Korte vragen
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8729
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Duidelijk Ik zou dus die lijn kunnen afleggen met 1 tussenstop in Oostenrijk? Top!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Yup, dat mag.
Re: Korte vragen
Zie ook pagina 9 in dit bestand.
Re: Korte vragen
dank, alleen de pdf van de lijnennetkaart geeft op de iPhone 15 een foutmelding
Re: Korte vragen
Welke lijnen ik heel erg kan aanbevelen (meer dan dat ik tot nu toe voorbij heb zien komen )Daniel schreef: ↑do 21 mar 2024, 22:08 'tis nog een eind weg, maar zit al eens wat te plannen voor de zomervakantie. Zoals de plannen er nu uit zien heb ik daarbij twee dagen in Wenen waarvan ik er in elk geval eentje wil besteden aan wat mooie spoorlijntjes afstrepen
Hebben jullie nog tips welke lijnen echt de moeite waard zijn in die omgeving of eventueel wat verder Oostenrijk in?
(Huidig plannetje is dat ik met de EC Transalpin gevolgd door een Railjet over de Semmeringbahn in Wenen aankom, dus die lijnen hoeven niet meer aanbevolen te worden)
Amstetten - Kleinreifling - Selzthal (D 1014 op vrijdag kan ik aanbevelen)
Attnang-Puchheim - Hallstatt - Stainach-Irdning (IC 1018/1019)
Dat zijn echt twee trajecten die voor mijn gevoel behoorlijk onderwaardeerd zijn maar zeker de moeite waard zijn.
Welke trajecten ik verder nog kan aanbevelen:
Znojmo - Retz - Wien
Wiener-Neustadt - Gutenstein
Villach - Schwarzach-st Veit - Salzburg
Als je nog opzoek bent naar klassiek oud materieel moet je eigenlijk eens van Lambach naar Vorchddorf reizen (met Stern+Hafferl). Daar rijdt nog een vrij oud treintje rond.
En als je opzoekt bent naar de ÖBB 5047. Deze rijden vooral op de dieseltrajecten:
Simbach - Braunau - Ried im Innkreis - Neumarkt-Kallham
Schärding - Ried im Innkreis - Attnang-Puchheim
Wels Hbf - Grünau im Almtal
Diesellijnen rondom St. Pölten
Diesellijnen rondom Wiener Neustadt (met één rit uit Sopron rond 15 uur bestaande uit 5(!) Stellen)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39219
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Ik had jou het ook gewoon rechtstreeks moeten vragen, dacht al wel dat je leuke tips zou hebben.
De lijntjes waren me op de netkaart al opgevallen, mooi te lezen dat ze ook echt de moeite zijn. (En laat ik nou net op een donderdag/vrijdag in die hoek zitten )Amstetten - Kleinreifling - Selzthal (D 1014 op vrijdag kan ik aanbevelen)
Attnang-Puchheim - Hallstatt - Stainach-Irdning (IC 1018/1019)
Dat zijn echt twee trajecten die voor mijn gevoel behoorlijk onderwaardeerd zijn maar zeker de moeite waard zijn.
Hmm, eens kijken of ik die deze keer al in de planning weet te krijgen of dat het een volgende keer wordt.Villach - Schwarzach-st Veit - Salzburg
Niet specifiek op zoek naar bepaald materieel, maar toch is oud spul altijd wel leuk. Dank voor het lijstje suggesties.Als je nog opzoek bent naar klassiek oud materieel moet je eigenlijk eens van Lambach naar Vorchddorf reizen (met Stern+Hafferl). Daar rijdt nog een vrij oud treintje rond.
En als je opzoekt bent naar de ÖBB 5047. Deze rijden vooral op de dieseltrajecten:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 991
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Korte vragen
Ik ben van plan binnenkort gebruik te maken van een Interrail Globas pass 1e klasse. Wij willen hiermee voornamelijk mee door Frankrijk reizen (ook met TGV).
Uit ervaring weet ik dat de zitplaatsreserveringen 2e klasse TGV schaars zijn en dat je er maar beter op tijd bij kunt zijn. Kan iemand mij vertellen of dit ook voor 1e klasse zitplaatsreserveringen geldt?
Uit ervaring weet ik dat de zitplaatsreserveringen 2e klasse TGV schaars zijn en dat je er maar beter op tijd bij kunt zijn. Kan iemand mij vertellen of dit ook voor 1e klasse zitplaatsreserveringen geldt?
Re: Korte vragen
Ga er maar vanuit dat de populaire verbindingen in het hoogseizoen gauw vol zitten in beide klasses. Hou ook rekening met de OS in Parijs. In augustus 2013 kon ik een dag voor vertrek in de 1e klasse reserveren voor Parijs-Calais. Maar dat is ook geen populaire verbinding onder interrailers.
Re: Korte vragen
Interrailreserveringen worden tegenwoordig verkocht totdat de trein vol is, een beperkt aantal voor €10 en de rest voor €20. Treinen raken wel eens vol, hoe dat op jouw routes is kun je makkelijk checken door te proberen een normaal kaartje te boeken. Wat ook nog kan werken bij een volle trein op lange afstanden is om de reservering te splitsen. Soms zijn stoelen nog op deeltrajecten vrij. Dan ben je weliswaar twee keer geld kwijt voor een reservering en moet je onderweg verhuizen, maar kun je wel mee.
Re: Korte vragen
Bedankt voor de tips. Ik zie dat IC 1019 zich prima laat combineren met de EC Transalpin.cassie127 schreef: ↑zo 24 mar 2024, 19:57 Welke lijnen ik heel erg kan aanbevelen (meer dan dat ik tot nu toe voorbij heb zien komen )
Amstetten - Kleinreifling - Selzthal (D 1014 op vrijdag kan ik aanbevelen)
Attnang-Puchheim - Hallstatt - Stainach-Irdning (IC 1018/1019)
Dat zijn echt twee trajecten die voor mijn gevoel behoorlijk onderwaardeerd zijn maar zeker de moeite waard zijn.
Welke trajecten ik verder nog kan aanbevelen:
Znojmo - Retz - Wien
Wiener-Neustadt - Gutenstein
Villach - Schwarzach-st Veit - Salzburg
Als je nog opzoek bent naar klassiek oud materieel moet je eigenlijk eens van Lambach naar Vorchddorf reizen (met Stern+Hafferl). Daar rijdt nog een vrij oud treintje rond.
En als je opzoekt bent naar de ÖBB 5047. Deze rijden vooral op de dieseltrajecten:
Simbach - Braunau - Ried im Innkreis - Neumarkt-Kallham
Schärding - Ried im Innkreis - Attnang-Puchheim
Wels Hbf - Grünau im Almtal
Diesellijnen rondom St. Pölten
Diesellijnen rondom Wiener Neustadt (met één rit uit Sopron rond 15 uur bestaande uit 5(!) Stellen)
Re: Korte vragen
Klopt en D 1014 kan heel interessant zijn als je langzaam aan terug wil richting Nederland met nog één overnachting.
En D 1014 is zeker leuk als de conducteur over de omroep allemaal nog leuke feitjes weet te vertellen over wat je onderweg ziet.
Tja dat krijg je met iemand die ondertussen al 15 maanden op rij minstens elke maand wel een paar uur tot een paar dagen in Oostenrijk te vinden is en ondertussen bijna elke spoorlijn van het land wel gezien heeft... Vrijdag ben ik er weer
Ook de tramlijn STB van Innsbruck naar Fulpmes waar je gedeeltelijk precies aan de andere kant van het Brenner dal rijdt is de moeite waard, maar ook de grensbaanvakken
Jesenice - Villach
Spittal Millstättersee - Lienz in Osttirol - Franzenfeste
Franzenfeste - Brenner - Innsbruck
Bolzano - Merano - Mals (en dan met de bus naar Landeck)
Zijn echt de moeite waard.
En D 1014 is zeker leuk als de conducteur over de omroep allemaal nog leuke feitjes weet te vertellen over wat je onderweg ziet.
Tja dat krijg je met iemand die ondertussen al 15 maanden op rij minstens elke maand wel een paar uur tot een paar dagen in Oostenrijk te vinden is en ondertussen bijna elke spoorlijn van het land wel gezien heeft... Vrijdag ben ik er weer
Zeker op het stuk Kleinreifling - Selzthal komen nauwelijks treinen. Uit mijn hoofd zo'n 6 a 7 per dag en rij je midden door een heel smal dal in een van de Oostenrijkse Nationalparken.Daniel schreef: ↑zo 24 mar 2024, 20:46De lijntjes waren me op de netkaart al opgevallen, mooi te lezen dat ze ook echt de moeite zijn. (En laat ik nou net op een donderdag/vrijdag in die hoek zitten )Cassie127 schreef:Amstetten - Kleinreifling - Selzthal (D 1014 op vrijdag kan ik aanbevelen)
Attnang-Puchheim - Hallstatt - Stainach-Irdning (IC 1018/1019)
Dat zijn echt twee trajecten die voor mijn gevoel behoorlijk onderwaardeerd zijn maar zeker de moeite waard zijn.
Ook de tramlijn STB van Innsbruck naar Fulpmes waar je gedeeltelijk precies aan de andere kant van het Brenner dal rijdt is de moeite waard, maar ook de grensbaanvakken
Jesenice - Villach
Spittal Millstättersee - Lienz in Osttirol - Franzenfeste
Franzenfeste - Brenner - Innsbruck
Bolzano - Merano - Mals (en dan met de bus naar Landeck)
Zijn echt de moeite waard.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39219
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Mja, van de week maar eens verder plannetjes maken om te zien wat ik allemaal in die vakantie weet te proppen. Kan altijd nog een dagje in Zwitserland inruilen voor een extra dagje in Oostenrijk.
Vooralsnog zit ik op een heenweg via Maastricht - Luik naar Luxemburg (die route wil ik eigenlijk al drie jaar een keer doen). Dan de dag erna Luxemburg - Saarbrücken - Offenburg en via de Schwarzwaldbahn richting Zürich wat m'n uitvalsbasis is voor wat lijntjes die in eerdere jaren wat te ver weg waren vanuit Basel.
Vanuit Zürich dan weer per Transalpin en Railjet over de Semmering richting Wenen, voor de Oostenrijkse dagen moet ik dan nog wat plannen en uiteindelijk is dan de bedoeling via Würzburg - Hannover - Deventer weer terug te reizen (gezien ik van de oostkant dan Amersfoort wel in zou moeten kunnen per trein)
Vooralsnog zit ik op een heenweg via Maastricht - Luik naar Luxemburg (die route wil ik eigenlijk al drie jaar een keer doen). Dan de dag erna Luxemburg - Saarbrücken - Offenburg en via de Schwarzwaldbahn richting Zürich wat m'n uitvalsbasis is voor wat lijntjes die in eerdere jaren wat te ver weg waren vanuit Basel.
Vanuit Zürich dan weer per Transalpin en Railjet over de Semmering richting Wenen, voor de Oostenrijkse dagen moet ik dan nog wat plannen en uiteindelijk is dan de bedoeling via Würzburg - Hannover - Deventer weer terug te reizen (gezien ik van de oostkant dan Amersfoort wel in zou moeten kunnen per trein)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Aha, Flirts met dienstregelingsproblemen (* klopt af), gevolgd door meer dan 2,5 uur Desiro, onder het motto: dan hebben we het ergste alvast gehad? Nee, wel een mooie route. Je zou een tussenstop kunnen inplannen voor de watervallen van Coo. Tegenwoordig rijdt de trein naar Luxemburg in een uurdienst, dus dat kan snel en aangenaam. (Niet dat je geen mooiere watervallen in Zwitserland of Oostenrijk kunt vinden natuurlijk, maar als je dan toch door de Ardennen reist...)
Re: Korte vragen
Ik zag vandaag in Duisburg een VIAS FLIRT met groene in plaats van de rode stickers van Abellio staan, weet iemand hier daar meer over?
Re: Korte vragen
Zover ik begrepen heb krijgen die flirts ook de VRR huisstijl.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Weet iemand wanneer de Broodzaak op station Den Haag HS omgebouwd wordt tot Backwerk?
zij/haar/hen/hun
Re: Korte vragen
Ik zit in de trein van Rtn naar Asb. Het valt mij op dat op het traject met oudere bovenleidingportalen (Grijs of zeegroen geschilderd), deze ter hoogte van Rtn 1 witte band op ooghoogte hebben, terwijl op stations Rta, Cap en Nwk deze 4 witte banden hebben, bij Rta nog een 5e witte band ter hoogte van de bovenkant trein waar er een perronoverkapping is.
Tussen de stations hebben ze geen band, alleen op Rtng (dat is toch waar de SSN staat) hebben de portalen op het emplacement een iets smallere zwarte band.
Op Cap stond in een van de witte banden een rood bliksemschichtje, dat zag ik niet op andere stations.
Wat betekenen deze banden? Ik kon het niet vinden op de site zonder spons-oren.
Tussen de stations hebben ze geen band, alleen op Rtng (dat is toch waar de SSN staat) hebben de portalen op het emplacement een iets smallere zwarte band.
Op Cap stond in een van de witte banden een rood bliksemschichtje, dat zag ik niet op andere stations.
Wat betekenen deze banden? Ik kon het niet vinden op de site zonder spons-oren.
Re: Korte vragen
Er is wel Transdev Voordeel: https://www.transdev.nl/nl/vervoerbewij ... v-voordeelZO6176 schreef: ↑zo 24 mar 2024, 11:12 Gisteren ben ik met mijn dochter naar Brussel geweest. We hebben gereisd met onze bankpas. Een enkele reis kost 2,10 en volgens de site van de mivb wordt er maximaal 7,50 afgeschreven, de prijs van een dagkaart. Vandaag is zowel bij mijn dochter als bij mij 6,30 afgeschreven. Hoewel we me meer ritten hebben gemaakt. Kent Nederland ook een maximum bedrag van bijvoorbeeld een dagkaart voor dat gebied of wordt in Nederland eindeloos afgeschreven?
Als je binnen een maand voor €20 gereisd hebt, krijg je 10% korting, oplopend tot 30% korting bij €60 en dan 90% korting bij €140.
Deze korting werkt alleen met OV-Pay en niet met OVC.
Re: Korte vragen
En alleen in de regio Gooi en Vechtstreek...
-
- Berichten: 3589
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Op YouTube is gezegd dat het vanaf half juli gedaan is met het panoramarijtuig op de EC9/EC8, aangezien de SBB voor de EC9/EC8 hetzelfde materieel wil laten rijden als op de EC7/EC6 en de EC7/EC6 wordt tussen Basel en Bern geduwd en dus kan de EC7/EC6 geen panoramarijtuig meenemen. In hoeverre is dit waarheid? Ik kan helaas niet meer op het Twitter-account van Markus Grahnert sinds Nitter niet meer werkt. Iemand een alternatief om toch zijn account te volgen?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
Waar rook is, is vuur zeggen ze wel eens. Als ik op de twitterlink van Grahnert druk dan zie ik geen berichten over die panoramawagen. Of ik heb er overheen gekeken. Maar er zal best een kern van waarheid inzitten.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39219
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
De hele EC rijdt tijdelijk niet door werkzaamheden vanaf 15 juli. Dat zijn dezelfde werkzaamheden die zorgen dat de ICE naar Basel dan al niet meer kan rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Zoals al vaker besproken gaat op 15 juli de Riedbahn dicht tot aan de nieuwe dienstregeling. Er worden 117 kilometer spoor, 152 wissels, 140 kilometer bovenleiding, 4 overwegen en 1200 seinen vervangen. Tussen Mörfelden en Walldorf gaat de snelheid omhoog naar 200 km/uur, de boog bij Mörfelden gaat naar 160 km/uur en de boog bij Biblis naar 100 km/uur. Twee overwegen worden opgeheven. De lijn kan daarna vanaf één centrale verkeersleiding beheerd worden, waar er nu nog meerdere seinhuizen voor de lijn verantwoordelijk zijn. Deze werkzaamheden geven wel een klein beetje heel veel overlast in heel West-Europa.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Ja, maar van Biblis tot Mörfelden en van Walldorf tot Zeppelinheim kan al 200 km/h gereden worden, dus dit is een missend stukje
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten