Bussen in Middelburg en Goes

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Bussen in Middelburg en Goes

Bericht door mb90 »

Vandaag heb ik zoals ik al in het reisjes-topic meldde een tourtje gemaakt door Zeeland. Ik heb niet zoveel foto's gemaakt en er waren niet zoveel bijzonderheden, dus daarom wordt het dit foto-overzicht en geen reisverslagje. De foto's zijn aanklikbaar.

Vanaf 8:56 uur kwam ik met Interliner 395 en Buslijn 132, dus via Zierikzee Sas, bij het treinstation van Goes terecht. 2 comfortabele ritten met een Van Oeveren-Integro en een CXX-Volvo 8700. 8-) De laatstgenoemde bus kwam wat te vroeg aan in Goes en daardoor kon ik met een trein eerder dan gepland naar Middelburg. Dit werd dus nu de Stoptrein richting Vlissingen welke gereden werd door 2x Plan V. Om 10:40 uur kwam ik in Middelburg.
Na een rondje door het centrum kwam ik uit in de Stationsstraat. Dit leek me wel een leuke straat om bussen te fotograferen. Maar, eerst zag ik een stukje verderop langs het water deze Van Oeveren 71 (een O408) staan en die kon ik niet laten lopen:
Afbeelding

Daarna ging ik terug naar de Stationsstraat. Na een klein kwartiertje wachten kwam de eerste bus langs. Dit was deze lagevloers-Alliance 2254 met een Twents verleden als Buslijn 58 naar Middelburg NS:
Afbeelding

Niet veel later volgde nog een lagevloers-Alliance. Dit was de 2864. Hiervan was de bestemming al veranderd voor de volgende rit, dus ik heb geen idee op welke lijn de 2864 op de foto door de Stationsstraat kwam:
Afbeelding

Hierna was het tijd om rustig weer richting het station te gaan voor Buslijn 56 naar Vlissingen. Onderweg hier naar toe kwam een bus van Buslijn 56 vanaf de andere kant (de enige Amba, de 8164, die ik op Walcheren zag), maar daarvan kon ik geen foto maken. Toen ik voor het stationsgebouw liep kwamen er nog 2 bussen langs en die kon ik wel op de foto zetten.
Eerst kwam deze lagevloers-Alliance 2267 als Buslijn 57 richting Middelburg NS langs. Hiermee zou ik later als Buslijn 56 naar Vlissingen gaan:
Afbeelding

Zoals op de vorige foto te zien was, zat hier vlak achter deze Volvo 8700 (de 5668) als Buslijn 50 naar Middelburg NS. De bestemming is alvast veranderd voor de terugrit naar Terneuzen:
Afbeelding

Toen stond Buslijn 56 klaar en hiermee ging ik naar het Betje Wolffplein in Vlissingen. Nadat ik een rondje had gemaakt door het mooie centrum van Vlissingen ging ik vanaf dezelfde halte verder naar het station van Vlissingen. Ook dit was Buslijn 56 en dit keer had precies de 8164. Vanaf het station ging ik met IC 2144 naar Goes. Een goed bezette IRM-IV.
In Goes waren er meer Amba's te zien. Niet zo bijzonder voor een foto dus. Wat wel bijzonder was, was de bus voor mijn volgende rit. Deze O405G 7838 als Buslijn 44 richting Stavenisse. Een leuke verrassing :D:
Afbeelding

Met deze 7838 (die overigens lekker rustig was en heerlijk stoelen had) kwam ik na een mooie rit van een uur op de Grindweg in Tholen. Hier mocht ik een kwartiertje wachten en ging ik met Buslijn 107 (een CXX-Integro) naar Bergen op Zoom. Vanaf Bergen op Zoom ging ik snel terug met Buslijn 102 (dezelfde CXX-Integro) naar Oude Tonge. Vanaf Oude Tonge ging het met Buslijn 136 naar Middelharnis Gemeentehuis (een Arriva-Amba). Vanaf hier ging het weer verder met Buslijn 131 (een vrijwel lege Van Oeveren-Citaro LE) naar Bruinisse. Een mooie bus. En tot slot is de reis comfortabel afgesloten met weer een rit in een Van Oeveren-Interliner Integro als Interliner 395 naar het Zuidplein.
Al met al een leuke dag, waarbij ik over het materieel niet te klagen had. 8-)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Bussen in Middelburg en Goes

Bericht door Wubbo »

mb90 schreef:Daarna ging ik terug naar de Stationsstraat. Na een klein kwartiertje wachten kwam de eerste bus langs. Dit was deze lagevloers-Alliance 2254 met een Twents verleden als Buslijn 58 naar Middelburg NS:
http://i29.tinypic.com/2j4eufo.jpg
Mijn geheugen zegt mij dat ik dat soort bussen ook wel in omgeving Arnhem heb gezien (oa op de lijnen 31/32/33 en 88). Kan dat?
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Bussen in Middelburg en Goes

Bericht door mb90 »

Dat zou best kunnen. Die bussen zijn volgens mij ooit begonnen bij Oostnet. Van de gefotografeerde 2254 heb ik alleen foto's gevonden uit Enschede, dus vandaar dat ik er een Twents verleden van maakte. Zijn soortgenoten (die nu o.a. in Rotterdam e.o. rijden) zullen vast ook wel in Arnhem e.o. gereden hebben.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Bussen in Middelburg en Goes

Bericht door Daantje »

Haha, super bekende plaatjes (y) (mijn moeder woont in Middelburg en ik ben in Goes opgegroeid ;) Leuk :)
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Bussen in Middelburg en Goes

Bericht door mb90 »

Wat ik nog vergeten was, was dat er boven de perrons van Middelburg en Vlissingen een grote tekst van de NS ging. Namelijk dit: "We hebben nu gemist. Welkom terug."
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Bussen in Middelburg en Goes

Bericht door IC3 »

Bijzonder leuke foto's MB90! Heb je in Bergen op Zoom ook nog enkele foto's kunnen maken, bijv. van de 102?
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Bussen in Middelburg en Goes

Bericht door mb90 »

Nee, ik heb in Bergen op Zoom geen foto's gemaakt. Ik had maar 2 minuten om over te stappen op dezelfde bus (de 107 ging over op de 102) en ik had geen zin om in die korte tijd even uit te stappen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten