Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Zo'n geluidsfragment afspelen heeft inderdaad weinig zin. Via de intercom iemand persoonlijk aanspreken is veel effectiever. Laatst ook een vrouw die het fragment negeerde maar wel zo weg was toen er keihard omgeroepen werd "Wil die dame met de fiets en groene jas de metro NÚ verlaten?! Fiets mee tijdens de spits is NIET toegestaan."
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Willen mensen zo graag de fiets in de metro meenemen?
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.
This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.
This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ja dat doof en dom en blind verhaal ken ik wel, werk namelijk in een winkel.
De meeste noemen het Karens, maar ik noem ze sinds kort Dementors.
Met vriendelijke groet,
Gideon.
Gideon.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dat zijn noch wat Karens, noch wat Dementors zijn
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Misschien dat iemand dit weet: bij Metrostation Slotlaan ligt er een keerlus voor bussen, in welke dienstregeling is deze voor het laatst door een reguliere buslijn gebruikt?
Let op: links uitstappen!
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Vermoedelijk door lijn 34 tot 24 mei 1998.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dankje, interessant! Weet je (of iemand anders) of er ergens online archieven te vinden zijn van oude lijnennetkaarten? (En dan het liefste een waar lijn 34 dus nog op staat)
Let op: links uitstappen!
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik kan op de wiki geen lijn vinden na mei 1998 die de keerlus nodig had, maar dat wil niet zeggen dat er sindsdien nooit meer gebruik van is gemaakt, want voor de RET zit er een gat van 1998 tot 1997 in de geschiedenis in de wiki.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik heb wel oude lijnennetkaarten van begin deze eeuw; zal van de week eens kijken of ik daar iets van kan vinden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
In 2008 stond er nog een haltebord volgens Streetview… van een lijn 41 die er inderdaad stopte maar niet via de keerlus reed. Deze lijn: https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn ... le_Centrum
Zie ook de lijnennetkaart in het archief van Cas: https://dienstregeling.stackstorage.com ... files/5007
Zie ook de lijnennetkaart in het archief van Cas: https://dienstregeling.stackstorage.com ... files/5007
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39214
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Opvallender aan Streetview is dat er in 2008 nog een chauffeursverblijf bij de keerlus stond, wat in 2009 weg was. Nou kunnen die hokjes soms lang achterblijven, maar dat suggereert dat er werkelijk iets bij die keerlus geëindigd heeft.
Op de wiki kom ik echter niet verder dan Lijn 18 tot 1975.
Op de wiki kom ik echter niet verder dan Lijn 18 tot 1975.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Bizar hoe het lijnennet is uitgedund de afgelopen jaren als je terug kijkt op de lijnennet kaart van 2008. Zou toch graag weer een lijn 46 tussen Crooswijk en Charlois terug zien. Ook andere verbindingen. Ook de verbinding tussen Alexander en langsingerland is een interessante. Zeker straks met de nieuwe a16
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Je gebruikt nu alleen in je voorbeeld wel een buslijn waar praktisch nooit reizigers in zaten en die oorspronkelijk vooral in het leveren is geroepen als zoethoudertje voor Crooswijk nadat lijn 7 een routewijziging kreeg die inmiddels al lang weer is teruggedraaid.
Bedoel je dit niet andersom?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6478
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik mis vooral bus 49 die verschillende delen van Noord met elkaar verbond.
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Zelf als Overschienaar mis ik vooral een verbinding met Schiedam Centrum wat hemelsbreed nog geen 3 km is maar net eigenlijk te ver is om te lopen (Al gauw op z'n minst 25-30 min.) En je moet ook door Spaanse Polder wat niet echt fijn is om te lopen. Op de fiets is prima. Ook naar Noord is het onaantrekkelijk om met het OV te gaan waardoor ik als het regent maar de auto pak. Verder blijf ik Crooswijk - Alexander een van de grootste missing links in de stad vinden...
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Door bijv. lijn 35 door te trekken over de v.d. Duijn v. Maasdamweg richting Overschie en vervolgens over de Spaansebrug richting Schiedam Centrum zou je in mijn optiek een hele mooie noordelijke Oost-West verbinding krijgen. Sowieso vind ik het vreemd dat die hele nieuwbouwwijk 16hoven (weer) zonder OV zit.
Lijkt me erg interessant om die te zien, zet je ze in dit topic als je ze hebt gevonden?
Let op: links uitstappen!
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
^^In plaats van dat nieuwbouwwijken om OV worden ontwikkeld, gaat het in Rotterdam juist andersom...
Kijk maar ook naar Nieuw Terbregge en Nieuw Kralingen, ook compleet nieuwe wijken maar niet echt goed bediend door fatsoenlijk OV.
Kijk maar ook naar Nieuw Terbregge en Nieuw Kralingen, ook compleet nieuwe wijken maar niet echt goed bediend door fatsoenlijk OV.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Nog een goed voorbeeld hiervan is de wijk Nesselande.
En in mindere maten tel ik de wijk Zevenkamp ook mee.
En in mindere maten tel ik de wijk Zevenkamp ook mee.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Nesselande snap ik niet helemaal, wat zou hier in jouw optiek verbeterd kunnen worden? Heeft al z'n eigen (volwaardige, dus geen sneltram) metrostation en 2 buslijnen.
Ander onderwerp: de Algeracorridor loopt al jaren vast en nu zijn er plannen van de gemeente om dit aan te pakken. Één van die plannen: verwijderen van de busbaan van Krimpen richting het Capelseplein (in de andere richting blijft die dus wel). Zeg me dat je als beleidsmaker nooit met het OV reist zonder het te zeggen. En dan een omwonende die in een bewonersbrief pleit: op sommige momenten (lees: spits) rijden er tot wel 70 bussen per uur over de Algerabrug. Dit zouden er minder moeten worden.
Nee, minder mensen in bussen en meer in hun eentje in auto's, dat zal het probleem oplossen.
Ander onderwerp: de Algeracorridor loopt al jaren vast en nu zijn er plannen van de gemeente om dit aan te pakken. Één van die plannen: verwijderen van de busbaan van Krimpen richting het Capelseplein (in de andere richting blijft die dus wel). Zeg me dat je als beleidsmaker nooit met het OV reist zonder het te zeggen. En dan een omwonende die in een bewonersbrief pleit: op sommige momenten (lees: spits) rijden er tot wel 70 bussen per uur over de Algerabrug. Dit zouden er minder moeten worden.
Nee, minder mensen in bussen en meer in hun eentje in auto's, dat zal het probleem oplossen.
Let op: links uitstappen!
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Die Algerabrug zou ook eigenlijk 2x2 rijstroken moeten tellen of de A38 vanuit Ridderkerk de rivier laten kruisen.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Krimpen aan den IJssel heeft dit zelf gewild. Er is ze in het verleden een metrolijn aangeboden. Dat hebben ze afgewezen.
Een brug met meer autocapaciteit zal ook niets oplossen, want er is aan beide kanten helemaal geen plek of behoefte aan al dat extra autoverkeer dat een bredere brug zal aantrekken.
Een brug met meer autocapaciteit zal ook niets oplossen, want er is aan beide kanten helemaal geen plek of behoefte aan al dat extra autoverkeer dat een bredere brug zal aantrekken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
De bus naar Lansingerland had ik zeker gebruik van gemaakt, i.p.v. bus>metro>metro>bus>lopen010rdamm schreef: ↑ma 08 jan 2024, 23:18 Bizar hoe het lijnennet is uitgedund de afgelopen jaren als je terug kijkt op de lijnennet kaart van 2008. Zou toch graag weer een lijn 46 tussen Crooswijk en Charlois terug zien. Ook andere verbindingen. Ook de verbinding tussen Alexander en langsingerland is een interessante. Zeker straks met de nieuwe a16
Met vriendelijke groet,
Gideon.
Gideon.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Op de wiki kom je niet veel informatie tegen van lijnen voor 2010.Daniel schreef: ↑ma 08 jan 2024, 21:24 Opvallender aan Streetview is dat er in 2008 nog een chauffeursverblijf bij de keerlus stond, wat in 2009 weg was. Nou kunnen die hokjes soms lang achterblijven, maar dat suggereert dat er werkelijk iets bij die keerlus geëindigd heeft.
Op de wiki kom ik echter niet verder dan Lijn 18 tot 1975.
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.
This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.
This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Er zijn plannen om lijn 7 te verleggen naar Nieuw-Kralingen.jesse-cruzu schreef: ↑di 09 jan 2024, 13:54 ^^In plaats van dat nieuwbouwwijken om OV worden ontwikkeld, gaat het in Rotterdam juist andersom...
Kijk maar ook naar Nieuw Terbregge en Nieuw Kralingen, ook compleet nieuwe wijken maar niet echt goed bediend door fatsoenlijk OV.
Iets anders: lijn 23 zit nu erg vol vanwege de frequently die omlaag gingen. Ik denk dat 23 wel 8x/uur most rijden in de spits.
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.
This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.
This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
^^Ja dat plan om tram 7 naar Nieuw Kralingen te verleggen is allemaal leuk en aardig. Maar inmiddels zijn de eerste woningen al uit de grond gestampt om opgeleverd te worden en is er nergens rekening gehouden met een tramlijn (überhaupt OV) in of om de wijk heen. Als men echt een visie had met deze wijk zo goed mogelijk te omsluiten met hoogwaardig openbaar vervoer had je nu al zowel in de richting van het centrum en naar station Alexander een tramlijn kunnen aanleggen zodat je ook beide kanten op kunt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten