Evaluatie einde strippenkaart Rotterdam volledig positief

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Evaluatie einde strippenkaart Rotterdam volledig positief

Bericht door iljitsch »

Rotterdam is blij met ov-chipkaart
Gepubliceerd: 15 maart 2010 14:31 | Gewijzigd: 15 maart 2010 14:31
Door een onzer redacteuren
Den Haag, 15 maart. Reizigers wennen snel aan het gebruik van de ov-chipkaart. Gemiddeld krijgt de kaart een 7,2 als cijfer. Dat blijkt uit onderzoek onder reizigers in Rotterdam dat vanmiddag is gepresenteerd.
NRC, met twee links naar rapporten.

Interessant genoeg stijgt het cijfer voor de OV-chipkaart gestaag van een 6 naar een 7,2 van het moment van invoering, einde strippenkaart in de metro en tenslotte einde strippenkaart in de hele stadsregio Rotterdam.

In het rapport met aanbevelingen staat niks nieuws, alleen dingen die ze toch al gedaan hebben. Blijkbaar ging alles perfect en is er niks onverwachts gebeurd waarvan geleerd kon worden. De directeur van de RET vindt dan ook dat de strippenkaart er overal zonder vertraging uit kan. (Dat laatste is de reden dat ik dit in "heel Nederland" gezet heb.)

Het wachten is op de reacties uit Amsterdam en van de haters aangevoerd door de SP. En natuurlijk het rapport over de tarieven beloofd door staatssecretaris Huizinga.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Evaluatie einde strippenkaart Rotterdam volledig positie

Bericht door Daantje »

Ik denk dat de waardering vooral flink gestegen is doordat er nu duidelijkheid is: je moet overal in en uit checken en je moet met de OV-chipkaart reizen. Geen vaag gedoe van een chipkaart die verplicht is in de metro maar een strippenkaart die nog geldig is in bus en tram, geen vage stempelkaarten meer om geld terug te kunnen krijgen van een basisstrip, etc. Dat is bij veel mensen wel wat waard denk ik :) Vind het zelf ook wel prima zo.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Evaluatie einde strippenkaart Rotterdam volledig positie

Bericht door Meltrain »

Al vind ik wel dat reizigers die met lijn 101 in Rotterdam aankomen, hun basistarief nog steeds zouden moeten krijgen. :roll:
Dat is namelijk de enige lijn in de regio waar je nog niet met de OV-Chipkaart kan reizen.
(Oke, officieel op lijn 395 ook niet, maar dat is een Interliner en daarop gelden andere vervoerbewijzen.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Evaluatie einde strippenkaart Rotterdam volledig positie

Bericht door Klaasje »

Eigenlijk is het ook gewoon raar dat bij Veolia-Brabant de Chip nog niet is ingevoerd. Ze hebben nu ondertussen al lange tijd gehad om de systemen te kunnen plaatsen.
Het zelfde geldt voor de Interliner. Speciale tarieven kan je namelijk gewoon inprogrammeren in de chipapparatuur. Dat is ook gebeurd op de Hanzeliner en Q-liner 315. Er zijn op die twee lijnen HOV-tarieven als standaardprijs ingesteld, en daarbij wordt er in de daluren standaard een korting gerekend.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Evaluatie einde strippenkaart Rotterdam volledig positie

Bericht door Daniel »

Dat laatste mogen ze bij Arriva ook weleens doen... in de Zuid-Hollandse Qliners schijnt geen kortingstarief te worden berekend in de daluren. (En de prijs is ook al flink hoger, wat op zich opmerkelijk is aangezien het HOV-tarief al op afstanden gebaseerd was)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Evaluatie einde strippenkaart Rotterdam volledig positie

Bericht door playertwo »

Klaasje schreef:Eigenlijk is het ook gewoon raar dat bij Veolia-Brabant de Chip nog niet is ingevoerd. Ze hebben nu ondertussen al lange tijd gehad om de systemen te kunnen plaatsen.
Tja we moeten die Brabant-strippenkaarten nog opmaken (zolang ze nog geldig zijn) :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Evaluatie einde strippenkaart Rotterdam volledig positie

Bericht door Daantje »

meltrain schreef:Al vind ik wel dat reizigers die met lijn 101 in Rotterdam aankomen, hun basistarief nog steeds zouden moeten krijgen. :roll:
Dat is namelijk de enige lijn in de regio waar je nog niet met de OV-Chipkaart kan reizen.
(Oke, officieel op lijn 395 ook niet, maar dat is een Interliner en daarop gelden andere vervoerbewijzen.)
Ik was vanavond een beetje aan het zoeken op de RET-website over informatie over de OV-chipkaart en vond toen dit en dat deed me denken aan dit topic. Reizigers van bus 101 kunnen dus nog steeds hun basistarief terug krijgen. Dat zijn dan ook de enige voor wie de compensatieregeling nog geldt vanaf 11 februari.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Evaluatie einde strippenkaart Rotterdam volledig positie

Bericht door Jurjen »

Nouja, het is een beetje dubieus. Vlak erboven staat nog dat er vanaf 11 februari helemaal geen compensatieregeling meer is...
Oud forumgebruiker

Re: Evaluatie einde strippenkaart Rotterdam volledig positie

Bericht door Oud forumgebruiker »

Moet dit niet bij West-Nederland?
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Evaluatie einde strippenkaart Rotterdam volledig positie

Bericht door Daan »

Klopt, is verplaatst :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 139 gasten