Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
- Berichten: 737
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Voor wat betreft de busaansluitingen heb je zeker gelijk.
Het ging mij meer om het feit dat NS nu een vakantie dienstregeling rijdt (minder treinen) maar juist tijdens de feestdagen zelf niet.
Het ging mij meer om het feit dat NS nu een vakantie dienstregeling rijdt (minder treinen) maar juist tijdens de feestdagen zelf niet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Tijdens de feestdagen rijden/reden nog steeds minder treinen dan vandaag. Zo reed de 5000 vandaag voor de eerste keer deze week.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 737
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
-
- Berichten: 737
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als je op de link klikt, zie je het antwoord.
Met Kerstmis en op Nieuwjaarsdag wordt de zondagdienstregeling gereden.
Wat ik niet snap, is dat nu tijdens de vakanties niet de normale vrijdagdienstregeling wordt gereden. Dan zijn er op de Oude Lijn tenminste nette kwartierdiensten.
- Spoiler: show
Heel gek, maar dat is dus normaal voor de 5800.henrivanderweijden schreef: ↑wo 27 dec 2023, 22:26 Oow jawel hoor,
Op Shl-Asd reed met kerst de 5800 de hele dag, terwijl ie dat de rest vd week alleen in de spits doet.
Met Kerstmis en op Nieuwjaarsdag wordt de zondagdienstregeling gereden.
Wat ik niet snap, is dat nu tijdens de vakanties niet de normale vrijdagdienstregeling wordt gereden. Dan zijn er op de Oude Lijn tenminste nette kwartierdiensten.
Bijzondere keuze. Je zou zeggen dat er juist daar wel voldoende alternatieven zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik stap net in de 8734 en die ruikt nog naar nieuwe trein. Zowel binnen als buiten ook erg schoon. Komt dit stel vers uit Haarlem?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Met "de meeste winkels", bedoel je de AKO of het kiosk? Want meer is er toch niet meer?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Volgens treinposities heeft de 8734 op 11-12-2023 zijn afleveringsproefrit gehad en is sinds 15-12-2023 weer in dienst. Dus dat mag je nog wel vers uit Haarlem noemen inderdaad.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dus jij stapte in, bleef stilstaan om eens een flinke ademteug te nemen en zei toen in je beste imitatiestem: "I love the smell of fresh train in the morning!"?
🗣
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Toen de trein het station kwam binnenrijden viel me meteen op hor schoon de buitenkant was vergeleken met wat normaal is bij NS. En binnen was het ook erg schoon en rook het lekker chemisch naar nieuw .
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Een ICE3 heeft 180 zitplaatsen meer dan een vijfdelige FLIRT. Nu weet ik niet of de ICE vanaf Arnhem al vol zit, maar je moet al in dubbeltractie gaan rijden wil je een ICE3 over kunnen nemen. En dan nog de reguliere reizigers, die FLIRT zit op zaterdagen ook goed vol.Z2N schreef: ↑di 26 dec 2023, 22:30 Langeafstandstreinen hebben nou eenmaal voorrang, een forenzenrit verbust nou eenmaal makkelijker dan een toerist met bagage. En gezien de drukte in de langeafstandstreinen van de afgelopen zomers is het niet zomaar te zeggen dat een RE13 meer mensen meeneemt dan een ICE3.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zit nu in de IC van 10.03 vanuit Venlo naar Utrecht Centraal. De aansluiting met RE13 ging perfect. Er zit een jonge zwarte man gekleed in t-shirt en geen jas. Hij liet de conducteur weten dat hij geen plaatsbewijs heeft en naar Eindhoven moet. Zo te zie vond de conducteur dat best. Of heeft hij alvast V en S besteld?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De ICE rijdt minder vaak, dus die vergelijking loopt mank. Per pad kan de ICE meer mensen meenemen, dus heb je alleen daarom al liever een ICE-pad dan een RE13-pad.MaartenD schreef: ↑do 28 dec 2023, 22:21 Een ICE3 heeft 180 zitplaatsen meer dan een vijfdelige FLIRT. Nu weet ik niet of de ICE vanaf Arnhem al vol zit, maar je moet al in dubbeltractie gaan rijden wil je een ICE3 over kunnen nemen. En dan nog de reguliere reizigers, die FLIRT zit op zaterdagen ook goed vol.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Sinds wanneer rijdt er schoonmaakpersoneel mee in de IC? Op de heenreis van Utrecht naar Venlo zag ik ze en nu ook vandaag van Venlo naar Utrecht. Twee personen waarvan een vuilnisbakken leegt en de ander met een doekje schoonmaakt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Maar de RE13 vervalt niet om de ICE door te laten maar ten behoeve van extra goederenpaden. Dus als je de ICE laat vervallen en in plaats daarvan de RE13 laat rijden kan de RE13 ook ten hoogste met de frequentie van de ICE rijden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat was mijn punt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat is toch ook mijn punt? Je kunt niet de ICE niet laten rijden en die reizigers over de RE13 verdelen, of die RE nu een uurdienst rijdt of 6x per dag. En dat laatste gaat helemaal niet werken, of je rijdt de RE13 in een uurdienst of je rijdt hem niet.
Voor lokale reizigers zou het fijn zijn als de ICE ook in Venlo en Viersen stopt, maar daar zijn ook heel veel redenen voor om dat niet te doen. Een ICE die op spoor 1 of 3 van spanning wisselt is in het verleden te vaak fout gegaan, 6x per dag heeft weinig toegevoegde waarde en die ICE zit toch al vol, dus waar moet je met die extra reizigers heen.
Nee, het is een heel erg reizigersonvriendelijke beslissing om de RE13 te schrappen ten faveure van het goederenvervoer. Ga dan 's nachts rijden (of rijden de goederentreinen 's nachts ook al op volle capaciteit?) of stuur het goederenvervoer via Bentheim.
Maar wat ik niet snap: in het verleden was Emmerich toch ook al voor langere periodes dicht? Of waren dat geen volledige stremmingen?
Voor lokale reizigers zou het fijn zijn als de ICE ook in Venlo en Viersen stopt, maar daar zijn ook heel veel redenen voor om dat niet te doen. Een ICE die op spoor 1 of 3 van spanning wisselt is in het verleden te vaak fout gegaan, 6x per dag heeft weinig toegevoegde waarde en die ICE zit toch al vol, dus waar moet je met die extra reizigers heen.
Nee, het is een heel erg reizigersonvriendelijke beslissing om de RE13 te schrappen ten faveure van het goederenvervoer. Ga dan 's nachts rijden (of rijden de goederentreinen 's nachts ook al op volle capaciteit?) of stuur het goederenvervoer via Bentheim.
Maar wat ik niet snap: in het verleden was Emmerich toch ook al voor langere periodes dicht? Of waren dat geen volledige stremmingen?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Goederentreinen hebben net zoveel recht op een deel van de capaciteit...nogal makkelijk geredeneerd om die naar de nacht te verbannen. Je kunt ze nooit kwijt in het blok van 24.00-06.00 uur.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In dit bericht heb ik al eens laten zien wat er aan goederenverkeer rijdt in de nacht over Eindhoven - Venlo - Viersen. Zoals ik daar al schreef: de nachtelijke capaciteit wordt al fors benut. En ook de route over Bad Bentheim wordt steeds meer gebruikt. Simpelweg door de problematiek die er is op Venlo - Viersen. Echter is de route over Bad Bentheim ook geen capaciteitsknaller.MaartenD schreef: ↑vr 29 dec 2023, 11:46Nee, het is een heel erg reizigersonvriendelijke beslissing om de RE13 te schrappen ten faveure van het goederenvervoer. Ga dan 's nachts rijden (of rijden de goederentreinen 's nachts ook al op volle capaciteit?) of stuur het goederenvervoer via Bentheim.
Maar wat ik niet snap: in het verleden was Emmerich toch ook al voor langere periodes dicht? Of waren dat geen volledige stremmingen?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Iemand heeft koper genakt van het spoor in Friesland kennelijk
P.s. kan iemand mij uitleggen hoe die afbeeldingen nou werken, want ik snap er vrij weinig van
P.s. kan iemand mij uitleggen hoe die afbeeldingen nou werken, want ik snap er vrij weinig van
Laatst gewijzigd door Zugführer op za 30 dec 2023, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Url plaatje gefixt
Reden: Url plaatje gefixt
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Maar van 18 reizigerstreinen per dag naar 6 die ook nog eens niet het lokale verkeer bedienen is niet "net zoveel recht op".
Rij dan je 6 ICEs per dag en rij 12 REs op de tijden dat de ICE niet rijdt en vul de rest aan met goederenverkeer.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De paden van de ICE en RE zijn niet vergelijkbaar qua inpassing. En het feit blijft dat de regionale treinen makkelijker uit kunnen wijken naar de weg.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Je kunt toch ook niet tegen het goederenvervoer maar zeggen dat ze het heen en weer kunnen krijgen @MaartenD.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 152 gasten