Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Dan heb je meer aan een slimme afschaling: een dienstregeling met lagere frequenties maar met betere treinaansluitingen: dat de bussen 's ochtends rond .10/.40 op station Zwolle aankomen, en 's middags rond .20/.50 van het station vertrekken.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Je ziet op dit moment al best wel wat bussen die rond de knoop aankomen en vertrekken van het busstation van Zwolle.
Je kunt al wat besparen door stadslijn 11 in Zwolle af te schaffen, en iets creatiefs met lijn 1 te doen naar Breekamp.
Je kunt al wat besparen door stadslijn 11 in Zwolle af te schaffen, en iets creatiefs met lijn 1 te doen naar Breekamp.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Je zou lijn 1 vanaf halte Fioringras een lusroute kunnen geven via de Stadshagenallee naar halte Bonkenhavestraat, en vandaar weer de reguliere route naar Centrum en Station laten rijden?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Wordt er trouwens een beetje gebruik gemaakt van de doorgaande route van de lijnen 2, 4, 10 en 13 tussen de wijken Holtenbroek en AA-landen? Of rijden die bussen rond halte de Zoom grotendeels leeg?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Maar dan sla je halte Nijenhuislaan over (halte naast een verzorgings- verpleegtehuis), waar aardig gebruikt van wordt gemaakt door bewoners en bezoekers. De kortste klap is om bepaalde ritten van lijn 1 vanaf Station Stadshagen het rondje Breecamp te laten maken en dan vanaf station Stadshagen de route weer op te pakken van lijn 1.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
De halte Nijenhuislaan bedien je dan in één richting (alleen richting centrum/station), want je rijdt daar dan als ringlijn. Deze lus kan voor lijn 1 zonder extra materieelinzet worden gereden.
De door jou voorgestelde lus via station Stadshagen naar Breecamp vereist volgens mij wel een extra omloop op lijn 1.
De door jou voorgestelde lus via station Stadshagen naar Breecamp vereist volgens mij wel een extra omloop op lijn 1.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Het klinkt wel leuk en aardig om hele routes om te gaan gooien, maar volgens mij kost dat juist meer mankracht. Volgens mij is de kortste klap het tijdelijk rijden van de vakantiedienst aangevuld met de reguliere scholierenlijnen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Het zal vast de kortste klap zijn, maar wel een waardeloze klap.
Lijn 217 wordt dan weer opgeheven, en mag ik weer met de omslachtige slome lijn 301. Geen zin in!
Lijn 217 wordt dan weer opgeheven, en mag ik weer met de omslachtige slome lijn 301. Geen zin in!
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Iemand enig idee waarom de 9313 bij Autogarage Pauw in Kampen staat? Staat al een week aan de straat geparkeerd.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Dan zal de bus wel een motorisch defect hebben. Pouw is een onderhoudspartner voor die busjes, ook in Apeldoorn en Zwolle. EBS is inmiddels ook begonnen met eigen onderhoud aan de kleinere busjes in de nieuwe garage in Harderwijk.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Verklaart dus ook waarom op lijn 513 in Harderwijk vandaag een Mercedes Vito, met alleen maar een papiertje achter de voorruit, reed.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Inmiddels heeft EBS al 3 Vito's gehuurd van Noot omdat er een flink tekort is aan werkende busjes. Volgens een recent artikel zijn er nog 5 besteld. Hopelijk gaat dat om een daadwerkelijke nieuwe bestelling en niet de 5 die een tijdje geleden voor de polder zijn geleverd.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
De rituitval lijkt alleen maar groter te worden. Vanmiddag in de middagspits 2,5 uur geen bus tussen Harderwijk en Barneveld. Deze lijn wordt duidelijk gereden vanuit Flevoland, op de Veluwe is de rituitval minder.
Twee weken geleden kon ik in de bus meeluisteren met een chauffeur die de BYD's zo zat was dat hij bij Veiligheid en Service had gesolliciteerd.
Er moet heel gauw een aangepaste dienstregeling komen. Dat betekent minder kosten voor EBS, dus het kilometertarief kan dan omlaag, lijkt mij.
Twee weken geleden kon ik in de bus meeluisteren met een chauffeur die de BYD's zo zat was dat hij bij Veiligheid en Service had gesolliciteerd.
Er moet heel gauw een aangepaste dienstregeling komen. Dat betekent minder kosten voor EBS, dus het kilometertarief kan dan omlaag, lijkt mij.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Schijnt vanaf 12 april een afgeschaalde dienstregeling te komen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Dan pas
Leuke reizen? Vertel ze!
OVgek uit Grunn
Mijn naam is Anna.
OVgek uit Grunn
Mijn naam is Anna.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
De dienstverlening van EBS is op alle fronten belabberd.
In Zeewolde geldt voor de 216 en 144 een omleiding wegens wegwerkzaamheden.
Omdat de werkzaamheden niet doorgingen is EBS in eerste instantie langs de opgeheven haltes blijven rijden. De reizigers werden uiteraard wèl naar de vervangende haltes verwezen en stonden dus te wachten op een bus die daar niet kwam. De omleiding stond ook niet op de rrreis website. Maar volgens de klantenservice van EBS moet je maar op de website van de gemeente kijken.
Uiteindelijk zijn beide zaken opgelost (als je maar niet stopt met klagen dan doen ze het wel een keer). Maar voor lijn 625 ontbreekt de juiste informatie nog steeds. Die rijdt volgens de haltevertrekstaat overigens met rolstoeltoegankelijk materieel. In werkelijkheid rijdt deze standaard met een touringcar, soms zelfs een dubbeldekker.
In Zeewolde geldt voor de 216 en 144 een omleiding wegens wegwerkzaamheden.
Omdat de werkzaamheden niet doorgingen is EBS in eerste instantie langs de opgeheven haltes blijven rijden. De reizigers werden uiteraard wèl naar de vervangende haltes verwezen en stonden dus te wachten op een bus die daar niet kwam. De omleiding stond ook niet op de rrreis website. Maar volgens de klantenservice van EBS moet je maar op de website van de gemeente kijken.
Uiteindelijk zijn beide zaken opgelost (als je maar niet stopt met klagen dan doen ze het wel een keer). Maar voor lijn 625 ontbreekt de juiste informatie nog steeds. Die rijdt volgens de haltevertrekstaat overigens met rolstoeltoegankelijk materieel. In werkelijkheid rijdt deze standaard met een touringcar, soms zelfs een dubbeldekker.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Versobering begint uit te lekken: https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/3 ... en-snijden
Iemand die hier het document wil delen?
Iemand die hier het document wil delen?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik heb liever een dienstregeling met minder ritten maar meer zekerheid dan en dienstregeling met veel uitval.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Zijn vooral de extra ritten die EBS heeft aangeboden bij de start van de concessie als ik zo lees.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik lees online dat de 215 eruit gaat, maar hoe zit het met de avondritten van bijvoorbeeld de 11 en de 74? Overijsselse deel is online niks over te vinden.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik had het veel meer in de frequentie gezocht en mogelijk overlappende lijndelen, zoals de keuze van lijn 11 en 13 in Lelystad. Waarom dan vervolgens de 207 op te knippen snap ik niet. Laat die gewoon doorrijden en op het moment dat de 207 1x per uur rijdt er een extra 207 in te gooien vanaf Lelystad Centrum.
Je moet natuurlijk op streeklijnen minimaal 1x per uur en op stadslijnen minimaal 2x per uur een bus laten rijden. En als je dat doet en je kijkt naar routes en alternatieven, dan denk ik dat je al een flinke besparing kunt maken met een goed uitgebalanceerd dienstenpakket die voor het personeel nog interessant kan blijven. Door het knippen en opheffen van lijnen loop je veel meer risico om pendeldienstjes te krijgen dat je 3 of 4 keer achter elkaar het zelfde rondje rijdt (dat zien wij nu in het weekend in Arnhem ook gebeuren door het tijdelijk knippen van lijn 1. Vooral op zondag hoeft dat niet omdat lijn 3 deels 2x per uur en deels 4x per uur rijdt)
Je moet natuurlijk op streeklijnen minimaal 1x per uur en op stadslijnen minimaal 2x per uur een bus laten rijden. En als je dat doet en je kijkt naar routes en alternatieven, dan denk ik dat je al een flinke besparing kunt maken met een goed uitgebalanceerd dienstenpakket die voor het personeel nog interessant kan blijven. Door het knippen en opheffen van lijnen loop je veel meer risico om pendeldienstjes te krijgen dat je 3 of 4 keer achter elkaar het zelfde rondje rijdt (dat zien wij nu in het weekend in Arnhem ook gebeuren door het tijdelijk knippen van lijn 1. Vooral op zondag hoeft dat niet omdat lijn 3 deels 2x per uur en deels 4x per uur rijdt)
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Daar heb je inderdaad veel meer aan. Sinds december met bijbehorende uitbreiding van het concessiegebied is de uitval weer toegenomen, terwijl het daarvoor de goede kant op leek te gaan.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
De informatie over de nieuwe dienstregeling druppelt langzamerhand door naar de werkvloer. 1 ding is duidelijk er gaat een hoop veranderen per 14 april. Het is niet alleen maar schrappen van bussen, maar ook doorkoppelen van lijnen aan elkaar. Op die manier kunnen er chauffeurs en bussen uitgespaard worden. Want behalve een chauffeurstekort is er ook een bussen tekort in IJssel-Vecht.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Kan ik er vanuit gaan dat het bussentekort tijdelijk is (wellicht bussen aan de kant door defecten o.i.d.)? Met zo veel BYD’s en 40 VDL’s die uiteindelijk vervangen worden door 31 Ebusco’s (en een gerucht van 10 e-VDL’s, maar dat terzijde) zou ik geen bussentekort verwachten als alles rijvaardig is?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Wanneer worden de wijzigingen bekend gemaakt?
Beul van de blindegeleidelijn
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten