OVer je Reiservaringen in maart 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Hoezo mocht ie überhaupt roken in de bus trouwens? Volgende keer misschien he tproberen waard om het eens te vragen :lol:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Caspar »

Ik kan me nog wel herinneren dat je in de Enhabo stadsbus in Zaandam vroeger mocht roken. Toen was ik volgens mij wel een kleuter nog.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Klaasje »

Bee schreef:Connexxion in Almere heeft wel een aantal ritten die ik zo geschrapt zie worden :P

Want waarom rijdt er om 1:01 nog een bus op lijn 157 naar het Amstelstation (op dat tijdstip was hij bij knooppunt Watergraafsmeer). Helemaal leeg. Tenzij het daarna een nachtbus op de N57 wordt lijkt het mij een nogal eh... weinig gebruikte rit?
Ik dacht dat het komt door een aantal eisen in het PVE en heb het opgezocht. Dat klopt dus. De laatste bussen (152, 157, 158) mogen niet eerder uit Almere vertrekken vanaf de beginhalte dan 0:00. In Amsterdam is mag de laatste rit niet eerder vertrekken dan 0:30. Doordat de patronen wat lullig uitpakken rijdt de laatste bus dus net te laat naar Amsterdam om nog een geëiste rit terug te rijden. Connexxion heeft er niet voor gekozen deze bussen in dienst terug te laten rijden. Daarbij zijn de patronen waardoor dit ontstaat de schuld van Connexxion zelf. Wat mij betreft zoeken ze het lekker uit. Overdag verdienen ze al genoeg.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Jurjen »

Had vandaag de IC van 15:50 Almere C > Utrecht C op 2 minuten gemist, dus nam maar de stoptrein van 5 minuten later naar Muziekwijk, om daar bij de naastgelegen Appie boodschappen te doen, zodat ik dat in Utrecht niet meer hoefde te doen. Sta ik om 16:18 weer op het perron. Om 16:20 komt de niet stoppende IC naar Schiphol langsrazen. Weer 3 minuutjes later komt de niet stoppende IC naar... Utrecht?! van 16:23 langsrazen. Juist, geen IC naar Utrecht dus. Geen omroep, de infopaal gaf ook geen verbinding met de klantenservice behalve een beetje geruis en, ik vermoed, een driekwart weggevallen stem. Reizigers staan wat verdwaasd op het perron, vragen aan elkaar of de IC naar Utrecht nog komt. Ik vertel ze maar dat die net langsraasde en dat ze het beste met de stoptrein van 16:28 naar Weesp mee kunnen reizen en daar overstappen naar Utrecht. Op Weesp nog de machinist van de stoptrein naar Utrecht aangesproken, gevraagd hoe je kan klagen bij NS, maar dat wist hij ook niet. Op de achterkant van je kaartje staat een nummer, zegt 'ie. Niet dus, alleen dat de AVR-NS van toepassing is en je je treinkaartje moet beschermen tegen van alles en nog wat.

Nouja, ik had dus beter een half uur op Almere C kunnen rondhangen, dan wel de IC nemen die niet op Muziekwijk zou stoppen en dan was ik 20 minuten eerder in Utrecht, meer dan genoeg tijd om daar boodschappen te doen en het zou me een overstap gescheeld hebben. De machinist van de niet gestopte IC was denk ik erg principieel of had te vaak de IC's naar Schiphol en Amsterdam gereden, die niet op Muziekwijk horen te stoppen. Als het een principiële machinist was, heeft 'ie ook Naarden-Bussum, Hilversum Sportpark en Utrecht Overvecht overgeslagen, en dan: diep respect voor deze machinist die de IC tot een ware Intercity maakt. Is 'ie op de andere stations wel gestopt: beetje jammer dan.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door mb90 »

Vanavond kwam ik met Plan T 528 in Stoptrein t5164 de brug over de Oude Maas bij Dordt af, maar daarna remde de trein niet af en ging juist alleen maar harder en daardoor werd Zwd zonder omroep overgeslagen. Een stuk of 20 mensen op het perron hadden gelijk een half uur vertraging te pakken.

Verder is Thalys 4535 aan beide koppen ingepakt met geel blauwe reclame voor de start van de Tour de France op 1 t/m 4 juli in Rotterdam. Mooie reclame voor de stad. 8-)

Tot slot kwam vanmorgen om 8:50 uur RET-metrostel 5519 vanuit de nieuwe boortunnel op spoor 2 van Rotterdam Centraal binnen. :)
Laatst gewijzigd door mb90 op zo 21 mar 2010, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Suus »

GrBr? Grote Brug?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door mb90 »

Dacht dat dat de afkorting was van de brug over de Oude Maas tussen Dordrecht en Zwijndrecht, maar ik heb het nu voluit geschreven.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daniel »

Klopt, die brug heet inderdaad Grbr... meest duidelijke afkorting is het echter niet nee :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Meltrain »

Weer een reden waarom (niet-stations)afkortingen liefst zo veel mogelijk voluit geschreven dienen te worden. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Cookie »

* Was vanavond eens wat kaartjesprijzen aan het bekijken op de kaartautomaat in Nijmegen. Opeens start er een MSDOS-script in een Windowsvenster, waarna 'ie uitschakelt. Is er een of andere geheime combinatie van toetsaanslagen ofzo, waarna de automaat op zwart gaat? :P

* Gisteravond op de Valleilijn (trein) door 2 verschillende controleploegen gecontroleerd tijdens 1 rit. Heb sinds september 2009 daar geen controle gehad (reis er 1x/week), en dan nu ineens 2x. Wow :shock:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Dexter »

Reiziger Ddrs schreef:Klopt, die brug heet inderdaad Grbr... meest duidelijke afkorting is het echter niet nee :wink:
Voluit: Grote Brug bij Dordrecht. Het is inderdaad een grote brug, dus wat is daar niet duidelijk aan? :wink:

Degene die het 'First-Come-First-Serve'-principe rondom Shl heeft bedacht, verdiend wat mij betreft een nekschot. :neg: Vanavond speelde ik onderweg naar Asd met de s2100 haasje over met leeg-Fyra-materieel. In Gv ging ie keurig aan de kant totdat ik vertrokken was richting Ledn. In Ledn binnengekomen kwam het leeg mat naast ons staan op het doorrij-spoor om ons weer netjes voorrang te verlenen richting Shl.

In Shl echter kroop ie met een slakkengang voorbij en stonden we een paar minuten te wachten. Normaal rij je dat er nog wel uit tussen Shl en Asd maar nu moest ik bij Asra nog een keer wachten, dit keer op een s700 naar Asdz. De trdl wist me te vertellen dat dat dus door dat 'First-Come-First-Serve' kwam. Dat is ok, maar een beetje pro-actief monitoren en ingrijpen mag ook wel, want een trein vertragen voor leeg mat en vervolgens nog eens extra vertragen is echt onzin.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daniel »

Dexter schreef:Voluit: Grote Brug bij Dordrecht. Het is inderdaad een grote brug, dus wat is daar niet duidelijk aan? :wink:
D'r zijn nog wel meer grote bruggen op 't spoorwegnet he :P

Vanmorgen had ik ondertussen voor de vijfde keer dit jaar een Qliner met deurstoring... busje was helemaal van slag nadat de chauffeur een vaste reiziger op wilde pikken die richting halte liep toen de bus al kwam.
Bij Ziekenhuis Dordwijk in Dordrecht werd de bus maar even gereset en hing meteen de ASL aan de lijn over een noodoproep die was binnengekomen, die gevoelige electronica ook :mrgreen: Desondanks in Papendrecht nog even mogen assisteren met het openen van de deur middels de noodkraan en duwen, maar nadat in Sliedrecht zowel voor- als achterdeur open moesten deed 'ie het wonderbaarlijk genoeg de rest van de rit weer :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Joshua »

Gisteravond reisde ik vanaf Station Nijmegen naar Plein 1944 en drie uur later ook weer terug. Alleen ik had wel een heel merkwaardig prijsverschil:
Heen: € 1,06
Terug € 0,54
Bij het vertrekken deed Infoxx ook al raar, de chauffeur liep er mee te klote en iemand anders kon niet uit checken.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Ruben »

Mooi reisje weer zojuist, nét de overstap van stadsbus 5 op de s2800 gehaald in Apd. Vervolgens bleek in Ut de ICE te rijden en omdat ik mijn fiets toch op Asd had staan snel de tunnel in gerend voor een toeslagkaartje en dat ding gepakt.
De ICE ging langs de sprinter naar Bkl, kruiste ervoor naar het sprinterspoor en haalde zo de vertraagde CityNightLine in. Ik snap dan niet zo goed waarom ze de CNL niet gewoon over het sprinterspoor hebben gestuurd tot ergens na Bkl, maar prima.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Reiziger Delft »

En waarom zou de ICE de CNL inhalen, beide dingen rijden toch 140 km/h? :? Of komen beide treinen op hetzelfde spoor aan in Amsterdam Centraal, waarbij de ICE dan voorrang krijgt?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Suus »

De CityNightLine wordt weggerangeerd naar de Watergraafsmeer. Er komt achter de trein een m6400 (oid) te staan, en de trein wordt achteruit de Watergraafsmeer op gereden. Dat is redelijk tijdrovend, dan zou ik de ICE die naar een kopspoortje aan de westkant rijdt voor laten gaan.
Laatst gewijzigd door Chauf21 op ma 22 mar 2010, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: 'm' t.b.v. mouse-over
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daantje »

Vanmorgen wilde ik van station voorburg naar delft. Normaalgesproken pak ik dan bus 23 of 30 of tram 10 naar de Herenstraat in Rijswijk en stap ik daar over op tram 1. Ik moest al langer wachten dan normaal omdat bus 23 net voor m'n neus wegreed en het was al opvallend druk met trams bij het station maar toch heb ik de volgende bus 23 gepakt naar de Herenstraat. Toen ik daar uitstapte viel het me al op dat tram 1 en 15 linksaf de Geestbrugweg opsloegen (route van tram 10) ipv rechtdoor over de Haagweg reden maar toen ik bij de halte aan kwam stond er een mannetje van de HTM die me vertelde dat de trams niet reden, dat ik tram 1 of tram 15 moest pakken naar station Voorburg en dat er vanaf daar pendelbussen zouden rijden. *zucht* daar kwam ik net vandaan. Hadden ze niet even iemand bij station voorburg neer konden zetten die dat vertelde of het duidelijker aan hadden kunnen geven daar. Het is nogal een veel gebruikte verbinding dit dus ik was niet de enige die heen en weer moest reizen. Uiteindelijk tram 15 genomen naar station Voorburg. Daar was het erg onduidelijk waar de pendelbussen zouden komen en eerst werd er gezegd dat er alleen pendelbussen voor tram 1 zouden komen zodat heel veel mensen voor tram 15 ook in die bussen stapten. Later zagen we ook pendelbussen voor tram 15. De bussen reden ook mondjesmaat en zaten stampvol en gingen binnendoor over de Westvlietweg naar 's Gravenmade. Reizigers voor Ypenburg en Nootdorp werden halverwege afgezet zodat ze konden overstappen op bus 33 bij de Laan van Oversteen. Bij 's Gravenmade moest iedereen de bus weer uit en moesten we overstappen op een tram. Die moest eerst nog keren dus dat duurde ook nog even. Tram viel mee qua drukte. Uiteindelijk was ik om negen uur op mijn werk (ipv kwart over acht) en dat terwijl ik om tien over zeven van huis wegging :( Dit alles bleek allemaal te komen door een storing aan de Hoornbrug waardoor deze niet meer dicht ging.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Caspar »

Reiziger Delft schreef:En waarom zou de ICE de CNL inhalen, beide dingen rijden toch 140 km/h? :? Of komen beide treinen op hetzelfde spoor aan in Amsterdam Centraal, waarbij de ICE dan voorrang krijgt?
De CNL had vertraging. Dan krijgt de ICE voorrang denk ik zo maar.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Joshua »

Ik was vandaag in eindhoven, en wat ik daar zag, ook daar zijn de nieuwe CTA's er:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik kan ook niet wachten tot ze in Nijmegen komen :D
Laatst gewijzigd door Joshua op ma 22 mar 2010, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Caspar »

Het zijn alleen geen CTA's maar TBP's :wink:
=TreinBeeldPerron. Het woord CTA zal dus langzaam verdwijnen uit de spoorwereld.
Laatst gewijzigd door Caspar op ma 22 mar 2010, 19:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daniel »

Logische teksten erop ook...

Intercity Venlo, via Helmond, Deurne, Horst-Sevenum en Blerick
Stopt ook in Deurne, Horst-Sevenum en Blerick

... als er dan nog mensen durven te vragen of die trein in Deurne stopt :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Raymond »

Jammer dat je niet de TBP van spoor 1 hebt neergezet, wanneer deze een trein naar Maastricht/Heerlen vertoond. Er wordt gesproken over het deel aan de A-zijde dat naar Heerlen gaat en aan de B-zijde dat naar Maastricht gaat. De A-zijde staat dus bovenaan, maar het deel naar Heerlen is toch echt het achterste deel. En op de TBP staat niet spoor 1a en spoor 1b, maar enkel spoor 1. Lekker verwarrend dus voor de niet dagelijkse reiziger. Het voor: en achter: was toch duidelijker in dit geval.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door iljitsch »

Caspar schreef:Het zijn alleen geen CTA's maar TBP's :wink:
=TreinBeeldPerron. Het woord CTA zal dus langzaam verdwijnen uit de spoorwereld.
Voor het zover is, wat betekent het eigenlijk? Ik moet denken aan CenTrale Antenneinrichting (hoewel dat normaal CAI is).

Overigens is "treinbeeldperron" een tamelijk vreemde kreet. "Treinperronbeeld" zou nog enigszins te begrijpen zijn...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Caspar »

Ja maar dat komt omdat er ook een TB7 of TB14 hangt op het perron. Dat staat dan weer voor TreinBeeld7/14. Dat zijn dan de 7 of 14 eerstvolgend vertrekkende treinen. Het is de bedoeling dat het ongeveer 1 kwartier dekt per TB7 en op een druk station is dan dus een TB14 nodig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daniel »

@iljitsch: CTA = Centrale TreinAanwijzer :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten