OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door AppleMoose »

De sprinter van 07.16 uur vanuit Dieren naar Nijmegen reed met een ICMm III (zelfde als die van gister)
De Intercity naar Zwolle van 07.22 uur vanuit Dieren, reed met een Virm IV, beetje karig en krap, zeker als je weet dat vorige week van wo. t/m vrijdag de ic om die tijd met 10 bakken Virm gereden werd. :|
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Maik »

De Twents lintjes waren vandaag weer eens verdwaald. Ik zag ze in trein t30960 te Vsv.
Pommes.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

Meestal zijn 't te korte treinen die hier belanden, maar vandaag 'n keertje niet... de t5165 reed met maarliefst 4x Plan V vanmiddag in plaats van de gebruikelijke drie. Overigens wilde de voorste daarvan naar Zevenaar volgens de koersrol :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Gekko123 »

Ah, de NS wil weer gaan rijden tussen Arnhem en Zevenaar? Indien Syntus het goed vind de sprinter van/naar Zutphen splitsen op Velperpoort :Y
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Joshua »

Ik was vandaag dan weer in Rotterdam.
Maar wat mij op viel, ik zie iedere keer matriaal wat op Lijn E thuis hoort, op Lijn D. En niet alleen tot Slinge maar tot helemaal aan de Akkers. Is dit gewoon een tijdenlijke oplossing over blijven die metro's in randstadrail kleurtjes gewoon tot daar rijden?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Suus »

Lijn E is nu korter dan in de uiteindelijke uitvoering, straks worden de korte diensten van lijn E ook inbegrepen. Daarom is er nu een overschot aan RSG3 en wordt dat ook ingezet op lijn D.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Stefan »

Joshua schreef:Ik was vandaag dan weer in Rotterdam.
Maar wat mij op viel, ik zie iedere keer matriaal wat op Lijn E thuis hoort, op Lijn D. En niet alleen tot Slinge maar tot helemaal aan de Akkers. Is dit gewoon een tijdenlijke oplossing over blijven die metro's in randstadrail kleurtjes gewoon tot daar rijden?
Overigens, de omlopen op lijn Dzijn zo 'gemaakt' dat ze alternerend korte en lange slagen rijden, dus dan heb je een patroon als dit:
Centraal Station - Slinge
Slinge - Centraal Station
Centraal Station - De Akkers
De Akkers - Centraal Station
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door MdJ »

Apeldoorn:
-Op lijn 43(Apeldoorn-Arnhem via alle kleine rotdorpjes die er tussen liggen) zat een Cxx-amba die met iets te veel chloor was gewassen: een geheel witte 1789.
-http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?f ... 225#p79721 Ik heb inmiddels zo'n soort amba gezien: de 5051. Wit/Blauw, witte achterkant, 9292OV-sticker boven de nummerplaat. Deze zat overgiens op lijn 91 (Apeldoorn-Arnhem, snelweg)
-Een Amba op lijn 7 (Zuidbroek(niet_Groningse)-Sprenkelaar-Station-Orden vv.
-Een citaro op lijn 96 (Apeldoorn-Vaassen)
-Alweer de 10-meter touringcar van "Van der Berg" op lijn 11, reed om 12:30 van het station af, toen al +15 dus.
-Rond 17:50 stond "The Wispher"op de buffer, terwijl zijn omloop op dat moment net 5 minuten onderweg richting Malkenschoten zou moeten.

-In Enschede stond er een 12-meter citaro op de buffer en reed er een op lijn 4. Het waren 2 busjes die hun carriere begonnen in Leiden.
-In Hengelo stond de 2839 te wachten op het station op zijn inzet...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Ardan »

MdJ schreef:Apeldoorn:
-Op lijn 43(Apeldoorn-Arnhem via alle kleine rotdorpjes die er tussen liggen) zat een Cxx-amba die met iets te veel chloor was gewassen: een geheel witte 1789. (...)
Een ex-Hermes dus, waarvan de logootjes af zijn geplukt?
Ik doe ook maar wat
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Chauf21 »

Nogal opvallend: vanochtend een Qbuzz [wiki]MAN Lion's Regio[/wiki] op lijn 171 Rotterdam - Pijnacker (rond half 8 op station Rotterdam Noord)!
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Michael »

Chauf21 schreef:Nogal opvallend: vanochtend een Qbuzz [wiki]MAN Lion's Regio[/wiki] op lijn 171 Rotterdam - Pijnacker (rond half 8 op station Rotterdam Noord)!
ik weet dat de Qbuzz 2048 in de regio Rotterdam vertoeft maar die zat eerst in Ridderkerk misschien dat ie nu vanuit een andere stalling rijd
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Meltrain »

Het was inderdaad de 2048. Ik heb hem rond 9:00 gespot op de buffer van Rotterdam Centraal (met als lijnnummer 171).
@ Chauf21: lijn 171 komt toch helemaal niet op Rotterdam Noord? :? en je vergeet de PI ;)

Verder reed 'lijn 11'-[wiki]ZGT 4/6[/wiki] 822 vanochtend op lijn 7.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

Vast als gevolg van de verstoring van vanmorgen: in de t5155 reed een losse SGMm-III
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Etienne »

Michael schreef:
Chauf21 schreef:Nogal opvallend: vanochtend een Qbuzz [wiki]MAN Lion's Regio[/wiki] op lijn 171 Rotterdam - Pijnacker (rond half 8 op station Rotterdam Noord)!
ik weet dat de Qbuzz 2048 in de regio Rotterdam vertoeft maar die zat eerst in Ridderkerk misschien dat ie nu vanuit een andere stalling rijd
De 171 komt zeker wel bij station Noord. Lijn 171 rijdt dan via de Kleiweg, Bergpolderplein, Ringdijk naar de huidige route toe en in Berkel & Rodenrijs wordt er een rondje gereden via de Meerpolder. :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door mb90 »

Op de lijnennetkaart staat een andere route aangegeven, maar die route is nogal druk. Daarom rijdt men nu via de Station Noord en de Kleiweg zonder dat er daar gestopt wordt. Hier is overigens de al genoemde Qbuzz 2048 op het Weena in Rotterdam, maar nu op een lijn waar de bus beter past. Lijn 204 van Rotterdam naar Zoetermeer:
Afbeelding
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Joshua »

Toen ik vandaag terug kwam van de Albert Heijn rond 7 uur ik de waalsprinter rijden. Niet zo heel wonderlijk. Maar het was wel met een BRENG Amba uit Arnhem. Wat doet die in Nijmegen als ze in Arnhem al een bus tekort hebben?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Ardan »

Zal wel een bus 31/32/33 zijn geweest die als waalsprinter doorreed?
Ik doe ook maar wat
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Joshua »

Het was lijn 325. Maar rijden er dan bussen bussen uit Arnhem hier in Nijmegen door als Waalsprinter? Is mij onbekend.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Etienne »

3x Plan V in de s3400 en Chip Virm m9524 ook :D
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Suus »

Hmm, vandaag een Fyra gezien waar een 2e/6e rijtuig (hangt er vanaf welke kant de locomotief staat) van ontbrak. Is dat nieuw?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ja, dat ston dhie ral ergens.. Alle Fyra's rijden tegenwoordig met 6 rijtuigen. De Benelux volgt als ie over de HSL gaat ;)
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Oud forumgebruiker »

De 8122 is nog steeds actief vanaf UHN, zag het ding gisteren staan op het CS op lijn 170. Waar blijven de boetes voor Connexxion? :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Caspar »

ziggy schreef:Ja, dat ston dhie ral ergens.. Alle Fyra's rijden tegenwoordig met 6 rijtuigen. De Benelux volgt als ie over de HSL gaat ;)
Hoeveel rijtuigen winst levert dat op? Er rijden toch maar 3 Fyra's nu? Dat zijn dan 3 rijtuigen winst, maar de Benelux is nu nog voorzien van die stuurrijtuigen die worden gesloopt, dan is de winst toch nog steeds maar 3 rijtuigen? Met andere woorden, waar komen de extra rijtuigen dan vandaan om een extra Benelux te vormen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

De twaalfde beneluxstam (dat was die waar drie geel/blauwe rijtuigen in zaten) is inmiddels ontmanteld en die geel/blauwe rijtuigen worden nu verbouwd tot Prio-rijtuig en krijgen de benodigde installaties om eindrijtuig in een HSL-compositie te worden. Ter vervanging van die stam rijdt er nu een tweede stam Belgische rijtuigen in de Beneluxtreinen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Oud forumgebruiker »

Er zijn momenteel 11 Prio-stammen en 2 Belgen-stammen. Er staan nog een zwik aan rijtuigen in Haarlem t.b.v. Prio-ombouw (oftewel: ex-NSR-ICR) , dat wordt een 12e prio-stam (=exit 1e Belgenstam). Verder zijn er momenteel in de Benelux-dienst een aantal setjes traxx+7 prio's, als er over de HSL gereden wordt gaat er daar dus ook één rijtuig vanaf en daarmee kan samen met de 3 Fyra-rijtuigen een reservestam worden gevormd (=exit 2e Belgenstam). Zo was het idee geloof ik.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten