OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Maik »

Ik meen mij te herinneren dat er in Maastricht ook nog 4 of 5 rijtuigen staan die nog naar Haarlem moeten om te worden omgebouwd.
Pommes.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Caspar »

Misschien een domme vraag, maar zijn 13 Benelux stammen niet wat veel? Die trein doet er nog geen 3 uren over per rit, en rijdt 1x per uur. Dan zou je met 8 toch al een heel eind komen, en nog een 9e voor onderhoud etc? Snap dan ook niet dat er nog zo vaak ritten uitvallen omdat er een defect aan de trein is geconstateerd, nog voordat hij Watergraafsmeer verlaat.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

3 uren per rit betekend dat je al ruim 6 uur verder bent voor de trein weer terug is na een slag Amsterdam - Brussel he, dan gaat 't hard.
Stel dat de trein van 5.54 uur uit Amsterdam kort keert in Brussel (36 minuten dan), dan is deze om 12.06 uur terug in Amsterdam en zou 'ie op z'n vroegst om 12.54 weer naar Brussel kunnen. Simpel tellen levert op dat je dan naast de compositie voor deze trein nog 6 composities nodig hebt voor de tussengelegen treinen.
Echter gaat de trein in Brussel tegenwoordig naar een opstelterrein om daar de loc om te laten lopen, dus da's al een uur langer en een trein extra. Ook in Amsterdam wordt lang gekeerd, dus dan zit je al aan de 9 composities. Wat reservecapaciteit en onderhoudscapaciteit erbij (de Belgische stammen zijn eigenlijk al reserves) en je hebt je 13 composities hard nodig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Wubbo »

Ware het niet dat er maar 9 stammen voor de Beneluxdienst zijn. Die andere 3 zijn voor Fyra, dat zijn ook Prio-composities. Er is als ik het goed onthouden heb maar 1 stam beschikbaar voor reserve/onderhoud, zijn er meer defect moet je kort gaan keren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

9 voor de benelux + 3 voor de Fyra + 1 voor onderhoud = 13, klopt dan toch precies de berekening :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Wubbo »

Ja. 10+3 is 13, en 9+4 ook. Ik wilde alleen even zeggen dat je redenering niet klopte, en dat er dus helemaal geen ruime reserve is voor de Beneluxdienst.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

De redenering op zich klopt wel, maar de aanname voor het verschil tussen 9 en 13 composities in de laatste zin niet :wink: Was even vergeten dat de Fyra's ook nog meetellen (helpt ook niet echt dat het overal weer 12e en 13e beneluxstammen genoemd worden)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door tsov »

Een interliner Volvo op de Leidse stadslijn 11 en een standaard Jonckheer op GVB-lijn 35.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Ardan »

Zijn er nog plannen om meer rijtuigen tot Prio om te bouwen? Ik vind 6 wagens wel heel erg magertjes voor de Benelux... het is met 7 al stampwerk in de spits.
Ik doe ook maar wat
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Caspar »

Dat zal dus wat rustiger worden als ze over de HSL gaan rijden zoals hier al ergens eerder stond. Als ik in de zomer wel eens naar België ga met de Benelux op een zaterdagochtend dan zijn er ook op het grens baanvak een hele hoop staanplaatsen. Hoe zich dat gaat ontwikkelen weet ik niet.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Oud forumgebruiker »

tsov schreef:en een standaard Jonckheer op GVB-lijn 35.
En daarentegen had ik een gelede Volvo Jonckheer (de 452) gisterennacht op de nachtbus van 1.59 uit CS naar Badhoevedorp (lijn 358)... dat was ook "een tikkie" ruim bemeten :wink:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door STF »

Die moet toch van de stadsregio verplicht met een gelede bus rijden dacht ik?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Suus »

In het weekend (donderdag/vrijdag/zaterdag) zijn alle nachtbussen geleed dacht ik (zie op vrijdag iig wel alleen geledes in het centrum na het uitgaan), 355 en 357 rijden in principe elke nacht geleed.

In het weekend verdwijnt overigens alles op de nachtbuslijnen, zag laatst zelfs een Citaro van de nieuwste serie op de 363 rijden.

*ziet overigens dat iemand op de wiki niet kon lezen en alle frequenties verkeerd heeft aangepast*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Chauf21 »

tsov schreef:Een interliner Volvo op de Leidse stadslijn 11
Zo rond 22.30 of iets in die richting? :P Dat is semi-planmatig. De chauffeur komt af van de 382, maar mag zelf beslissen of hij z'n bus omruilt of niet :)
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door tsov »

Ja, zo ongeveer, ik had de s2200 van 22.15
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door --Stefan-- »

Afbeelding
Zag de foto op openbaarvervoerinboskoop.nl
Dit is toch niet serieus een bus van Qbuzz? :O
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

Nee die is van UVO, rijdt dus op een van de kleinschalig-vervoersconcessies. Deze is geloof ik voor 'n scholierenlijn waarop ook hogevloermaterieel mag rijden.
Overigens: er rijdt bij De Grooth ook nog een ex-Arriva Ambassador in deze kleurstelling.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door --Stefan-- »

Pffooee gelukkig, ik schrok al :P
3 0 7 9
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Oud forumgebruiker »

STF schreef:Die moet toch van de stadsregio verplicht met een gelede bus rijden dacht ik?
Nou, ik heb altijd als ik de nachtbus neem nog nooit een gelede wagen gehad (en dat is ook 's weekends) op lijn 358. De vorige ritten (het feestje waar ik was, was in een woning op de Pr. Hendrikkade) reden ook met Standaardjes. Denk dat het een foutje was.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door STF »

Hmm, zal het eens aan find your spot vragen hoe het ook alweer zat met die verplichting van gelede bussen en anders zie ik het vanzelf wel want ga half april eens een nachtje met GVB reizen. Gaat een beetje een marathon rondrijden met GVB worden: eerst zaterdag het dagnet, gevolgd door het nachtnet, dan heel even slapen en zondag weer verder met het dagnet. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Meltrain »

De al eerder genoemde Qbuzz 2048 reed vrijdag op lijn 174.
Op het station van Delft kon ik een foto maken (helaas wel vrij wazig wegens telefoon-kwaliteit):
Afbeelding
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Stefan »

Vanochtend zat weer de Arriva 6032 op lijn 164. Zal waarschijnlijk wel nieuw zijn sinds dat ze nieuwe dienstregeling (sinds afgelopen zondag) is ingegaan.

Afbeelding

Sorry voor de baggerplaat overigens, heb 'm even op de gok vanuit de auto gemaakt. :@
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Gekko123 »

Vandaag zag ik rond 15 uur in Doorn (halte Postkantoor) een Breng-jongen rijden als lijn 50 richting Utrecht. Ziet er toch wel een beetje raar uit zo'n wit-blauwe bus tussen alle groene en gele bussen die op deze lijn horen te rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

Stefan schreef:Vanochtend zat weer de Arriva 6032 op lijn 164. Zal waarschijnlijk wel nieuw zijn sinds dat ze nieuwe dienstregeling (sinds afgelopen zondag) is ingegaan.
Was dat niet toevallig een van die ritten Zuid-Beijerland - Numansdorp v.v. waar je het ergens anders op 't forum al over had? Aangezien die volgens de discussie aldaar aan lijn 162 gekoppeld zaten is een Irisbus nog niet zo'n gekke inzet natuurlijk :wink:
Gekko123 schreef:Vandaag zag ik rond 15 uur in Doorn (halte Postkantoor) een Breng-jongen rijden als lijn 50 richting Utrecht. Ziet er toch wel een beetje raar uit zo'n wit-blauwe bus tussen alle groene en gele bussen die op deze lijn horen te rijden.
Ah, dat was vast deze 8435...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag reed Plan V m863 op de Hoekse Lijn rond.
Gespot rond 15:30 te Vlaardingen Centrum.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten