''Bediening'' bewerken.

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

''Bediening'' bewerken.

Bericht door Meltrain »

Is het mogelijk om de tabellen van de pagina's met '<stationsnaam>/Bediening' aan te passen?
Bij station Varsseveld heeft iemand bij 2004 bijvoorbeeld ook de s30700 ingevuld, hetgeen mij nogal nutteloos leek, aangezien die daar niet komt. :?
Ik wilde dat dus verwijderen, maar ik heb geen idee hoe ik de tabellen kan aanpassen. :oops:
Kan iemand me helpen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: ''Bediening'' bewerken.

Bericht door Daniel »

Die pagina wordt automatisch gevuld aan de hand van de routestrips. De s30700 komt daar trouwens wel degelijk op enkele momenten in de spits :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: ''Bediening'' bewerken.

Bericht door Wubbo »

Oftewel: als je van mening bent dat een treinserie verkeerd op de bedieningspagina staat moet je de treinseriepagina van dat jaar bewerken. In dit geval is dat dus de [wiki]Treinserie 30700 (2004)[/wiki].

Overigens ben ik van mening dat treinen die maar 1x per dag een bepaald traject afleggen niet in de bedieningspagina's horen te komen en dat dus de routestrip die 1x per dag routes niet moet bevatten. Ik ga daar de 30700 op aanpassen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: ''Bediening'' bewerken.

Bericht door fogeltje »

Daar ben ik het niet mee eens, als dit een vast gegeven is, moet je dat opnemen in mijn ogen. Het is wel wenselijk om dat ergens duidelijk neer te zetten (bijvoorbeeld bij opmerkingen) om verwarringen in bedieningspagina's te voorkomen.
"Een touringcar is geen bus"
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: ''Bediening'' bewerken.

Bericht door Wubbo »

Voor mij is het doel van die bedieningspagina's dat je in een oogopslag ziet wat er normaalgesproken rijdt op een station. Een losse trein per dag hoort daar wat mij betreft niet bij, met een beetje pech krijg je daardoor namelijk een beeld waarvan het lijkt dat er heel veel treinen rijden, terwijl je alle opmerkingen moet lezen om te zien dat dat eigenlijk erg tegenvalt. Ik ben dus voor het weergeven van het normale traject, uitgebreid met het spitstraject, in de routestrip en het weglaten van 1x per dag-uitzonderingen (die kunnen wel in de opmerkingen/de tekst).
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: ''Bediening'' bewerken.

Bericht door Geert »

Precies, treinen die 1 keer per dag ergens stoppen zijn m.i. niet zinvol voor de bedieningspagina's. Zo rijden veel intercities de laatste treinen als stoptrein, maar om dan maar alle stoptreinstations te vermelden lijkt mij eerlijk gezegd gezichtsbedrog: het overgrote deel van die treinserie stopt er immers niet.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: ''Bediening'' bewerken.

Bericht door fogeltje »

Maar waar leg je dan de grens? De 800 rijdt 2x per dag vanaf Den Helder richting Alkmaar, alleen in de ochtendspits en alleen richting Alkmaar. Dan zou je dat daar bijvoorbeeld ook moeten verwijderen. En wat met treinen die dat maar 3x per dag doen? Er valt dan bijna geen scheiding meer aan te brengen tussen dit soort zaken.

Op stations staan deze treinen wel vermeldt op vertrekstaten, ik denk dat je dat als leidraad zou moeten nemen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: ''Bediening'' bewerken.

Bericht door Daniel »

Ik kan erin meegaan dat het verwarrend overkomt op de bedieningspagina's, maar in de routestrip hoort zo'n traject er eigenlijk wel bij om zo volledig mogelijk te zijn.
Is het niet mogelijk om er op een of andere manier voor te zorgen dat dergelijke stations wel in de routestrip opgenomen kunnen worden zonder dat ze op de bedieningspagina verschijnen?

(In een beperkt aantal gevallen speelt dit natuurlijk ook bij de bedieningspagina's van spoorlijnen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: ''Bediening'' bewerken.

Bericht door Wubbo »

Ik heb in de treinseriepagina's die ik heb gemaakt al dat soort eenmalige uitzonderingen niet gedaan. Zeker in de vroege jaren waren er zo veel eenmalige treintjes dat je de volledigheid toch niet kan garanderen, dus heb ik ze weggelaten. Ik zou ook niet weten waarom je perse volledig zou moeten zijn, het gaat om een globale indruk. Als je vollediger wil zijn zie ik veel meer in patroontijden (daar kun je tenminste nog wat mee) dan om te weten dat er in 1973 1 trein van de serie 5100 was die niet in Roosendaal maar in Zevenbergen begon (ofzo).
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: ''Bediening'' bewerken.

Bericht door Geert »

Ja, het is wel mogelijk om de routestrips zo aan te passen dat ze niet worden opgenomen in de bedieningspagina's. Ik wil dat best even fixen van het weekend, maar wacht voor nu nog wel even de discussie af :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: ''Bediening'' bewerken.

Bericht door Daniel »

Lijkt me wel handig ja...

@Wubbo: ik schreef niet voor niks "zo volledig mogelijk", dat houdt altijd nog de ruimte open om dingen niet te vermelden. Bij de drgl 2004 heb ik bijvoorbeeld wel de weinig rijdende series als 14800 en 15800 opgenomen, maar weer niet de stoptreinstations waar diverse late s2200-en stoppen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: ''Bediening'' bewerken.

Bericht door Wubbo »

Gewoon uit nieuwsgierigheid: waarom heb je er wel voor gekozen om de 1x per dag rijdende 30700 op Dtc-Ww te vermelden maar niet de (ook eenmalige) late stops van de 2200?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: ''Bediening'' bewerken.

Bericht door Daniel »

'tis een tijdje geleden, maar da's volgens mij grotendeels uit eenvoud geweest. Dat aftakkinkje naar Winterwijk was makkelijk toegevoegd, dus daar de keuze gemaakt het wel te doen ('t was ook een spitsserie toen, daarmee een noemenswaardiger aandeel van het aantal treinen). Met de s2200 dan juist weer gekozen het niet te doen: die rijdt immers veel vaker op 'n dag en daarnaast zou het hier ingewikkelde aftakkingen opleveren. Want als ik me niet vergis zitten de stops ook nog op allemaal verschillende deeltrajecten bij de diverse deels stopperende treintjes in die serie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: ''Bediening'' bewerken.

Bericht door fogeltje »

Reiziger Ddrs schreef:Ik kan erin meegaan dat het verwarrend overkomt op de bedieningspagina's, maar in de routestrip hoort zo'n traject er eigenlijk wel bij om zo volledig mogelijk te zijn.
Is het niet mogelijk om er op een of andere manier voor te zorgen dat dergelijke stations wel in de routestrip opgenomen kunnen worden zonder dat ze op de bedieningspagina verschijnen?

(In een beperkt aantal gevallen speelt dit natuurlijk ook bij de bedieningspagina's van spoorlijnen)
Ik ben het eens met deze mening. Als het geheel technisch aangepast kan worden dat de routestrips zo volledig mogelijk gemaakt kunnen worden maar bepaalde stations op de bedieningspagina niet worden getoond, dan lijkt me dat een prima oplossing.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: ''Bediening'' bewerken.

Bericht door Meltrain »

Maar dan kunnen we dus ook zeggen dat bijvoorbeeld de s2100 in de huidige drgl op Rotterdam Blaak, - Zuid, - Lombardijen etc tot Roosendaal stopt.
Dat doet immers ook een trein per dag (de t2193).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten