De laatste busjes op lijn 76

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

De laatste busjes op lijn 76

Bericht door Daniel »

Een nieuwe dienstregeling brengt vaak ook wel een andere materieelinzet, maar voor lijn 76 Hardinxveld-Giessendam - Gorinchem langs de noordkant van de Giessen biedt die nou niet echt hoopvolle vooruitzichten. Vandaag reed deze voor het laatst met midibusjes, met ingang van komende week moeten de zeldzame reizigers het hier met taxibusjes doen.
Lijkt zeer sterk op de voortekenen van opheffing, maar dat mag nog niet: volgens de concessie-eisen moeten nieuw geïntroduceerde buslijnen tenminste 2 jaar rijden.

Maargoed, hoog tijd voor een mini-reportagetje van dit landelijke lijntje waarop ik na 'n wandelingetje de 6038 aantrof net buiten Giessen-Oudekerk...
Afbeelding

Voor de halte vlakbij de fotolocatie heeft men efficiënt gebruik gemaakt van een al aanwezige paal...
Afbeelding

Op de terugweg naar station Hardinxveld-Giessendam kwam de 6031 nog langs...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: De laatste busjes op lijn 76

Bericht door Ronald »

Grappig, dat fietsbordje onder de haltepaal heeft ook nummer 76 :wink:

Geeft Arriva trouwens weer nieuwe busboekjes uit voor dit gebied? Ik heb het idee dat er behoorlijk veel veranderd is in de dienstregeling.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: De laatste busjes op lijn 76

Bericht door mb90 »

Ja, er is een busboekje voor het DAV-gebied. Te koop voor €2,50 bij Arriva-stores in Dordt en Gorinchem, de verkooppunten in de regio en bij de chauffeur. Op de schermen in de bus waarschuwen ze wel voor op = op. :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De laatste busjes op lijn 76

Bericht door Daniel »

Nee, dat op=op geldt voor de gratis busboekjes van Dordrecht-Stad, die alleen in de stadsbussen hier en bij de Arriva Store Dordrecht verkrijgbaar zijn.
Bij de Arriva Store geldt trouwens wel een maximum van 1 exemplaar per klant.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten