Mag ik even kwijt #41

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Wubbo »

Ik wist trouwens niet dat die VST-05 ook weer reed, ik dacht dat alleen de VST07 (de omgebouwde serie 2200-diesellocs) het nog deed. Maar goed, altijd leuk, die VST :)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Daantje »

Ik ga in mei twee dagen voor het werk naar Duitsland 8-) We gaan er maandagmiddag heen, dan daar lekker dineren en in een luxe hotel zitten en borrelen en socializen enzo. Daar overnachten en de volgende dag rondleiding in de fabriek van dat bedrijf en praatjes en ervaringen uitwisselen enzo en eind van de middag ofzo weer naar huis :) Vind het wel tof want normaal gaan alleen de hoofdanalisten maar nu hadden ze mij gevraagd, ik was voorgedragen :)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Ardan »

Goed, het lijkt me dat dit wel in scène is gezet, maar het ziet er wel erg komisch uit XD
http://www.at5.nl/gespot/37623/tram-13-schoonmaken
Een kerel die in een volle tram gaat lopen soppen. Combinootje 2058 heeft weer een mooie schone vloer :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #40

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Ik wist trouwens niet dat die VST-05 ook weer reed, ik dacht dat alleen de VST07 (de omgebouwde serie 2200-diesellocs) het nog deed. Maar goed, altijd leuk, die VST :)
Er is recentelijk in de lokale Gooi- en Smijtlander een aankondiging geweest over slijpwerkzaamheden tussen Har en Rhn. Ik vermoed dat de aanwezigheid van dit vehikel daar mee te maken had :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Geert »

Videoschouwtreinen rijden bijna wekelijks op veel trajecten, veel wissels moeten om de twee weken geschouwd worden (dus de ene helft wordt in de even weken gedaan en de andere helft in de oneven weken).
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door ODRAIL »

Geert schreef:Videoschouwtreinen rijden bijna wekelijks op veel trajecten, veel wissels moeten om de twee weken geschouwd worden (dus de ene helft wordt in de even weken gedaan en de andere helft in de oneven weken).
Er zijn zelfs voor deze voertuigen speciale (geheime) dienstregelingen. Dit is vorig jaar door iemand van Eurailscout aan mij bevestigt, nadat ik een van deze voertuigen regelmagig op dezelfde tijd en plaats gezien had afgelopen zomer (hoe het dit jaar is zoek ik nog wel uit).
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Fles »

KM46 schreef:Er zijn zelfs voor deze voertuigen speciale (geheime) dienstregelingen. Dit is vorig jaar door iemand van Eurailscout aan mij bevestigt,
Ik had ook niet verwacht dat die dingen op basis van een eigen willetje haphazardly door het land aan het stuiteren waren :?

Bevestigd, trouwens.

En poeh, _geheime_ dienstregelingen. Ik heb voor morgen ook een _geheim_ boodschappenlijstje voor in een _geheime_ winkel. Doe eens niet zo interessant of zo :|
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door STF »

Ardan schreef:Goed, het lijkt me dat dit wel in scène is gezet, maar het ziet er wel erg komisch uit XD
http://www.at5.nl/gespot/37623/tram-13-schoonmaken
Een kerel die in een volle tram gaat lopen soppen. Combinootje 2058 heeft weer een mooie schone vloer :mrgreen:
Ik ga de eerst volgende keer dat ik in Amsterdam ben de ramen van de tram lappen (aan de binnenkant). :wink:
En find your spot gaat stofzuigen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Suus »

Eva Jinek gaat weg. En dat is jammer, want ze is voor mij het ideale goedemorgen gezicht. Mogen we dan een van deze twee nieuwslezers terug? http://www.zie.nl/video/opmerkelijk/Pre ... czm09fipii (het liefste die linkse (A) )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Maik »

KM46 schreef:
Geert schreef:Videoschouwtreinen rijden bijna wekelijks op veel trajecten, veel wissels moeten om de twee weken geschouwd worden (dus de ene helft wordt in de even weken gedaan en de andere helft in de oneven weken).
Er zijn zelfs voor deze voertuigen speciale (geheime) dienstregelingen.
De Achterhoek is in ieder geval de 3e week van de maand aan de beurt. Ik zie dat ding dan altijd om 9.35 van Aalten richting Arnhem rijden, tussen 14.00 en 15.00 komt ie weer voorbij richting Winterswijk.

Wellicht een tip voor één van jullie :wink:
Pommes.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Daantje »

Bee schreef:Eva Jinek gaat weg. En dat is jammer, want ze is voor mij het ideale goedemorgen gezicht. Mogen we dan een van deze twee nieuwslezers terug? http://www.zie.nl/video/opmerkelijk/Pre ... czm09fipii (het liefste die linkse (A) )
Zolang ze het niet weer in hun hoofd halen om zo iemand als Arie Boomsma in te zetten voor MIJN Goedemorgen Nederland vind ik het allang best :? Als ik hem voorbij zie komen switch ik naar het RTL Ontbijtnieuws van Jan de Hoop.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Suus »

Alleen de handen van Arie Boomsma al, die vullen al een heel beeldscherm.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Caspar »

Op die tijdstippen ben ik of al aan het werken voordat het programma 's ochtends begint, of ik lig nog lekker te slapen, zie het dus nooit.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Stefan »

Zo, ik kijk al uit naar volgende week vrijdag. Lang weekendje Bremen. *O* Op de terugweg ga ik via de toeristische route, via Münster - Es. Heb ik nog nooit gedaan, lijkt me wel eens leuk. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Fles »

doodzonde. Eva Jinek is gewoon een gloeiend lekker wijf :P
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Geert »

Fles schreef:
KM46 schreef:Er zijn zelfs voor deze voertuigen speciale (geheime) dienstregelingen. Dit is vorig jaar door iemand van Eurailscout aan mij bevestigt,
Ik had ook niet verwacht dat die dingen op basis van een eigen willetje haphazardly door het land aan het stuiteren waren :?

Bevestigd, trouwens.

En poeh, _geheime_ dienstregelingen. Ik heb voor morgen ook een _geheim_ boodschappenlijstje voor in een _geheime_ winkel. Doe eens niet zo interessant of zo :|
Voor zo'n beetje ELKE trein in Nederland is er wel een dienstregeling, dus net zo goed voor die VST's. Geheim, nou ja, ze staan niet in het spoorboekje, maar het is geen legertrein ofzo...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Wubbo »

Geert schreef:Videoschouwtreinen rijden bijna wekelijks op veel trajecten, veel wissels moeten om de twee weken geschouwd worden (dus de ene helft wordt in de even weken gedaan en de andere helft in de oneven weken).
Da's heel wisselend. Afhankelijk van de staat van de wissels en hoe veel ze gebruikt worden is vastgesteld hoe vaak die dingen geschouwd moeten worden. En dan is het weer afhankelijk van de locatie hoe vaak dat met de VST gebeurt en hoe vaak gewoon met mensen. Zo kun je je voorstellen dat er rond Amsterdam wissels tweewekelijks bereden worden en je op de Maliebaan niks tegenkomt, om maar even twee extremen te noemen.

De reden dat zo geheimzinnig wordt gedaan over die dienstregelingen is de concurrentie die er bestaat tussen de verschillende spooraannemers. Die hebben natuurlijk allemaal baat bij gegevens als hoe vaak een VST ingezet moet worden en met wat voor dienstregeling dat gebeurt. Regelmatig worden gebieden ook weer opnieuw aanbesteed. Dus ja, die dienstregelingen zijn er wel, maar die worden niet verspreid. Het wordt dus vaak gaan kijken en geluk hebben ;-)
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door htm_tram »

De enige geheimen treinen waren die toch met het kernafval. Zou na de laatste trein uit zeeland vertrekken naar de kijfhoek en dan met een goederren richting duitsland ofzo. (A)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Wubbo »

Meestal zijn koninklijke treinen ook reden genoeg voor een hoop geheimzinnigheid :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Caspar »

Koninklijke treinen zijn volgens mij doorgaans ook geheim.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Daantje »

Caspar schreef:Op die tijdstippen ben ik of al aan het werken voordat het programma 's ochtends begint, of ik lig nog lekker te slapen, zie het dus nooit.
Ik red het meestal net, journaal van 6.45 of 7.00 uur kijk ik even snel tijdens het ontbijt en daarna ga ik naar het werk. Lees ik ondertussen een krantje in de trein en luister ik overdag naar de radio en zo blijf ik wel bij.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Fles »

Wat is er aan de hand op de Maaslijn???
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door --Stefan-- »

Ik gok een verdacht pakketje ofzo :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Daantje »

Ik kan met P2000 niets vinden :?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Fles »

Geen treinverkeer mogelijk tussen Venlo-Nijmegen

Oorzaak
Tussen Nijmegen en Cuijk rijden geen treinen door beperkingen op last van de politie.

Verwachting
De verstoring is naar verwachting rond 23:30 uur verholpen.
Houdt u rekening met een langere reistijd.
Nou, opschieten. Ik moet er morgenochtend langs
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten