[Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Snelverkeer mag best om het dorp heen inderdaad, maar de overweg behouden voor fietsers en voetgangers lijkt me niet zo'n strak plan. Zeker als die overweg straks dertig minuten per uur dicht ligt is dat vragen om ongelukken, wat vervelend is voor zowel nabestaanden als dienstregeling.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 646
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Het kan ook allebei; een langzaamverkeerstunnel is makkelijker aan te leggen dan een volwaardige autotunnel. Minder ruimte, minder diep, minder kosten.
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Dat lijkt me dan ook een zinvolle oplossing. Maar dan moet het snelverkeer wel nog om het dorp heen.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
- Locatie: Den Haag
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Gelukkig is snelverkeer snel verkeer
Beste reizigers, door een aanpassing in de dienstregeling is de dienstregeling aangepast. Plan uw reis in de app.
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Daar maak ik me geen zorgen over. Maar het is geen vliegverkeer, dus het moet ook wel ergens onder, boven of over het spoor heen.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- ThatPCDude
- Berichten: 491
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Vergeet niet dat die overweg niet voor álle snelverkeer afgesloten kan worden, gezien er nu ook nog een bus (Lijn 73 naar Haarlem) over die overweg naar het station in Castricum rijdt. Als je die over een eventuele nieuwe randweg om het dorp heen moet gooien ben je nóg veel langer onderweg als inwoner van Beverwijk/Heemskerk naar een IC-station...
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Kan die niet (met een paar aanpassingen aan de situatie) aan de andere zijde van het station stoppen, het is nu niet zo dat het busstation enorm uitgebreid is dus wat betreft kwaliteit van de halte ga je er niet op achteruit, alleen mensen die van bus op bus over willen stappen zal het minder aangenaam zijn.
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Even een ouder bericht opgehaald.
Ik las vanavond op Gilze Rijen TV dat er totaal 65 miljoen is uitgetrokken voor de hele spoorzone Rijen,bouw zou in 2028 moeten beginnen en in 2030 klaar moeten zijn
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Tiende voortgangsrapportage: https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2024D14137
Het zal niet als een verrassing komen voor wie de boel gevolgd hebben, maar de kwartierdienst Breda - Eindhoven is uitgesteld tot 2027 vanwege o.a. de vertraagde oplevering van het nieuwe emplacement van Tilburg.
Het zal niet als een verrassing komen voor wie de boel gevolgd hebben, maar de kwartierdienst Breda - Eindhoven is uitgesteld tot 2027 vanwege o.a. de vertraagde oplevering van het nieuwe emplacement van Tilburg.
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
En met ingang van de dienstregeling 2025 een snelheidsverlaging tussen Delft en Schiedam naar 120 km/uur terwijl er wordt gezocht naar een oplossing voor de baanvakstabiliteit met een constructie aan de zijkanten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Nieuwe voortgangsrapportage ERTMS: https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2024D15925
Specifiek wat betreft PHS wordt dit gemeld:
Specifiek wat betreft PHS wordt dit gemeld:
Verder worden de indienststellingen van Harlingen - Leeuwarden, Hanzelijn als Kijfhoek - Roosendaal grens allemaal met een jaar uitgesteld.ERTMS is noodzakelijk om hoogfrequent te kunnen rijden op de SAAL-corridor. Inmiddels is duidelijk geworden dat de beoogde mijlpaal van dienstregelingsjaar 2030 niet wordt gehaald.
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Vanaf gisteren tot en met 18 juni kun je reageren op het voornemen van de minister van Infrastructuur en Waterstaat om een verkenning uit te voeren naar het in stappen toevoegen van meer sprinters en 4 nieuwe stations ten behoeve van de verstedelijking langs het tracé van de Oude Lijn (op het traject van Den Haag tot Dordrecht).
https://www.platformparticipatie.nl/oud ... fault.aspx
https://www.platformparticipatie.nl/oud ... fault.aspx
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten