Mag ik even kwijt #41

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Etienne »

Joshua schreef:Morgen ochtend mag ik weer rijden :D Dan ga ik weer met een knal gele les auto door NIjmegen :D
Blij dat ik in een zilveren Audi aan het lessen ben. :lol:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Caspar »

Vanmiddag was ik een stuk gaan fietsen. Van te voren bleek dat de route volgens mijn planning 31 kilometer zou gaan worden, vanaf Uitgeest naar Hoorn via Krommenie en Graft- De Rijp.
Het geplande stuk werd uiteindelijk 20 kilometer meer door het ontbreken van de pontjes bij de diverse kanalen en vaarten.

Afbeelding
Dit is een stuk ten Noorden van Krommenie, om aan de overkant te komen moest ik eerst helemaal langs het kanaal tot vlak voor de spoorbrug bij de Forbo fabriek fietsen, en dan weer terug, extra km: 7.

De meest frustrerende van de route:
Afbeelding
De pont bij het gehucht Spijkerboor. Als je aan de overkant komt met de pont is het nog een kleine 2 kilometer naar De Rijp.
Nu vaart die pont dus nog niet; om daar aan de overkant te komen en de route te vervolgen moet je: of fietsen naar Purmerend wat 11 kilometer hiervandaan ligt, en aan de overkant van het kanaal parallel weer terug fietsen, of je fietst 7 kilometer richting Alkmaar en dan kan je een brug over en aan de overkant van het kanaal de zelfde 7 kilometer weer terug fietsen.
Maar De Rijp is wel een aardig stadje:
Afbeelding
Alleen jammer dat je er telkens aan de kant wordt gedrukt door de huisvrouwen in de SUV en door de meiden met UGG's aan op Vespa scootertjes.

Onderweg tussen Obdam en Hoorn moest ik nog afstappen voor de overweg, en kwam de paarse chipkaart Virm voorbij :D
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door STF »

Volgende keer dus maar op de waterfiets Caspar?

Ik moet straks trouwens ook de frituurpan schoonmaken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Suus »

Echt , de IT-dienst op het werk, huilen met de pet op. Ik wil niemand hier die op een IT-afdeling werkt teniet doen, maar ik wordt er niet vrolijk van :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Daniel »

Klinkt bekend... bij ons is bij wijze van bezuiniging de lokale server vervallen en alles wat erop stond verhuisd naar een server in de VS.
Da's in de ochtend lekker snel, maar zo rond 13.00 uur als Amerika wakker wordt ben je makkelijk vijf minuten bezig om een Excel-sheet van enige omvang te openen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Geert »

Bee schreef:Echt , de IT-dienst op het werk, huilen met de pet op. Ik wil niemand hier die op een IT-afdeling werkt teniet doen, maar ik wordt er niet vrolijk van :roll:
IT'ers van het ene bedrijf zijn anders altijd heel goed in het afkraken van IT'ers van een ander bedrijf hoor :mrgreen:
Wat gaat er eigenlijk mis dan?

Drukke dag op het werk gehad trouwens, vandaag kwamen er een boel belangrijke klanten langs (en nog een aantal leveranciers). De hele dag dus presentaties en netwerken, daarna nog wel gezellig met wat collega's een hapje gegeten. Nu lekker weekend!! :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Daniel »

Tja, hier een redelijk drukke ochtend op 't werk... begon al met een hoop gedoe: stonden een stel monteurs voor de deur te wachten die een nieuwe klimaatinstallatie kwamen installeren. Maar als dan de receptie er nog niet is, m'n baas die de opdracht gegeven had vanuit huis werkt en de alternatieve contactpersoon nog onderweg is dan schiet 't niet erg op natuurlijk :P
En dat werd dan weer gevolgd door wat testen uitvoeren met tussendoor nog wat dingen schoonmaken waar ik gisteren niet aan toegekomen was (en 'n dag later kost dat altijd extra tijd). Vervolgens nog even de vloer van 't lab mogen poetsen met wat papier en aceton, bleef overal plakken aan iets kleverigs wat ik kennelijk gisteren gemorst had.

's middags was het dan echter weer rustiger en in combinatie met slecht slapen deze week viel het dus niet mee wakker te blijven... toch niet helemaal goed gepland.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Stefan »

Ik was blij dat het 5 uur was vanmiddag, wat een chaos was het vandaag weer op m'n stage. We draaiden weer op 'halve bezetting', dus het was druk, druk, druk.. Ben blij dat het weekend is, kan ik eindelijk een beetje bijslapen. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Suus »

Geert schreef:
Bee schreef:Echt , de IT-dienst op het werk, huilen met de pet op. Ik wil niemand hier die op een IT-afdeling werkt teniet doen, maar ik wordt er niet vrolijk van :roll:
IT'ers van het ene bedrijf zijn anders altijd heel goed in het afkraken van IT'ers van een ander bedrijf hoor :mrgreen:
Wat gaat er eigenlijk mis dan?
Kastje-muur-verhaal over een paybox. De IT-afdeling geeft ons de schuld, wij schuiven de schuld weer terug, ze schuiven hem door naar de printerfabrikant, die schuift hem terug naar de IT-afdeling, die schuift hem door naar de fabrikant van de paybox, die schuift hem door naar de it-afdeling, en die beweren dat het de schuld is van Windows. Op het einde kreeg ik een boos telefoontje dat mijn verzoek om reparatie was afgewezen want ze wisten niet wie er voor verantwoordelijk was, dus konden zij het zeker niet zijn.

Oja, en de warme dranken automaat had een displaystoring volgens het beeldschermpje :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Ardan »

Heerlijk, kindertjes gek maken :D :D
Mijn leeftijdsgroep bij scouting organiseert nog wel eens kinderfeestjes, zijn dan meestal spooktochten. Zo ook vanavond. Achterste ruimte van ons oude gebouwtje eng aangekleed, routetje uitgezet, posten onderweg.. we hebben het al zo vaak gedaan dat we een compleet draaiboek klaar hebben liggen.
Zelf speel ik altijd voor butler. Ik leid de kinderen naar binnen in een net pakkie, stropdasje enzo, ik zet een film aan en vertel een kort verhaal en gooi ze weer naar buiten. Dan ben ik altijd heel kortaf. Strak gezicht, weinig woorden. Soms één bepaald kind lang aankijken. Geweldig om te zien dat ze helemaal zenuwachtig van mij worden :mrgreen:
Het grootste spektakelstuk is mijn executie. Ik sta ook op de laatste post. Ik doe een tuigje om, touw eraan, jas erover heen, en ik word door twee anderen aan een boomtak omhoog gehesen. Het lijkt dan net of ik echt ben opgehangen. Doodstil blijven hangen. De kindertjes komen dichterbij... 'Zal wel een pop zijn hè?' 'Goh, dat lijkt net echt!' Dan geef ik een schreeuw, waarop degenen die mij hooghouden mij op de grond laten vallen, en ik kruip achter de groep aan :mrgreen: Man, je had die kinderen eens moeten horen. Die durven niet meer te slapen vannacht XD
Ik doe ook maar wat
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Stefan »

Bee schreef: Kastje-muur-verhaal over een paybox. De IT-afdeling geeft ons de schuld, wij schuiven de schuld weer terug, ze schuiven hem door naar de printerfabrikant, die schuift hem terug naar de IT-afdeling, die schuift hem door naar de fabrikant van de paybox, die schuift hem door naar de it-afdeling, en die beweren dat het de schuld is van Windows. Op het einde kreeg ik een boos telefoontje dat mijn verzoek om reparatie was afgewezen want ze wisten niet wie er voor verantwoordelijk was, dus konden zij het zeker niet zijn.
Bekend probleem, ook bij mij op m'n stage is het 't zelfde verhaal.. We hebben een printer staan waarop vanuit een extern bedrijf geprint wordt. Zij printen op dat ding facturen uit zodat wij de douanedocumentatie kunnen regelen.

Maar vaak heeft deze printer problemen, maar als wij naar onze IT-afdeling gaan worden we doorverwezen naar dat andere bedrijf omdat het geen printer van ons is. Maar.. Dat bedrijf stuurt ons weer door naar onze IT-afdeling omdat het volgens hun onze printer is.. Niemand weet van wie de printer is, dus er wordt niets aan gedaan. -O-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Etienne »

Net weer over de snelweg mogen scheuren *O* :mrgreen: Echter had er kennelijk weer eens iemand een kort lontje, deze zat wel erg dicht op mijn bumper te hangen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Joshua »

Ik had vandaag een gesprek met mijn zusje Marleen over de OV-Chipkaart waarin ze zich wel heel erg als een dom blondje gedroeg. We gaan vandaag in Ede naar de 3D bioscoop en moet dan ook voor het eerst haar OV-chipkaart gebruiken.

Joshua: Heb je al Saldo op je OV-chipkaart staan?
Zusje: Dat weet ik niet, waar staat dat er op?
Joshua: Op je kaart.
Zusje: Waar dan ik zie hem niet. (en ze bekeek de kaart goed van alle kanten)
Joshua: Ja in de kaart.
Zusje: (En ze hield de kaart in het licht) Ik zie het nog steeds niet.
Joshua: Het is maar goed dat je je haar zwart geverft hebt anders had je ik echt uitgescholden voor dom blondje. Ik heb het over saldo dat op de kaart staat zodat je er mee kan reizen.
Zusje: Ow zo. Ja nee dat heb ik niet.
Laatst gewijzigd door Joshua op zo 28 mar 2010, 01:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Ardan »

Ik dacht dat ik alle stommiteiten wel had gehoord, maar die kende ik nog niet :lol:


Pfff ik krijg het druk vandaag. Nu naar Winterswijk, schattenjacht voorbereiden, en dan mijn laatste opkomst als leiding draaien bij Scouting Winterswijk. Wegens allerlei omstandigheden ga ik daar stoppen en hier in Deventer verder. Jammer, maar het is niet anders :cry:
Dan HUP weer naar huis, omkleden, beetje rusten, douchen, en op naar Zoetermeer, in Utrecht mijn vrienden proberen te vinden die vanuit Winterswijk en Doetinchem komen, en dan de hele nacht feesten in de Silverdome :D En morgen tegen een uur of 10/half 11 half dood thuiskomen.
Zit me alleen nog te bedenken welke schoenen ik aan zal doen, met In Qontrol vorig jaar in de RAI heb ik mijn zolen helemaal naar de klote geholpen XD
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Daantje »

KM46 schreef:
Daantje schreef:Ik heb iig niet stil gezeten op m'n vrije dag :)
@ Daantje: Heb je altijd op de vrijdag vrij?
Hoezo?

Over het algemeen heb ik om de week de vrijdag vrij.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door htm_tram »

Nog steeds 3e klas op me sov chipkaart... -O-

Afbeelding
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Fles »

Ik vind je verwachte studieduur anders nog iets zorgwekkender :mrgreen:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef:
KM46 schreef:
Daantje schreef:Ik heb iig niet stil gezeten op m'n vrije dag :)
@ Daantje: Heb je altijd op de vrijdag vrij?
Hoezo?
Over het algemeen heb ik om de week de vrijdag vrij.
Gewoon een vraagje, een paar weken geleden beschreef je ook al heel leuk je vrije vrijdag.

Zelf ben ook elke vrijdag vrij en ook de dinsdag.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Daantje »

Ik heb een contract voor 36 uur maar werk in een vijfdaagse week 5x8 uur dus dan spaar ik vier uur wat ik eens in de twee weken op maak, doorgaans op de vrijdag :)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Justin »

Vandaag dik verloren van Londen/Putney Magpies.. 52-102 dacht ik... Ik was zelf goal umpire...

Vandaag ook wel hilarisch, was naar de ToysXL in Osdorp gegaan, even praatje gemaakt met een jongen van Nintendo. Was verrast dat hij zowel Australian Football als Rugby League kende :D. Toffe gozer was het verder :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door STF »

En hebben jullie nog meegedaan aan de licht-uit actie van 20.30 tot 21.30 uur? Ik doe er op een ander tijdstip aan mee, vannacht van 2 tot 3 uur. :mrgreen: :lol:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Wubbo »

Ow, was die actie dan? :P

En ik zal alvast het zomertijd-topic omhoog schoppen, ik geloof dat we die ook al hadden hier ergens ;-)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Geert »

htm_tram schreef:Nog steeds 3e klas op me sov chipkaart... -O-

http://i39.tinypic.com/in5u0i.jpg
Heb je al de klantenservice ingelicht hierover dan?
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Oud forumgebruiker »

De nieuwste aanwinst in het huis:

Afbeelding

De reclamemannen waren de posters aan het verwisselen en ik mocht hem hebben! :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Geert »

Als het nou een mooie poster was, maar dit :N
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten