Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Vinny »

^^ Die bootdienst vaart toch nog steeds? Hij staat zelfs (als ik me goed herinner) op de vertrekstaat van Station Enkhuizen (waarom is me een groot raadsel); net als de boot naar Urk. Maar het verbaasd me eerlijk gezegd dat je daar überhaupt met de OV-chip kan reizen; maar goed ik ben zelf nooit met die boot mee geweest.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door iljitsch »

:-D

Dit is tegenwoordig een toeristenboot die alleen in de zomer vaart. Weinig kans dus dat-ie verchipt wordt.

Ik heb hier in de jaren '80 een keer mee gevaren, en er stond een venijnige golfslag. Ik: "Wat gebeurt er als de boot zinkt?" Schipper: "Oh, dan gaan we op het dak staan. Het is hier maar 2 meter diep."
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Meltrain »

Geert schreef:Wat natuurlijk wel veel makkelijker is nu, is om te reizen op het abonnement van iemand anders. Ik heb nog geen enkele buschauffeur meegemaakt die vroeg om mijn chipkaart te laten zien, en ik laat 'm meestal gewoon in mijn portemonnee zitten. Lekker makkelijk dus als ik mijn chipkaart eens aan mijn moeder uit wil lenen ofzo ;)
Klopt, ik laat ook zelden mijn OVC zien in de tram (alleen als er expliciet naar gevraagd wordt; in de trein wel altijd).
In- en uitchecken kan gewoon door mijn jas en portemonnee heen en 'scannen' kan door mijn portemonnee heen (jas helaas niet). Dus meestal klap ik mijn portemonnee open en sannen ze dat maar. :P
(Vanmiddag overigens wel een vreemde ervaring: conductrice had geen 'scanner' bij zich, maar accepteerde wel dat ik alleen mijn portemonnee open sloeg. Blijkbaar zag ze mijn NVBS lidmaatschapskaart als vervoerbewijs ofzo. :lol: )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Daniel »

BartOnline schreef:
tsov schreef:Ja, maar hoeveel geld is er uiteindelijk afgeschreven? Als het goed is dan 2x niet uitgecheckt, dus 2x €4 = €8 :!:
Je checkt niet 2x niet uit.
Je checkt in in bus 1 "CHECK IN OK, GOEDE REIS", je stapt uit maar checkt niet uit. In bus 2 doe je bliep en dat ding zegt "CHECK UIT OK, TOT ZIENS".
Lijkt me toch duidelijk dat ik dan gewoon uitcheck. Of werkt het als je op saldo reist weer anders?
Om even hierop terug te komen: vanavond zag ik iemand instappen in m'n bus naar huis waarbij de kaartlezer "BEDANKT - TOT ZIENS" toonde na het bij de lezer houden van de chipkaart. Wat BartOnline stelt lijkt dus inderdaad te kloppen bij Arriva (er even vanuit gaande dat de betreffende persoon niet een uur eerder met exact dezelfde bus daar was aangekomen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Justin »

meltrain schreef: Klopt, ik laat ook zelden mijn OVC zien in de tram (alleen als er expliciet naar gevraagd wordt; in de trein wel altijd).
In- en uitchecken kan gewoon door mijn jas en portemonnee heen en 'scannen' kan door mijn portemonnee heen (jas helaas niet). Dus meestal klap ik mijn portemonnee open en sannen ze dat maar. :P
Idem hier. Heb ook wel eens een keer mijn been in de lucht gegooid (aangezien die altijd in mn broekzak zit), maar hij pakt hem dan niet helaas :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Uitslag studenten OV-chipkaart

Bericht door Chauf21 »

Ff checken:
Studenten die voor 16 maart hun reisproduct 2010 hebben opgehaald, maakten kans op een luxe wintersportreis of 1 van de 11 iPads. Onderstaande nummers zijn onder toezicht van een notaris geselecteerd.

Staat jouw kaartnummer erbij, stuur dan een e-mail aan: studentenovchipkaart@ns.nl

Hoofdprijs
De hoofdprijs, een luxe wintersportreis voor 6 personen, is gewonnen door de houder van
Studenten OV-chipkaartnummer:

3528010442640823

iPads
De 11 iPads zijn gewonnen door de houders van Studenten OV-chipkaartnummers:

3528010429892504
3528010425890643
3528010430256335
3528024400752769
3528010431336128
3528010431684857
3528024400138233
3528010430663019
3528010444626457
3528010428219733
3528010445826536
http://www.studentenov-chipkaart.nl/winnaars
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OV-chipkaartberichten op een rijtje

Bericht door Daan »

Jammer, ik niet... :P
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OV-chipkaartberichten op een rijtje

Bericht door find_your_spot »

Ik had acht keer kans met mijn Studenten Afbeelding, maar helaas niks gewonnen.

Gelukkig maar, anders had ik direct weer op wintersport gemoeten.... Afbeelding
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Ardan »

Geen enkele cico of automaat reageert nog op de sovc van een vriendin van mij. Wat je ook doet, of hoe lang je hem ook voor een lezer houdt, er gebeurt niks meer... is dus sinds gisteren. En haar reisrecht heeft ze al opgehaald... dus waarom die kaart het ineens niet meer doet is mij ook een raadsel... ik heb haar maar aangeraden contact op te nemen met DUO.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Suus »

Klinkt als een kapotte kaart.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door --Stefan-- »

Dat zou toch niet mogen voor een OVC die nog geen eens een jaar oud is...
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Suus »

Alles kan kapot, ook chipkaarten. Ik heb legendarische kaarten gezien wat dat betreft :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door webguy »

Als je die kaart in de magnetron doet dan is zo'n kaart makkelijk kapot te maken hoor :)
Zo'n kaart is een en al antenne eigenlijk, omdat daar de stroom voor de chip/communicatie vandaan komt. Als de antenne door midden is gebroken binnen in op een of andere manier zal 'ie het inderdaad niet meer doen.
Zoiets is zo'n kaart aan de binnenkant:
Afbeelding
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door find_your_spot »

webguy schreef:Als je die kaart in de magnetron doet dan is zo'n kaart makkelijk kapot te maken hoor :)
Zo'n kaart is een en al antenne eigenlijk, omdat daar de stroom voor de chip/communicatie vandaan komt. Als de antenne door midden is gebroken binnen in op een of andere manier zal 'ie het inderdaad niet meer doen.
Zoiets is zo'n kaart aan de binnenkant:
Afbeelding
De Nederlandse p en a kaarten zien er precies hetzelfde uit als de w kaarten.

Afbeelding

Het beste kun je een p of a kaart een aantal uur in nagellakremover leggen, zo laat de plastic makkelijk los en komt de chip levend te voorschijn.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Ardan »

Hoe weet jij dat dan weer :o Al 1000 keer mee ge-experimenteerd ofzo?
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door STF »

En wegwerp chipkaarten moeten je in een plas water leggen terwijl je op de bus of tram wacht en daarna uit elkaar gaan pulken, heb ik van find your spot geleerd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten