OVer je Reiservaringen in maart 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Caspar »

Eh, ja, eh... Niet dus. Waardoor de overstap van de IC's uit de richting Amsterdam op de Sneltrein naar Hoorn inderdaad voor helemaal niemand zinnig is. Ik was net wakker. ;)
Vast een heel bescheiden reizigersstroom: Zaandam- Obdam is sneller via Alkmaar dan via Hoorn. En met een betere overstap in Alkmaar zou het dus nog veel sneller kunnen.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door tsov »

Vandaag in een paar verschillende Combino's gezeten waarbij het voorste stoplampje het niet deed. Ook veel kapotte chipkaartlezers gezien: in een tram van lijn 1 eentje waar de conducteur een dienstregeling over de lezer heen had geplakt waarop 'DEFECT' gekalkt stond, het briefje zat vast met pleisters. Huisvlijt :lol:
In de 2029 op lijn 13 was er één lezer blijven hangen op een groen lampje en 'TOT ZIENS', in een bus van lijn 40 op een groen lampje en 'IN/UITCHECKEN', helaas was dat net de lezer bij de chauffeur, die dus iedereen naar achteren stuurde om in te checken.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Chauf21 »

Bij het GVU heb ik wel eens gehad dat ´ie bleef hangen op het berichtje van mijn voorganger (IN OK, of iets dergelijks). Ik hield m'n pas er al voor, maar er gebeurde niets. De chauffeur stuurde me naar achteren, maar op mijn transactieoverzicht staat nu dat ik bij dezelfde halte zowel heb in- als uitgecheckt.. Blijkbaar werkt het inchecken dan wel, maar wordt dat niet weergegeven op het schermpje.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Tochjo »

Op station Nijmegen zijn ook de wat oudere kaartautomaten nu voorzien van stickers over het activeren van reizen op saldo en het ophalen van bestellingen. Op de lezers zit ook een sticker met "kaart hier". Ik heb verschillende automaten geprobeerd, maar alleen de nieuwste, die al geschikt waren voor de OV-chipkaart, herkenden mijn kaart.
Laatst gewijzigd door Tochjo op wo 17 mar 2010, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door mb90 »

Sinds kort rijden er bussen van Qbuzz rondom Rotterdam rond met reclame. Vooral aan de zijkanten van de bussen is dit te zien, maar de 1069 is zelfs helemaal ingepakt met reclame:
Afbeelding

Ook rijdt Van Oeveren rond na de verbrande 84 weer rond met een Setra en wel met deze 89:
Afbeelding
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door tsov »

Vanavond checkte ik gewoon in in de Cxx 8387, maar bij het uitstappen waren alle lezers uit... De chauffeur verontschuldigde zich nog. Gelukkig heb ik week-OV ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door --Stefan-- »

tsov schreef:Vanavond checkte ik gewoon in in de Cxx 8387, maar bij het uitstappen waren alle lezers uit... De chauffeur verontschuldigde zich nog. Gelukkig heb ik week-OV ;)
Moet je gelijk dat teruggaveformulier vragen, krijg je toch 3,25 terug :mrgreen:
3 0 7 9
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Klaasje »

Toch jammer dat het starttarief omhoog is gegaan.. €3,22 is het nu :mrgreen:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Meltrain »

Chauf21 schreef:Bij het GVU heb ik wel eens gehad dat ´ie bleef hangen op het berichtje van mijn voorganger (IN OK, of iets dergelijks). Ik hield m'n pas er al voor, maar er gebeurde niets. De chauffeur stuurde me naar achteren, maar op mijn transactieoverzicht staat nu dat ik bij dezelfde halte zowel heb in- als uitgecheckt.. Blijkbaar werkt het inchecken dan wel, maar wordt dat niet weergegeven op het schermpje.
Dat merkte ik gisteren ook in RET lijn 23.
Omdat ik besloot te wachten tot dat ding weer normaal reed (was na 2 minuten ofzo) heb ik niet zowel in- als uitgecheckt.

Verder was de gemeente Delft vanochtend op Delft Zuid bezig om een aantal fietswrakken te verwijderen.
Gezien de (uiterlijke) leeftijd van een paar jongens (15/16) denk ik dat het een HALT projectje was. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Geert »

Vanavond liep ik de tunnel bij Rotterdam Centraal in, toen daar een stuk of 10 jochies aan het samenscholen waren en een hoop lawaai maakten (en iedereen die naar ze keek kreeg een vuile blik terug). Oke, good for you dacht ik en liep maar het perron op om te wachten op de trein naar Utrecht. Toen kwamen die jongens zelf ook maar naar boven met een hoop lawaai (en natuurlijk spugend op het perron, want dat hoort erbij, jeweettog).Oke, gezellig... Besloot maar alvast om naar het andere deel van het perron te lopen, aangezien ik niet zo'n behoefte had aan dat soort types in de trein na een lange dag werken. Ondertussen kwam de trein aangereden. Ietsje later stapten die jongens alsnog in het treinstel waar ik al in zat, en zo te horen hadden ze al wat mot gekregen met de conducteur die vlak daarvoor op ze af was gelopen. Gelukkig gingen ze een rijtuig verder zitten, dat scheelde weer :)

Uiteindelijk vertrokken we (met wat vertraging doordat er kort gekeerd werd) richting Alexander en Gouda. Tot aan Gouda ging het wel prima (lekker doorgereden). Toen we Gouda binnenreden zag ik al drie mannetjes van Service & Veiligheid op het perron klaarstaan, ik had wel een vermoeden wat er nu zou gaan gebeuren :lol:. En dat gebeurde ook: na een tijdje werd het groepje jongens de trein uit gekickt. De politie per mountainbike was inmiddels ook gearriveerd en stond ze bij de trap al op te wachten. Ik ben benieuwd wat ze verder nog uitgespookt hadden in de trein tussen Rotterdam en Gouda, maar zwartrijden en/of verstoring van de openbare orde zouden me allebei niet verbazen. Ik las in ieder geval later nog op Twitter dat de politie met acht man sterk bonnen aan het schrijven was.

Wel jammer dat ik precies om 19:50:00 uur in Utrecht uit de trein stapte en dus kon fluiten naar de aansluitende s5600. Toen ben ik maar even gaan kijken bij de stakende schoonmakers, die nog steeds hun sit-in hadden. Het station zelf was in ieder geval al een flink zooitje, hoewel ik nooit geloof dat er normaal ook overal krantensnippers liggen...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door webguy »

Het is al effe geleden, maar ik zat dinsdag in de tram in Den Haag vanuit t centrum richting HS. Bij CS stapte er wat mensen in, waaronder een aantal jongeren. Kort daarna rook er door de tram een flinke wiet walm. Dat tot daar aan toe, maar bij de halte naar CS stopte de trambestuurder, stapte uit z'n hokje en liep door de tram, "Wie zit er hier hasj te roken". Uiteindelijk liep 'ie de halve tram af en weer terug. Wie het was weet ik niet, maar daarna (en omdat de tramdeuren de hele tijd open stonden) was het in ieder geval niet meer te ruiken :)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Ardan »

Jaa ik merk dat ook zo vaak... dan zit er zo'n stom figuur in de bank voor je, en dan is-ie er alleen nog maar eentje aan het rollen en het hele voertuig ruikt ernaar... gatver!

Overigens.....
Schiphol-Amsterdam C/Enkhuizen/Hilversum/Lelystad C/Utrecht C
Vrijdag 19 Maart 11:15
Oorzaak Tussen Hoofddorp opstel en Schiphol rijden minder treinen door logistieke problemen.
Verwachting Houdt u rekening met een langere reistijd. De verstoring is naar verwachting rond 13:00 uur verholpen.

Het is de laatste tijd echt schering en inslag met storingen bij Schiphol heh?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Geert »

Logistieke problemen - is Hoofddorp opstel weer eens in de soep gelopen?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Caspar »

Ja maar dat was na een klein half uurtje weer verholpen. Het bijsturen van het personeel duurt meestal langer dan de storing zelf. (de storing zelf was tussen pak 'm beet 10 en 11 uur).
Ik was vandaag het baanvak aan het verkennen daar, kwam er op Schiphol een vrouw naar me toe: Meneer ik moet naar Rotterdam. Ik stapte net uit de t5700 en zei tegen haar, deze trein gaat die kant op, hij gaat zelfs naar Rotterdam toe. Ja maar dat is een stoptrein. Ik: ik zou zelf instappen, en dan eventueel in Leiden op de IC overstappen die werd omgeleid via Haarlem. Mevrouw: ja maar dan word ik straks onderweg ingehaald. Ik zeg: ja dat kan ik niet garanderen nee Mw gaat weer op een bankje zitten, en trein rijdt weg. Volgende trein was de t2600 die ruim 20 minuten later zou gaan vertrekken...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Suus »

GVB-bus 194 heeft het lijnnummer samen met de bestemming in hetzelfde vak staan op de lijnfilm. Reed gisteren op de 41 Gaasperplas - Muiderpoortstation.

Vandaag zat ik in blokkendoos 804 op tramlijn 9. Zucht. Als die tram de 30 km/h heeft aangetikt is het snel, pff, wat een ontzettende slakkengang had dat ding, de volgende lijn 9 was in de verte al zichtbaar :roll: De derde deuren komen overigens van de 801, het voertuignummer is nog zichtbaar op de linkerdeur.

Die omleiding van lijn 14 richting Flevopark is ook echt tijdrovend trouwens. Ik had beter 300 meter kunnen lopen en 10 minuten in tram 14 kunnen besparen, in plaats van Dam-Nieuwezijds Kolk-Martelaarsgracht-Centraal Station-Dam-Spui-Muntplein te doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Klaasje »

Heb de afgelopen 2 weken niet zoveel op het ov hier in Almere aan te merken gehad. Het gaat erg goed. Maar..... Vandaag kwam ik bus 5706 tegen waar ik graag mee wou reizen. Bij het instappen kwam ik er helaas achter dat de chipkaartlezer voorin die bus nog steeds defect is. (Al sinds december........)
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door --Stefan-- »

Als ik naar mijn transactie overzicht kijk op ov-chipkaart.nl dan valt me iets op:
Als ik met Breng reis op lijn 85 staat er netjes aangegeven:

Reis
Check-in 20:02 Ewijk, Julianastraat
Check-out 20:19 Nijmegen, Centraal Station

En als ik met een Arriva bus rij staat het volgende aangegeven:
Reis
Check-in 12:03 Druten, Busstation
Check-out 12:21 Druten, Busstation

Foutje in (alle) boordcomputers van Arriva?
3 0 7 9
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Marc »

Volgens de HC van een intercity naar Alkmaar zou zou geen geldig reisproduct op mijn OV-chipkaart staan, hij kreeg geen blauwe pijl. Na mijn verhaal (dat ik al meerdere keren controle heb gehad en het toen altijd goed was) werd een studente aan de andere kant gecontroleerd en ook hier zag hij niets. Hij gaf ons het voordeel van de twijfel en liep door. Later kwam hij terug en zei dat het niet aan mijn kaart lag, er hoort geen blauwe pijl meer te komen (deze beste man is normaal MCN maar moest vandaag voor HC spelen)....
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door ODRAIL »

Bij de RET beginnen ze het te leren. Deze week wachte men bij de tram netjes op mij toen ik tot 3 keer toe op mij. En dat terwijl ik alle keren te laat was :wink:.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daniel »

--Stefan-- schreef:Foutje in (alle) boordcomputers van Arriva?
Hoogstwaarschijnlijk komt de route van lijn 85 niet voor in Albatros, maar 't zijn wel goedkope reisjes dan waarschijnlijk...

Vanmiddag probeerde de HC van de t20554 aan de reizigers in de coupé waarin ik zat duidelijk te maken dat het een stiltecoupé was en het daar dus stil zou moeten zijn. Z'n preek maakte echter blijkbaar niet zoveel indruk, want zodra 'ie de deur door was gingen alle gesprekken weer verder :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door --Stefan-- »

Reiziger Ddrs schreef:
--Stefan-- schreef:Foutje in (alle) boordcomputers van Arriva?
Hoogstwaarschijnlijk komt de route van lijn 85 niet voor in Albatros, maar 't zijn wel goedkope reisjes dan waarschijnlijk...
Wat bedoel je met goedkoop reisje?
En de actuele info in de bus is ook niet goed inderdaad. Er staan wel wat haltes in zoals Julianastraat, Kerk, Kerkstraat, Kanaalstraat, Plein 1944, en CS. Meer kent ie niet. Beetje half werk :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daniel »

Nou, in en uitchecken op dezelfde halte zou toch een reis van 0 km moeten maken en kost dan dus alleen basistarief :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door --Stefan-- »

Nee dat is dus NIET zo:

Reis
Check-in 11:03 Druten, Busstation
Check-out 11:17 Druten, Busstation Arriva € 1,50
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daniel »

Hmm, vaag...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Suus »

Connexxion in Almere heeft wel een aantal ritten die ik zo geschrapt zie worden :P

Want waarom rijdt er om 1:01 nog een bus op lijn 157 naar het Amstelstation (op dat tijdstip was hij bij knooppunt Watergraafsmeer). Helemaal leeg. Tenzij het daarna een nachtbus op de N57 wordt lijkt het mij een nogal eh... weinig gebruikte rit?

En verder vandaag weer eens de 357 gehad. Op een gegeven moment wou iemand roken. Hij vroeg aan de chauffeur of het mocht, en het mocht. Maar meneer had geen aansteker. Dus ging hij de hele bus vragen of er iemand een aansteker had. Een iemand had een aansteker, maar stond op het punt uit te stappen. De jongen wilde de sigaret wel aansteken, maar niet in de bus. De man was boos, maar moest er niet uit, dus bleef binnen. Hij ging vervolgens naar de chauffeur of hij de jongen terug mocht roepen, om toch zijn sigaret aan te kunnen steken. Dat mocht, en de chauffeur deed de voordeur open. De man ging keihard schreeuwen naar de jongen met de aansteker. Die zei dat hij maar naar hem moest komen als hij wou roken. De chauffeur zei dat hij niet naar buiten mocht, dan moest hij de volgende bus maar nemen. Het ging dus niet door en stiekem was de chauffeur heel blij daarmee, want hij zat daarna te glimlachen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten