Mag ik even kwijt #40

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door find_your_spot »

Afbeelding
Hobbyisten?
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 23 mar 2010, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: img -> smallimg om plaatje in de breedte te laten passen
For Your Railroad Adventures
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Etienne »

Ardan schreef:Net rijles nummer 6 gehad. Heb er zelf niet zo'n goed gevoel over, mijn instructeur vond echter dat het prima ging! Heb vandaag heel veel moeten schakelen in bochten. Schakelen op zich gaat hartstikke goed, maar tijdens een korte bocht of op rotondes... Ik zal nog veel moeten oefenen. En mijn instructeur wil juist dat schakelen op alle terreinen goed gaat voor hij verder met mij wil. Die snelweg kan ik dus nog wel even vergeten voorlopig :cry:
Ah, jij ook al zo'n probleem met schakelen. Ik heb inmiddels les 8 gehad, maar dat schakelen wil ook nog niet echt vlotten :X
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Leef jij altijd met een week vertraging? :wink: Video van 15 maart ;)Opzich wel handig, komt de wereld niet meer zo gehaast over :P
Dat is waar haha. Nee ik hoorde van een vriend dat hij dat verschrikkelijke monster op het nieuws had gezien, dus heb het even opgezocht :wink:.
Daan schreef:In bochten (als in: afslaan) en op rotondes moet je juist niet willen schakelen, dat moet je daarvoor al gedaan hebben (terug naar de 2). Tenminste, dat is mij destijds geleerd.
Ik heb geleerd dat dit juist wel moet. Althans, als je op moet schakelen. Als je voor een stoplicht staat en je moet direct daarna een bocht maken, kom je in z'n 1 ook niet heel ver :wink:.
Ardan schreef:Schakelen op zich gaat hartstikke goed, maar tijdens een korte bocht of op rotondes... Ik zal nog veel moeten oefenen. En mijn instructeur wil juist dat schakelen op alle terreinen goed gaat voor hij verder met mij wil.
Ja, hier hetzelfde. :wink: In bochten wil het meestal nog wel gaan, maar rotondes :shock:. Ik snap niet dat je de snelweg niet op mag. Daar is schakelen juist veel makkelijker. Je rijdt alleen maar recht door, dus het is enkel een kwestie van gas - schakelen (2-3) - gas - schakelen (3-4) - gas - schakelen (4-5) en gasss tot de 120. Daar is niets aan. Gisteren had ik een leuk rondje naar Haarlem (via Haarlemmerweg, veel stoplichten, kruisinkjes en fietsers), dan Bloemendaal (allemaal bochtjes, veel omhoog en omlaag, dure huizen ook :shock:), vervolgens Overveen (zelfde verhaal als Bloemendaal), toen IJmuiden (over de sluizen en door de hoogovens gereden, spectaculair!), waarna over een stukje snelweg Beverwijk volgde (Zwarte Markt :mrgreen:, veel rotondes :(), toen via het Noordzeekanaal-Nauerna (allemaal stukjes 90 in z'n 5) naar Koog aan de Zaan waar ik de snelweg opkeerde en toen effe met vol gas naar de Coentunnel (in de Coentunnel zelf mag je maar 70 ofzo), ring Noord, IJtunnel om zodoende weer in het centrum te belanden. Echt een goeie rit, waar ik veel geleerd heb door de verschillende obstakels die je tegen komt! :pos:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door STF »

Ardan, je zult zowiezo niet veel op de snelweg komen, daar leer je namelijk het minst.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door webguy »

Meeste dodelijke verkeersongevallen gebeuren binnen de bebouwde kom in 50 km/u zones, dus tja...
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door tsov »

In de Coentunnel mag je 100 hoor :pos: Dat doet alleen niemand, want veel mensen schijnen niet te weten dat je bergop meer gas moet geven dan bergaf en gaan dus met 120 naar beneden en met 80 omhoog :neg:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Daantje »

Ik heb ook geleerd dat je niet moet schakelen in een bocht: terugschakelen moet je mee klaar zijn voor je een bocht in gaat (of een rotonde op rijdt) en op schakelen doe je pas na de bocht, dan nog maar een tijdje doorkachelen in z'n een. En ik reed ook al op de snelweg toen ik nog niet kon schakelen.

Ik heb vanavond weer les, ben benieuwd.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Karl »

webguy schreef:Meeste dodelijke verkeersongevallen gebeuren binnen de bebouwde kom in 50 km/u zones, dus tja...
Volgens mij scoren provinciale wegen buiten de bebouwde kom een stuk beter/slechter, ligt aan je invalshoek.
Het is een spectrum.
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Wout87 »

Komt goed Ardan. Ik heb totaal iets van 56 lessen gehad (1x gezakt) en mocht geloof ik na 10 lessen pas de snelweg op. Bij mij ging ook niet vlekkeloos, maar als je eenmaal het roze papiertje hebt hoor je er niemand meer over.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Fles »

find_your_spot schreef:Afbeelding
Hobbyisten?
Werken aan het geboortecijfer onder contactgestoorde nerds :Y
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door tsov »

De cartoon op nu.nl is weer lekker hard
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Daantje »

Woei, m'n rijles ging goed :) Volgens m'n instructrice ook weer beter dan vorige week :) Moet wel nog veel oefenen met sturen. Wel weer een heel eind over de snelweg gereden, ging ook lekker vond ik zelf al moet ik dat nog wel heel wat vaker doen. Was ook alweer een tijdje geleden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Suus »

Zo, ik ben voorlopig door de paaseitjes heen. Ik heb de meeste forumleden er gelukkig niet voor nodig gehad, maar de meeste andere mensen in mijn omgeving zullen voorlopig wel geen choco-eieren meer kunnen zien. In totaal was het 3,5 kilo, het is echt idioot :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Ardan »

3,5 kilo, jemig... ben gek op chocola maar dat is me net te veel.....

En nee, natuurlijk heb ik allang teruggeschakeld voor de bocht. Automatisme onderhand. Het is inderdaad bij het wegrijden, dat mijn instructeur wil dat ik tijdens de bocht naar de 2 ga. Ja daaag, ik wil eerst die bocht door. Vooral op een rotonde, als ik hem half moet nemen. Schakelen, richting aangeven naar rechts, én sturen op hetzelfde moment? Dikke vinger :mrgreen:
Ben in ieder geval blij dat het vandaag niet alleen maar woonwijkjes-gebeuren was. Wel vond ik het grappig om eens dwars door de binnenstad te hobbelen. De instructeur zei dat er een brand was geweest, dode gevallen, gistermorgen. Ik: 'Oh ja?' Hij: 'Ja echt, wist je dat niet?' Ik: 'Nee, niks van meegekregen' Hij: 'Oow dan rijden we er toch lekker even heen?' Okeeuujjj XD Via de IJsselkade erheen. Heerlijke weg, kun je lekker scheuren, ik tik bijna altijd wel even de 60 aan terwijl je er 50 mag. Totdat er een bejaardentaxibusje met 40 voor je zit te koekeloeren die ook nog voor een groen stoplicht gaat remmen. En dan is er niks leukers dan samen met je instructeur te gaan schelden en commentaar te leveren :D

Toch: fijn om te lezen dat het met de collega-lessers hier ook goed gaat! :D
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door STF »

Zozo me oude adres in Castricum komt eindelijk voor in Google streetview, vreemd dat het zo lang heeft moeten duren voor die wijk want de rest van Castricum zat er wel in. Nu Luxemburg nog... :wink:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Daan »

Reed ik gisteravond met een nette 120 km/h over de A28, besluit een lullo om voor me in te voegen met een gangetje van 90 km/h... Echt, wat een prutsers rijden er rond...
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door M57 »

Kort lontje?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Ardan »

Op een tegel in mijn tuin zijn een stuk of 100 mieren bezig aan een feestmaaltijd: een soort van rups. Maar terwijl ik ernaar zat te kijken zag ik dat de rups nog leefde! Dus met een stokje probeerde ik de mieren weg te jagen om de rups te redden, maar toen zag ik dat er al ingewanden uit lagen die vastgeplakt waren aan de tegel... de natuur is soms keihard. Het rupsje lijdt nu in ieder geval niet meer.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Geert »

In dezelfde categorie: vanmorgen twee katten op dezelfde muis zien jagen. :D
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door find_your_spot »

Wout87 schreef:Komt goed Ardan. Ik heb totaal iets van 56 lessen gehad (1x gezakt) en mocht geloof ik na 10 lessen pas de snelweg op. Bij mij ging ook niet vlekkeloos, maar als je eenmaal het roze papiertje hebt hoor je er niemand meer over.
Dan zit ik met mijn 1x theorie, 7 lessen en 1x examen toch beduidend onder het gemiddelde.

Maar goed, iedereen leert autorijden in zijn of haar eigen tempo. *bus*
For Your Railroad Adventures
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Daan »

M57 schreef:Kort lontje?
Ik? Als mensen dat vlak voor je neus flikken wordt je daar niet vrolijk van...
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Reiziger Delft »

Misschien trok z'n auto het niet om sneller op te trekken. :wink: Of de invoegstrook was niet recht genoeg om goed snelheid te maken. Ik probeer in dit soort situaties altijd een strook naar links te wisselen, zodat het verkeer makkelijk kan invoegen en ik niet op de rem hoef te gaan staan. :)
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Daan »

Tja, die oprit daar is recht en lang zat, en als je het dan ook nog verdomd om die invoegstrook te gebruiken (ze hebben dat ding niet voor niks lang gemaakt...), dan weet ik het ook niet hoor... Naar links gaan is inderdaad een optie, maar dan moet daar wel ruimte wezen.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door tsov »

En dan sta je ineens naast Wouter Bos op de pont :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door find_your_spot »

tsov schreef:En dan sta je ineens naast Wouter Bos op de pont :lol:
Deze pont kan zoveel beter! *O*
For Your Railroad Adventures
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten