Kruidvatkaartje is er weer

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door midnet »

ja-het was om de marktplaats route aan te wijzen-voor de weinigen die dat nog niet zouden weten. En om uit te leggen waarom ze bij Kruidvat zo snel uitverkocht zijn.
(Kruidvat is enkel in NL en BE-de firma is opgekocht door een wereldwijde drogist genaamd WATSON-en die is er wel in Thailand, China, UK=GB en nog veel meer engels sprekende landen).
voor degenen die liever op stand reizen-1e klas dus: de bibliotheken bieden vaak folders-waarbij je met een code een 1e kl. dagkaart (alle dagen-ma/vr pas vanaf 9.00). De huidige actie is net gestart-ga naar ns.nl/eersteklas, de code is 2931, kost €22,50/dag, geldig voor nov en dec.
Volgens recente advertenties kunnen tankers bij BP daar momenteel een 2e kl dagkaart-geldig alle dagen-aankopen voor 16,50 of 16,95.
In Tsjechie loopt momenteel ook een-daar nieuwe-actie bij LIDL. Dagkaart voor 149CzK=~6€.
In Duitsland zijn er geregeld acties-wisselt bij wie, soms Aldi, soms Lidl, soms bij potten Nutella, etc. Komen ook daarna in grote getale op ebay.de te koop-kan lonen als het je net uitkomt. Deze gelden als regel enkel voor Fernverkehr (ICE, EC etc.) en zijn meest duurder als de nahverkehr dagkaarten (Wochenend of Quer-durchs-land).
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door les7 »

Attentie attentie, dit keer geen Kruidvatkaartje maar Blokkerkaartje!

1 dag touren door het land voor 2 personen voor maar €27,50!

*Te koop van 2 november 2009 t/m 24 december 2009.
*Een dag geldig in de 2e klas voor 2 personen.
*De dagkaart is geldig van maandag t/m vrijdag na 09.00 uur. In het weekend, op 25 en 26 december 2009 en 1 januari 2010 de gehele dag.
*Geldig in alle NS-treinen en ook in de treinen van Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia.
*Geen restitutie mogelijk.
*Maximaal 5 dagkaarten per klant.
*Zo lang de voorraad strekt.
*Vanaf 1 januari 2010 railrunnerkaartje €2,50. (waarom deze erbij staat weet ik niet)

Ik zou zeggen, roof de Blokker maar leeg!
Laatst gewijzigd door les7 op di 03 nov 2009, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door Suus »

Een railrunner is nu maar 2,00 euro, dus blijkbaar gaat de prijs omhoog.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door les7 »

ja klopt, ik zag het later en er stond ook iets bij over een railrunner in de folder
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door Freek »

Vanaf 1-1-2010 wordt de prijs van de railrunner verhoogd. Is als zodoende ook in het LOCOV behandeld die hierop geen direct bezwaar heeft gemaakt
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door Meltrain »

In 2001 was het dezelfde prijs, maar dan in guldens i.p.v. euro's.
In 8 jaar tijd is de prijs dus meer dan verdubbeld, na een kleine prijsdaling in 2002 (van F 2,50 naar E 1,00). :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door Ennes »

les7 schreef:Attentie attentie, dit keer geen Kruidvatkaartje maar Blokkerkaartje!

.......
*Vanaf 1 januari 2010 railrunnerkaartje €2,50. (waarom deze erbij staat weet ik niet)

Ik zou zeggen, roof de Blokker maar leeg!
Misschien staat het erbij omdat heel veel gebruikers van die actie's met hele gezinnen reizen! :)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
TreinMisser
Berichten: 14
Lid geworden op: do 10 sep 2009, 18:12
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door TreinMisser »

Vandaag publiceerde NS op haar site het bericht dat de geldigheid van het Kruidvat Kaartje 'Blauw' verlengd is tot en met 31 januari 2010. Dit in verband met het winterse weer. Fijn! :lol: :lol: Hulde voor de NS, nu hoef ik morgen niet perse te gaan treinen!

Zie hier de link naar het NS bericht:
http://www.ns.nl/cs/Satellite/ns2007/nl ... 0724828566
Foto Amsf (avatar) met toestemming overgenomen van www.stationsweb.nl.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door reisthijs »

Vanaf 9 maart (dinsdag dus) verkoopt Kruidvat weer treinkaartjes. Maar nu dus alleen geldig in NS-treinen... -O-

Los van dat weer dezelfde prijs, dezelfde voorwaarden, en twee versies:
Groen - geldig van 13 maart t/m 9 mei
Rood - geldig van 15 mei t/m 11 juli
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door Maik »

Hoera! Dan ben ik dus nu €9,70(naar Arnhem) of €10,60(naar Zutphen) extra kwijt -O- :? . Gelukkig heb ik afgelopen maand nog 2 dagkaarten weten te scoren waarmee ik nog wel met Syntus kan reizen.
Pommes.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door Fles »

reisthijs schreef:Vanaf 9 maart (dinsdag dus) verkoopt Kruidvat weer treinkaartjes. Maar nu dus alleen geldig in NS-treinen... -O-

Los van dat weer dezelfde prijs, dezelfde voorwaarden, en twee versies:
Groen - geldig van 13 maart t/m 9 mei
Rood - geldig van 15 mei t/m 11 juli
Wordt wel steeds minder aantrekkelijk natuurlijk. AL gebruik ik ze hoofdzakelijk om het land uit te komen, en dat kan nog steeds bijna even goed als eerst.
Oud forumgebruiker

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door Oud forumgebruiker »

Maik schreef:Hoera! Dan ben ik dus nu €9,70(naar Arnhem) of €10,60(naar Zutphen) extra kwijt -O- :? . Gelukkig heb ik afgelopen maand nog 2 dagkaarten weten te scoren waarmee ik nog wel met Syntus kan reizen.
Er staat een mooie grijze wagen voor de deur in Aalten, of niet? :D
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door Maik »

Uiteraard, maar soms is de trein gewoon een stuk makkelijker en goedkoper. :wink:
Pommes.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door Tochjo »

Maik schreef:Hoera! Dan ben ik dus nu €9,70(naar Arnhem) of €10,60(naar Zutphen) extra kwijt -O- :?
Je kunt ook reizen met een Syntus SuperTicket, die worden ook steeds goedkoper nu De Graafschap goed presteert. Aanvragen kan tot 9 mei, reizen tot en met 31 mei.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door Ennes »

reisthijs schreef:Vanaf 9 maart (dinsdag dus) verkoopt Kruidvat weer treinkaartjes. Maar nu dus alleen geldig in NS-treinen... -O-

Los van dat weer dezelfde prijs, dezelfde voorwaarden, en twee versies:
Groen - geldig van 13 maart t/m 9 mei
Rood - geldig van 15 mei t/m 11 juli

Dat ze alleen bij NS geldig zouden zijn is weer teruggedraaid na gesprekken tussen de diverse vervoerders.
Ze zijn dus in tegenstelling tot eerdere berichten 9en de tekst op de kaartjes) "OOK" geldig bij Connexxion, Syntus, Veolia en Arriva.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door playertwo »

meltrain schreef:In 2001 was het dezelfde prijs, maar dan in guldens i.p.v. euro's.
In 8 jaar tijd is de prijs dus meer dan verdubbeld, na een kleine prijsdaling in 2002 (van F 2,50 naar E 1,00). :roll:
Kan me nog herinneren, dat je voor liefst ƒ 1,- mee mocht als kind tot 11 jaar, dat waren nog eens tijden.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door Vinny »

na een kleine prijsdaling in 2002
Omdat de NS niet de doelstelling had gehaald werden de treinkaartjes dat jaar helemaal niet duurder, tot zelfs licht goedkoper. Aangezien er in de rest van Nederland 'euro-flatie' optrad werden de treinkaartjes netto zelfs 4% goedkoper ten opzichte van de index. Het is het enige jaar dat treinreizend Nederland veel minder geld kwijt was aan de trein :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door Fles »

Daar ligt wel een lesje "How to lie with numbers" aan ten grondslag lijkt me :lol: "4 % goedkoper ten opzichte van de index" lamenielachezeg :lol: Het was tevens het enige jaar waarin prijswijzigingen van treinkaartjes met "de index" vergeleken werden. Ra ra hoe zou dat komen? :roll:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door Vinny »

Ik liep toen stage bij de stadsregio, en had de beschikking over de cijfers van medio jaren '90 tot 2004. Ik heb ze nu niet meer op mijn bureau liggen, sorry Fles. :wink:

Eventjes een lesje economie er door heen fietsen: doordat het openbaar vervoer een sector is waar geen personele bezuiniging mogelijk is, zonder de bedrijfsvoering aan te passen; veiligheidsregels te overtreden of grootschalig automatisch rijden in te voeren is het bijna onmogelijk om de prijzen met lager dan het inflatieniveau te verhogen. Immers conducteurs en machinisten willen wel elk jaar een marktconforme aanpassing van hun salaris. Dit noemt men ook wel de 'ziekte van beaumol', waardoor dergelijke diensten een steeds groter deel van het budget opslokken.

Eén van de reden dat ik dan ook voor openbare aanbesteding van het OV ben, is omdat er dan nog wat efficiency winsten geboekt kunnen worden, die in de ambtenaren-cultuur van staatsbedrijven niet echt makkelijk te behalen valt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door Geert »

Vinny schreef:Ik liep toen stage bij de stadsregio, en had de beschikking over de cijfers van medio jaren '90 tot 2004. Ik heb ze nu niet meer op mijn bureau liggen, sorry Fles. :wink:

Eventjes een lesje economie er door heen fietsen: doordat het openbaar vervoer een sector is waar geen personele bezuiniging mogelijk is, zonder de bedrijfsvoering aan te passen; veiligheidsregels te overtreden of grootschalig automatisch rijden in te voeren is het bijna onmogelijk om de prijzen met lager dan het inflatieniveau te verhogen. Immers conducteurs en machinisten willen wel elk jaar een marktconforme aanpassing van hun salaris. Dit noemt men ook wel de 'ziekte van beaumol', waardoor dergelijke diensten een steeds groter deel van het budget opslokken.
Dan nog een economielesje van Geert: personeelskosten zijn dan wel vaak de grootste kostenpost voor een bedrijf, het is zeker niet zo dat 100% van de kosten naar het personeel uitgaan. Verder valt er ook op andere manieren te bezuinigen; bijvoorbeeld door onderhoudsarmer materieel aan te schaffen of door de productiemiddelen efficienter in te zetten.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door reisthijs »

Deze keer zijn ze niet te koop bij het Kruidvat maar ik post het toch maar hier: vanaf morgen heeft Albert Heijn dagkaarten te koop. Of beter gezegd, voor € 13.50 krijg je een bonnetje met een code om zelf thuis een dagkaart uit te printen.
Er kan met de dagkaart gereisd worden op zaterdag en zondag de gehele dag en van maandag t/m vrijdag vanaf 9.00 uur van 9 augustus t/m 8 oktober.
Het product is niet te verkrijgen bij AH ToGo-winkels en de AH webwinkel.
De dagkaart is geldig in alle NS-treinen en in treinen van Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia.
Meer info op ah.nl/ns
"Laat je ledematen bewegingen maken"
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door VIRM »

Maar reisthijs, wat gebeurt er met mensen die anno 2010 geen internet hebben? Die bestaan ook nog. :P
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door Suus »

Die gaan naar een lokale openbare bibliotheek, internetcafé of proberen in een universiteitsbibliotheek of hogeschoolsbibliotheek gebruik te maken van het inlogsysteem ( :X )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door midnet »

1.hetzelfde als bvb Groningen/Drente voor hun gratis dagkaarten aanraden:
zoek iemand met wel een comp+printer
2.het overgrote deel van die mensen is vermoedelijk 65+-die hebben al hun ''vrij reizen'' (nog goedkoper-10€/dag, maar dan wel met verplicht 7x per jaar). Of zijn al zo immobiel, dat treinreizen niet meer gaat. En als ze toch eens willen (mijn eigen moe bvb)-alle kinderen weten dat en springen wel bij in nood=zie 1.
Aardig dat het niet verplicht op een kleurenprinter moet-toch nog aan de backward people gedacht.
Zal dit een promotiestuntje zijn om de mensen te laten wennen aan zelf kaartjes printen? Hoe verhoudt zich dat met die OV-sjip? Of probeert NS gewoon uit wat de meste omzet oplevert? Of om van die Kruidvat-toestanden af te komen?

Nog 1 mits+maar; kan NIET gebruikt worden samen met de gratis coupons die vrijwel iedereen in huis heeft gekregen van NS (upgrade van 2e naar 1e, meereiziger gratis of railrunner gratis).
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door Geert »

midnet schreef:Aardig dat het niet verplicht op een kleurenprinter moet-toch nog aan de backward people gedacht.
Je moest eens weten hoeveel printers alleen maar zwart kunnen printen. Vooral bij bedrijven zie je die heel veel, en terecht: het meeste wat je print kan prima in zwart/wit.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten