OVer je Reiservaringen in maart 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Joshua »

Raymond schreef:Jammer dat je niet de TBP van spoor 1 hebt neergezet, wanneer deze een trein naar Maastricht/Heerlen vertoond. Er wordt gesproken over het deel aan de A-zijde dat naar Heerlen gaat en aan de B-zijde dat naar Maastricht gaat. De A-zijde staat dus bovenaan, maar het deel naar Heerlen is toch echt het achterste deel. En op de TBP staat niet spoor 1a en spoor 1b, maar enkel spoor 1. Lekker verwarrend dus voor de niet dagelijkse reiziger. Het voor: en achter: was toch duidelijker in dit geval.
Ook die heb ik:
Afbeelding
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Wout87 »

Gisteraaf was er weer een aanrijding met persoon bij Twello. Ik nam de trein van 19:36 uit Apeldoorn naar Deventer. Dat was de trein de het laatst normaal reed. Waarschijnlijk was de achterliggende sprinter de klos. Vanuit Deventer vertrok om 19:44 op tijd de int trein naar Schiphol, maar kreeg iets van twee uur vertraging en werd in amersfoort opgeheven.
Gevolg: de int naar bad bentheim reed met +185 min richting Duitsland. De late Duitse trein naar Schiphol werd omgeleid via Zwolle.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Joshua »

Ik had vandaag mijn tour afgelegt langs Uden af. Een leuk busstation omdat er uit drie verschillende concessies bussen stoppen.
Concessie Oost Brabant (Arriva)
Concessie Samenwerkingsverband Regio Eindhoven (Hermes)
Concessie Arnhem Nijmegen (Novio/Breng) Officieel niet maar Oad rijdt ook met BRENG bussen
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Gekko123 »

Wout87 schreef:Gisteraaf was er weer een aanrijding met persoon bij Twello. Ik nam de trein van 19:36 uit Apeldoorn naar Deventer. Dat was de trein de het laatst normaal reed. Waarschijnlijk was de achterliggende sprinter de klos. Vanuit Deventer vertrok om 19:44 op tijd de int trein naar Schiphol, maar kreeg iets van twee uur vertraging en werd in amersfoort opgeheven.
Gevolg: de int naar bad bentheim reed met +185 min richting Duitsland. De late Duitse trein naar Schiphol werd omgeleid via Zwolle.
Ik had gisteravond nog twee studentes geholpen. Ze moesten naar Schiphol, respectievelijk Leiden toe. We zaten in de t570. Ik hoop voor ze dat ze nog aangekomen zijn op hun eindbestemming -O- . Helaas moest ik in Amersfoort mijn bus halen, anders had ik nog wel even gewacht om te kijken of de trein naar Schiphol nog kwam...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Dexter »

Die nieuwe treinaanwijzers zijn wel heel erg mooi, maar jammer dat ze niet de volledige mogelijkheden van zo'n TFT-scherm benutten.
Vallend blad maakt rails glad.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Joshua »

Schiet me opeens weer te binnen.
Toen ik met de 152 van Eindhoven naar Uden ging kwam ik in Veghel een helemaal witte amba tegen met wel overal gewoon in het zwart het Arriva logo er op. Waar kan die vandaan komen en horen die niet gewoon zoals de rest in brabant rood te zijn?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daniel »

Lijkt op één van de huurbussen van VDL die Arriva heeft rondrijden...

Waarschijnlijk is 't sneller als ik beschrijf wat vanmorgen wel werkte bij de Connexxion 9234, maar toch maar andersom...
- algehele InfoXX storing en dus blanco koersdisplays en alle chipkaartlezers buiten werking (lijnnummer stond op 't omloopnummerbordje)
- stopknopjes achterin de bus deden het niet

...maargoed, het reed nog en bracht me op m'n bestemming. Gelukkig wilde daar ook iemand uitstappen die wel in 't voorste stuk zat :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Caspar »

Om de grote ophopingen op Asd spoor 13a/14a te verhelpen worden de rode hispeed bankjes en andere objecten nu 60 meter verplaatst richting einde kap. Broodnodig, laatst zelf in de spits daar in de t4500 proberen te komen met nog 500 anderen op het moment dat een zelfde hoeveelheid uit richting Amf uitstapt+10 bakken virm uit Den Haag net aankomt, en het nog eens vol staat met koffervolk voor Thalys die er 7 minuten later vertrekt, is dat persen en verdringen niet normaal meer.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door iljitsch »

Waarom komt al die zooi dan ook op diezelfde sporen binnen?
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Om de grote ophopingen op Asd spoor 13a/14a te verhelpen worden de rode hispeed bankjes en andere objecten nu 60 meter verplaatst richting einde kap. Broodnodig, laatst zelf in de spits daar in de t4500 proberen te komen met nog 500 anderen op het moment dat een zelfde hoeveelheid uit richting Amf uitstapt+10 bakken virm uit Den Haag net aankomt, en het nog eens vol staat met koffervolk voor Thalys die er 7 minuten later vertrekt, is dat persen en verdringen niet normaal meer.
Niet alleen niet normaal meer, maar ook gewoon gevaarlijk. Voornamelijk dat toeristen-grut blijft vlak voor de roltrappen staan, waardoor ophopingen ontstaan en mensen niet meer van de roltrap af door kunnen lopen. Zondag aan den lijve ondervonden. :roll: Men had een servicemedewerker (nog net niet een megafoon) neergezet om de mensen te laten door lopen, maar iedereen bleef gewoon staan.
Vallend blad maakt rails glad.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Wubbo »

Diezelfde situatie zie je trouwens ook op spoor 4 in Utrecht, als het voor komt dat een s4900 iets te laat aankomt tegelijk met een iets te vroege s3000, gecombineerd met de wachtenden voor die s3000. Dat levert al ver op het perron opstoppingen op omdat dat echt niet doorstroomt.

Qua reizigersstroomconflicten was die andere spooropstelling van NS in Utrecht rondom de verbouwing beter. Helaas wordt er alleen op treinconflicten gelet, want ja, het gaat om treinpunctualiteit...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daniel »

Heb al de nodige vertragingsoorzaken meegemaakt, maar die van vanmiddag was toch wel erg origineel... de t20546 kon op Rotterdam Centraal niet binnenkomen door een rangeerfoutje: het stel waarmee deze aankomende trein moest combineren om de kerende trein op lengte te brengen stond namelijk achter de t4052 :mrgreen: We moesten dus nog eventjes wachten tot die trein weg was voordat we alsnog binnen konden komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Stefan »

Stefan schreef:Ik heb net een aardig goedkoop ritje gemaakt met lijn 160 van Heinenoord naar Zuidplein. Ik kwam uit Numansdorp met de 164 en stapte over op Heinenoord, Busstation. Ik checkte volgens de CiCo's in op de halte "Goudswaard, Nicolaas van Puttenstraat" en op Zuidplein stonden die dingen er nog steeds op. Aangezien het een overstap was heb ik geen instaptarief betaalt, resultaat: Een ritje van €0,08. :mrgreen:
Goed, de transactie staat (eindelijk) online. Ik weet nog steeds zeker dat er -€0,08 op de lezer stond, maar het heeft me in werkelijkheid niets gekost:

14-03-2010
Check-in 21:17 Goudswaard, Nic. van Puttenstraat
Check-out 21:29 Goudswaard, Nic. van Puttenstraat Arriva € 0,00

:mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door ODRAIL »

Ik zag vanochtend rond Gd een SLT IV en een VI gekoppeld rijden. Het is wel een mooi gezicht (zeker als je het voor het eerst ziet).
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Chauf21 »

Stefan schreef:Goed, de transactie staat (eindelijk) online. Ik weet nog steeds zeker dat er -€0,08 op de lezer stond, maar het heeft me in werkelijkheid niets gekost:

14-03-2010
Check-in 21:17 Goudswaard, Nic. van Puttenstraat
Check-out 21:29 Goudswaard, Nic. van Puttenstraat Arriva € 0,00

:mrgreen:
Er kan ook een vuiltje op het scherm hebben gezeten, precies daar waar de laatste 0 stond. Dan lijkt het net een 8 ;)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Ardan »

In de Amsterdamse metro gold al een snelheidsbeperking bij CS wanneer vanaf spoor 2 de tunnel in wordt gereden, aangezien wissel 903 flink aan het verslijten was. En vanavond heeft-ie het begeven.
Ik stapte om 21 12 in metro 53, op CS. Bij MDW wilde ik overstappen op de 50 naar Dvd, alleen was die net voor onze neus weggereden. (met 'onze' bedoel ik dus moi-mème en alle andere overstappers) Dus werd het wachten op metro 54 die daar om 21 27 uur zou vertrekken. En die kwam niet opdagen. Hij verdween van de PID en dus werd het metro 50 die om 21 33 uur zou vertrekken. Intussen zag ik dat de metro's 53 en 54 de andere kant op slechts tot Weesperplein gingen, en onderweg zag ik ook al een metro 51 keren op de Spaklerweg. Navraag bij de toezichthouders leverde dus het antwoord op dat er 'iets mis was met de wissels bij Centraal'. Had ik even geluk dat ik mijn 53 nog had gehaald! Eén minuut later, en dan had ik de 54 genomen en ik had dus vastgezeten.
Naja, door die uitgevallen metro 54 had ik alsnog mijn overstap op Dvd op de t779 gemist en werd het een half uurtje later naar huis.
Het leverde in ieder geval een leuke PID op en een leuke omroep 'Deze trein gaat naar Weesperplein'.
Afbeelding

Op station Duivendrecht zijn trouwens nieuwe bordjes opgehangen, waaronder deze die is vernieuwd:
Afbeelding

En ditte! :shock:
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Fles »

Great :? kan ik WEER die kant op :lol:

Ik had gisteren een snelremming tussen Soestdijk en Soest, en volgens de HC kwam dat door de atb. Vet knap als je op die 4 meter al 40 km/h kunt rijden, denk ik dan :?:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Suus »

Ik vond altijd al dat het NS-bordje bij Duivendrecht hoog hing, maar dat slaat echt alles ja :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Freek »

De Ijsselbrug bij Zutphen lag in storing. Dit betekende vetragingen, de s3600 van 12.04 naar Zwolle reed met +25. De stoppers tussen Zutphen en Apeldoorn had de paden een kwatiertje later. Volgens de omroep en de cta reed de sprinter naar Nm gewoon, ik heb er echter tot Ah geen een gezien. In ah reed er eerst een leeg icm3tje richting Zp, daar achter zat de sprinter. Mijn s3600 vertrok door de verstoring met +5 uit Arnhem. Tot Lent gewoon kunnen rijden, net voor Lent belandden we in een file. Naar wat bleek door deze oorzaak.

In Nijmegen stond op spoor 4a een sprinter naar Zp die daar gestrand was. Voor mijn ic naar roosendaal reed nog een vertraagde stopper. Deze moest dus binnenkomen en vetrekken van spoor 3 nadat de s3000 vertrokken was. Vervolgens moest de ic naar zwolle daar vertrekken waarnaar wij binnen konden komen. Kortom, een leuke puzzel voor prorail.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Caspar »

Vandaag met t4552 naar huis gegaan vanaf Amsterdam centraal. Net na Sloterdijk zakt er een meisje in elkaar op het balkon. 2 reizigers gaan op zoek naar een conducteur. Ter hoogte van Purmerend Weidevenne komen ze samen met 2 conducteurs langs. Het intussen dus al ongeveer 12 minuten verder, al die tijd buiten bewustzijn. Daarna gaat het wel snel, de HC riep om of er een arts aan boord was en of die naar het midden van de trein kon komen helpen. Zag een paar mensen langslopen. Bij Purmerend Overwhere werd de trein langs het perron stil gezet, en een 5 tal minuten later arriveerde er er een ambulance, een agent op een mountainbike en kwam er een motor-ambulance het perron op gescheurd. Ondertussen komt links de t14500 naar Enkhuizen ons voorbij. Na 20 minuten wordt er omgeroepen dat de meid mee gaat naar het ziekenhuis en enkele minuten later vervolgt de trein de weg naar Hoorn. Door de opgelopen vertraging keerde hij in Bkg, de volgende IC zat er alweer bijna achter.
Kan me wel ergeren aan die mensen die in de deur opening staan te paffen van de trein, en om de 2 minuten weer opnieuw bellen: ja we staan er dus nog steeds, gevolgd door een grote zucht.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Freek »

sprinter s7600 van 16.03 uit Nijmegen liet de reizigers extra genieten van de uitwaarden van de rijn. We stonden namelijk 10 stil op de rijnbrug vanwege een defect. Net nadat we stil kwamen te staan riep de mcn om: 'atb'. Nu leek mij dat al vreemd, een snelremming leek het niet. Wellicht dat dexter mijn vraag kan beantwoorden, krijgt de mcn niet te zien dat het een (atb)snelremming is en zodoende als eerste maar omroepen dat het de atb was die de trein tot stoppen dwong.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Mikos »

Wel eens eerder een snelremming met SGMm meegemaakt? Dát duurt een eeuwigheid om tot stilstand te komen...! :wink:
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Freek »

Werkelijk? Er leek nauwelijks verschil te zitten tussen deze 'snelremming' en een normale remming. In ander materieel merk je toch een duidelijk verschil en weetje dat het mis is als het te lang duurt voordat er ATB door de intercom klinkt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Ardan »

Ik moest vandaag naar Zwolle, en zoals Freek al zei had de s3600 van 12 04 uit Zp 25 minuten vertraging. Laat dat nou net de trein zijn die ik in Dv had willen nemen :| Stond eerst normaal op de CTA, toen vlak voor de vertrektijd op +5, en heel snel op +10, en toen kwam de stopper naar Apeldoorn van 12 36 in beeld. Uiteindelijk vertrok de trein met +31, en ik ben niet ingestapt omdat ik geen zin in die drukte had. Ik nam de trein erna, die een beetje vertraging had, en met +11, en dus 41 minuten later dan eigenlijk gepland, kwam ik in Zwolle.
Na mijn afspraak in Zwolle naar Utrecht gegaan. Joshua sms'te dat hij in Rotterdam zat, maar omdat mijn telefoon nogal naar zijn grootje is kon ik hem niet bereiken, en hij belde ook niet. Dus na Utrecht zette ik koers naar Amsterdam. Zit ik net in die trein, wat zie ik naast mij rijden en afbuigen naar Gouda? Juist, de roze zuurstokjesVIRM. Zucht.. zo vlakbij en nog niet gezien, anders had ik die genomen. Ik denk dat-ie in de s2000 zat.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Meltrain »

DD-AR m7847 in trein t5020 had er vanochtend niet al te veel zin in.
Vlak voor Rotterdam Centraal kwam de omroep dat iedereen aldaar uit moest stappen, omdat hij met slechts één tractiemotor reed.
Gelukkig stonden aan de andere kant van het perron de m2984 en m2968 al klaar om de reizigers verder in de richting Delft te brengen. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten