Twente wil ook nachttreinen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Twente wil ook nachttreinen

Bericht door Ruben »

Nou ja het gaat over vliegtuigreizigers, in de zomer, sorry maar ik ga niet vaker op vakantie dan dat. ;)
Er zijn gelukkig meer mensen op deze aardkloot.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Twente wil ook nachttreinen

Bericht door Caspar »

Waarom niet gewoon een bus die om 2 uur snachts daar vertrekt?
De Public express tussen Groningen en Bremen Airport die hier om 02.15u vertrekt schijnt een succes te zijn.
Een bus lijkt me ook wat flexibeler inzetbaar (bij drukte bv 2 bussen), geen last van werkzaamheden, en snachts toch geen files. Een bus lijkt me ook stukken goedkoper.

Een beetje goede touringcar heeft tegenwoordig meer beenruimte en zitcomfort als een Virm ofzo.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Twente wil ook nachttreinen

Bericht door Karl »

Inderdaad, daar was ik laatst ook over aan het denken.

's Nachts staan de touringcars/Interlinerbussen toch in de stalling, als NS die huurt dan kost de NS dat minder dan een trein, maar bieden ze toch een aanvullende dienst. Concessietechnisch moet het ook wel kunnen: als vervangend treinverkeer, ProRail moet immers een nachtslot hebben.
Het is een spectrum.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Twente wil ook nachttreinen

Bericht door deadlock »

Fles schreef:
NS-Reiziger schreef: Als ik voor mezelf spreek dan had ik deze trein al 2-3x genomen in de afgelopen 5 jaar,
Kijk, dan heb je het over serieuze vraag naar een product ;)
701.703 potentiele reizigers. Als die allemaal 0,75 keer per jaar de nachttrein naar Schiphol nemen, dan zijn dat 526.277,25 reizigers per jaar. Dat moet toch wel rendabel genoeg zijn?

Oh en Hilversum zit daar niet bij ingeteld. Enschede+Hengelo+Almelo+Deventer+Apeldoorn+Amersfoort.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Twente wil ook nachttreinen

Bericht door Jurjen »

deadlock schreef: 701.703 potentiele reizigers. Als die allemaal 0,75 keer per jaar de nachttrein naar Schiphol nemen, dan zijn dat 526.277,25 reizigers per jaar. Dat moet toch wel rendabel genoeg zijn?

Oh en Hilversum zit daar niet bij ingeteld. Enschede+Hengelo+Almelo+Deventer+Apeldoorn+Amersfoort.
Maar iemand die zich NS-Reiziger noemt, zal toch een factor 10 zo vaak met de trein reizen als de gemiddelde Twent. Dat zijn dus nog 526 reizigers per jaar, of 1-2 per trein. Zullenwehetmaarnietdoen?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Twente wil ook nachttreinen

Bericht door deadlock »

Jurjen schreef:Maar iemand die zich NS-Reiziger noemt, zal toch een factor 10 zo vaak met de trein reizen als de gemiddelde Twent. Dat zijn dus nog 526 reizigers per jaar, of 1-2 per trein. Zullenwehetmaarnietdoen?
Het was ook meer bedoeld als lolletje. Maar geloof me, er is meer dan genoeg potentie voor. Alleen al het aantal stappers in de stedenband Twente zelf zal in ieder geval tussen Almelo en Enschede vv genoeg reizigers trekken.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Twente wil ook nachttreinen

Bericht door JeePee »

Jurjen schreef:Maar iemand die zich NS-Reiziger noemt, zal toch een factor 10 zo vaak met de trein reizen als de gemiddelde Twent. Dat zijn dus nog 526 reizigers per jaar, of 1-2 per trein. Zullenwehetmaarnietdoen?
Het is een proef voor 10 weken. Ik denk dat er best potentie is voor een dergelijke trein. Als het inderdaad te weinig reizigers oplevert, Ok dan weten we dat. Als er nooit iets geprobeerd wordt, dan is er ook nooit vooruitgang natuurlijk. Daarnaast is het natuurlijk niet de enige lijn waar belastingsgeld ingaat h
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6466
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Twente wil ook nachttreinen

Bericht door Daantje »

Wanneer gaan ze die proef uitvoeren? In de zomer of rond bijvoorbeeld de meivakantie zal die proef eerder slagen dan in een andere tijd van het jaar lijkt me. Ik denk dat tien weken nogal kort is om een duidelijke indicatie te geven of er vraag naar is of niet.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Twente wil ook nachttreinen

Bericht door Karl »

Daantje schreef:Wanneer gaan ze die proef uitvoeren? In de zomer of rond bijvoorbeeld de meivakantie zal die proef eerder slagen dan in een andere tijd van het jaar lijkt me. (...)
Trein-O-Fiel schreef:Proef met nachttrein naar Schiphol

DEVENTER/APELDOORN
- Deventer en Apeldoorn krijgen een nachtelijke treinverbinding met Schiphol. Dat heeft de NS vandaag bekend gemaakt. Het vervoersbedrijf houdt volgend jaar zomer een proef met een nachttrein tussen Enschede en de luchthaven. (...)

Bron: http://www.destentor.nl/regio/deventer/ ... hiphol.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus.
Het is een spectrum.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten