Lentetoer-Zomertoer-NS of meer?

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Lentetoer-Zomertoer-NS of meer?

Bericht door midnet »

Op de site van NS staat het niet vermeld-en gezien de recente discussie over de toen net op de markt geslingerde Kruidvat-kaartjes; weet iemand definitef zeker of de LENTEtoer (dagkaart 1e klas voor 2 personen) enkel bij NS of nu toch ook wel nij de andere spoorvervoerders-VACS-geldig is? Van tijd tot tijd geef ik dit soort berichten door aan andere buitenlandse traveller-fora en van NS zelf is bijna nooit de juiste informatie te krijgen.
2e vraag-na de lente komt de zomer. De afgelopen jaren was er een zomertoer (ooit-heel lang geleden-begonnen als 8daags abonnement en als tienertoer)-2 dagen voor1 of 2 personen binnen 10 dagen. De formule zou voor dit jaar geheel bijgesteld worden (als ik me goed herinner ergens te hebben gelezen)-is daar mogelijk al iets van bekend? Inside-informatie mag ook-ik zal stil zwijgen dan.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Lentetoer-Zomertoer-NS of meer?

Bericht door find_your_spot »

Enige wat ik weet dat je met die Lentehoer en Zomertour alleen op zaterdag of zondag mag reizen.
Verder maakt de vervoerder als het goed is niks uit, dat staat niet op scherp.
Persoonlijk vindt ik het flut kaartjes want ik wil helemaal niet 1e klas. :@
For Your Railroad Adventures
Oud forumgebruiker

Re: Lentetoer-Zomertoer-NS of meer?

Bericht door Oud forumgebruiker »

Nee, alleen bij NS ;).
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Lentetoer-Zomertoer-NS of meer?

Bericht door Wubbo »

Bron:
NS Lentetoer is geldig in alle NS-treinen, maar niet in de treinen van Arriva, Connexxion, Veolia en Syntus.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Lentetoer-Zomertoer-NS of meer?

Bericht door Suus »

find_your_spot schreef:Lentehoer
Sorry, heb al een vriendin deze lente :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Lentetoer-Zomertoer-NS of meer?

Bericht door reisthijs »

find_your_spot schreef:alleen op zaterdag of zondag
Lentetour is geldig in de voordeeluren dus ook doordeweeks (na 9:00).
find_your_spot schreef:Persoonlijk vindt ik het flut kaartjes want ik wil helemaal niet 1e klas. :@
Waarom wil je dat niet? Dit aanbod is (per persoon) goedkoper dan een normale 2e-klas-dagkaart .
Wubbo schreef:Bron:
NS Lentetoer is geldig in alle NS-treinen, maar niet in de treinen van Arriva, Connexxion, Veolia en Syntus.
Ja, dat stond dus ook in de voorwaarden van de Kruidvat-kaartjes. Die zijn nu toch weer wel geldig bij alle vervoerders. Een verwarrende situatie dus dat de ene landelijke dagkaart andere voorwaarden heeft dan de andere.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten