Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1407
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ovVeluwe »

Het is meer een manier om Breecamp een "snellere" route te geven richting het station. Echter moeten deze reizigers dan wel vanuit lijn 11 overstappen op station Stadshagen. Lijn 11 zal straks namelijk naar Oosterenk gaan.

Ik heb trouwens nergens iets gelezen of er nog ergens in de polder panto's worden geplaatst en ook in de dienstkaarten staat niks over stekkeren, behalve op stallingen. Dus of de bussen gaan inderdaad vaker gewisseld worden op de stallingen, of ik heb iets gemist. Het lijkt me wel dat er straks echt nog een flink tekort ontstaat aan bussen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8689
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Milco »

Weet iemand of EBS eigenlijk uiteindelijk wel voldoende bussen heeft voor de hele concessie? Bij IJsselmond en Lelystad rijden nu snel opgeteld zo’n 75 bussen. EBS krijgt er 31 Ebusco’s bij naast het wagenpark wat nu al actief is in het huidige concessiedeel. Hoe gaan ze dat redden met een gat van zo’n 45 bussen (75 - 31 = 44)? Iemand enig idee?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door VIRM »

ovVeluwe schreef: ma 27 nov 2023, 11:11 Het is meer een manier om Breecamp een "snellere" route te geven richting het station. Echter moeten deze reizigers dan wel vanuit lijn 11 overstappen op station Stadshagen. Lijn 11 zal straks namelijk naar Oosterenk gaan.
Met als nadeel dat de reizigers die al in de bus zaten en de reizigers vanuit Breekamp een krappere aansluiting op de trein gaan krijgen. Dat is dan weer niet heel handig bedacht van EBS.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1407
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ovVeluwe »

Overigens was het de bedoeling in de originele concessie IJssel-Vecht dat Deventer ook nog afgestoten zou worden naar Berkel-Dinkel. Dit is nu ook niet meer het geval, dus daar stromen ook geen bussen van door. De overgebleven van bussen uit regio Ede zijn ook niet overgenomen.

Ik meende dat Keolis zelfs met dat originele aantal nog bussen zou aankopen voor de polder, dat betekent dat EBS een behoorlijk lager percentage aan bussen heeft straks en amper reserve. Of er gaat nog een keer flink wat gesneden worden.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5268
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Lijn 45 »

Milco schreef: di 28 nov 2023, 07:47 Hoe gaan ze dat redden met een gat van zo’n 45 bussen (75 - 31 = 44)? Iemand enig idee?
Met de 40 Twentse Citea's er bij is het gat nog 5. Er waren ooit meldingen/geruchten dat er nog een paar BYD's van Keolis naar EBS zouden gaan. Met die er bij zou het uit moeten komen volgens deze berekening.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1407
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ovVeluwe »

Echter zijn de Citea's maar tijdelijk tot de Ebusco's geleverd zijn. Die extra Keolis BYD's zouden kunnen, maar is nog niks bekend over gemaakt. Ze staan momenteel nog op stalling Vaassen. De rest van die stalling is nu volledig ontmanteld. De portacabins komen in Nagele te staan.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8689
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Milco »

Ja, tijdelijke bussen tel ik niet mee in het verhaal. En met 5 BYD’s kun je geen 40 bussen vervangen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
flipje
Berichten: 1258
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door flipje »

Milco schreef: di 28 nov 2023, 07:47 Weet iemand of EBS eigenlijk uiteindelijk wel voldoende bussen heeft voor de hele concessie?
In theorie wel..
Als ik goed heb geteld houd je 23 bussen (met Citeas meegerekend) over.
Maar bussen hebben ook onderhoud nodig.. dus dan blijft er onder de streep weinig over.
AnderzamNL
Berichten: 119
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
Locatie: Den Haag

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door AnderzamNL »

Had ik eerder gehoord dat er misschien wat Scania's uit Waterland konden komen? Geen idee of dit klopt
Beste reizigers, door een aanpassing in de dienstregeling is de dienstregeling aangepast. Plan uw reis in de app.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1407
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ovVeluwe »

Volgens mij zijn deze nog hard nodig in Waterland. Vandaar dat in IJssel-Vecht Twentse Citea's zullen komen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Matt5154
Berichten: 798
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Matt5154 »

Ja ze zijn idd keihard nodig in Waterland totdat de VDL's daar geleverd zijn. Er zullen een aantal Twents Citea's naar IJssel-Vecht komen. Nummering is bij mij nog niet bekend.
Herjanuitoverijssel
Berichten: 173
Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
Locatie: Omgeving Hardenberg

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Herjanuitoverijssel »

https://www.destentor.nl/hardenberg/har ... ~a3282b44/ Accoount aanmaken en je kunt m lezen.
Bus 30 naar Hoogeveen vertrekt over 2 minuten. Ohnee toch niet die is van ebs dus de rit valt uit! :)
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door waldo79 »

Wat bedoel je precies, herjanuitoverijssel?
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door erjeebee »

Herjan bedoelt dat de gemeente Hardenberg het openbaar vervoer in de gemeente op de schop wil gooien.
Afgezien van het feit dat er niet heel veel is om op de schop te gooien kun je als gemeente wel wilde plannen maken maar aangezien OV nou niet bepaald een gemeentelijke aangelegenheid is kom je daar niet zo ver mee.
Als ze niet blij zijn met het OV misschien maar eens met de provincie gaan praten?
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door sirvinniei »

Wel boeiend. Zijn er hier mensen die al ervaring hebben met Twents Flex?
Ik heb geen onderschrift
gkw1969
Berichten: 1766
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door gkw1969 »

Ze hadden bij de herinrichting van de parkeerplaats bij het Attractiepark direct een volwaardig busstation aan moeten laten leggen. Van alle windrichtingen rechtstreeks naar het park.
Dat er op bepaalde plekken geen bus rijdt is voor een groot deel aan de gemeente zelf te danken door woonwijken te bouwen op plekken waar geen OV is of om eisen te stellen aan de snelheid van het vervoer wat er wel is, waardoor bijvoorbeeld Heemse alleen nog maar een buurtbusje heeft en geen volwaardige buslijn. De gemeente Hardenberg had veel eerder in moeten spelen op de regionale rol die ze hebben in de omgeving. Daarnaast hadden ze in 2004 al bij de provincie moeten eisen dat lijn 80 niet geknipt werd, deze lijn was namelijk de verbindende factor binnen de gemeentegrenzen. In 2004 werd deze geknipt waarbij de lijn 80 op de trein in Almelo aansloot en de nieuwe lijn 30 op de trein in Hardenberg. En helaas..... dat was niet de tijd dat lijn 80 in Hardenberg was. Met als gevolg.... geen snelle verbinding meer over Hardenberg heen naar bijvoorbeeld Heemse en Attractiepark en deze mensen stapten massaal over naar de auto.

Gemeentes en provincies moeten eens een keer leren luisteren naar de vervoerder en de medewerkers in het vervoer.... zij weten wat de reisbewegingen zijn en op welke manier je mensen de bus in kunt krijgen.
When you're tired of London, you're tired of life
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door cassie127 »

sirvinniei schreef: do 30 nov 2023, 09:12 Wel boeiend. Zijn er hier mensen die al ervaring hebben met Twents Flex?
Is een prima systeem. Je kunt bellen of reserveren via de app. In de app kun je op de kaart de halte aanklikken waar je wil opstappen en waar je wilt afstappen. Het systeem bepaald vervolgens vanaf welke tijd dat minimaal mogelijk zal zijn. Daarna wordt de aanvraag verwerkt en krijg je een bevestiging. Betalen kan in de bus zelf door in te checken.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Roeland
Berichten: 2281
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Roeland »

Volgens mij heeft Dedemsvaart al een redelijk OV, vooral richting Zwolle (met de 217).

Je kunt het OV rond Hardenberg / Dedemsvaart redelijk makkelijk verbeteren, door de 217 en de 129 anders vorm te geven:
- de 30 rijdt ma-vrij overdag weer 2x/uur
- de 217 rijdt na Dedemsvaart, via de N377, door naar Slagharen (en dan ook naar Coevorden)
- de 129 rijdt voortaan rechtstreeks Dedemsvaart - Lutten - Hardenberg

Een paar jaar geleden is de 129 toch juist losgelegd van de doorgaande Zwolse lijnen vanwege RRReis-formule eisen die de provincie(s) stelde(n)?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9171
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door regenmaker »

Ja klopt de 29 is tot Dedemsvaart omgedoopt in ComfortRRReis. Bij deze formule zijn er verplichte minimum bedieningseisen opgenomen in de concessie IJssel-Vecht. Het traject tussen Dedemsvaart en Coevorden is losgekoppeld als lijn 129 door een te lage frequentie.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Herjanuitoverijssel
Berichten: 173
Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
Locatie: Omgeving Hardenberg

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Herjanuitoverijssel »

Een directe lijn Ddv-Hdb is sowiezo handig in de spits, Er rijd normaal 1 x per dag daar een Scholierenbus Ri. Hdb, DIe word best nog wel goed gebruikt.
Bus 30 naar Hoogeveen vertrekt over 2 minuten. Ohnee toch niet die is van ebs dus de rit valt uit! :)
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door erjeebee »

Een redelijk gebruikte eenmaal-daagse scholierenlijn is niet perse een indicatie dat er behoefte is aan een reguliere bus op hetzelfde traject.
Waarom is een directe lijn van de vaart naar de berg "sowieso" handig? Hoezowieso?
Zie je altijd hordes overstappen van de 129 naar de 30 in de spits?
Herjanuitoverijssel
Berichten: 173
Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
Locatie: Omgeving Hardenberg

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Herjanuitoverijssel »

Dat zie ik wel eens ja, Woon vlakbij de overstaphalte
Bus 30 naar Hoogeveen vertrekt over 2 minuten. Ohnee toch niet die is van ebs dus de rit valt uit! :)
gkw1969
Berichten: 1766
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door gkw1969 »

erjeebee schreef: vr 01 dec 2023, 09:14 Een redelijk gebruikte eenmaal-daagse scholierenlijn is niet perse een indicatie dat er behoefte is aan een reguliere bus op hetzelfde traject.
Waarom is een directe lijn van de vaart naar de berg "sowieso" handig? Hoezowieso?
Zie je altijd hordes overstappen van de 129 naar de 30 in de spits?
De verbinding Dedemsvaart-Hardenberg is altijd al druk geweest. Er werd, toen lijn 80 nog reed, aansluiting gegeven in Lutten en vrijwel de hele dag had je overstappers. Dedemsvaart is afhankelijk van het Ziekenhuis en de scholen in Hardenberg. Maar omdat er een directe overstap in Lutten was, had je geen rechtstreekse verbinding nodig. Als nu blijkt dat de overstap er niet meer is, dan heb je een rechtstreekse bus nodig.

Overigens vraag ik me af waar het nieuwe busstation in Hardenberg blijft, die plannen lagen in 2019 al op tafel.
When you're tired of London, you're tired of life
iamthedutchdude
Berichten: 990
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door iamthedutchdude »

Dat sluit ook aan met mijn ervaringen op die lijnen: daar zie je best grote groepen overstappen op Lutten Centrum van lijn 30 naar lijn 129 en vv. Voor de 129 kan je dat misschien wel het merendeel noemen. Daarnaast was die overstap i.i.g. de afgelopen jaren niet zo solide als men zou willen.

Mijns inziens zou het beste voor de gemeente Hardenberg zijn:
  • Lijn 30 en 80 weer laten aansluiten aan elkaar (nog liever koppelen, maar gezien deze lijnen in verschillende concessies zitten is dat onwaarschijnlijk).
  • Lijn 129 laten rijden tussen Slagharen (nieuwe knoop) en Coevorden Nieuwe Veste, met i.i.g. een degelijke aansluiting in beide richtingen met de trein op Coevorden Station aldaar. Frequentie en bedienperiode indien mogelijk gelijk houden, evt. frequentie laten zakken naar 1x/uur.
    Het doorrijden naar Coevorden Nieuwe Veste kan gunstig zijn voor scholieren (uit de omgeving Slagharen/De Krim gaan er ook de nodige scholieren naar Coevorden) en kan daarnaast mogelijkheden bieden om op Coevorden Station in beide richtingen een betere aansluiting te bieden.
  • Lijn 217 na Dedemsvaart doorrijdend naar i.i.g. Slagharen (nieuwe knoop) en in de spits door naar Hardenberg (al ontstaat er dan mogelijk te veel aanbod op Slagharen - Hardenberg). Daarmee wordt dit de vervanger van lijn 129 op het traject Dedemsvaart - Slagharen (wat ook nu al de hele dag rijdt) en lijn 629.
  • Lijn 629 vervalt. Reizigers kunnen gebruik maken van lijn 217.
  • Buurtbussen 597, 598 en 599 in huidige vorm behouden of de routes hiervan dermate aanpassen dat deze de wijken beter aandoen. Dit eventueel i.c.m. fusie van de twee drie verenigingen die hier achter zitten, zodat ook doorkoppelingen anders kunnen.
  • Flex-systeem achterwege laten (of onderzoeken of dit een mogelijkheid is als vervanging van de nieuwe lijn 129, zodat deze dan mogelijk wel dagbrede bediening kan krijgen).
Laatst gewijzigd door iamthedutchdude op vr 01 dec 2023, 12:25, 2 keer totaal gewijzigd.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door cassie127 »

Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 140 gasten