Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
De 5217A is vandaag voorzien van een metrosnor (M-logo en gele lijnen op de kop)
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dan vrachtwagenchauffeurs herinneren om de bak/kraan inklappen…ArrivaBas schreef: ↑vr 22 mar 2024, 16:35 Het is natuurlijk wel mogelijk om de bovenleiding kapot te trekken als de bak van de vuilniswagen omhoog staat tijdens het rijden. In Vught is de bovenleiding ook al twee keer in korte tijd gesneuveld omdat een vrachtwagenchauffeur zijn kiepbak of kraan niet inklapt voordat die gaat rijden en een soort stuurslot om te voorkomen dat een vrachtwagen met een uitgeklapte arm of bak gaat rijden zit niet standaard op zo'n joekel.
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.
This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.
This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
... door middel van waarschuwingsborden (ruim) voor de overweg .Julius schreef: ↑vr 22 mar 2024, 18:29Dan vrachtwagenchauffeurs herinneren om de bak/kraan inklappen…ArrivaBas schreef: ↑vr 22 mar 2024, 16:35 Het is natuurlijk wel mogelijk om de bovenleiding kapot te trekken als de bak van de vuilniswagen omhoog staat tijdens het rijden. In Vught is de bovenleiding ook al twee keer in korte tijd gesneuveld omdat een vrachtwagenchauffeur zijn kiepbak of kraan niet inklapt voordat die gaat rijden en een soort stuurslot om te voorkomen dat een vrachtwagen met een uitgeklapte arm of bak gaat rijden zit niet standaard op zo'n joekel.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Zijn daar foto's van? De Facebook pagina lijkt heel lang niet geüpdatet te zijn.
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Weet iemand hier misschien waar het oorspronkelijke TramPlus-plan uit 1994 te vinden is? Er is online erg weinig over te vinden.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Eerder in dit topic is het plan gedeeld.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
De omleidingen in Schollevaar blijven zich opstapelen. Inmiddels is ook de Herenburg afgesloten voor doorgaande verkeer, bus 30 rijdt nu de route Port Saiïdstraat - Vrijheidsdans - Station Schollevaar. De informatie over de lijnen 605 en 606 is echter tegenstrijdig. RET website meld dat deze om zouden rijden tussen Alexanderium III en Station Schollevaar, maar in werkelijkheid lijken deze slechts tussen Alexanderium III en Sara Burgerhart Erf een omleiding te rijden. Ik vermoed dat de RET de omleiding te vroeg heeft aangekondigd, in april starten er namelijk werkzaamheden aan kruising van de Filomeentje Erf en Beatrijs Erf en dan zal de genoemde omleiding dus wel nodig zijn.
Op lijn 606 reed overigens net weer het rode buurtbusje, bestemming op 'Geen Dienst, Twente Bedankt' of iets dergelijks.
Op lijn 606 reed overigens net weer het rode buurtbusje, bestemming op 'Geen Dienst, Twente Bedankt' of iets dergelijks.
-
- Berichten: 440
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Wijzingen in de dienstregeling voor de bus ingaand vanaf 8 april. Dit hangt samen met de ingebruikname van de HOV-busbaan op de Maastunnelcorridor:
https://www.ret.nl/home/reizen/dienstre ... pdate.html
https://www.ret.nl/home/reizen/dienstre ... pdate.html
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Eindelijk.
Maar ik vraag me wel af of de infrastructuur dan al volledig klaar is. Met de aanleg van de haltes van lijn 44 is men al vrij ver, maar langs de Pleinweg is nog geen spoor van nieuwe haltes te bekennen.
Maar ik vraag me wel af of de infrastructuur dan al volledig klaar is. Met de aanleg van de haltes van lijn 44 is men al vrij ver, maar langs de Pleinweg is nog geen spoor van nieuwe haltes te bekennen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 440
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
^^ Ik denk zelf dat ze dat wel redden. Op de Pleinweg gaan er nota bene alleen doordeweeks bussen rijden. Van wat ik heb gezien zijn de haltes gewoon eenvoudig en goedkoop uitgevoerd langs lijn 44. Vind het niet echt "hoogwaardig" uitstralen met de standaard abri's en simpele DRIS. Als je hier echt een statement wilt uitdrukken om het autogebruik terug te dringen hadden ze wel meer geld mogen uitgeven aan de faciliteiten. Ik ben ook benieuwd hoe het gaat uitpakken in de praktijk. Gaat bus 44 echt hoge prioriteit krijgen in het verkeer? Dus dan heb ik het over bij kruispunten met verkeerslichten en met invoegen ect.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
de halte Pleinweg (t.h.v. Wolphaertsbocht) is al gerealiseerd aan de oostzijde van de kruising (beide richtingen). Halte Amelandsestraat en Charloisse Poort zijn er nog niet.
Op noord ligt halte Tiendplein er ook al.
Van lijn 32 zag ik ook al de nieuwe halte ‘s-Gravendijkwal. Deze ligt iets verder richting de kruising in westelijke richting t.o.v. de huidige halte Dijkzigt (ri Centraal).
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Mee eens. Valt zo niet heel veel op qua HOV gehalte. Geen R-Net en ook geen luxere bussen… Verder mis ik toch ook wel wat haltes. Zoals bij de Euromast voor een overstap op lijn 8 bijv. En tussen Dijkzigt en Tiendplein. Zou ook graag gelede bussen willen zien. Zeker met het oog op dat er maar Max 8x per uur een bus door de tunnel mag rijden. Benieuwd hoe dat gaat met standaard bussen straks en als de lijn echt aanslaat. En maar afwachten of de files nu gaan verdwijnen .jesse-cruzu schreef: ↑ma 25 mar 2024, 14:06 ^^ Ik denk zelf dat ze dat wel redden. Op de Pleinweg gaan er nota bene alleen doordeweeks bussen rijden. Van wat ik heb gezien zijn de haltes gewoon eenvoudig en goedkoop uitgevoerd langs lijn 44. Vind het niet echt "hoogwaardig" uitstralen met de standaard abri's en simpele DRIS. Als je hier echt een statement wilt uitdrukken om het autogebruik terug te dringen hadden ze wel meer geld mogen uitgeven aan de faciliteiten. Ik ben ook benieuwd hoe het gaat uitpakken in de praktijk. Gaat bus 44 echt hoge prioriteit krijgen in het verkeer? Dus dan heb ik het over bij kruispunten met verkeerslichten en met invoegen ect.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Hoe wil je extra haltes realiseren in een verdiepte bak? Alleen bij de stoplichten naast de Euromast zou je eventueel nog een halte kunnen maken, maar ik vraag me af hoe handig en veilig dat is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ergens volgende maand zal de Spijkenisserbrug voor een langere tijd worden afgesloten, waardoor extra veel mensen met de metro van/naar Spijkenisse zullen gaan reizen. Is er bekend of de RET hierop gaat inspelen, zoals bijvoorbeeld een verandering in de dienstregeling of iets dergelijks?
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik zie de wijziging van lijnen 65 en 79 helemaal niet terug, zouden die nog doorgaan?jesse-cruzu schreef: ↑ma 25 mar 2024, 12:21 Wijzingen in de dienstregeling voor de bus ingaand vanaf 8 april. Dit hangt samen met de ingebruikname van de HOV-busbaan op de Maastunnelcorridor:
https://www.ret.nl/home/reizen/dienstre ... pdate.html
Let op: links uitstappen!
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Bedoel je de opheffing van die lijnen en de introductie van lijn 64?
Die wijziging maakt deel uit van Vervoerplan 2025 en zal pas (mits goedgekeurd) plaatsvinden in januari.
Die wijziging maakt deel uit van Vervoerplan 2025 en zal pas (mits goedgekeurd) plaatsvinden in januari.
Laatst gewijzigd door Meltrain op di 26 mar 2024, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
En is STOP-en-GO volledig vervallen.jesse-cruzu schreef: ↑ma 25 mar 2024, 12:21 Wijzingen in de dienstregeling voor de bus ingaand vanaf 8 april. Dit hangt samen met de ingebruikname van de HOV-busbaan op de Maastunnelcorridor:
https://www.ret.nl/home/reizen/dienstre ... pdate.html
44 is ook niet echt een bus dat je voor 30+ minuten kan nemen en dus geen betere bussen nodig heeft. Ik vraag me nog steeds af waar RET de bussen krijgt voor de 8x/uur op lijn 44.010rdamm schreef: ↑ma 25 mar 2024, 20:19Mee eens. Valt zo niet heel veel op qua HOV gehalte. Geen R-Net en ook geen luxere bussen… Verder mis ik toch ook wel wat haltes. Zoals bij de Euromast voor een overstap op lijn 8 bijv. En tussen Dijkzigt en Tiendplein. Zou ook graag gelede bussen willen zien. Zeker met het oog op dat er maar Max 8x per uur een bus door de tunnel mag rijden. Benieuwd hoe dat gaat met standaard bussen straks en als de lijn echt aanslaat. En maar afwachten of de files nu gaan verdwijnen .jesse-cruzu schreef: ↑ma 25 mar 2024, 14:06 ^^ Ik denk zelf dat ze dat wel redden. Op de Pleinweg gaan er nota bene alleen doordeweeks bussen rijden. Van wat ik heb gezien zijn de haltes gewoon eenvoudig en goedkoop uitgevoerd langs lijn 44. Vind het niet echt "hoogwaardig" uitstralen met de standaard abri's en simpele DRIS. Als je hier echt een statement wilt uitdrukken om het autogebruik terug te dringen hadden ze wel meer geld mogen uitgeven aan de faciliteiten. Ik ben ook benieuwd hoe het gaat uitpakken in de praktijk. Gaat bus 44 echt hoge prioriteit krijgen in het verkeer? Dus dan heb ik het over bij kruispunten met verkeerslichten en met invoegen ect.
Vast niet, RET zit al erg krap met materieel en metrobestuurders.HSG3 schreef: ↑ma 25 mar 2024, 20:43 Ergens volgende maand zal de Spijkenisserbrug voor een langere tijd worden afgesloten, waardoor extra veel mensen met de metro van/naar Spijkenisse zullen gaan reizen. Is er bekend of de RET hierop gaat inspelen, zoals bijvoorbeeld een verandering in de dienstregeling of iets dergelijks?
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.
This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.
This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Die bussen voor 8x/uur lijn 44 zal de RET wel vrijspelen door de snellere route.
Wanneer de route bijv. 20% sneller wordt, kun je met hetzelfde aantal bussen 20% meer ritten rijden.
Wanneer de route bijv. 20% sneller wordt, kun je met hetzelfde aantal bussen 20% meer ritten rijden.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
En zolang er niet voldoende chauffeurs zijn, wordt er "slechts" 6x/uur gereden.
In het Vervoerplan 2025 wordt wel een frequentie van 8x/uur genoemd.
In het Vervoerplan 2025 wordt wel een frequentie van 8x/uur genoemd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Busseninportland
- Berichten: 317
- Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
- Locatie: Rhoon Portland
- Contacteer:
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Die halen ze uit de mottenballenvloot. Alle Citaro's die de RET nog heeft (behalve 375, omdat ie is omgebouwd tot lesbus) worden weer dienstvaardig gemaakt.Julius schreef: ↑di 26 mar 2024, 08:0044 is ook niet echt een bus dat je voor 30+ minuten kan nemen en dus geen betere bussen nodig heeft. Ik vraag me nog steeds af waar RET de bussen krijgt voor de 8x/uur op lijn 44.010rdamm schreef: ↑ma 25 mar 2024, 20:19Mee eens. Valt zo niet heel veel op qua HOV gehalte. Geen R-Net en ook geen luxere bussen… Verder mis ik toch ook wel wat haltes. Zoals bij de Euromast voor een overstap op lijn 8 bijv. En tussen Dijkzigt en Tiendplein. Zou ook graag gelede bussen willen zien. Zeker met het oog op dat er maar Max 8x per uur een bus door de tunnel mag rijden. Benieuwd hoe dat gaat met standaard bussen straks en als de lijn echt aanslaat. En maar afwachten of de files nu gaan verdwijnen .jesse-cruzu schreef: ↑ma 25 mar 2024, 14:06 ^^ Ik denk zelf dat ze dat wel redden. Op de Pleinweg gaan er nota bene alleen doordeweeks bussen rijden. Van wat ik heb gezien zijn de haltes gewoon eenvoudig en goedkoop uitgevoerd langs lijn 44. Vind het niet echt "hoogwaardig" uitstralen met de standaard abri's en simpele DRIS. Als je hier echt een statement wilt uitdrukken om het autogebruik terug te dringen hadden ze wel meer geld mogen uitgeven aan de faciliteiten. Ik ben ook benieuwd hoe het gaat uitpakken in de praktijk. Gaat bus 44 echt hoge prioriteit krijgen in het verkeer? Dus dan heb ik het over bij kruispunten met verkeerslichten en met invoegen ect.
Volg mij op busposities, treinposities en YouTube https://busposities.nl/fotos/Busseninportland
https://treinposities.nl/fotos/Busseninportland
https://youtube.com/@Busseninportland?s ... JHFjriqZon
https://treinposities.nl/fotos/Busseninportland
https://youtube.com/@Busseninportland?s ... JHFjriqZon
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dus Citaro’s op lijn 44?
Wel goed: de afdeling tram heeft deze dagen veel nieuwe leerlingen. Er wordt waarschijnlijk straks weer normale dienstregeling gereden.Meltrain schreef: ↑di 26 mar 2024, 09:35 En zolang er niet voldoende chauffeurs zijn, wordt er "slechts" 6x/uur gereden.
In het Vervoerplan 2025 wordt wel een frequentie van 8x/uur genoemd.
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.
This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.
This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
De brug wordt alleen voor het autoverkeer afgesloten, voor brommers, fietsers en voetgangers blijft de brug gewoon toegankelijk. Het voornamelijkste alternatief voor wie niet wil omrijden via de Hartelbrug en A15 is dan ook om de fiets te pakken. Voornamelijk voor inwoners van Hoogvliet en Spijkenisse die in de buurstad moeten zijn is de fiets sowieso de meest voor de hand liggende (want snelste) manier, jammer dat veel mensen toch de auto pakken op dat korte stukje. Deze brug kent echt onnodig veel lokaal autoverkeer.HSG3 schreef: ↑ma 25 mar 2024, 20:43 Ergens volgende maand zal de Spijkenisserbrug voor een langere tijd worden afgesloten, waardoor extra veel mensen met de metro van/naar Spijkenisse zullen gaan reizen. Is er bekend of de RET hierop gaat inspelen, zoals bijvoorbeeld een verandering in de dienstregeling of iets dergelijks?
Ik ga er van uit dat de RET wel de situatie monitort, maar niet gelijk extra materieel in zal zetten, alleen als de situatie echt uit de hand loopt. Normaliter rijden overdag de metro's van C en D met een frequentie van 10 minuten, vaak volgt lijn C 3 minuten later op lijn D. Er wordt met een interval van 7-3-7-3 door de tunnel onder de Oude Maas gereden en is de wachttijd overdag niet langer dan 7 minuten. Normaal gesproken is dit ruim genoeg mits er met normale materieellengte wordt gereden. De laatste weken worden er op lijn C veel 2'tjes 53xx en 54xx ingezet waardoor je vaker moet staan, helaas ook buiten de spits. De inzet van 2jes tijdens de spits met stampvolle metro's als gevolg.
Ik hoop stiekem wel dat de RET dit ook mee leest en er iig voor zorgt, hoe moeilijk het ook is dat er in elk geval normale lengte metro's worden ingezet gedurende die periode. De standaard interval zou bij normale lengte wel voldoende moeten zijn in principe en verwacht ik voor de rest geen extra maatregelen bij de metro.
Die afsluiting heeft voor automobilisten die vanuit Rotterdam komen en in Hoogvliet moeten wezen een piepklein voordeeltje: Je staat iig niet vast op de Aveling als de brug weer eens open staat (Hoogvliet uit is een ander verhaal vrees ik )
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Overvolle metro’s vooral op lijn A. Het lijkt alsof geen enkele metro A een tweetje is.
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.
This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.
This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
-
- Berichten: 963
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Zou RET tijdens de werkzaamheden aan de brug op lijn D geen viertjes in kunnen zetten zoals ook wel is bij de marathon gebeurde in het verleden?
Of is er nog een groot materieel tekort?
Of is er nog een groot materieel tekort?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 17 gasten