Mag ik even kwijt #40

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Daantje »

Ik ben zelf niet bang om iets te raken, scheelt wel ja :) Heb er na gisteren ook wel weer een beter gevoel over en wel weer zin om verder te gaan :) Tis meer dat ik na een lange dag werken gewoon moe ben en lekker op de bank voor de tv wil blijven liggen dan dat ik er echt geen zin in heb. Vind het altijd wel weer leuk.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door mb90 »

Het is me het weekje wel zeg tot nu toe :shock:. Eerst worden mijn moeder en mijn broertje in de vroege ochtend thuis opgeschrikt door de buurman die zichtzelf van kant wil maken met een pistool, waarna er een heel arrestatieteam opgetrommeld werd (een foto dichter bij het raam maken mocht niet):
Afbeelding

Ze zijn 2,5 uur in en rond ons huis geweest waarbij ook de straat zelf, die om de hoek (waar ook bus 44 rijdt) en de straat erachter even afgesloten waren. Achteraf gezien was het alleen niet nodig geweest, omdat hij er niet meer was, maar elders al aangehouden was...

Dan vanmiddag. Ik kom van een gesprek bij het Kleinpolderplein waarna ik ineens een wagen zie roken. In eerste instantie dacht ik aan een kokende motor, maar toen werd het wel erg veel rook en heb ik maar 112 gebeld. De 4 inzittenden waren inmiddels al uitgestapt en dat was maargoed ook, want zo zag de wagen er toen uit:
Afbeelding

Na een minuutje of 5 was de brandweer er en kon de wagen goed (er was al een poging gedaan met een brandblusser uit een passerende taxibus, maar dat lukte niet) geblust worden. Gek genoeg liepen de inzittenden weg toen de brandweer aankwam. Ik mocht dus nog even blijven wachten op de politie die onderweg was voor een getuigenverklaring. De wagen was inmiddels geblust:
Afbeelding

Na een korte verklaring (ik had niet op de inzittenden gelet, maar meer op de wagen zelf) kon ik een half uurtje later en weer een ervaring rijker naar huis.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Justin »

De Engelse Wikipedia pagina van San Marino is volgens mij bewerkt door een onbenul....

Vandaag, woensdag 17 maart 2010, trof ik tussen de regels aan:
Wiki San Marino (EN) schreef:The advance of Napoleon's army in 1797 IM HAVING AN ORGASM presented a brief threat to the independence of San Marino, but the country was spared its liberty thanks to one of its Regents, Antonio Onofri, who managed to gain the respect and friendship of Napoleon.
EDIT: Oh, hij is 2 minuten geleden bewerkt. Had ook een screenshot moeten maken!!!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Mark »

Ik zag vanmiddag in de winkel een klant met korte broek lopen. Hoezo zomer in de bol? :|
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Suus »

Justin schreef:De Engelse Wikipedia pagina van San Marino is volgens mij bewerkt door een onbenul....

Vandaag, woensdag 17 maart 2010, trof ik tussen de regels aan:
Wiki San Marino (EN) schreef:The advance of Napoleon's army in 1797 IM HAVING AN ORGASM presented a brief threat to the independence of San Marino, but the country was spared its liberty thanks to one of its Regents, Antonio Onofri, who managed to gain the respect and friendship of Napoleon.
EDIT: Oh, hij is 2 minuten geleden bewerkt. Had ook een screenshot moeten maken!!!
Het mooie van Wikipedia is dat alle oude versies voor eeuwig bewaard blijven: Wat jij zag is gewoon nog terug te vinden als http://en.wikipedia.org/w/index.php?tit ... =350468853
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door webguy »

Zo, vanavond een "OV race" zoals het genoemd werd gedaan met studentenvereniging. Was wel geinig: we hadden 3,5 uur de tijd om van een lijstje van 10 stations een foto te maken voor het naambordje met je groepje van 3. We begonnen allemaal in Arnhem, en elke groep had net andere richting, wij moesten via Utrecht/Amersfoort, een andere groep richting Den Bosch en de laatste groep richting Apeldoorn/Zutphen :)
Beetje treinenkennis helpt, maar we begonnen om 19:30 of net wat later en misten net de stoptrein naar Ede, Wolfheze stond namelijk op het lijstje en dan konden we kippenlijn aansluiting halen (voor Barneveld Noord) en via Amersfoort (voor Den Dolder, Bilthoven en Overvecht), stoptrein naar Utrecht en dan stoptrein naar Driebergen-Zeist (Bunnik stond ook op t lijstje), vandaar de IC naar Arnhem met tussenstop op de Klomp die we ook moesten hebben. Uiteindelijk bijna zelfde rondje gedaan maar andersom dus. Alleen dan mis je in Amersfoort de trein (aansluiting Stoppert naar Zwolle op Connexxion is zelfde minuut, extreem ver cross-platform) en moesten we een half uur wachten. Vervolgens bleek dat er een sein/wisselstoring was dus verder dan Barneveld Noord kwamen we niet en toen half uur later (of iets meer) met de trein naar Ede-Wageningen gereisd.
Verder overal vriendelijk conducteurs, die wel mee wilden helpen. Alleen de laatste van de s7500 moest echt vertrekken en konden amper foto maken, de overige conducteurs hielden er goed rekening mee verder :)
Maar een geslaagde avond dus, ook leuk om te doen met mensen die wat minder OV-minded zijn :)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Ardan »

Geweldig leuk spel! Goed idee voor een eventuele meeting XD
Wat ook erg leuk is: met een heel stel op een punt afspreken, en daar op een kaart blind een ander punt prikken, en zie maar hoe je er komt. Wie het eerste is heeft gewonnen.
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door STF »

Waren we dat niet ooit van plan met een GVBmetro forum meeting? Maarja is toch niet eerlijk want find your spot heeft een hoop Poolse vrienden die buschauffeur zijn dus die brengen hem in no-time met een heuse gelede-bus naar Nieuwmarkt, waar je zo snel mogelijk moest zien te komen. :mrgreen:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Daan »

Jemig, ben nu al véél te productief bezig :shock:
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door --Stefan-- »

Daan schreef:Jemig, ben nu al véél te productief bezig :shock:
TE prdocutief? Hoe doe je dat? :X
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Suus »

STF schreef:Waren we dat niet ooit van plan met een GVBmetro forum meeting? Maarja is toch niet eerlijk want find your spot heeft een hoop Poolse vrienden die buschauffeur zijn dus die brengen hem in no-time met een heuse gelede-bus naar Nieuwmarkt, waar je zo snel mogelijk moest zien te komen. :mrgreen:
Nou, een "slimme" Arrivachauffeur heeft dat een tijdje geleden geprobeerd toen de Prins Hendrikkade was afgesloten, maar die slimmerik probeerde het vanaf de Jodenbreestraat en de Sint Antoniesbreestraat. Dat is echter eenrichtingsverkeer vanaf de Nieuwmarkt. Gevolg: Het verkeer stond muurvast :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Fles »

webguy schreef:Zo, vanavond een "OV race" zoals het genoemd werd gedaan met studentenvereniging.
Zo heb ik ook eens ooit een OV-Kroegentocht gehad :lol: Begin je om 12 uur en moet je langs 6 kroegen met het OV, en uiteindelijk komt alles bij elkaar in de laatste kroeg. Ook met cryptische omschrijvingen van de namen van kroegen en plaatsen en alles. Erg leuk altijd, zulke dingen :P
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Oud forumgebruiker »

Mark schreef:Ik zag vanmiddag in de winkel een klant met korte broek lopen. Hoezo zomer in de bol? :|
Desalniettemin in het prachtig weer! Vandaag is de eerste dag van het jaar dat de kachel (...) niet nodig is in dit huis *O*.

Weet iemand overigens hoe ik het best bij IJplein (Noord) kan komen vanaf Slotervaart als ik een Perzisch tapijt moet vervoeren? Heb er één op marktplaats gekocht, maar zie zo'n kreng maar eens te vervoeren per OV...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Ardan »

Tram 2 en de pont?
Ik doe ook maar wat
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door tsov »

Lijkt me ook ja, of een dealtje sluiten met je rij-instructeur natuurlijk ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Oud forumgebruiker »

Haha denk dat dat laatste nie tgaat lukken, heeft het druk met examens enzo. Probeer nu al mensen met een auto te strikken, maar ja, in een noodgeval het OV maar achter de hand houden. Bedankt voor het advies! :pos: Als internet weer een beetje mee gaat werken kijk ik wel even op Maps hoever het lopen is vanaf die pont naar IJplein. Welke pont moet ik hebben?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Meltrain »

Wat dacht je van het IJpleinveer? :P :lol:
En natuurlijk is er altijd nog de Kaart. 8-)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Suus »

De meest rechtse op het Centraal Station, als je echt aan de hand de boot op moet :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Fles »

http://nos.nl/tekst/144722-burgemeester ... ndaal.html

Welkom in dit walgelijke strontgat :x
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Caspar »

Bestel ik een boek bij Bol.com, zit er er een gratis treinkaartje bij voor 13 maart 2010. En wat is het vandaag? :?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door STF »

tsov schreef:Lijkt me ook ja, of een dealtje sluiten met je rij-instructeur natuurlijk ;)
Jij was toch van het kerstbomentransport? Doe je niet aan Perzisch tapijt vervoer? :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Bestel ik een boek bij Bol.com, zit er er een gratis treinkaartje bij voor 13 maart 2010. En wat is het vandaag? :?
Dat was dat boekenweekgeschenk natuurlijk, mr Wiseguy :P
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Fles »

Ik heb alweer 8 Kruidvatkaartjes te pakken inmiddels. Kruidvat hier had ze gewoon nog steeds :shock: Ik kan weer druk gaan plannen :lol:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Wubbo »

Fles schreef:
Caspar schreef:Bestel ik een boek bij Bol.com, zit er er een gratis treinkaartje bij voor 13 maart 2010. En wat is het vandaag? :?
Dat was dat boekenweekgeschenk natuurlijk, mr Wiseguy :P
Die geldig was op 14 maart bedoel je? ;-)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Caspar »

o je hebt gelijk. Nee waar ik me over verbaas is dat die kaartjes nu nog worden uitgedeeld, terwijl er dus niets meer mee valt te doen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten