OVer je Reiservaringen in maart 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Fles »

Bee schreef:Ik vond altijd al dat het NS-bordje bij Duivendrecht hoog hing, maar dat slaat echt alles ja :lol:
Ik begrijp niet wat je bedoelt :?:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Fles »

Mwoa, het hangt gewoon waar het aan kan hangen. Beetje hoog ja.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Ardan »

Het viel me trouwens vandaag ineens op dat Amsterdam Amstel ook die grote lichtgevende letters heeft, aan de noordzijde bij de taxi's. Volgens mij is dat ook nieuw, hè?
In ieder geval zijn er daar wel een aantal nieuwe stationsnaamborden op de perrons geplaatst.
Ik doe ook maar wat
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Etienne »

En het treinverkeer tussen Gv / Gvc en Rtd ligt weer eens stil. :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Suus »

Amstel heeft al heel lang letters bij de noordoost ingang bij de grote fietsenstalling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Joshua »

Ik kan me vergissen want ik kom eigenlijk maar zelde in Amersfoort. Maar ik herhinner mij vaag dat daar bij de ingang poortjes stonden. Die ik nu niet zag staan. Zijn deze weg gehaald of ben ik even enorm in de war?
Laatst gewijzigd door Joshua op do 25 mar 2010, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Ardan »

Pootjes hebben er nooit gestaan maar mijn weten, poortjes ook niet.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Meltrain »

Pijnackerbus schreef:En het treinverkeer tussen Gv / Gvc en Rtd ligt weer eens stil. :roll:
Ja. :(
Ik kwam zoals (vrijwel) elke dag om 8:04 aan op Rotterdam Lombardijen met als doel de t5020 (vertrek: 8:08) te nemen naar Delft Zuid. Net voor vertrektijd werd er omgeroepen dat die door een defect treinstel niet zou rijden en dat reizigers met de t5120 mee moesten. K*t, dat betekende dat ik ongeveer een kwartier te laat zou komen.
Maar het werd nog erger: op Rotterdam Centraal werd omgeroepen dat er problemen waren tussen Schiedam en Delft en dat onze trein niet verder zou rijden. Reizigers naar Den Haag en verder kregen allerlei leuke reisadiezen, maar reizigers naar Delft konden weer lekker stikken blijkbaar. -O-
Op Rtd dus maar uitgestapt en naar de stationshal gelopen. Een blik op de AV leerde me dat er om 8:45 vanaf spoor 8 een vervangende stoptrein naar Gvc zou vertrekken. Terug op spoor 1 aangekomen (met als doel om over de loopbrug naar spoor 8 te gaan) leerde 1 blik richting spoor 8 me al dat dat hem ook absoluut niet ging worden: het hele perron stond al vol....
Nou ja, dan maar lijn 40, wat nog niet eens zo heel erg was, aangezien die vrij dicht bij de plek kwam waar ik moest zijn. helaas was ik niet de enige die lijn 40 een alternatief vond.... :(
Toen ik bij de halte kwam, was het al aardig druk en toen de bus eraan kwam, stroomde deze gelijk vol. Met heel veel geluk kon ik nog net mee, want ik was de op twee na laatste die mee mocht. Ik vroeg nog aan de chauffeuse of het mogelijk was of er extra bussen konden rijden, maar volgend haar was dat niet mogelijk en moest de NS dat eigenlijk zelf maar doen. Een antwoord waar ik het niet oneens mee was. Onderweg heeft ze overigens nog wel aan de CVL gevraagd of het echt niet mogelijk was om extra bussen in te zetten, maar dat kon helaas niet.
Onderweg drukte ook iemand de hele tijd op het knopje waardoer we nodeloos moesten stoppen. :roll: Een paar passagiers konden halverwege nog eventueel mee, maar veel ook niet, waarbij de chauffeuse ook hog 1 keer een middelvinger kreeg. Alsof zij wat aan de drukte kon doen.... :roll:
Al met al ben ik uiteindelijk met precies +45 aangekomen op mijn bestemming, waardoor ik precies op tijd was voor de pauze. :P
Tot slot rest me nog een ding: een complimentje aan de chauffeuse van bus 274 op lijn 40, die ondanks aale problemen toch heeft gereden, zoveel mogelijk mensen heeft geprobeerd mee te nemen en dankzij wie veel mensen (hoewel vertraagd) uieindelijk op hun bestemming zijn gekomen. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door M57 »

Bee schreef:Amstel heeft al heel lang letters bij de noordoost ingang bij de grote fietsenstalling.
Ja en nee, nu zijn de letters vervangen door lichtbakken in de vorm van letters.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door MdJ »

De tweede "The Wispher" is ook klaar -ik stond al raar te kijken toen ik het grote LED-display op de bus zag-, de 3810. De 3788 (de eerste) is voor inbouw van OV-Chipkaart apparatuur weg, komt binnenkort weer terug op dienst.

Tot die tijd inhuur van andere busjes: vandaag de "Van der Berg" 58 op dienst. Gelukkig wel een 12-meter.

Lang mocht de inzet van de 3810 (vreemd dat er een bus midden uit een serie geplukt is) niet duren, om 15:16 wilde hij niet meer vertrekken.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daniel »

Pijnackerbus schreef:En het treinverkeer tussen Gv / Gvc en Rtd ligt weer eens stil. :roll:
Ah, vandaar dat er vanmiddag zo'n enorme hoeveelheid materieel in de tuin van Rotterdam stond. Dus als er iemand nog een compositie DDM, een DDAR, een stam ICRm en een bak of 30 IRM mist dan weet je nu waar het te vinden is :P

De Connexxion 3288 had vanmiddag een chauffeur met lange armen en creativiteit... onder het stoplampje was met correctiestickers een briefje geplakt waarop werd vermeld dat het lampje defect was :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Ardan »

Ladies and gentlemen... we've got him!
Eindelijk de zuurstokjes-OVC-VIRM gespot, om 14 15 uur op Ut. Heb de hele trein gefotografeerd, zal ik vanavond posten. Interieur is overigens nog gewoon als dat van een 'oud' viertje.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daantje »

Pijnackerbus schreef:En het treinverkeer tussen Gv / Gvc en Rtd ligt weer eens stil. :roll:
Ik zag het vanmorgen op Teletekst maar toen zou het om half acht weer over zijn. Toen ik rond kwart over zeven op Rotterdam Centraal aankwam reed er in elk geval niets maar dat stond nergens aangeven. Ben maar een beetje gaan wachten op perron 8/9. Uiteindelijk kwamen er rond half acht vier plan V'tjes die om acht uur vertrokken zijn als pendeltrein naar Den Haag Centraal. Zat stampvol maar toch kon ik zitten :p We hadden ook de onderhoudsmonteur meegenomen die we af gezet hebben bij de defecte trein die op het spoor richting Rotterdam stond ter hoogste van Schiedam Spaland. Er zaten maar heel weinig mensen in dus of het zal een hele vroege trein geweest zijn of een deel van de mensen was er al uitgehaald.Ik kwam in elk geval rond kwart voor negen oid aan in Delft. M'n bus was al weg maar de tram kwam net aanrijden (overigens ook overvol want tram 1 werd ook veelvuldig als alternatieve route tussen Delft en Den Haag gebruikt). Ik was om negen uur op het werk. Gelukkig vonden m'n collega's het vooral sneu dat ik voor de tweede keer deze week pech had en was er zelfs al iemand met m'n werk begonnen :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Geert »

Gouda was weer eens extra druk vanmorgen, maar de drukte in 'mijn' IC naar Rotterdam viel mee. Kennelijk hadden veel omreizigers de stoptrein al genomen.
meltrain schreef:Maar het werd nog erger: op Rotterdam Centraal werd omgeroepen dat er problemen waren tussen Schiedam en Delft en dat onze trein niet verder zou rijden. Reizigers naar Den Haag en verder kregen allerlei leuke reisadiezen, maar reizigers naar Delft konden weer lekker stikken blijkbaar. -O-
Er reed toch een pendeltrein? Fyra reed vanmorgen trouwens toeslagvrij, ik heb het ding nog nooit zo vol gezien :lol: (staanplaatsen!)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daantje »

Ja, er reed een pendeltrein en er waren ook omroepberichten dat reizigers naar stations TOT Den Haag die pendeltrein moesten nemen. Die omroepberichten kwamen wel minder vaak voorbij dan het omreisadvies via Gouda/Utrecht maar de reizigersstroom is denk ik ook minder. Het is echt niet zo dat er niets geregeld werd.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Caspar »

Er reed toch een pendeltrein? Fyra reed vanmorgen trouwens toeslagvrij, ik heb het ding nog nooit zo vol gezien :lol: (staanplaatsen!)
Deze reizigers rekenen ze zeker ook mee met de 19% bezetting die Hispeed zegt te hebben in de Fyra? (anders kunnen ze toch nooit op 19% komen).
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Ennes »

Daantje schreef:
Pijnackerbus schreef:En het treinverkeer tussen Gv / Gvc en Rtd ligt weer eens stil. :roll:
Ik zag het vanmorgen op Teletekst maar toen zou het om half acht weer over zijn. Toen ik rond kwart over zeven op Rotterdam Centraal aankwam reed er in elk geval niets maar dat stond nergens aangeven. Ben maar een beetje gaan wachten op perron 8/9. Uiteindelijk kwamen er rond half acht vier plan V'tjes die om acht uur vertrokken zijn als pendeltrein naar Den Haag Centraal. Zat stampvol maar toch kon ik zitten :p We hadden ook de onderhoudsmonteur meegenomen die we af gezet hebben bij de defecte trein die op het spoor richting Rotterdam stond ter hoogste van Schiedam Spaland. Er zaten maar heel weinig mensen in dus of het zal een hele vroege trein geweest zijn of een deel van de mensen was er al uitgehaald.Ik kwam in elk geval rond kwart voor negen oid aan in Delft. M'n bus was al weg maar de tram kwam net aanrijden (overigens ook overvol want tram 1 werd ook veelvuldig als alternatieve route tussen Delft en Den Haag gebruikt). Ik was om negen uur op het werk. Gelukkig vonden m'n collega's het vooral sneu dat ik voor de tweede keer deze week pech had en was er zelfs al iemand met m'n werk begonnen :)
Het betrof inderdaad een hele vroege trein, het gebeuren was al vanaf even half 6 aan de gang. (trein was ergens over heen gereden, en stond met kapotte luchtleidingen/compressor)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Dexter »

De trein in kwestie was over een stapel stenen heen gereden die op het spoor was gelegd, dus alle vertragingen en andere bijkomende ellende hebben we aan een stel vandalen te danken. :neg: En dan is het nog 'boffen' dat zich geen ontsporing heeft voorgedaan.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Suus »

Vandaag was het Cultuurdag voor alle klassen van groep 8 in Amsterdam. Het GVB sponsort dit hele gebeuren, dus alle klassen gingen met de tram, metro en bus. Zo had ik vanmiddag al om kwart voor één een hele schoolklas bij Waterlooplein op de halte staan voor tram 14. En later vanmiddag, om drie uur, had ik een propvolle tram 7 bij de halte Korte 's-Gravesandestraat, waar je over de hoofden kon lopen. Deze gingen er gelukkig uit bij de Wijtenbachstraat/Lineausstraat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Oh, dus dat was het :P, was inderdaad erg druk :(.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daniel »

Vanmorgen ging de reis wel heel buitengewoon snel... had 'n kwartiertje later dan normaal de bus naar het station waar ik na het aanschaffen van m'n lunch de t1914 binnen zag komen. Dat was mooi, nog 'n treintje eerder als de bedoeling was. Bij Vleuten en Terwijde nog wel eventjes achter de stoptrein gehangen met de t2823, maar redelijk op tijd in Utrecht gearriveerd.
Op het busstation aldaar had ik de keuze tussen lijn 47, 74 en 77 en dit keer gokte ik eens goed... stapte in lijn 74 waarop de chauffeur direct z'n krantje weglegde, de motor startte en vertrok (meestal gok ik precies op de bus die het langst blijft wachten). Was zodoende een kwartier sneller op 't werk dan verwacht...

Vanmiddag dan weer een heerlijke rust in de t20554, loont toch best wel om even helemaal naar de achterste bak te wandelen op Utrecht Centraal (en da's ver met 'n trein die met 15 bakken binnenkomt :P )
In Rotterdam me maar tactisch opgesteld vlakbij de trap van de loopbrug, want hoewel de AV nog van niks wist was het binnenkomen van de t5165 op spoor 6 al een aanwijzing dat de t2165 een spoorwijziging zou gaan krijgen. Die kreeg 'ie dus ook, al was het een andere als verwacht... de t2156 werd namelijk op spoor 9 gesplitst: het voorste stel ging door naar Amsterdam Centraal, het achterste stel werd de 302165 naar Vlissingen. Veroorzaakte nog wel een aardige verwarring aldaar.
Dat losse IRM-zesje was al aardig gevuld met de instappers uit Rotterdam, maar het werd echt haringen in een tonnetje nadat iedereen uit de aankomende twaalf bakken tellende 2165 (die afgerangeerd werd) overgestapt was. Uiteraard zorgde dat ook voor wat vertraging, voor die hele mensenmassa van spoor 6 naar spoor 9 is gelopen ben je wel een paar minuten verder. Na vertrek uit Rotterdam werd dan ook omgeroepen dat er eventueel plaatsgenomen mocht worden in de eerste klasse.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Jurjen »

Trein IC t867 heeft iets aangereden ergens in het Limburgse land (tussen Roermond en Sittard), aldus m'n vriendin die in de trein zit.
Edit: trein gaat over 5 minuten weer rijden. Rest van de omroep was niet hoorbaar. Zal wel een konijntje geweest zijn ofzo.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Geert »

Dexter schreef:De trein in kwestie was over een stapel stenen heen gereden die op het spoor was gelegd, dus alle vertragingen en andere bijkomende ellende hebben we aan een stel vandalen te danken. :neg: En dan is het nog 'boffen' dat zich geen ontsporing heeft voorgedaan.
Dit is niet uitgebreid gemeld in het nieuws. Kan het wel begrijpen (om anderen niet op ideeen te brengen), maar nu was het weer "k*t NS" en dergelijke, terwijl die er niets aan kon doen...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Dexter »

Geert schreef:Dit is niet uitgebreid gemeld in het nieuws. Kan het wel begrijpen (om anderen niet op ideeen te brengen), maar nu was het weer "k*t NS" en dergelijke, terwijl die er niets aan kon doen...
Precies. Als NS-er wordt je er langzamerhand een beetje gevoelloos voor, voor telkens dat k*t NS. Maar als het onterecht is, dan laat ik het echt wel weten. Daarom snap ik die terughoudendheid in die berichtgeving ook niet helemaal... :|
Vallend blad maakt rails glad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten