OVer je treinreiservaringen in april 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Mark »

Hier past alleen de vingerverf-smiley... maarja die is © Fok :mrgreen:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door M57 »

Om 20.15 manifesteerde zich een computerstoring in Rotterdam, aldus ProRail. Pas om 20.45 werd hierover voor het eerst ongeroepen. In de tussentijd bleven de treinen staan en stond iedereen vertwijfeld op het perron.

Blijkbaar werd er weer een pallet vingerverf uitgeladen :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Mja, ze zullen ondertussen wel een nieuw pallet nodig gehad hebben... de afgelopen maanden waren ze ook al druk bezig met vanalles behalve omroepen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Geert »

Ik ben blij dat ik die storing net gemist heb, had de trein van 20.02 uit Rotterdam naar Utrecht :mrgreen:
Over de vertraging van die Sprinter van mij werd overigens ook in alle talen gezwegen, zowel in als buiten de trein...
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door JeePee »

Vandaag weer eens op pad voor een interview. Dit maal in het altijd mooie Tukkerland. Het resultaat:
- In Almelo was een slagboom bij een overweg kaput gereden (net ten noorden van het station). Hierdoor kreeg IC 143 +8. Uiteraard was de aansluitende 10143 in Hengelo ri Enschede al pleite. De volgende stoptrein had door het gedoe in Almelo +10 gekregen.
- IC 140 had een vertraging van 5 minuten bij vertrek uit Bad Bentheim. De Syntus boemel werd er voor geknikkerd te Oldenzaal. Hierdoor kreeg de 140 +10 bij Hengelo. De aansluitende 3700 naar Zwolle werd in Deventer op een opstelspoor gezet zodat deze aansluiting gewaarborgd werd.
- Door dit geintje had de 3700 +9 bij vertrek uit Deventer en +8 bij aankomst te Zl. Ook daar stonden de aansluitende IC's ri Groningen en Leeuwarden nog gewoon te wachten.
- Aankomst te Lw met +7, aansluitende treinen naar Sneek en Harlingen stonden ook hier weer te wachten.

Kortom dikke pluim voor NS en ProRail voor het overnemen van alle aansluitingen. Het kan wel :)
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Thijs »

Mark schreef:De 3752 vertrok al met +14 uit Nijmegen inderdaad. Ding is in ieder geval nog tot Zutphen gekomen. 3754 reed met een IRM-VI en die was erg rustig ;)
Ook enig idee waarom ie al met een dergelijke vertraging uit Nijmegen vertrok?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door webguy »

Vanavond weer de typische ICL stam in de laatste 3000 uit Arnhem... Vorige week dinsdag of donderdag toen ik dat probeerde was er een rijtuig defect, en kregen we met +15 alsnog IRM aangeboden. Vandaag ging alles prima, tot iets na Wolfheze, toen de verlichting eerst uit ging, en toen de noodverlichting aankwam (=minder lampen) en weer een paar keer aan/uit ging, steeds voor een paar seconden. Een groep dames gilde nogal, maar verder niks aan de hand :P
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Vinny »

JeePee schreef:Het kan wel
Een dik betalende zakenreiziger eerste klas met een ticket Berlin Hbf - Groningen? :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Chauf21 »

Gisteren de ultieme treinreistest voor m'n moeder (die dus echt vrijwel nooit met de trein reist): vijfkwartier stilstaan in een weiland bij Oudenbosch, via de cabine door hulpdiensten uit de trein worden gehaald, door een weiland naar een gereedstaande vervangende bus midden op een boerenweggetje moeten ploeteren, omreizen en vele uren later thuis :lol: (Althans, ik hoop voor haar dat het laatste gelukt is :P) En dat allemaal door een door naar beneden getrokken bovenleiding :)
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door waldo79 »

^Het reizen per trein is avontuurlijk, ja :lol:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Ruben »

In de vrijdagmiddagspits kan niets onvertraagd de Gooilijn afkomen lijkt het wel. Mijn 1553 (Amsterdam C - Deventer) vertrok met +3 vanaf Amersfoort erdoor, en moest een stukje voor Amersfoort Aansluiting in de remmen vanwege een 18-jarig spoorlopertje met een lolly. Dat secreet sprong toen snel weer de geluidswal over, toen er een grote gele loc naast hem stilstond, en vervolgens werden we rechts ingehaald door een valleilijntrein die kennelijk net groen sein had gekregen, want toen wij er langs kwamen stond alles daar nog op rood.
Nou dan denk je dat je het gehad hebt, haal je even later die valleilijntrein weer in voor Amersfoort Aansluiting, wat een nutteloos gedoe zeg...
Alles had dus weer vertraging op Apeldoorn, de IC naar Berlijn had +5. Normaal loopt dan alles in de soep, maar daar had men nu wat op gevonden. Zo snel mogelijk weg met die treinen daar!!! De 1553 vertrok dus ook met -1 (zelfs voor de Stopper naar Zutphen) maar snel naar Deventer. Ik weet niet of ik dit nou positief moet noemen of dit af moet keuren, maar ja veel zal het mensen niet schelen nu er toch 2 IC's kort na elkaar vertrekken.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Wubbo »

Wat de logica was weet ik nog steeds niet, maar de stoptrein van 9.14 uit Utrecht naar Breda stopte vanochtend niet tussen Utrecht en Geldermalsen. Ding is gewoon op tijd vertrokken, dus het was niet omdat de trein te veel vertraging had...
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Marc »

Vandaag drie opvallende zaken:

Een opvallend omroepbericht in Utrecht: trein 16031 (stoptrein Utrecht-Den Bosch, V Utrecht 09:14) ging als sneltrein rijden en stopte niet in Utrecht Lunetten, Houten en Culemborg, de eerstvolgende stopplaats was dus Gdeldermalsen. Reizigers voor de andere stations moesten met de 6031 (stoptrein Utrecht-Tiel, V Utrecht 09:31) mee, welke extra zou stoppen in Utrecht Lunetten. Trein 829 (Intercity Den Helder-Maastricht, V Utrecht 09:08) had +15, maar ik weet niet of 1+1 in dit geval 2 was...

De sprinter naar Baarn (v Utrecht 09:05) trok heel langzaam op in Bilthoven en kwam gelijk weer tot stilstand (de achterste bak stond nog langs het perron). Even daarna reden we weer op normale snelheid weg, maar ik kon niets bijzonders ontdekken...

En dan de reis van Utrecht naar Maastricht (via Tilburg door een aanrijding):
13:51: Ik ben in de intercity naar Eindhoven gestapt. Tijdens de controleronde zei een HC dat we via de omroep kregen te horen of we door gingen naar Eindhoven. Helaas was de versperring nog niet voorbij en reed de trein tot Den Bosch. Aankomst 14:25.
14:30: Dan maar verder met de stoptrein naar Tilburg. Geen bijzonderheden en we arriveren om 14:45.
15:00: De Intercity naar Eindhoven van 15:06 blijkt +30 te hebben. Ik wou nog proberen om de stoptrein naar Eindhoven van 15:10 te nemen, maar deze was goed vol en de HC sloot de deur voor m'n neus. Ik moest dus wachten op de IC die inderdaad met +30 vertrok.
16:00: In Eindhoven kon ik gelijk overstappen op de trein naar Maasticht van 16:02. Aankomst in Maastricht werd 17:05 (Utrecht-Maastricht in 3 uur en 15 minuten).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag kwam ik op Rotterdam Centraal de 9525 tegen als stoptrein van 17.02 uur naar Den Haag Centraal, lijkt me niet geheel planmatig :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Cookie »

* Vanavond zat de IC Rotterdam-Zwolle-Leeuwarden (V rond 18.30) na -jawel- Amersfoort tot 't Harde achter een goederentrein, hierdoor werd +10 opgelopen. De IC naar Groningen die erachter reed kreeg dus ook vertraging, deze vertrok uiteindelijk met +13 uit Zwolle. Met +10 werd aangekomen in Groningen, aldaar stond de GTW naar Nieuweschans nog netjes te wachten! :pos:

* Deze GTW (229) gaf op het displaytje in de trein 'vertraging 10 minuten' aan op station Groningen, bij Zuidbroek werd nogmaals een vertragingsmelding getoond, deze keer was het 6 minuten. Is dit nieuw ofzo? :o
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Mark »

Was het vandaag nationale-aansluitingen-overneem-dag van NS en ProRail ofzo?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Thijs »

Ook van Syntus. Die nam een aansluiting over in Zutphen van een 3700 met +7. We waren keurig op tijd in Hengelo.

Ik word zo blij van het overnemen van aansluitingen ;)

[Overigens was er een persoon in het spoor tussen Arnhem en Nijmegen waardoor er geen treinen reden daartussen. Mijn reis Nijmegen-->Enschede duurde 2 uur langer.]
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Ruben »

Nou ik ben vandaag minder blij.
Sta ik daar op Apeldoorn Osseveld om 22:13, en geen trein. 22:17 kwam eindelijk een omroepbericht; is er een aanrijding tussen Deventer en Apeldoorn en rijdt er dus niks. Hierrrr met die argoskrengen naar Osseveld :P
Had dus net zo goed meteen met de stadsbus kunnen gaan want die moest ik nu dus alsnog pakken, had dus al +30.
Ondertussen even gebeld naar een vriend om te checken of er wel wat vanaf Apeldoorn zou rijden. Die van 22:27 zou nog wel hebben gereden, maar bij die van 22:57 en 23:27 (de laatste treinen richting Amersfoort) stond dat ze niet zouden rijden. :?:

Op het station stond echter wel op spoor 4 3x ICM te wachten, naast een CTA met daarop Schiphol. Op spoor 5 stond nog een gestrande goederentrein. Ik zit daar even te wachten als ik op het perron hoor dat het kreng toch niet zal rijden en verder NIKS geen verdere informatie, lekker makkelijk weer!
10 minuten later vond men het eindelijk tijd voor meer info, om 23:00 zouden de stelletjes op spoor 4 naar Amersfoort vertrekken, dus dat maar gedaan. Voor Amersfoort was natuurlijk alles weer rood, dus daar stonden we weer op Amersfoort Aansluiting; en dan kom je eindelijk op dat station is er in geen velden of wegen een trein te bekennen dus wat er dan zo bezet was aan dat spoor...het lijkt me namelijk stug dat zowel 6 als 7 bezet waren met IC's uit Zwolle.
De 1500 naar Amsterdam C stond nog te wachten op spoor 5 :pos:, maar ik heb de 5800 gepakt om op Weesp de 4300 te kunnen nemen naar Amsterdam Zuid.

Met +45 was ik dus eindelijk thuis, wat een rotreis. :evil:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Cookie »

* Vandaag bleken er werkzaamheden te zijn op het emplacement van Groningen: hierdoor stopten de treinen niet op Groningen Europapark (de omroep op Zuidbroek raadde aan dan de stadsbus te pakken). Ook spoor 1b van Groningen was onbereikbaar voor de GTW's, dus het uitwijkspoor werd spoor 2b. Alle intercity's werden binnengenomen op spoor 3b. Een ander gevolg was dat de Spurt tussen Waterhuizen Aansluiting en Groningen linkerspoor ging rijden, in Groningen werden de wisselstraten ook eens goed gebruikt 8-) . Waren deze werkzaamheden eigenlijk wel aangekondigd? :?

* De bedevaartstrein van EETC vertrok niet van spoor 7 in Groningen, maar vanaf spoor 4 (vanwege de lengte) met +15. Als gevolg hiervan vertrokken de stoptreinen naar Leeuwarden van spoor 3a. De stoptrein naar Zwolle ging vanaf spoor 7b.

* Tuffie verkondigde tevens onzin te Groningen: "De stoptrein van xx.xx naar Winschoten vertrekt van spoor 2b. Deze trein stopt op alle tussengelegen stations." Uiteraard is de laatste zin al overbodig (alle treinen van Arriva richting Winschoten stoppen overal normaal gesproken), maar aangezien juist nu niet in Groningen Europapark werd gestopt klopte het helemaal niet. :roll:
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door WSM »

Trein-O-Fiel schreef:* Vandaag bleken er werkzaamheden te zijn op het emplacement van Groningen: hierdoor stopten de treinen niet op Groningen Europapark (de omroep op Zuidbroek raadde aan dan de stadsbus te pakken). Ook spoor 1b van Groningen was onbereikbaar voor de GTW's, dus het uitwijkspoor werd spoor 2b. Alle intercity's werden binnengenomen op spoor 3b. Een ander gevolg was dat de Spurt tussen Waterhuizen Aansluiting en Groningen linkerspoor ging rijden, in Groningen werden de wisselstraten ook eens goed gebruikt 8-) . Waren deze werkzaamheden eigenlijk wel aangekondigd? :?
Nee en ja. Nee, het is niet aangegeven in de overzichten met werkzaamheden. Ja, het was wel opgenomen in de planners.
Klusje voor http://www.arriva.nl/page.php?id=104" onclick="window.open(this.href);return false; ?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Lionking
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 23:15

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Lionking »

Trein-O-Fiel schreef: * De bedevaartstrein van EETC vertrok niet van spoor 7 in Groningen, maar vanaf spoor 4 (vanwege de lengte) met +15. Als gevolg hiervan vertrokken de stoptreinen naar Leeuwarden van spoor 3a. De stoptrein naar Zwolle ging vanaf spoor 7b.
(...)
Ik heb je nog zien lopen, Andreas en ik liepen langs de bedevaartstrein naar de voorkant van spoor 4, we hadden eerst met een medewerker gesproken en die had ons even wat verteld.
Laatst gewijzigd door Cookie op za 26 apr 2008, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verkort
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Cookie »

En dan spreek je me niet eens even aan?! :P Ik bijt niet hoor! ;)
Lionking
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 23:15

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Lionking »

Trein-O-Fiel schreef:En dan spreek je me niet eens even aan?! :P Ik bijt niet hoor! ;)
Sorry we moesten onze bus naar Drachten halen. :p
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Caspar »

Ow dat was een bedevaartstrein zo iets na 10en? Ik zag net voorbij Assen al een vreemd kleurig ding langsracen noordwaards.

Overigens was het weer superdruk met staanplaatsen tot Amersfoort vanuit Groningen om 09.44 vanochtend. De HC had wel gevoel voor humor met de omroep, vlak voor Zwolle: ,,Deze trein gaat zo combineren, alle mensen die in het gangpad staan: dit is voor sommige mensen een schokkende gebeurtenis, u bent gewaarschuwd'' En net na Zwolle: ,,Aan boord van deze IC bevinden zich 2 medewerkers van de Kiosk, ze komen zo bij u langs en zullen hun drankjes proberen te slijten. Ze bevinden zich in ehhh, ik ga even briefje erbij pakken om te spieken ehhhh treinstel ehhh...'' :lol:

Waar ging die bedevaartstrein eigenlijk heen?
Groningers zijn al zo lekker bijgelovig, aangezien de Biostabil hier vandaan komt en in ik in grote getalen er mensen mee heb zien lopen 8-)
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door waldo79 »

NS-Reiziger schreef:Sta ik daar op Apeldoorn Osseveld om 22:13, en geen trein. 22:17 kwam eindelijk een omroepbericht; is er een aanrijding tussen Deventer en Apeldoorn en rijdt er dus niks. Hierrrr met die argoskrengen naar Osseveld
Is dat nu nodig op een station waar alleen maar een treinserie halteert :?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten