontspannender rij, stuurtje losjes in de vingers, koppeling gaat precies snel genoeg omhoog en meteen gas erbij, en natuurlijk ook nog genieten van de rit. Ik was nog altijd zenuwachtig voor als ik ineens moest gaan remmen, maar dat trucje heb ik ook goed erin geramd: rem in en meteen koppeling in.
Nee, ik heb een goed gevoel over vandaag :)
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Fles »

Ardan schreef:Is dat toeval, de kentekenplaat van de bovenste auto? BOTST :lol:
:lol:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten